Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

En usko että tarviin paketin kun saan 72ilmaseksi mutta kummana niist kahesta ostan?'
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53
VAI

http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53

Onko mitään väliä? kun noissa ole kun eri nokat jos oikein ymmärsin
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Masamosotin
Viestit: 961
Liittynyt: 12.12.2010 18:53
Paikkakunta: Asikkala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Masamosotin »

Voisin kysellä, että mitä ihmettä tapahtuu, kun ostin uuden 16mm kaasarin, joka on nyt ihan suht hyvin säädöissä. Mankissa ei ole rajoitinta ja välit on 15/35 ja kulkee 60 ja kiihtyykin vielä hyvin. Niin kannattaakohan alkaa avartelemaan kanavia jos toimii noin hyvin? :?
Materiaalia apinoista: Topic, Kuvaa, Videooo

Kaikenlaista Monkey-palikkaa jäänyt talliin, kysy YV
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Itsellä kulki muuten sama paitsi 16-35 niin 60 kaiverretuilla kanavilla
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
eleksi
Viestit: 125
Liittynyt: 28.06.2011 12:35

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja eleksi »

Käykö skytarin koneelle wandan 72 sylinteri sarja
110cc jinkku ja 125cc minirossi
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Itellä on samat virit kun sulla ja averttu kansi niin nopeus on siin 65 paikkeilla
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Masamosotin
Viestit: 961
Liittynyt: 12.12.2010 18:53
Paikkakunta: Asikkala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Masamosotin »

Ei voi pentele olla, että noilla vireillä saisi kulkemaan verot :D
Materiaalia apinoista: Topic, Kuvaa, Videooo

Kaikenlaista Monkey-palikkaa jäänyt talliin, kysy YV
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Kyllä se vaan on =D ajoin iten tohon mittauskameraan mikä meil on toss keskustassa näyttää sun nopeuden 64 sain parhaillaan
.
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Mitenkä Virinokka vaikuttas

vääntöihin ja huippuihin? entäs stunttailuun?

72cc
110kansi 50mm palotilalla
"19" kaasari tulee ehkä "22"
15-35
tehari
ohitin

Onko muita millä sais tehoo helposti noista?
Honda4ever
Viestit: 21
Liittynyt: 10.08.2010 22:06

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Honda4ever »

mistä saan kannen mikä menee suoraan hondan vakio 50cc??
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Minkä vuosimallin mankiin? eli onko iso vai pikku vena kansi? MBF motolta saa isovena kansia 75eurolla. Ja wandamotorilta pikkuvenaisia. Ja varmaan muistakin kaupoista saa ku jaksaa ettiä........ :roll:
Juziiii
Viestit: 107
Liittynyt: 30.11.2010 14:58

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Juziiii »

http://www.24mx.fi/pitbike/p/nokka-akse ... it/ss1363/

Ei taija iha noi halpa olla?? joku virhe vaa? :Dd
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

[quote="Juziiii"]http://www.24mx.fi/pitbike/p/nokka-akse ... it/ss1363/

Satutko tietämään sopisko toi 110cc samurain kanteen
Häte
Viestit: 212
Liittynyt: 03.01.2011 23:51

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Häte »

Mulla on masaissa um 72cc pytty, moposopin 0.5mm kuvulla olevan männän kanssa.

Nyt um kansi kiini, mutta millähän kannella saisin parhaat tehot irti noista? E22 vai laskettu 110? :)
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SaMito »

VM, jinkun tai daxin kannella ja kunnon nokka tietysti.
Toi E22-merkintä ei kerro mitään siitä kannesta.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Häte
Viestit: 212
Liittynyt: 03.01.2011 23:51

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Häte »

Joo selvä, onkos noissa jinkuissa kaikissa vuosimalleissa sama kansi?
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Ei, vanhanmallin jinkuissa on isovenanen kansi. Uudemmissa pikkuvenanen.
Masamosotin
Viestit: 961
Liittynyt: 12.12.2010 18:53
Paikkakunta: Asikkala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Masamosotin »

Mites tuo menee, että laskeeko täysin Orginal Hondan arvoa jos on jinkuponkun kansi? Ja onko jollain tietoa mitä ne numerot siinä jinkun kannessa meinaa? (C)
Materiaalia apinoista: Topic, Kuvaa, Videooo

