Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Millähän tavalla pitäis hitsata nokkaa et siitä tulis kans kestävä eikä niin et nosto kuluu kieroksessa pois kokonaan.. :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Karkasta hitsattu kohta vielä?
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No kummallas tuo hitsaus ois parempi sit tehä migillä vai tigillä puikoilla ei kannata ees kysyä :D
Monkeyt.net vanki numero 1005
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Jos haluat vaan vähän lisää nostoo niin on varmaan helpoin ottaa noston vastapuolelta pois niin perusympyrä pienenee mutta nosto kasvaa, ei tulisi kulumisongelmia.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Kovapuikolla vaan, näis vehkeis varmaan kestää jos konees on ööliä.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No nostoo ei niinkään tarviis vaan aukiolo asteita lisätä.. :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

sittei hitsaa nokan päälle vaa sivuu lisää :D eihä se sen kummempi toimenpide oo. Aika hankala itte vaa saaha ne nokat sit kohillee.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Jaa mitenkä meinaat haukkeli.. :think: siis kohilleen?
Monkeyt.net vanki numero 1005
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

että nokat tulee tavallaan oikeisiin kohtiin, tajuut kyl ku mietit :D ettei mee nokkakulmat jne vituilleen.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

niin että jos nostoo on liian aikasin tai myöhään ni nappaa vena kiinni.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Joo eli minun kohalla ois viisainta olla hitsaamatta ollenkaan mut jos haluaa kumminki hitsata niin vie sen johki koneistamolle viel vimeisteltäväks :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
HighVoltage
Viestit: 136
Liittynyt: 20.05.2011 07:24
Paikkakunta: Säkylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja HighVoltage »

Jos mulla toi vakio 110cc ja laskematon kansi, niin kuin paljon uskaltaa ottaa pois?
Aattelin kp-mäntää(mistä saa, en löytäny/osannu hakea), aukkojen avarruksia, ja sitten laskee kantta.
"Savun hälvettyä lisätkäämme syöttöä"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

No en tiiä paljonko sitä saa laskettua kp-männän kanssa, mut minkäs kokoinen se mäntä siinä on? Noita 52,4mm ja ylöspäin mäntiä saa hyvin ainakin OORacingilta, tossa mulla olis kyl yks 52,4mm kp-mäntä, tosin säälittävällä kuvulla, ja kiinanlaatua, NosSamihan sai tuon saman männän halkeemaan normikäytössä.

Kokeile nyt eka ilman sitä kannenlaskua, luulis isolla kaasarilla, hyvällä putkella, kanavien työstöllä ja kp-männällä saavan sitä tehua. Jos ei niin virinokkaa, ite lähtisin tosta varmaan viimeiseks kantta laskemaan (veikkaan että sulla jääny PV-foorumilta selkärankaan tuo kannen lasku=lisää tehoa -ideologia, joka onkin totta, mutta sovelletaan vähän eri tavalla nelareissa).
HighVoltage
Viestit: 136
Liittynyt: 20.05.2011 07:24
Paikkakunta: Säkylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja HighVoltage »

Joo, nyt tais käydä niin etten omista enää konetta. Isä tais ostaa multa koneen pois 100e:llä.
Saa tarjota 125 eteenpäin konetta. Mistä/keneltä sais sopuhintaan? Myös käytettyjä saa tarjota.
"Savun hälvettyä lisätkäämme syöttöä"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Motot.netin myyntipalsta, Jouni Niemi.

Nyt mennään kyl ohi aiheen...
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

Lieneekö mitään hyötyä avartaa kanavia vakio 110cc moottorista? Imukaula on 25mm ja kanava n. 22mm halkasialtaan nii onko mitään merkitystä avartaa tuon kanavan samalle tasolle kuin imukanava?
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?
Ei se ole väärin jos se on oikein.
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

Nalleralle kirjoitti:Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?
Vanhanmallin mankista (->87) tai joku 110cc koneen kansi (samurai,fude yms)
Ne menee suoraan
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Ja nämä menee heittämällä kiinni? vai pitääkö viilata jtn?

Edit:Ei pakko, mut kantta kannattais laskea
mutta eihän siin oo kovin paljoo varaa oikeen ottaa pois vai onko?
Viimeksi muokannut Nalleralle, 22.10.2011 16:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ei se ole väärin jos se on oikein.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Ei pakko, mut kantta kannattais laskea.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Ei se ole väärin jos se on oikein.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Joo, mut aika kallis kun koko pytty kansi sarjan saa mbf motolta 135e.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Nalleralle
Viestit: 110
Liittynyt: 13.03.2011 01:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Nalleralle »

Onko linkkii ku en taho löytää =/
Ei se ole väärin jos se on oikein.
eleksi
Viestit: 125
Liittynyt: 28.06.2011 12:35

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja eleksi »

Käykö tämä suoraan skytarin koneelle http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3391
110cc jinkku ja 125cc minirossi
Vastaa Viestiin