Jahnen sleeper ja muut projektit
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Älä hullu myy, laita seisontaa vaa nii se oottelee sit siellä ku himot iskee 
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Suosittelen ite kans palauttamaan kilvet
Varsinkin tolla hinnalla olisin vehkeen ostanut sulta pois vuodenvaihteessa välittömästi jos olisin tienny et joku laitteesta luopuu tollasen rakentamisen jälkeen.
Seniorimankistina (27v) ja kaksi kertaa A1 monkeyn myyneenä voin sanoa nyt taas parituhatta euroa vekottimeen laittaneena, ettei myynti kannata ainakaan sellaiselle teinille joka vehkeen samantien ruoskaannuttaa. Hintakin omasta mielestä liian halpa mitä vehkeestä pyydät, noihin bolt on hirvityksiin mitä tuolla nettimotossa satunnaisesti näkee.
Toinen vaihtoehto myyrä osissa tai ilman konetta
Seniorimankistina (27v) ja kaksi kertaa A1 monkeyn myyneenä voin sanoa nyt taas parituhatta euroa vekottimeen laittaneena, ettei myynti kannata ainakaan sellaiselle teinille joka vehkeen samantien ruoskaannuttaa. Hintakin omasta mielestä liian halpa mitä vehkeestä pyydät, noihin bolt on hirvityksiin mitä tuolla nettimotossa satunnaisesti näkee.
Toinen vaihtoehto myyrä osissa tai ilman konetta
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Minä voin ostaa moottorin jos hinnasta sovitaan. 
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Sain tänään myytyä kolmesta moottoripyörästä yhden, sen kalleimman (ja hankalimman myydä) eli FZ1-N:n. Monkeylle tuskin käyttöä hirveämmin tulee eli se joutaisi seisontaan kuitenkin. Onkohan tuon säilyttämisestä hyötyä? Meinaan joko valtion virkamiehet kohtapuoliin huomaa kuinka vakava riski tuollainen monkey A1 papereilla on ja kieltävät uusien yksilöiden tieliikenteeseen rekisteröinnin kokonaan? 
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Nii ku sit into taas iskee ja joudut taas ostaa uuden 1000e mankin ja moottorin, plus rakentaan sen uudestaa nii rahaa vaa menee.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Arvo ei ainakaan laske
Hyvä kulla et pyöräarsenaali ei enään kiristä niin pahasti. Seuraavaks sit heräteostoksia alustapuolelle 
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Tulin nyt järkiini ja päätin pitää monkeyn itellä
Eilen ajeltiin illalla Pumpon kanssa kaupungilla. Monkey on kyllä kuin sinne tehty!
Älyttömän hauska puikkelehtia kaistalta toiselle ja lähteä reippaalla kaasulla valoista kun autoilijat tuskin arvaa että tuollanen pikkumopo mihkään kulkee.

Kuvassa myös nykyinen käyttöpyörä, EXC525
Tilasin kiinasta uuden staattorin isommalle vauhtipyörälle niin saan nuo valot toimimaan kunnolla. Ei tuossa outerissa tunnu virta riittävän polttamaan kaikkia valoja samaan aikaan...
Jos tuohon nyt muita muutoksia pitäisi tehdä niin ehkä seuraavaksi pidempää svingiä (mielellään vakiosta 5-10cm pidennetty) ja heidenaut alle.
Mittarissa on nyt reilu 200km. Vois kohtapuoliin säätää venat, vaihtaa öljyt ja ruveta hienosäätämään kaasaria jos saisi vielä vähän kulkuja lisää
Eilen ajeltiin illalla Pumpon kanssa kaupungilla. Monkey on kyllä kuin sinne tehty!
Älyttömän hauska puikkelehtia kaistalta toiselle ja lähteä reippaalla kaasulla valoista kun autoilijat tuskin arvaa että tuollanen pikkumopo mihkään kulkee.

