Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

no tuota meneehän se ilman laskemistakin hyvin mut ei oo nii paljoo tehoja, johtuu varmaan alhaisista puristuksista....

Nii jonkun lasin tai graniitin vaimikäseolikaan päällä ja en osaa sanoo mikä karheus mut ekaks vaikka jollain 400-600 ja sit viimestelee jollai vesihiomapaperilla n.1000

Kyllähän joku metallin työstäjäkin sen vois tehä, joku paja tai sit on koneistamo jotka tekee ainakin hyvää jälkee mut se sit maksaakin enemmän

E: laskeminen on kyllä helpompi prosessi
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Eipä siinä nyt kauheasti eroja ole kun vertaa VM-kannella ja 110cc:n kannella, vähän laiskempi, mutta silti tehoa on mukavasti enemmän ku 50cc:ssä.
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Miten muute näkee et millon on lähteny milli pois :think: Kestääkö hiomisessa kauan? Ja ennen kaikkea onko työ tehojen arvoista? :smoke:

Edit: kannen palotilan leveys on 52mm. 72cc männän kupu menee juuri sen matalamman kohdan reunasta sinne syvemmälle palotilaan. 110cc mäntä on tasalakinen joten se ei mene sinne "syvemmälle". jos kantta laskee, ottaako venat mäntään kun se kupu menee syvemmäle kuin 110cc:ssä :think: Voiko käyttää 72cc:n kansipahvia?
anttti
Viestit: 4
Liittynyt: 12.06.2011 19:01

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja anttti »

minkähän kokoinen palotila on samurai 125cc kannessa, kun kaveri voisi myydä. skyteamin vakiokannella ottaa nääs venttiilit mäntään kiinni UM 72cc kanssa tasapäämännällä, enkä laita enempää alatiivisteitä kun nyt on jo nokkaketju saatanan kireällä.
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

Muutuuko 72cc kone kisasemmaks virinokalla (huom vakion ventiilijouset)..
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

Hyvä kannen avarrus muuttaa ylävetoja jo paljon. Virinokan kanssa vielä enemmän, riippuu vähän nokasta.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jond
Viestit: 238
Liittynyt: 22.01.2011 15:03
Paikkakunta: Lpr

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jond »

Paljo um-mankin nokassa pitäs olla nostoi alkuperäsesti? Näyttää aika kuluneelta toi mun mankin nokka meinaan. Onkoha suurtaki vaikutusta virinokalla jos ei oo avarrettu kantta? :think:
Old subarus never die
they just get faster...
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

Mielummin laittaa se virinokka avaretulla kannella.. muuten ei pakolla oikeastaan eroo oo vakiosta jos ei oo avarettu. Ite nyt laitoin 72cceeseen kasaan virinokalla niin kyllä nyt lähtee hyvin ;)
Zemphys
Viestit: 29
Liittynyt: 06.08.2011 15:05
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zemphys »

Miten um kantta kannattaisi alkaa avartelemaan?
jönssii
Viestit: 155
Liittynyt: 23.03.2011 21:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jönssii »

kuinka paljon kannattais laskea tuota 110cc kantta 72 pytyn kanssa tai miten ois hyvä se tavallaa mitatata?
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.
Plague
Viestit: 114
Liittynyt: 08.07.2009 19:36
Paikkakunta: Kuopio & Heinävesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Plague »

Saakos näihin perus 110cc kansiin (samurait) kunnollista virinokkaa? Ja jäykät venanjousethan sopii iha aidosta mankista oli uutta taikka vanhaa mallia? :think:
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=154 ton pitäis käydä. samukan kannessa on mulla ainakin 2x jousi yhelle venttiilille, eli vanhanmallin jouset pitää olla.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
jönssii
Viestit: 155
Liittynyt: 23.03.2011 21:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jönssii »

siis joo hei oon aivan thymä näitten kansien kanssa joten. miten ihmees saan 110cc kannest 47mm palotilallisen :O ? :D siis juu sorvaamalla tai vien koneistamolle mutta kuha mietin lol :D
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Haukkeli kirjoitti:sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.
Mitäköhän oikeen ajattelet, just pari viestiä sitten vastattiin sulle. älyhoi :roll:
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

JCQ7LK kirjoitti:Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Jos sulla ei oo tappivirihitechtagekawa mobiilia nii taitaa olla että samoihin tehoihin pääset isommalla kaasuttimella. Toki saahan noita virinokkia jostai jos jaksaa ettii, mut minikrossi liikkeistä niitä pitäs löytyy esim minimotoracing, pitbikecenter
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Laskin 110 kantta sen verran että 52mm palotilasta tuli 50mm. 72cc kiinni. Voisko tuota kantta laskee/kannattaako laskee vielä sillee et ois 47mm palotila? Puristukset nousee? Putooko huiput?
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

E1 11L on daxin kansi?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Kannen merkinnöillä ei voi varmistaa sitä mikä kansi on kyseessä. Arveltiin että tää "E" tarkottaa vaan kokoonpanolinjaa tjms.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

Keneläkään tietoa mistä sais 110cc kanteen kisanokkia..
Ja oli viel toinen kysymys että minkä mm palotila tossa samurain kannessa oikein on?
Zemphys
Viestit: 29
Liittynyt: 06.08.2011 15:05
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zemphys »

Kenelläkään kokemusta tästä kannesta http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53 ku pitäs saada 72cc pariks jotaa parempaa kantta.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Samanlainen ollu itellä, ihan hyvä kansi. Sopii 72cc:n kanssa oikein mainiosti.
Teps
Viestit: 18
Liittynyt: 01.06.2009 08:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Teps »

Tietääkö kukaan minkälainen kansi olis thumpstar 125cc:ssä? Semmosen moottorin olisin ostamassa ja ajattelin kysyä käykö sen kansi suoraan 72cc:n kanssa?
pure
Viestit: 13
Liittynyt: 25.02.2011 19:53

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja pure »

Paljon olette laskeneet 110cc samurain kantta,
jotta olisi sopiva EMC 72cc setille.
Vastaa Viestiin