Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Millähän tavalla pitäis hitsata nokkaa et siitä tulis kans kestävä eikä niin et nosto kuluu kieroksessa pois kokonaan.. 
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Karkasta hitsattu kohta vielä?
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No kummallas tuo hitsaus ois parempi sit tehä migillä vai tigillä puikoilla ei kannata ees kysyä 
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos haluat vaan vähän lisää nostoo niin on varmaan helpoin ottaa noston vastapuolelta pois niin perusympyrä pienenee mutta nosto kasvaa, ei tulisi kulumisongelmia.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kovapuikolla vaan, näis vehkeis varmaan kestää jos konees on ööliä.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No nostoo ei niinkään tarviis vaan aukiolo asteita lisätä.. 
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
sittei hitsaa nokan päälle vaa sivuu lisää
eihä se sen kummempi toimenpide oo. Aika hankala itte vaa saaha ne nokat sit kohillee.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jaa mitenkä meinaat haukkeli..
siis kohilleen?
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
että nokat tulee tavallaan oikeisiin kohtiin, tajuut kyl ku mietit
ettei mee nokkakulmat jne vituilleen.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
niin että jos nostoo on liian aikasin tai myöhään ni nappaa vena kiinni.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo eli minun kohalla ois viisainta olla hitsaamatta ollenkaan mut jos haluaa kumminki hitsata niin vie sen johki koneistamolle viel vimeisteltäväks 
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
HighVoltage
- Viestit: 136
- Liittynyt: 20.05.2011 07:24
- Paikkakunta: Säkylä
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos mulla toi vakio 110cc ja laskematon kansi, niin kuin paljon uskaltaa ottaa pois?
Aattelin kp-mäntää(mistä saa, en löytäny/osannu hakea), aukkojen avarruksia, ja sitten laskee kantta.
Aattelin kp-mäntää(mistä saa, en löytäny/osannu hakea), aukkojen avarruksia, ja sitten laskee kantta.
"Savun hälvettyä lisätkäämme syöttöä"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No en tiiä paljonko sitä saa laskettua kp-männän kanssa, mut minkäs kokoinen se mäntä siinä on? Noita 52,4mm ja ylöspäin mäntiä saa hyvin ainakin OORacingilta, tossa mulla olis kyl yks 52,4mm kp-mäntä, tosin säälittävällä kuvulla, ja kiinanlaatua, NosSamihan sai tuon saman männän halkeemaan normikäytössä.
Kokeile nyt eka ilman sitä kannenlaskua, luulis isolla kaasarilla, hyvällä putkella, kanavien työstöllä ja kp-männällä saavan sitä tehua. Jos ei niin virinokkaa, ite lähtisin tosta varmaan viimeiseks kantta laskemaan (veikkaan että sulla jääny PV-foorumilta selkärankaan tuo kannen lasku=lisää tehoa -ideologia, joka onkin totta, mutta sovelletaan vähän eri tavalla nelareissa).
Kokeile nyt eka ilman sitä kannenlaskua, luulis isolla kaasarilla, hyvällä putkella, kanavien työstöllä ja kp-männällä saavan sitä tehua. Jos ei niin virinokkaa, ite lähtisin tosta varmaan viimeiseks kantta laskemaan (veikkaan että sulla jääny PV-foorumilta selkärankaan tuo kannen lasku=lisää tehoa -ideologia, joka onkin totta, mutta sovelletaan vähän eri tavalla nelareissa).
-
HighVoltage
- Viestit: 136
- Liittynyt: 20.05.2011 07:24
- Paikkakunta: Säkylä
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo, nyt tais käydä niin etten omista enää konetta. Isä tais ostaa multa koneen pois 100e:llä.
Saa tarjota 125 eteenpäin konetta. Mistä/keneltä sais sopuhintaan? Myös käytettyjä saa tarjota.
Saa tarjota 125 eteenpäin konetta. Mistä/keneltä sais sopuhintaan? Myös käytettyjä saa tarjota.
"Savun hälvettyä lisätkäämme syöttöä"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Motot.netin myyntipalsta, Jouni Niemi.
Nyt mennään kyl ohi aiheen...
Nyt mennään kyl ohi aiheen...
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lieneekö mitään hyötyä avartaa kanavia vakio 110cc moottorista? Imukaula on 25mm ja kanava n. 22mm halkasialtaan nii onko mitään merkitystä avartaa tuon kanavan samalle tasolle kuin imukanava?
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Vanhanmallin mankista (->87) tai joku 110cc koneen kansi (samurai,fude yms)Nalleralle kirjoitti:Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?
Ne menee suoraan
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ja nämä menee heittämällä kiinni? vai pitääkö viilata jtn?
Edit:Ei pakko, mut kantta kannattais laskea
mutta eihän siin oo kovin paljoo varaa oikeen ottaa pois vai onko?
Edit:Ei pakko, mut kantta kannattais laskea
mutta eihän siin oo kovin paljoo varaa oikeen ottaa pois vai onko?
Viimeksi muokannut Nalleralle, 22.10.2011 16:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei pakko, mut kantta kannattais laskea.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mites tämä ? meneekö 72 kii ? http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=284
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo, mut aika kallis kun koko pytty kansi sarjan saa mbf motolta 135e.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
-
Nalleralle
- Viestit: 110
- Liittynyt: 13.03.2011 01:40
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko linkkii ku en taho löytää =/
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Käykö tämä suoraan skytarin koneelle http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3391
110cc jinkku ja 125cc minirossi