Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
no tuota meneehän se ilman laskemistakin hyvin mut ei oo nii paljoo tehoja, johtuu varmaan alhaisista puristuksista....
Nii jonkun lasin tai graniitin vaimikäseolikaan päällä ja en osaa sanoo mikä karheus mut ekaks vaikka jollain 400-600 ja sit viimestelee jollai vesihiomapaperilla n.1000
Kyllähän joku metallin työstäjäkin sen vois tehä, joku paja tai sit on koneistamo jotka tekee ainakin hyvää jälkee mut se sit maksaakin enemmän
E: laskeminen on kyllä helpompi prosessi
Nii jonkun lasin tai graniitin vaimikäseolikaan päällä ja en osaa sanoo mikä karheus mut ekaks vaikka jollain 400-600 ja sit viimestelee jollai vesihiomapaperilla n.1000
Kyllähän joku metallin työstäjäkin sen vois tehä, joku paja tai sit on koneistamo jotka tekee ainakin hyvää jälkee mut se sit maksaakin enemmän
E: laskeminen on kyllä helpompi prosessi
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eipä siinä nyt kauheasti eroja ole kun vertaa VM-kannella ja 110cc:n kannella, vähän laiskempi, mutta silti tehoa on mukavasti enemmän ku 50cc:ssä.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Miten muute näkee et millon on lähteny milli pois
Kestääkö hiomisessa kauan? Ja ennen kaikkea onko työ tehojen arvoista? 
Edit: kannen palotilan leveys on 52mm. 72cc männän kupu menee juuri sen matalamman kohdan reunasta sinne syvemmälle palotilaan. 110cc mäntä on tasalakinen joten se ei mene sinne "syvemmälle". jos kantta laskee, ottaako venat mäntään kun se kupu menee syvemmäle kuin 110cc:ssä
Voiko käyttää 72cc:n kansipahvia?
Edit: kannen palotilan leveys on 52mm. 72cc männän kupu menee juuri sen matalamman kohdan reunasta sinne syvemmälle palotilaan. 110cc mäntä on tasalakinen joten se ei mene sinne "syvemmälle". jos kantta laskee, ottaako venat mäntään kun se kupu menee syvemmäle kuin 110cc:ssä
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
minkähän kokoinen palotila on samurai 125cc kannessa, kun kaveri voisi myydä. skyteamin vakiokannella ottaa nääs venttiilit mäntään kiinni UM 72cc kanssa tasapäämännällä, enkä laita enempää alatiivisteitä kun nyt on jo nokkaketju saatanan kireällä.
-
SuperChargedHonda
- Viestit: 135
- Liittynyt: 09.05.2010 14:23
- Paikkakunta: Askola
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Muutuuko 72cc kone kisasemmaks virinokalla (huom vakion ventiilijouset)..
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hyvä kannen avarrus muuttaa ylävetoja jo paljon. Virinokan kanssa vielä enemmän, riippuu vähän nokasta.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Paljo um-mankin nokassa pitäs olla nostoi alkuperäsesti? Näyttää aika kuluneelta toi mun mankin nokka meinaan. Onkoha suurtaki vaikutusta virinokalla jos ei oo avarrettu kantta? 
Old subarus never die
they just get faster...
they just get faster...
-
SuperChargedHonda
- Viestit: 135
- Liittynyt: 09.05.2010 14:23
- Paikkakunta: Askola
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mielummin laittaa se virinokka avaretulla kannella.. muuten ei pakolla oikeastaan eroo oo vakiosta jos ei oo avarettu. Ite nyt laitoin 72cceeseen kasaan virinokalla niin kyllä nyt lähtee hyvin 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Miten um kantta kannattaisi alkaa avartelemaan?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
kuinka paljon kannattais laskea tuota 110cc kantta 72 pytyn kanssa tai miten ois hyvä se tavallaa mitatata?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Saakos näihin perus 110cc kansiin (samurait) kunnollista virinokkaa? Ja jäykät venanjousethan sopii iha aidosta mankista oli uutta taikka vanhaa mallia? 
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=154 ton pitäis käydä. samukan kannessa on mulla ainakin 2x jousi yhelle venttiilille, eli vanhanmallin jouset pitää olla.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
siis joo hei oon aivan thymä näitten kansien kanssa joten. miten ihmees saan 110cc kannest 47mm palotilallisen :O ?
siis juu sorvaamalla tai vien koneistamolle mutta kuha mietin lol 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitäköhän oikeen ajattelet, just pari viestiä sitten vastattiin sulle. älyhoiHaukkeli kirjoitti:sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos sulla ei oo tappivirihitechtagekawa mobiilia nii taitaa olla että samoihin tehoihin pääset isommalla kaasuttimella. Toki saahan noita virinokkia jostai jos jaksaa ettii, mut minikrossi liikkeistä niitä pitäs löytyy esim minimotoracing, pitbikecenterJCQ7LK kirjoitti:Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Laskin 110 kantta sen verran että 52mm palotilasta tuli 50mm. 72cc kiinni. Voisko tuota kantta laskee/kannattaako laskee vielä sillee et ois 47mm palotila? Puristukset nousee? Putooko huiput?
-
SuperChargedHonda
- Viestit: 135
- Liittynyt: 09.05.2010 14:23
- Paikkakunta: Askola
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
E1 11L on daxin kansi?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kannen merkinnöillä ei voi varmistaa sitä mikä kansi on kyseessä. Arveltiin että tää "E" tarkottaa vaan kokoonpanolinjaa tjms.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
SuperChargedHonda
- Viestit: 135
- Liittynyt: 09.05.2010 14:23
- Paikkakunta: Askola
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Keneläkään tietoa mistä sais 110cc kanteen kisanokkia..
Ja oli viel toinen kysymys että minkä mm palotila tossa samurain kannessa oikein on?
Ja oli viel toinen kysymys että minkä mm palotila tossa samurain kannessa oikein on?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kenelläkään kokemusta tästä kannesta http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53 ku pitäs saada 72cc pariks jotaa parempaa kantta.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Samanlainen ollu itellä, ihan hyvä kansi. Sopii 72cc:n kanssa oikein mainiosti.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Tietääkö kukaan minkälainen kansi olis thumpstar 125cc:ssä? Semmosen moottorin olisin ostamassa ja ajattelin kysyä käykö sen kansi suoraan 72cc:n kanssa?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Paljon olette laskeneet 110cc samurain kantta,
jotta olisi sopiva EMC 72cc setille.
jotta olisi sopiva EMC 72cc setille.