Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

hyvin lähtee polkasemalla ja vielä paremmin startilla ja pysyy käynnissä ja kiekkoja ottaa ihan kivasti mutat en viitti huuattaa kiekkoja loppuun kun sisäänajossa... Mutta voiko sisään ajo oikeasti vaikuttaa tuohon??? ja kytkinkään ei luista :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kurri »

sähköstartillisen kohistusmerkki on magneetonkopan kolossa, siinä on reikä sitä varten...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Elikkä se kohistus merkki on siinä magneetonkopan päällä missä on sellanen "tuppi" jos oikein ymmärsin?? korjaa jos olen väärässä :roll:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Aivan oikein :D
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Pitääkö ottaa magneeton koppa irti kun alan säätelemään sitä ja mikä kuvio se pitää olla siinä reiän kohalla kun vauhtipyörässä on neljä niittiä peräkkäin ja aina niitten lävitse menee viiva mis on nuppi pääs nii mikä niist kuvioist pitänee olla sen röörin kohal?? Älkää Luulko että olen joku tietämätön jonne joka sai mopon eilen, mutta en ole ikinä säätänyt startillista konetta :oops: :lol:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Onko missään viivassa T merkkiä? jos on niin laita se kohakkain lohkonmerkin kanssa.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Eipas ollu ja lohkossa ei ole "viiva" merkkiä koska on startillinen. se merkki katotaan jsotain magneetonkopan reijästä siitä päältä mutta en tiedä vaan mikä merkki sen pitänee olla :shock: :?
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Okei, Ite en osaa enempää neuvoa koska olen honda miehiä. :mrgreen:
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Ainakin mulla on startillisissa ollu vaan kahta eri merkkiä, F ja T, ja vielä tuossa järjestyksessä. Eli pyörität konetta että näät siitä kopan päällä olevasta aukosta kirjaimen T, sen vieressä oikealla puolella on viiva, joka pitää pyörittää tasan sen reiän keskelle.
Juziiii
Viestit: 107
Liittynyt: 30.11.2010 14:58

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Juziiii »

Tuollein vaa melko vaikea saaha kone pyöräytettyä oikealle kohdalle, otat vaan magneetonkopan pois ja se T merkki suoraan ylöspäin lohkossa on merkki joka näkyy kun mkoppa on pois.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Minä en löytänyt lifanin startillisesta koneest "T" kirjainta mutta katoin ajoituksen siten, että otin tulpan pois ja laitoin ruuvimeisselkin sisään ja kun mäntä oli ylhäällä niin se nokkarattaan "O" merkki oli loven kohalla... Ja venttiilit avautuvat ja sulkeutuvat peräkkäin kun vauhtipyörää pyörittää "O" merkin loven kohtaan. :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Mutkaputki
Viestit: 131
Liittynyt: 23.01.2010 17:07

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mutkaputki »

Mistä erotan aidon Hondan kannen (-87 tai uudempi) kiinan kopioista? Onko jotain valumerkintöjä tai muita, joista tunnistaa varmasti? Venttiilien koot? Kiinalaisiakin taitaa olla liukulaakeroidulla nokka-akselilla? Ei ole virittämista, mutta liittyy kansiin :D
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

87-91 "välimallin" kansi, 19/16 venat, liukulaakeri nokka, pieni palotila, nokkaratas kiinni kolmella.

91-99 "uudenmallin kansi" 19/16 venat, kuulalaakeri nokka, pieni palotila. Nokkaratas kiinni kahdella.

Yleensä normi 50cc kiinalaiset kannet ovat muuten samanlaisia ku uudenmallin mutta nokkaratas kolmella pultilla kiinni. Saattaa olla muitakin eroja mutta tuo tuli nytten mieleen.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja T0by »

Ja nokan laakereitten koko on eri.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Häte
Viestit: 212
Liittynyt: 03.01.2011 23:51

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Häte »

Minkälainen kansi on Baotian mankeissa vakiona?

Isoventtiilinen ilmeisesti, mutta käykö se kansi UM 72cc kanssa suoraan vai tarviiko ne perinteiset alatiivarit / venakolojen syvennykset ?
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Um kannen kopio eli tarvii alatiivareita ja koloja pitää kaivaa vähän.
Zemphys
Viestit: 29
Liittynyt: 06.08.2011 15:05
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zemphys »

Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää. :think:
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
atte5
Viestit: 2
Liittynyt: 21.09.2011 11:07

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja atte5 »

Onko kellään kokemusta skyteamin koneesta ja viri nokka-akselista että ottaako venttiilit mäntään kiinni ja auttaako virinokka edes mitään ns. pikkuvireillä
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Zemphys kirjoitti:Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää. :think:
Katoppa 24MX ...
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

JiiTee kirjoitti:
Zemphys kirjoitti:Pistäiskö joku linkkii mistä löytyis 110 kiinankantee virinokkaa, selaillu täs jo jonkuu aikaa eikä oo pistän silmää mistää. :think:
Katoppa 24MX ...
24mx:ltä on melkei kaikki virinokat loppu ja kysymällä saa tietoo milloin tulee lisää, mut jos on rahaa ja on kiire nii siitäpä :mrgreen: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151
Zemphys
Viestit: 29
Liittynyt: 06.08.2011 15:05
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zemphys »

Ei oikee mahu budjettii, mutta eiköhä sinne jossaa vaihees oo tulos.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Lassuri
Viestit: 32
Liittynyt: 16.01.2012 19:10

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lassuri »

Elikkäs tilasin tuolta moposopist tommosen 72cc sylinterisetin ja wandalta 19mm K&F sekä 25mm imukaula, joten kuinka laiska tolla vakiokannella ois jos avartais kanavia? Ja kuinkas paljon niitä kannattais? Mopedi on -04 Jinkku, eikös näissä oo se wanhanmallin kansi? Ja sit vielä että tuleeko noitten moposopin pyttysettien mukana se pytyn ja kannen välinen tiiviste?
Zemphys
Viestit: 29
Liittynyt: 06.08.2011 15:05
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zemphys »

Lassuri kirjoitti:Elikkäs tilasin tuolta moposopist tommosen 72cc sylinterisetin ja wandalta 19mm K&F sekä 25mm imukaula, joten kuinka laiska tolla vakiokannella ois jos avartais kanavia? Ja kuinkas paljon niitä kannattais? Mopedi on -04 Jinkku, eikös näissä oo se wanhanmallin kansi? Ja sit vielä että tuleeko noitten moposopin pyttysettien mukana se pytyn ja kannen välinen tiiviste?
Ei se varmaa kauheen laiska, ku ite ymmärtän et sun kannes o imuvena 23mm ja pako 20mm, jos imukaula 25mm nii sitte kannen imuaukko 25mm ja sillee et se reiän halkasija pienenee pikkuhiljaa.
Kyllä siina kai pitäs tulle ku lukee et tulee sylinterin tiivisteet.
On parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset.
Lassuri
Viestit: 32
Liittynyt: 16.01.2012 19:10

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Lassuri »

Juu, kiitti vastauksesta, pitäs avarrella sitku käy serkulla ku siel ois vinku.
jönssii
Viestit: 155
Liittynyt: 23.03.2011 21:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jönssii »

onko kellään tällästä kantta 72cc pytyn kaverina ? http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=12
Vastaa Viestiin