Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
hyvin lähtee polkasemalla ja vielä paremmin startilla ja pysyy käynnissä ja kiekkoja ottaa ihan kivasti mutat en viitti huuattaa kiekkoja loppuun kun sisäänajossa... Mutta voiko sisään ajo oikeasti vaikuttaa tuohon??? ja kytkinkään ei luista 
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
sähköstartillisen kohistusmerkki on magneetonkopan kolossa, siinä on reikä sitä varten...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Elikkä se kohistus merkki on siinä magneetonkopan päällä missä on sellanen "tuppi" jos oikein ymmärsin?? korjaa jos olen väärässä 
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Aivan oikein 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Pitääkö ottaa magneeton koppa irti kun alan säätelemään sitä ja mikä kuvio se pitää olla siinä reiän kohalla kun vauhtipyörässä on neljä niittiä peräkkäin ja aina niitten lävitse menee viiva mis on nuppi pääs nii mikä niist kuvioist pitänee olla sen röörin kohal?? Älkää Luulko että olen joku tietämätön jonne joka sai mopon eilen, mutta en ole ikinä säätänyt startillista konetta

Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko missään viivassa T merkkiä? jos on niin laita se kohakkain lohkonmerkin kanssa.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eipas ollu ja lohkossa ei ole "viiva" merkkiä koska on startillinen. se merkki katotaan jsotain magneetonkopan reijästä siitä päältä mutta en tiedä vaan mikä merkki sen pitänee olla

Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Okei, Ite en osaa enempää neuvoa koska olen honda miehiä. 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ainakin mulla on startillisissa ollu vaan kahta eri merkkiä, F ja T, ja vielä tuossa järjestyksessä. Eli pyörität konetta että näät siitä kopan päällä olevasta aukosta kirjaimen T, sen vieressä oikealla puolella on viiva, joka pitää pyörittää tasan sen reiän keskelle.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Tuollein vaa melko vaikea saaha kone pyöräytettyä oikealle kohdalle, otat vaan magneetonkopan pois ja se T merkki suoraan ylöspäin lohkossa on merkki joka näkyy kun mkoppa on pois.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Minä en löytänyt lifanin startillisesta koneest "T" kirjainta mutta katoin ajoituksen siten, että otin tulpan pois ja laitoin ruuvimeisselkin sisään ja kun mäntä oli ylhäällä niin se nokkarattaan "O" merkki oli loven kohalla... Ja venttiilit avautuvat ja sulkeutuvat peräkkäin kun vauhtipyörää pyörittää "O" merkin loven kohtaan. 
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
-
Mutkaputki
- Viestit: 131
- Liittynyt: 23.01.2010 17:07
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mistä erotan aidon Hondan kannen (-87 tai uudempi) kiinan kopioista? Onko jotain valumerkintöjä tai muita, joista tunnistaa varmasti? Venttiilien koot? Kiinalaisiakin taitaa olla liukulaakeroidulla nokka-akselilla? Ei ole virittämista, mutta liittyy kansiin 
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
87-91 "välimallin" kansi, 19/16 venat, liukulaakeri nokka, pieni palotila, nokkaratas kiinni kolmella.
91-99 "uudenmallin kansi" 19/16 venat, kuulalaakeri nokka, pieni palotila. Nokkaratas kiinni kahdella.
Yleensä normi 50cc kiinalaiset kannet ovat muuten samanlaisia ku uudenmallin mutta nokkaratas kolmella pultilla kiinni. Saattaa olla muitakin eroja mutta tuo tuli nytten mieleen.
91-99 "uudenmallin kansi" 19/16 venat, kuulalaakeri nokka, pieni palotila. Nokkaratas kiinni kahdella.
Yleensä normi 50cc kiinalaiset kannet ovat muuten samanlaisia ku uudenmallin mutta nokkaratas kolmella pultilla kiinni. Saattaa olla muitakin eroja mutta tuo tuli nytten mieleen.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ja nokan laakereitten koko on eri.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Minkälainen kansi on Baotian mankeissa vakiona?
Isoventtiilinen ilmeisesti, mutta käykö se kansi UM 72cc kanssa suoraan vai tarviiko ne perinteiset alatiivarit / venakolojen syvennykset ?
Isoventtiilinen ilmeisesti, mutta käykö se kansi UM 72cc kanssa suoraan vai tarviiko ne perinteiset alatiivarit / venakolojen syvennykset ?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Um kannen kopio eli tarvii alatiivareita ja koloja pitää kaivaa vähän.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää. 
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko kellään kokemusta skyteamin koneesta ja viri nokka-akselista että ottaako venttiilit mäntään kiinni ja auttaako virinokka edes mitään ns. pikkuvireillä
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Katoppa 24MX ...Zemphys kirjoitti:Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
24mx:ltä on melkei kaikki virinokat loppu ja kysymällä saa tietoo milloin tulee lisää, mut jos on rahaa ja on kiire nii siitäpäJiiTee kirjoitti:Katoppa 24MX ...Zemphys kirjoitti:Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei oikee mahu budjettii, mutta eiköhä sinne jossaa vaihees oo tulos.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Elikkäs tilasin tuolta moposopist tommosen 72cc sylinterisetin ja wandalta 19mm K&F sekä 25mm imukaula, joten kuinka laiska tolla vakiokannella ois jos avartais kanavia? Ja kuinkas paljon niitä kannattais? Mopedi on -04 Jinkku, eikös näissä oo se wanhanmallin kansi? Ja sit vielä että tuleeko noitten moposopin pyttysettien mukana se pytyn ja kannen välinen tiiviste?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei se varmaa kauheen laiska, ku ite ymmärtän et sun kannes o imuvena 23mm ja pako 20mm, jos imukaula 25mm nii sitte kannen imuaukko 25mm ja sillee et se reiän halkasija pienenee pikkuhiljaa.Lassuri kirjoitti:Elikkäs tilasin tuolta moposopist tommosen 72cc sylinterisetin ja wandalta 19mm K&F sekä 25mm imukaula, joten kuinka laiska tolla vakiokannella ois jos avartais kanavia? Ja kuinkas paljon niitä kannattais? Mopedi on -04 Jinkku, eikös näissä oo se wanhanmallin kansi? Ja sit vielä että tuleeko noitten moposopin pyttysettien mukana se pytyn ja kannen välinen tiiviste?
Kyllä siina kai pitäs tulle ku lukee et tulee sylinterin tiivisteet.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Juu, kiitti vastauksesta, pitäs avarrella sitku käy serkulla ku siel ois vinku.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
onko kellään tällästä kantta 72cc pytyn kaverina ? http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=12