Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitä asioita tulee ottaa huomioon kun laittaa virinokan?
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No ainaki ettei venat tervehdi mäntää. 
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hmmh, pähkäilyä: Wandalta osui silmään Tämä, ja googlen ihmemaailma kertoi Gy6 koneen olevan hondan nelitahtimoottori joka on käytössä skoottereissa. Kysymys kuuluu, menisikö tuommoinen samuraista peräsin olevaan moottoriin kiinni? Omien ajatteluiden jälkeen, mahdollisesti, jos vain kiinnitys ja ketjujako on oikea. Kuinka kaukana totuudesta olen? 
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei mee, liian pitkä. 24mx.fi löydät sopivia nokkia halvemmallakin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Asia selvä, kiitos Kurri
24mx syyniin..
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Miten nokan "kireys" mitataan? 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Juu elikkäs atteelin saaha vakiokoneesee vähä lisää potkua, niin meneekö 110cc:n nokka-akseli jinkun kanteen ja ottaako sen jälkeen mäntä venoihin kiinni?? ja jos sitä ei saa niin mitenkäs saisin vääntöä lisää vakikoneeseen. (huom!) mulla on jo 22mm kaasari.. 
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mielestäni esim. samurain 110cc nokka menee jinkun kanteen. Ja avarampi putki tuo ainaki vääntöö. Mitä tohon kaasariin tulee niin ehkä vähän liian iso 50cc:lle. Itse en laittais 18mm(pyöree kurkkusta) isompaa vakio koneelle. Justiinsa ne paljon puhutut Jingket on esim hyvä vaihtoehto. Sitten tottakai kanavat avarrat, tosin jinkun kannessa taitaa muutenkin olla aikas avarat kanavat. Ja pahottelen viestin sekavuutta, pistetään kellonajan piikkiin.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kiitos vastauksesta ja ei se 22mm oo liian iso vakiokoneelle, koska siinä on 65 suutin...
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ja ihan näin ohimennen, millä logiikalla noin päättelet? Jos se on siis vapaastivirtaava ja pyöreä 22mm kaasari niin sopivan kokoinen suutin löytyy sieltä satasen paikkeilta. Itselläni on ainakin tällä hetkellä tuossa 22mm Mikunissa pääsuutin kokoa 107,5...
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mutta sulla on enemmän kuutioita 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Se ei vaikuta, vaan se virtaus. Eli putsari, imukaula, imukanava... Samalla suuttimella on toiminu 50cc, 72cc ja 110cc. Ja nyt lipsutaan aiheesta.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Taas näitä pohdintoja.. Mitä hyötyy ois samurain nokka-akselista skytarin kannessa? Pikkuvena kansi. Jäykemmät venanjouset ainaki pitäs laittaa? Ku jos tohon 110cc koneeseen laittaa virinokan, nii ois siitä se vakio nokka viedä skytteen.. 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei kai siinnä mitään järkee ois, samurain 110cc koneessa taitaa olla sama nokka ku jinkun kannessa, eikä se kovin kiree oo, joten aika turhaa jos tehojen kannalta sen aattelit laittaa 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Vähä mä tota meinasin
Niihä niis on.. Aattelin vaa jos skytaris ois joku "laimeempi" nokka.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Vaikuttaa muuten toi 24mx:n 5€ nokka "laadukkaalta", se oli minigrippi pussissa ja siinnä on pinnassa todella tahmeaa mähmää, ja nokkarattaan puoleinen laakeri rohisee pyöriessään ja on muutenkin paljon toista laakeria jäykempi.. Noh kai toi nyt jonkun aikaa kestää ja kai se laakerikin notkistuu pyöriessää 
-
Mutkaputki
- Viestit: 131
- Liittynyt: 23.01.2010 17:07
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En tiiä mistä nokasta puhutte, mutta meneekö uuden- tai välimallin kanteen, vai onko se joku kiinarossin nokka?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kiinarossarin nokka on.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Vertailin tota 125cc jialingin nokkaa jinkun vakio nokkaan, niin 125cc:n nokassa imupuolella oli millin matalampi nosto ku jinkun nokassa, pakopuolella oli samat
Eli tehot vaa tulee tippumaa mulla

Eli tehot vaa tulee tippumaa mulla
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo elikkä tarttisin viisaamman tietäjän apuja. Kone on sisään ajossa ja tuntuu todella laiskalta, tänään avarsin kantta ja pakoaukkoa mutta silti ei tunnu muutosta tapahtuvan... Voikohan se laiskuus johtua siitä sisäänajosta??? Välit on 13-41 ja silti se ei jaksa vetää kunnolla 4 loppuun. Kyseessä siis lifanin 50cc joka on SISÄÄNAJOSSA.. Apuja nopeesti

Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Olisko ajotus väärin kun laiskalta tuntuu? 110cc koneissa on samat nokat kun jinkuissa eli ei oo mitään hyötyä laittaa sellasta, nostot on 5,5 ja 5,3 muistaakseni.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Booaako, röpöttääkö? Onko ajoitus oikein?
E: Hidas..
E: Hidas..
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
ajoitukset pitäis olla oikein ku tänään kannen vaihoin ja "O" merrki nokkarattaassa on eteenpäin sen loven kohtaa ja magneettoa ite ihmettelin kun siinä on jotain merkkejä vauhtipyörässä mutta lohkossa ei koska on sähköstartillinen niin laitoin sen ylöspäin sen merkin ja ei se booaa eikä röpötä vaan ei kiihdy eikä jaksa vetää 4 loppuun vaikka on lyhkäset välit... Ja siis kone on viikkon vanha 
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähteekö hyvin käyntiin? Ottaako nopeasti kiekkaa?
It was at this moment that he knew, he fucked up.