Kaikenlaista Monkey-palikkaa jäänyt talliin, kysy YV
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Kyllähän se jonkun verran laskee arvoa, mutta tuskin hirveesti, Ja on arveltu että ne merkinnät meinaan jotain tuontantolinjaa, tjms... Niistä merkinnöistä ei tiedä mikä kansi kyseessä on.
Masamosotin
Viestit: 961
Liittynyt: 12.12.2010 18:53
Paikkakunta: Asikkala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Masamosotin »

No pitääpä sitten ruuvailla tuohon Hondan Orkkiskansi, toi vaan oli niin hyvässä kunnossa ni ei ois huvittanu lähtee aukomaan konetta jos ei paljon laske :|
Materiaalia apinoista: Topic, Kuvaa, Videooo

Kaikenlaista Monkey-palikkaa jäänyt talliin, kysy YV
Häte
Viestit: 212
Liittynyt: 03.01.2011 23:51

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Häte »

E. joo ei mitähän suunnitelmat muuttu :)
hyde
Viestit: 64
Liittynyt: 25.08.2011 22:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja hyde »

Hoi. Ihmettelin tossa puol automaatin kantta, ku pari sellasta lojuu nurkissa. Kansissa on teräksinen palotila, ja mietin että jos sen teräskupin ottaa pois, saisiko kannesta tehtyä "daxin" kannen, eli siis isot venttiilit, ja 47mm palotila. En sen kummemmin mittaillut mitään, tuli koko homma vasta kotona mieleen.

Onko kukaan koskaan tutkinut asiaa? Hmm pitää varmaan huomenna mennä vähän mittailemaan.

(joo tiiän ei kannata nähä vaivaa ku nykyään saa kiinan pingopango kansia melkeen ilmaseks. mutta periaatteesta en kiinan kikkareita hondaan ruuvaa)
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Eikös vm kannen venttiilit oo muka tarpeeks isot muutenki ja onhan niissäkin 47mm palotila. :D Mitä tarkoitat teräskupilla?
hyde
Viestit: 64
Liittynyt: 25.08.2011 22:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja hyde »

ise95 kirjoitti:Eikös vm kannen venttiilit oo muka tarpeeks isot muutenki ja onhan niissäkin 47mm palotila. :D Mitä tarkoitat teräskupilla?
Ei oo, ja ei oo. Tarkotan sitä että palotila on terästä. Alumiinikanteen on upotettu teräksinen palotila. Daxin kannessa on 47mm palotila, vanhanmallin kannessa about 40mm
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Tarkotat um kantta ihan selvästi koska eikös um kansi ole 39mm ja vm 47mm kuten daxinkin. :wink:
E: Oon luullu et se on 47mm no aina oppii uutta. :shock:
Viimeksi muokannut ise95, 30.11.2011 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Sulla on sitten tosi vanhoja kansia 60-70-l taitteesta, ihan tarkkaan en osaa vuosmallia sanoa missä vaiheessa teräskuppi jäi palotilasta pois.

Itelläni kun tommonen teräskupunen kansi oli niin ainakin tiivistepinnan kohalta se kupu vaikutti aika paksulta, about 4mm tms. 39+8mm olis kyllä se 47... Sen jälkeen tosin on ongelma että kanteen pitäis istuttaa uudemman seetirenkaat, eikä välttämättä materiaalin paksuus riitä enää kuvun pohjalla kestämään palotilan painetta kun se ei ole alunperin suunniteltu toimimaan ilman teräskupua.

Liian iso homma. Siitä kyllä saa varmaan ihan kivasti potkua kun tilaa mbfmoton kautta cmsnl:ltä kunnon puristuksilla olevan männän joka sopii vanhalle palotilalle...

sellanen ois kai tämä: http://www.cmsnl.com/products/piston_06131rrp810/

Tosin, toi on varmaan vanhan mallin kampurallekin tarkoitettu joten kanteen joutuu ehkä vähän sorvaamaan squish bandia.


ise: ei se vm kansi oo iso palotila, 39mm se on mutta syvempi kun um, ja isommilla venoilla.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Vastaa Viestiin