Kuvassa myös nykyinen käyttöpyörä, EXC525
Tilasin kiinasta uuden staattorin isommalle vauhtipyörälle niin saan nuo valot toimimaan kunnolla. Ei tuossa outerissa tunnu virta riittävän polttamaan kaikkia valoja samaan aikaan...
Jos tuohon nyt muita muutoksia pitäisi tehdä niin ehkä seuraavaksi pidempää svingiä (mielellään vakiosta 5-10cm pidennetty) ja heidenaut alle.
Mittarissa on nyt reilu 200km. Vois kohtapuoliin säätää venat, vaihtaa öljyt ja ruveta hienosäätämään kaasaria jos saisi vielä vähän kulkuja lisää
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Ajeltu on. Pahennusta aiheutettu varsinkin Lahdessa ja lähiseuduilla 

Kai siinä tehoakin on, kun kerta 200hp Golf jää valoista. (ainakin ekat 100m)

Molktin kohtalo 600km jälkeen:

Myös tuo tarvike takavalo on täyttä kuraa, rungosta lohkes valokuvun kiinnikeruuvien paikat irti ja kupu irrotessaan vei polttimon mukanaan. Myös pakoputken lämpörauta sekä tangonkiinnikkeet on löystyny tärinästä.
Videota on kuvattu ja kuvataan vielä kun ajokelejä on. Jospa syksyllä saisi sitten kerättyä jonkunlaisen koosteen ajeluista.

Kai siinä tehoakin on, kun kerta 200hp Golf jää valoista. (ainakin ekat 100m)

Molktin kohtalo 600km jälkeen:

