http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
Pikkukysymykset
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Pikkukysymykset
En oo mikään manki ''ammattilainen'', mutta meneekö tuo laakerisarja Jincheng Mankiin? Malli Q7
http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
Re: Pikkukysymykset
Kyllä nuo varmaan menee. Ostaisin itse tosin mielummin kartiolaakerit.
Re: Pikkukysymykset
Tälläisetkö? http://mbfmoto.com/keulat-etupaan-osat/ ... sarja.html
Voikos 50cc koneeseen jossa 12mm kaasari laittaa 20mm imukaulan?
Voikos 50cc koneeseen jossa 12mm kaasari laittaa 20mm imukaulan?
Re: Pikkukysymykset
Voi laittaa 20mm imukaulan.
Kannattaa tarkistaa mitat vanhoista laakereita ennen kuin tilaat. Tuleepahan varmasti oikean kokoiset.
Kannattaa tarkistaa mitat vanhoista laakereita ennen kuin tilaat. Tuleepahan varmasti oikean kokoiset.
Re: Pikkukysymykset
Moposportissa lukee yhdessä kartiolaakerin lisätiedoissa, että sopii Jincheng Q7 joissa kartiolaakeri. Itselläni oli kuulat, mutta itse sain tälläisen käsityksen, että kartiolaakerit voi laittaa/mahtuu vaikka olisi kuulat alkuperäisesti? 
Re: Pikkukysymykset
Menee ne kunhan vaihdat emäputkessa olevat laakerikoolit kartiolaakereiden mukana tuleviin.
Re: Pikkukysymykset
Ite ottaisin vaan halvemmat, koska eroa ei manassa kyllä huomaa. Eriasia sitte jos jotkut spessut t-palat ja klappaamista tms. esiintyy.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Pikkukysymykset
Kyllä on selkeä ero kartiolaakereilla ja normilaakereilla. Kartiolaakereilla keulan on paljon herkempi.
Re: Pikkukysymykset
Okei, ehkä en ole sitten mankilta ikinä osannut hakea tai odottaa tuollaisia ajo-ominaisuuksia kun aina mennyt ulkonäkö ja hinta käyttömukavuuden edelle. No alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni niin molemmat kyllä paikalleen sopivat.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Pikkukysymykset
Miten ohjauslaakerit vaikuttaa ulkonäköön? Omasta mielestä ei muuta käytännön eroa kuin se että pallolaakereita pitää kiristää paljon useammin kuin kartiolaakereita.onkimato kirjoitti:Okei, ehkä en ole sitten mankilta ikinä osannut hakea tai odottaa tuollaisia ajo-ominaisuuksia kun aina mennyt ulkonäkö ja hinta käyttömukavuuden edelle. No alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni niin molemmat kyllä paikalleen sopivat.
Re: Pikkukysymykset
Ei puhunut pelkistä laakereista enää viitatessaan ulkonäköön.. Molemmat käyvät varsin nätisti. Itekkin ottaisin halvemmat.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Pikkukysymykset
Kuulukos etupumpun liukuputken sisemmässä putkessa (siis se mikä liikkuu sielä liukuputken sisällä) olla vähän klappia? Vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku tajuaa. 
Re: Pikkukysymykset
Nyt taitaa pojalla olla liukuputket ja pumput sekasin. Kerro edes mikä keula? Jos hondan rumpukeula niin niitten kiiltävien liukuputkien ei kuuluisi hirveästi hölskyä, vaikuttaa ajomukavuuteen. Eli osta uudet pölysuojat ja liukuholkitJp55 kirjoitti:Kuulukos etupumpun liukuputken sisemmässä putkessa (siis se mikä liikkuu sielä liukuputken sisällä) olla vähän klappia? Vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku tajuaa.
Re: Pikkukysymykset
Eli Jinkun vakiokeula. Ja sen ison kiiltävän putken sisällä on pienempi putki mikä hieman klappaa.
Re: Pikkukysymykset
Tällänen pikku onkelma:D
elikkäs löytyy tallista tollanen skyteamin valmistama 110cc 3-valve kone ja siinä on sähköstartti eikä jaksa pyörittää konetta, kun vetää akulta suoraan johdot startille... pitäisikö siinä akun ja startin välissä olla jonkinsortin rele tai sellanen? startin pitäisi olla kunnossa kokeiltu jo 2 eri
elikkäs löytyy tallista tollanen skyteamin valmistama 110cc 3-valve kone ja siinä on sähköstartti eikä jaksa pyörittää konetta, kun vetää akulta suoraan johdot startille... pitäisikö siinä akun ja startin välissä olla jonkinsortin rele tai sellanen? startin pitäisi olla kunnossa kokeiltu jo 2 eri
Logiikkahan on, että positiivisuus on negatiivisuuden raiskausta, mutta miksei myös negatiivisuus voisi olla positiivisuuden raiskausta?
