Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

En oo mikään manki ''ammattilainen'', mutta meneekö tuo laakerisarja Jincheng Mankiin? Malli Q7 :?
http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Kyllä nuo varmaan menee. Ostaisin itse tosin mielummin kartiolaakerit.
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Tälläisetkö? http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
Voikos 50cc koneeseen jossa 12mm kaasari laittaa 20mm imukaulan?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Voi laittaa 20mm imukaulan.
Kannattaa tarkistaa mitat vanhoista laakereita ennen kuin tilaat. Tuleepahan varmasti oikean kokoiset.
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Moposportissa lukee yhdessä kartiolaakerin lisätiedoissa, että sopii Jincheng Q7 joissa kartiolaakeri. Itselläni oli kuulat, mutta itse sain tälläisen käsityksen, että kartiolaakerit voi laittaa/mahtuu vaikka olisi kuulat alkuperäisesti? :?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Menee ne kunhan vaihdat emäputkessa olevat laakerikoolit kartiolaakereiden mukana tuleviin.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Ite ottaisin vaan halvemmat, koska eroa ei manassa kyllä huomaa. Eriasia sitte jos jotkut spessut t-palat ja klappaamista tms. esiintyy.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Kyllä on selkeä ero kartiolaakereilla ja normilaakereilla. Kartiolaakereilla keulan on paljon herkempi.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Okei, ehkä en ole sitten mankilta ikinä osannut hakea tai odottaa tuollaisia ajo-ominaisuuksia kun aina mennyt ulkonäkö ja hinta käyttömukavuuden edelle. No alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni niin molemmat kyllä paikalleen sopivat.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

onkimato kirjoitti:Okei, ehkä en ole sitten mankilta ikinä osannut hakea tai odottaa tuollaisia ajo-ominaisuuksia kun aina mennyt ulkonäkö ja hinta käyttömukavuuden edelle. No alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni niin molemmat kyllä paikalleen sopivat.
Miten ohjauslaakerit vaikuttaa ulkonäköön? Omasta mielestä ei muuta käytännön eroa kuin se että pallolaakereita pitää kiristää paljon useammin kuin kartiolaakereita.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Ei puhunut pelkistä laakereista enää viitatessaan ulkonäköön.. Molemmat käyvät varsin nätisti. Itekkin ottaisin halvemmat.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Kuulukos etupumpun liukuputken sisemmässä putkessa (siis se mikä liikkuu sielä liukuputken sisällä) olla vähän klappia? Vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku tajuaa. :think:
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

Jp55 kirjoitti:Kuulukos etupumpun liukuputken sisemmässä putkessa (siis se mikä liikkuu sielä liukuputken sisällä) olla vähän klappia? Vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku tajuaa. :think:
Nyt taitaa pojalla olla liukuputket ja pumput sekasin. Kerro edes mikä keula? Jos hondan rumpukeula niin niitten kiiltävien liukuputkien ei kuuluisi hirveästi hölskyä, vaikuttaa ajomukavuuteen. Eli osta uudet pölysuojat ja liukuholkit
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Eli Jinkun vakiokeula. Ja sen ison kiiltävän putken sisällä on pienempi putki mikä hieman klappaa.
Expafin
Viestit: 99
Liittynyt: 03.09.2014 22:03
Paikkakunta: Kainuu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Expafin »

Tällänen pikku onkelma:D
elikkäs löytyy tallista tollanen skyteamin valmistama 110cc 3-valve kone ja siinä on sähköstartti eikä jaksa pyörittää konetta, kun vetää akulta suoraan johdot startille... pitäisikö siinä akun ja startin välissä olla jonkinsortin rele tai sellanen? startin pitäisi olla kunnossa kokeiltu jo 2 eri
Logiikkahan on, että positiivisuus on negatiivisuuden raiskausta, mutta miksei myös negatiivisuus voisi olla positiivisuuden raiskausta?