Myös tuo tarvike takavalo on täyttä kuraa, rungosta lohkes valokuvun kiinnikeruuvien paikat irti ja kupu irrotessaan vei polttimon mukanaan. Myös pakoputken lämpörauta sekä tangonkiinnikkeet on löystyny tärinästä.
Videota on kuvattu ja kuvataan vielä kun ajokelejä on. Jospa syksyllä saisi sitten kerättyä jonkunlaisen koosteen ajeluista.
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Hieno ja ajaa varmaan aika pitkään tankillisella
Miten tuo kaasari noin halkesi?
Miten tuo kaasari noin halkesi?
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Onko tossa tarviketakavalossa mitään vaimenninkumeja runkokiinnityksen luona? Omaan Gorillaan laitoin takavalotelineeseen muutamat läpivientikumit ja holkit tärinää helpottamaan 
Molktissa näköjään pieni valuvirhe alunperin, ei muuten pitäis tollai napsahtaa
Molktissa näköjään pieni valuvirhe alunperin, ei muuten pitäis tollai napsahtaa
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Kaasari meni ihan tasaisessa +80kmh matka-ajossa. Ihmettelin kun alkai ensin hieman rötäämään ja sitten hävisi tyhjäkäynti. Kaasarilla on jo ikää paljon (valmistusleima oli muistaakseni 07) ja tuo on ollut jo useammnan vuoden meillä monessakin eri minikrossissa.
masai db125 + x määrä minikrosseja
masai a1--> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21824
minikrossit--> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 30&t=19905
masai a1--> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21824
minikrossit--> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 30&t=19905
-
honkleibomba
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Ainatulee kateelliseksi ku tätä kattoo... tommone sleepperi se pitäs itekki hankkia paitsi mopon kilvissä.
Enpä oo tuommosta kohtaloa kaasarilla enne nähnykkää
Enpä oo tuommosta kohtaloa kaasarilla enne nähnykkää
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Voi olla että tuo muovi on joustanu sen verran, että tuo laippa on taittunu sen takia.
Tuo varmaan kannattaa ottaa pois..
Tuo varmaan kannattaa ottaa pois..
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Takavaloon laitoin asennusvaiheessa mopon sisäkumista leikatun lärpäkkeen valon rungon ja kiinnikeraudan väliin, tosin se ei taida ihan kauheesti tärinää vaimentaa.
Tuo Molktihan oli tosiaan käytetty, luulen että oli ottanut osumaa jo ollessaan aikasemmin minikrossikäytöllä ja monkeyn tärinä hajotti sen lopullisesti. Tuo välilevy vaikuttaa niin kovalta tavaralta että en usko sen paljoa painuvan kasaan. Huomattiin myös kaasaria vaihtaessa että vanha välilevy on 25mm sisähalkaisijaltaan, kun sekä imukaula, että kaasari oli liitoskohdasta 28mm
Onneks Pumpon varastoista löytyi 28mm reijällä oleva välilevy suoraan niin ei tarvinnu ruveta askarteleen.
Kaasarin vaihdon yhteydessä pääsuutin vaihtui 105->102,5 ja tyhjäkäyntisuutin pidettiin kaasarin mukana tulleessa kun kummassakaan ei ollut kokoa merkattu. Taas toimii hienosti, ja tehotkin saattoi vähän lisääntyä
Niin toimii hienosti... Tai siis toimi.
Pumpo kävi tuolla ajelemassa viime lauantaina, ja eiköhän se puolilta öin soittele et takanavasta on 3 pulttia lentäny irti ja viimeinenkin on irtoamassa. Etunavasta 2 pulttia lainaamalla monkeli saatiin kotitalliin ja purkuun. Kierteet näyttää vielä ehjiltä, mutta taidan silti tehdä matalakantaiset läpipultit ja kasata tuhdin lukitteen kanssa. Se PV:n vanne ja muokattu+vähän pidennetty svingi taitaa olla järkevin vaihtoehto tuon lopulliseen korjaamiseen.
Tuo Molktihan oli tosiaan käytetty, luulen että oli ottanut osumaa jo ollessaan aikasemmin minikrossikäytöllä ja monkeyn tärinä hajotti sen lopullisesti. Tuo välilevy vaikuttaa niin kovalta tavaralta että en usko sen paljoa painuvan kasaan. Huomattiin myös kaasaria vaihtaessa että vanha välilevy on 25mm sisähalkaisijaltaan, kun sekä imukaula, että kaasari oli liitoskohdasta 28mm
Onneks Pumpon varastoista löytyi 28mm reijällä oleva välilevy suoraan niin ei tarvinnu ruveta askarteleen.
Niin toimii hienosti... Tai siis toimi.
Pumpo kävi tuolla ajelemassa viime lauantaina, ja eiköhän se puolilta öin soittele et takanavasta on 3 pulttia lentäny irti ja viimeinenkin on irtoamassa. Etunavasta 2 pulttia lainaamalla monkeli saatiin kotitalliin ja purkuun. Kierteet näyttää vielä ehjiltä, mutta taidan silti tehdä matalakantaiset läpipultit ja kasata tuhdin lukitteen kanssa. Se PV:n vanne ja muokattu+vähän pidennetty svingi taitaa olla järkevin vaihtoehto tuon lopulliseen korjaamiseen.
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Levjarru taakse, ei mitään PV:n osia.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Kierrelukitetta tai sit nordlockit nii pysyy, itellä läpipultit ja lukkomutterit. Noilla on tapana löystyä isommilla koneilla, sama takahampin kans. Ei oo kovin paha aina välillä tarkistaa että onko ne pultit viel tiukalla, normi huoltoo ja kunnossapitoo näitten kans 
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Takanapa ja ratas on tarkistettu viimeksi n. 200km sitten. 4XX kilometriä oli silloin mittarissa ja nyt on 660km. On uskomattoman nopeasti pyöriny pultit auki viimesen tarkistuksen jälkeen
Tänään tuli kuitenkin annettua tekohengitystä takanavalle, saas nähä kauanko nyt kestää.


Eli pinnapultit tein navan kiinnitykseen. Navassa olevat kierteet putsasin kierretapilla ja väänsin pultit paikalleen Loctiten lujan lukitteen kanssa. Kantoja piti vähän madaltaa ettei osu jarrukenkiin.

Takarattaalle tuli myös laitettua niin pitkät pultit kuin sopii, kierteen pituus on nyt 40mm. Vanhat tais olla 30mm. Kasattu niin ikään lukitteen kera.
Tänään tuli kuitenkin annettua tekohengitystä takanavalle, saas nähä kauanko nyt kestää.


Eli pinnapultit tein navan kiinnitykseen. Navassa olevat kierteet putsasin kierretapilla ja väänsin pultit paikalleen Loctiten lujan lukitteen kanssa. Kantoja piti vähän madaltaa ettei osu jarrukenkiin.