Nykyiset lelut:Honda monkey Rothmans 88, HusQvarna SMS -10 & China Mönkijä 110cc 3valve.
Nykyiset lelut:Honda monkey Rothmans 88, HusQvarna SMS -10 & China Mönkijä 110cc 3valve.
Re: Pikkukysymykset
Ei siinä kai paljon _kuulu_ olla klappia juuri lainkaan, ei ainakaan uusissa keuloissa ole. Mutta jos se ei ajoa haittaa eikä tunnu vaaralliselta niin ei siitä niinpaljoa kannata välittääkään.Jp55 kirjoitti:Eli Jinkun vakiokeula. Ja sen ison kiiltävän putken sisällä on pienempi putki mikä hieman klappaa.
Ja Expafin: Muistaakseni kuuluisi olla rele vakio johtosarjassa, mutta vikoina voi olla startin hiilet, huono akku tai sitten joku siinä startin "vedossa" jumittaa. Heittäisin kyllä koko startin mäelle jos vaan pystyy polkemaan käymään (ettei tule johonkin omatekoseen vehkeeseen kiinni).
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Pikkukysymykset
Expafin kirjoitti:Tällänen pikku onkelma:D
elikkäs löytyy tallista tollanen skyteamin valmistama 110cc 3-valve kone ja siinä on sähköstartti eikä jaksa pyörittää konetta, kun vetää akulta suoraan johdot startille... pitäisikö siinä akun ja startin välissä olla jonkinsortin rele tai sellanen? startin pitäisi olla kunnossa kokeiltu jo 2 eri
Ei kai sulla ole kovin ohutta johtoa sillä se saattaa syödä kaiken startin tarvitseman virran?
Hyvä ja Halpa
Re: Pikkukysymykset
Ei tarvii relettä mutta aika paksut johot pitää olla. Siis jos suoraan kokeilet startin johtoja akkuun. Akku voi olla tyhjä tai huonossa hapessa
Re: Pikkukysymykset
27/23 TodennäköisestiAAA kirjoitti:Lifan 125 venttiilien koko ?
Edit. Onko nuissa 110cc Lifaneissa joissa on ns. iso kytkinkoppa niin jotenkin parempi kytkin vai miksi niissä on semmoinen se kytkinkoppa?
Re: Pikkukysymykset
Jos etupään liukuputken (se iso kiiltävä putki) pinnassa on pieniä kuoppia ja rupuja, niin rikkooko ne stefan?
Re: Pikkukysymykset
Riippuu kolojen koosta mutta kyllä se stefojen pitävyyttä huonontaa.
~Stuntriding is not a crime~
Re: Pikkukysymykset
Tarviiko katsastuksessa olla vakio ilmanputsari vai riittääkö esim. Pipercross ym?
Entäs kun mopoon ei ole papereita, mutta 6v ja runkonro tiedossa, niin tarvitseeko ennen katsastusta tehä jotai isompaa paperisotaa vai voiko katsastuksen suorittaa samalla kun on konttorilla sen 6v omistushistoria paperin kanssa?
Entäs kun mopoon ei ole papereita, mutta 6v ja runkonro tiedossa, niin tarvitseeko ennen katsastusta tehä jotai isompaa paperisotaa vai voiko katsastuksen suorittaa samalla kun on konttorilla sen 6v omistushistoria paperin kanssa?
Olen tossun päällä, en alla.
- Ex Honda Monkey -97 Black&White
- Ex Jincheng Monkey -05
- Ex Honda Monkey -91
- Ex Skyteam Monkey -08
- Ex Baotian Monkey
- Ex Honda Monkey -97 Black&White
- Ex Jincheng Monkey -05
- Ex Honda Monkey -91
- Ex Skyteam Monkey -08
- Ex Baotian Monkey
Re: Pikkukysymykset
Miten pitkä on kannen sivuposken pultti?
Re: Pikkukysymykset
Mooor
Pitracingilla on myynnissä tuollaista JingKe kaasutinta, niin pitäskö ottaa 19mm vai 22mm, kun tekniikkaa on 72cc, isoventtiilikansi avarretuilla kanavilla + virinokka.
Vähän ollu suunnitelmissa laittaa manki käymään viinalla (re85), eli varmaan kääntyisin tuon 22mm puoleen. Vai hapettaako re85 ton kiinankaasarin ihan paskaks?
Pitracingilla on myynnissä tuollaista JingKe kaasutinta, niin pitäskö ottaa 19mm vai 22mm, kun tekniikkaa on 72cc, isoventtiilikansi avarretuilla kanavilla + virinokka.
Vähän ollu suunnitelmissa laittaa manki käymään viinalla (re85), eli varmaan kääntyisin tuon 22mm puoleen. Vai hapettaako re85 ton kiinankaasarin ihan paskaks?