Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En usko että tarviin paketin kun saan 72ilmaseksi mutta kummana niist kahesta ostan?'
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53
VAI
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53
Onko mitään väliä? kun noissa ole kun eri nokat jos oikein ymmärsin
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53
VAI
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53
Onko mitään väliä? kun noissa ole kun eri nokat jos oikein ymmärsin
Ei se ole väärin jos se on oikein.
-
Masamosotin
- Viestit: 961
- Liittynyt: 12.12.2010 18:53
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Voisin kysellä, että mitä ihmettä tapahtuu, kun ostin uuden 16mm kaasarin, joka on nyt ihan suht hyvin säädöissä. Mankissa ei ole rajoitinta ja välit on 15/35 ja kulkee 60 ja kiihtyykin vielä hyvin. Niin kannattaakohan alkaa avartelemaan kanavia jos toimii noin hyvin? 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Itsellä kulki muuten sama paitsi 16-35 niin 60 kaiverretuilla kanavilla
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Käykö skytarin koneelle wandan 72 sylinteri sarja
110cc jinkku ja 125cc minirossi
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Itellä on samat virit kun sulla ja averttu kansi niin nopeus on siin 65 paikkeilla
Ei se ole väärin jos se on oikein.
-
Masamosotin
- Viestit: 961
- Liittynyt: 12.12.2010 18:53
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei voi pentele olla, että noilla vireillä saisi kulkemaan verot 
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kyllä se vaan on =D ajoin iten tohon mittauskameraan mikä meil on toss keskustassa näyttää sun nopeuden 64 sain parhaillaan
.
.
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitenkä Virinokka vaikuttas
vääntöihin ja huippuihin? entäs stunttailuun?
72cc
110kansi 50mm palotilalla
"19" kaasari tulee ehkä "22"
15-35
tehari
ohitin
Onko muita millä sais tehoo helposti noista?
vääntöihin ja huippuihin? entäs stunttailuun?
72cc
110kansi 50mm palotilalla
"19" kaasari tulee ehkä "22"
15-35
tehari
ohitin
Onko muita millä sais tehoo helposti noista?
-
Honda4ever
- Viestit: 21
- Liittynyt: 10.08.2010 22:06
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
mistä saan kannen mikä menee suoraan hondan vakio 50cc??
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Minkä vuosimallin mankiin? eli onko iso vai pikku vena kansi? MBF motolta saa isovena kansia 75eurolla. Ja wandamotorilta pikkuvenaisia. Ja varmaan muistakin kaupoista saa ku jaksaa ettiä........ 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
http://www.24mx.fi/pitbike/p/nokka-akse ... it/ss1363/
Ei taija iha noi halpa olla?? joku virhe vaa? :Dd
Ei taija iha noi halpa olla?? joku virhe vaa? :Dd
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
[quote="Juziiii"]http://www.24mx.fi/pitbike/p/nokka-akse ... it/ss1363/
Satutko tietämään sopisko toi 110cc samurain kanteen
Satutko tietämään sopisko toi 110cc samurain kanteen
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mulla on masaissa um 72cc pytty, moposopin 0.5mm kuvulla olevan männän kanssa.
Nyt um kansi kiini, mutta millähän kannella saisin parhaat tehot irti noista? E22 vai laskettu 110?
Nyt um kansi kiini, mutta millähän kannella saisin parhaat tehot irti noista? E22 vai laskettu 110?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
VM, jinkun tai daxin kannella ja kunnon nokka tietysti.
Toi E22-merkintä ei kerro mitään siitä kannesta.
Toi E22-merkintä ei kerro mitään siitä kannesta.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo selvä, onkos noissa jinkuissa kaikissa vuosimalleissa sama kansi?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei, vanhanmallin jinkuissa on isovenanen kansi. Uudemmissa pikkuvenanen.
-
Masamosotin
- Viestit: 961
- Liittynyt: 12.12.2010 18:53
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mites tuo menee, että laskeeko täysin Orginal Hondan arvoa jos on jinkuponkun kansi? Ja onko jollain tietoa mitä ne numerot siinä jinkun kannessa meinaa? 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kyllähän se jonkun verran laskee arvoa, mutta tuskin hirveesti, Ja on arveltu että ne merkinnät meinaan jotain tuontantolinjaa, tjms... Niistä merkinnöistä ei tiedä mikä kansi kyseessä on.