Takarattaalle tuli myös laitettua niin pitkät pultit kuin sopii, kierteen pituus on nyt 40mm. Vanhat tais olla 30mm. Kasattu niin ikään lukitteen kera.
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Tuolla kestää isotkin tehot ja säästää voimansiirtoa ketjuja ja rattaita myöden, kestää 420 ketjukin. Huono puoli on hinta ja tuohon ei käy kun takegawan omat takarattaat ja suurin on 28T.
http://www.cmsnl.com/products/rear-drum ... dYdRvntmko
Saa levyjarruversiotakin, mutta sitten ei ole sleeperlook enää.
http://www.cmsnl.com/products/rear-drum ... dYdRvntmko
Saa levyjarruversiotakin, mutta sitten ei ole sleeperlook enää.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Kannattaa pistää läpipultit rissallekkin, ennen kuin rei'ät on jo väljät ja ne pultit katkeilee. Itelläkin on ollu läpipultit, nylokkimutterit, kierrelukitetta ja jousiprikat, eikä muuten pysyny. 
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
No tuossahan olisi vielä suht järkevään hintaan ratkaisu ongelmiin.ariilari kirjoitti:Tuolla kestää isotkin tehot ja säästää voimansiirtoa ketjuja ja rattaita myöden, kestää 420 ketjukin. Huono puoli on hinta ja tuohon ei käy kun takegawan omat takarattaat ja suurin on 28T.
http://www.cmsnl.com/products/rear-drum ... dYdRvntmko
Saa levyjarruversiotakin, mutta sitten ei ole sleeperlook enää.
Täytyykin ottaa selvää kun kerkiää.
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Tuossa on sitten levyjarrun kanssa ja hintaa roimasti lisää.
http://www.cmsnl.com/products/rear-disk ... dZBQPntmkp
Daxissa ja PV:ssä noi kumit ois vakiona jos niistä soveltais, mutta sitten ei olekaan enää alkuperäisen näköinen.
http://www.cmsnl.com/products/rear-disk ... dZBQPntmkp
Daxissa ja PV:ssä noi kumit ois vakiona jos niistä soveltais, mutta sitten ei olekaan enää alkuperäisen näköinen.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Tekee vaan koko keskiön itse. Kyllä kestää, tai ainakin mulla on kestänyt 
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Hyvillä ilmoilla tulee ajeltua työmatkoja 17km sivu, silloin ei ole kiva miettiä hajoaako takanapa tänään tai ensiviikolla. Taidan tilata tuon rumpujarrumallin talven aikana.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Ei noita kyllä rikki saa muuta ku särkemällä
Mulla on menny 1 napa rikki 2 vuoden aikana ku ollu isoja moottoreita, seki on ollu käytössä kaikkiaan jo 7 vuotta. Nykyinen ollu puolitoista vuotta eikä viel tunnu, että mistää hajoais. Tuoki särky ku ei ollu tarkistannu pultteja vähää aikaa ja nappasi takahaarukkaan reilu 100 vauhista
Omaan piikkiin meni seki...
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Jahnen sleeper ja muut projektit
Tällä viikolla aloin miettiä venttiilien säätöä. Samaan syssyyn tuli napattua kansi pois ja alta paljastui ei niin toivottu yllätys




Eipä tuohon oikein muuta syytä keksi kuin liian tiukka sovitus. Sylinteri oli jo uutena irti ja silloin siistin männästä helmat ja kasasin huolella. Ilmanputsari on aina ollut öljytty eikä ajettu metriäkään ilman. Ajossa tuota alkavaa leikkaamista ei millään lailla huomannut.
Nuo jäljet ei kuitenkaan juuri sormella tunnu joten päätin antaa tekohengitystä hoonaamalla:


Uutta mäntää tulemaan Kiinasta ja näillä mennään
Kansi on myös tarkoitus purkaa, siistiä/kohdistaa kanavia lisää ja kokeilla säädettävää nokkapyörää.




Eipä tuohon oikein muuta syytä keksi kuin liian tiukka sovitus. Sylinteri oli jo uutena irti ja silloin siistin männästä helmat ja kasasin huolella. Ilmanputsari on aina ollut öljytty eikä ajettu metriäkään ilman. Ajossa tuota alkavaa leikkaamista ei millään lailla huomannut.
Nuo jäljet ei kuitenkaan juuri sormella tunnu joten päätin antaa tekohengitystä hoonaamalla:


Uutta mäntää tulemaan Kiinasta ja näillä mennään
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl