Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

Mitä asioita tulee ottaa huomioon kun laittaa virinokan?
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

No ainaki ettei venat tervehdi mäntää. :D
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Vhumiz
Viestit: 61
Liittynyt: 23.08.2011 05:58

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Vhumiz »

Hmmh, pähkäilyä: Wandalta osui silmään Tämä, ja googlen ihmemaailma kertoi Gy6 koneen olevan hondan nelitahtimoottori joka on käytössä skoottereissa. Kysymys kuuluu, menisikö tuommoinen samuraista peräsin olevaan moottoriin kiinni? Omien ajatteluiden jälkeen, mahdollisesti, jos vain kiinnitys ja ketjujako on oikea. Kuinka kaukana totuudesta olen? :lol:
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei mee, liian pitkä. 24mx.fi löydät sopivia nokkia halvemmallakin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Vhumiz
Viestit: 61
Liittynyt: 23.08.2011 05:58

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Vhumiz »

Asia selvä, kiitos Kurri (Y) 24mx syyniin..
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Miten nokan "kireys" mitataan? :oops:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Mittaat nostot.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Juu elikkäs atteelin saaha vakiokoneesee vähä lisää potkua, niin meneekö 110cc:n nokka-akseli jinkun kanteen ja ottaako sen jälkeen mäntä venoihin kiinni?? ja jos sitä ei saa niin mitenkäs saisin vääntöä lisää vakikoneeseen. (huom!) mulla on jo 22mm kaasari.. :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Mielestäni esim. samurain 110cc nokka menee jinkun kanteen. Ja avarampi putki tuo ainaki vääntöö. Mitä tohon kaasariin tulee niin ehkä vähän liian iso 50cc:lle. Itse en laittais 18mm(pyöree kurkkusta) isompaa vakio koneelle. Justiinsa ne paljon puhutut Jingket on esim hyvä vaihtoehto. Sitten tottakai kanavat avarrat, tosin jinkun kannessa taitaa muutenkin olla aikas avarat kanavat. Ja pahottelen viestin sekavuutta, pistetään kellonajan piikkiin.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Kiitos vastauksesta ja ei se 22mm oo liian iso vakiokoneelle, koska siinä on 65 suutin...
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Ja ihan näin ohimennen, millä logiikalla noin päättelet? Jos se on siis vapaastivirtaava ja pyöreä 22mm kaasari niin sopivan kokoinen suutin löytyy sieltä satasen paikkeilta. Itselläni on ainakin tällä hetkellä tuossa 22mm Mikunissa pääsuutin kokoa 107,5...
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Mutta sulla on enemmän kuutioita :roll:
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Se ei vaikuta, vaan se virtaus. Eli putsari, imukaula, imukanava... Samalla suuttimella on toiminu 50cc, 72cc ja 110cc. Ja nyt lipsutaan aiheesta.
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Taas näitä pohdintoja.. Mitä hyötyy ois samurain nokka-akselista skytarin kannessa? Pikkuvena kansi. Jäykemmät venanjouset ainaki pitäs laittaa? Ku jos tohon 110cc koneeseen laittaa virinokan, nii ois siitä se vakio nokka viedä skytteen.. :D
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ei kai siinnä mitään järkee ois, samurain 110cc koneessa taitaa olla sama nokka ku jinkun kannessa, eikä se kovin kiree oo, joten aika turhaa jos tehojen kannalta sen aattelit laittaa :D
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Vähä mä tota meinasin :D Niihä niis on.. Aattelin vaa jos skytaris ois joku "laimeempi" nokka.
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Vaikuttaa muuten toi 24mx:n 5€ nokka "laadukkaalta", se oli minigrippi pussissa ja siinnä on pinnassa todella tahmeaa mähmää, ja nokkarattaan puoleinen laakeri rohisee pyöriessään ja on muutenkin paljon toista laakeria jäykempi.. Noh kai toi nyt jonkun aikaa kestää ja kai se laakerikin notkistuu pyöriessää :D
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Mutkaputki
Viestit: 131
Liittynyt: 23.01.2010 17:07

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mutkaputki »

En tiiä mistä nokasta puhutte, mutta meneekö uuden- tai välimallin kanteen, vai onko se joku kiinarossin nokka?
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Kiinarossarin nokka on.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Vertailin tota 125cc jialingin nokkaa jinkun vakio nokkaan, niin 125cc:n nokassa imupuolella oli millin matalampi nosto ku jinkun nokassa, pakopuolella oli samat :D

Eli tehot vaa tulee tippumaa mulla :cry: :lol:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Joo elikkä tarttisin viisaamman tietäjän apuja. Kone on sisään ajossa ja tuntuu todella laiskalta, tänään avarsin kantta ja pakoaukkoa mutta silti ei tunnu muutosta tapahtuvan... Voikohan se laiskuus johtua siitä sisäänajosta??? Välit on 13-41 ja silti se ei jaksa vetää kunnolla 4 loppuun. Kyseessä siis lifanin 50cc joka on SISÄÄNAJOSSA.. Apuja nopeesti :shock: :?
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Olisko ajotus väärin kun laiskalta tuntuu? 110cc koneissa on samat nokat kun jinkuissa eli ei oo mitään hyötyä laittaa sellasta, nostot on 5,5 ja 5,3 muistaakseni.
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

Booaako, röpöttääkö? Onko ajoitus oikein?

E: Hidas..
It was at this moment that he knew, he fucked up.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

ajoitukset pitäis olla oikein ku tänään kannen vaihoin ja "O" merrki nokkarattaassa on eteenpäin sen loven kohtaa ja magneettoa ite ihmettelin kun siinä on jotain merkkejä vauhtipyörässä mutta lohkossa ei koska on sähköstartillinen niin laitoin sen ylöspäin sen merkin ja ei se booaa eikä röpötä vaan ei kiihdy eikä jaksa vetää 4 loppuun vaikka on lyhkäset välit... Ja siis kone on viikkon vanha :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

Lähteekö hyvin käyntiin? Ottaako nopeasti kiekkaa?
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Vastaa Viestiin