Nykyiset lelut:Honda monkey Rothmans 88, HusQvarna SMS -10 & China Mönkijä 110cc 3valve.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Jp55 kirjoitti:Eli Jinkun vakiokeula. Ja sen ison kiiltävän putken sisällä on pienempi putki mikä hieman klappaa.
Ei siinä kai paljon _kuulu_ olla klappia juuri lainkaan, ei ainakaan uusissa keuloissa ole. Mutta jos se ei ajoa haittaa eikä tunnu vaaralliselta niin ei siitä niinpaljoa kannata välittääkään.

Ja Expafin: Muistaakseni kuuluisi olla rele vakio johtosarjassa, mutta vikoina voi olla startin hiilet, huono akku tai sitten joku siinä startin "vedossa" jumittaa. Heittäisin kyllä koko startin mäelle jos vaan pystyy polkemaan käymään (ettei tule johonkin omatekoseen vehkeeseen kiinni).
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Expafin kirjoitti:Tällänen pikku onkelma:D
elikkäs löytyy tallista tollanen skyteamin valmistama 110cc 3-valve kone ja siinä on sähköstartti eikä jaksa pyörittää konetta, kun vetää akulta suoraan johdot startille... pitäisikö siinä akun ja startin välissä olla jonkinsortin rele tai sellanen? startin pitäisi olla kunnossa kokeiltu jo 2 eri

Ei kai sulla ole kovin ohutta johtoa sillä se saattaa syödä kaiken startin tarvitseman virran?
Hyvä ja Halpa
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

Ei tarvii relettä mutta aika paksut johot pitää olla. Siis jos suoraan kokeilet startin johtoja akkuun. Akku voi olla tyhjä tai huonossa hapessa
AAA
Viestit: 131
Liittynyt: 10.10.2011 16:36

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AAA »

Lifan 125 venttiilien koko ?
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

AAA kirjoitti:Lifan 125 venttiilien koko ?
27/23 Todennäköisesti

Edit. Onko nuissa 110cc Lifaneissa joissa on ns. iso kytkinkoppa niin jotenkin parempi kytkin vai miksi niissä on semmoinen se kytkinkoppa?
Jp55
Viestit: 89
Liittynyt: 18.05.2014 21:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jp55 »

Jos etupään liukuputken (se iso kiiltävä putki) pinnassa on pieniä kuoppia ja rupuja, niin rikkooko ne stefan?
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja monsimies »

Riippuu kolojen koosta mutta kyllä se stefojen pitävyyttä huonontaa.
~Stuntriding is not a crime~
rampe
Viestit: 139
Liittynyt: 20.01.2013 18:04
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rampe »

Tarviiko katsastuksessa olla vakio ilmanputsari vai riittääkö esim. Pipercross ym?
Entäs kun mopoon ei ole papereita, mutta 6v ja runkonro tiedossa, niin tarvitseeko ennen katsastusta tehä jotai isompaa paperisotaa vai voiko katsastuksen suorittaa samalla kun on konttorilla sen 6v omistushistoria paperin kanssa?
Olen tossun päällä, en alla.

- Ex Honda Monkey -97 Black&White
- Ex Jincheng Monkey -05
- Ex Honda Monkey -91
- Ex Skyteam Monkey -08
- Ex Baotian Monkey
toivapo
Viestit: 44
Liittynyt: 21.07.2013 16:45
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja toivapo »

Miten pitkä on kannen sivuposken pultti?
sajuuu
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2012 22:05
Paikkakunta: Hattula

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja sajuuu »

Mooor

Pitracingilla on myynnissä tuollaista JingKe kaasutinta, niin pitäskö ottaa 19mm vai 22mm, kun tekniikkaa on 72cc, isoventtiilikansi avarretuilla kanavilla + virinokka.

Vähän ollu suunnitelmissa laittaa manki käymään viinalla (re85), eli varmaan kääntyisin tuon 22mm puoleen. Vai hapettaako re85 ton kiinankaasarin ihan paskaks?
72cc Granitgrey, gold & red>> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20324

"Lisempää!"
Lukittu