-
Masamosotin
- Viestit: 961
- Liittynyt: 12.12.2010 18:53
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No pitääpä sitten ruuvailla tuohon Hondan Orkkiskansi, toi vaan oli niin hyvässä kunnossa ni ei ois huvittanu lähtee aukomaan konetta jos ei paljon laske 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
E. joo ei mitähän suunnitelmat muuttu 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hoi. Ihmettelin tossa puol automaatin kantta, ku pari sellasta lojuu nurkissa. Kansissa on teräksinen palotila, ja mietin että jos sen teräskupin ottaa pois, saisiko kannesta tehtyä "daxin" kannen, eli siis isot venttiilit, ja 47mm palotila. En sen kummemmin mittaillut mitään, tuli koko homma vasta kotona mieleen.
Onko kukaan koskaan tutkinut asiaa? Hmm pitää varmaan huomenna mennä vähän mittailemaan.
(joo tiiän ei kannata nähä vaivaa ku nykyään saa kiinan pingopango kansia melkeen ilmaseks. mutta periaatteesta en kiinan kikkareita hondaan ruuvaa)
Onko kukaan koskaan tutkinut asiaa? Hmm pitää varmaan huomenna mennä vähän mittailemaan.
(joo tiiän ei kannata nähä vaivaa ku nykyään saa kiinan pingopango kansia melkeen ilmaseks. mutta periaatteesta en kiinan kikkareita hondaan ruuvaa)
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eikös vm kannen venttiilit oo muka tarpeeks isot muutenki ja onhan niissäkin 47mm palotila.
Mitä tarkoitat teräskupilla?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei oo, ja ei oo. Tarkotan sitä että palotila on terästä. Alumiinikanteen on upotettu teräksinen palotila. Daxin kannessa on 47mm palotila, vanhanmallin kannessa about 40mmise95 kirjoitti:Eikös vm kannen venttiilit oo muka tarpeeks isot muutenki ja onhan niissäkin 47mm palotila.Mitä tarkoitat teräskupilla?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Tarkotat um kantta ihan selvästi koska eikös um kansi ole 39mm ja vm 47mm kuten daxinkin. 
E: Oon luullu et se on 47mm no aina oppii uutta.
E: Oon luullu et se on 47mm no aina oppii uutta.
Viimeksi muokannut ise95, 30.11.2011 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Sulla on sitten tosi vanhoja kansia 60-70-l taitteesta, ihan tarkkaan en osaa vuosmallia sanoa missä vaiheessa teräskuppi jäi palotilasta pois.
Itelläni kun tommonen teräskupunen kansi oli niin ainakin tiivistepinnan kohalta se kupu vaikutti aika paksulta, about 4mm tms. 39+8mm olis kyllä se 47... Sen jälkeen tosin on ongelma että kanteen pitäis istuttaa uudemman seetirenkaat, eikä välttämättä materiaalin paksuus riitä enää kuvun pohjalla kestämään palotilan painetta kun se ei ole alunperin suunniteltu toimimaan ilman teräskupua.
Liian iso homma. Siitä kyllä saa varmaan ihan kivasti potkua kun tilaa mbfmoton kautta cmsnl:ltä kunnon puristuksilla olevan männän joka sopii vanhalle palotilalle...
sellanen ois kai tämä: http://www.cmsnl.com/products/piston_06131rrp810/
Tosin, toi on varmaan vanhan mallin kampurallekin tarkoitettu joten kanteen joutuu ehkä vähän sorvaamaan squish bandia.
ise: ei se vm kansi oo iso palotila, 39mm se on mutta syvempi kun um, ja isommilla venoilla.
Itelläni kun tommonen teräskupunen kansi oli niin ainakin tiivistepinnan kohalta se kupu vaikutti aika paksulta, about 4mm tms. 39+8mm olis kyllä se 47... Sen jälkeen tosin on ongelma että kanteen pitäis istuttaa uudemman seetirenkaat, eikä välttämättä materiaalin paksuus riitä enää kuvun pohjalla kestämään palotilan painetta kun se ei ole alunperin suunniteltu toimimaan ilman teräskupua.
Liian iso homma. Siitä kyllä saa varmaan ihan kivasti potkua kun tilaa mbfmoton kautta cmsnl:ltä kunnon puristuksilla olevan männän joka sopii vanhalle palotilalle...
sellanen ois kai tämä: http://www.cmsnl.com/products/piston_06131rrp810/
Tosin, toi on varmaan vanhan mallin kampurallekin tarkoitettu joten kanteen joutuu ehkä vähän sorvaamaan squish bandia.
ise: ei se vm kansi oo iso palotila, 39mm se on mutta syvempi kun um, ja isommilla venoilla.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.