Sivu 2/4
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 23.11.2014 23:15
Kirjoittaja hante00
Joo tosiaan väännän kierrepakalla nuo kierteet puhtaaksi, kun unohtu peittää. ja laakerinkoolin hion puhtaaksi.
Huomenissa varmaan viimenen kerros maalia ja lakka jos tästä tervehtyy(lenssussa viikonlopun ollu

)
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 09.12.2014 16:41
Kirjoittaja hante00
Tervehdys!
On tekeminen ja kirjottelu jäänyt vähälle kun ei ole maalaustilaa ollut.
Ei nyttenkään mitään varsinaista aihetta oo kirjotella mutta kirjotellaan silti
Eilen kasailin keulan, ja joo, joudun toisen liukuputken irrottaa että pölysuojan saa kiinni ja teipattua

T-pala oli kolmesta kohtaa haljennut ja hioin lamelilla aivan puhtaaksi, tänään hitsaan siihen paikat ja räpylälaikalla hion puhtaaksi.

(en tiedä näkyykö kuvassa)
Keulan jousten pään kierteet olivat kummastakin paskana joten väänsin 12mm kierteet sinne.
kuvathan on ihan paskoja niin niistä on turha valittaa

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 09.12.2014 17:37
Kirjoittaja Töhö
Jos teipit on liukuputkessa maalauksen takia, niin eikö ois viisaampaa purkaa koko keula maalauksen ajaksi? Ei kuitenkaan kauhean iso homma ole

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 09.12.2014 17:39
Kirjoittaja Minkey
ne oli kuulemma jumissa? toiselle puolelle ei saa pölysuojaa vaihdettua ellei ota koko mekanismia pois, ootko suojannu ton alalaakerin?

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 09.12.2014 17:48
Kirjoittaja Jaaarkoo
Mikä idea on laittaa nuo liukuputket maalauksen ajaks kiinni? Viime sivulla olit purkanu koko keulan?

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.12.2014 22:29
Kirjoittaja hante00
onkelma on siinä että kun kasaa keulan niin tulee kaikkea paskaa valkoisille osille, ja minkey oon suojannu

vaihdoin puslat tuonne keulaan.
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 12.12.2014 09:11
Kirjoittaja Töhö
Olis kyllä joka tapauksessa vitusti järkevämpää maalata keula purettuna. Sen lian voi putsata niistä valkoisista osista mutta tee miten parhaaksi näät.
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 13.12.2014 11:18
Kirjoittaja hante00
sanotaanko asia vaikka näin niin ei kummempaa paskamyrskyä tule, tuossa putkessa minne jousi menee niin oli pieni lommo ja sitä ei suoraksi saa ja liukuputket joutuu ruuvipenkissä laittaan kiinni niin päätin tedä näin niin ei maaliin sitten naarmuja tule, ja samanlainen pintahan siihen tulee vaikka liukuputket onkin teipattu

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 10.02.2015 22:06
Kirjoittaja hante00
Tervehdys taas pitkään aikaan
Hommat on ollut jo pitkän aikaa maalaustilan, motivaation , sekä joka ilta ulkojäillä pyöriskelyn takia off asennossa,
nyt kuitenkin kun isä sai Jontikan valmiiksi, ja vanha autotalli vapautui taas minulle
Irroitin svukopan tarran kätevästi vesihöyryllä(kattilaan pistin vettä ja inductioliesi täysille), äyn teettämässä uuden kunhan budjetti antaa periksi
Sivukoppa ja lampunkoppa ekaa kertaa maalattuna.

(Spraypullo on mustaa maalia jolla maalasin ketjusuojan, kun en pikkuosien takia jaksa ostaa mustaa maalia

)
Huomena käsken isän käydä autovaraosaliikkeestä hakeen lisää valkoista maalia
Enempää en tänään kerennyt värkätä
-Hante-
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 10.02.2015 22:44
Kirjoittaja Minkey
just mietin että koskakohan tulee päivitystä

hyvä tulee

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 18:34
Kirjoittaja hante00
Oisko paljon innokkaita tivoliharrastajia ostamaan ton sivukopan tarran, käyn tässä joku päivä kysyyn hintoja laadukkaalla painattomolla

ja tuleeko jarrupolin ja jalkatapit mustalla vai valkoisella?
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 18:48
Kirjoittaja Minkey
jalkatapit ainakin mustalla..

e:ja aika varmasti jarrupoljinkin
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 18:49
Kirjoittaja hante00
ook
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 21:46
Kirjoittaja Rotmans1989
Muistaakseni mustat ovat.
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 22:37
Kirjoittaja hante00
Mustaksi meni jo

Tänään vietin taas koko illan pajalla, ja sain taas jotaklin aikaan, mutta kuvat kertokoon puolestaan
Maalasin mustat osat (ketjusuoja, jalkatapit, jarrupoljin)

Jarrupoljin

Ketjusuoja(oli täynnä naarmuja ja halkeemia, mutta sain maalilla peitettyä tosi hyvin, kuvissa näyttää vaan tyhmältä kun on paljon laitettu maalia

)

Etulokari(sain kaverilta), johon oli joku viisas poraillu etupäästä reikiä täyteen, kaikki muut sain paikattua, mutta tuo yks jäi irvistämään niin laitoin jtn silikoonia ja huomenna hion tasaiseksi.
Muuten miten hyvin lakka peittää tosi pienet roskat maalin pinnalta? oli jotain tosi pieniä pölyhiukkasia päässy jostakin maalipurkkiin ja lensi sitten nuihin turkoosien osien päälle
-Hante00-
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 22:57
Kirjoittaja maukaskurpitsa
Lakka ei peitä roskia. Voit koittaa vesihioa niitä jollain 1500-2000 vesipaperilla pois runsaan veden kanssa.
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 23:00
Kirjoittaja hante00
mutta jos vesihioi ja lakkaa senjälkeen niin tuleeko kiilto takas?
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 11.02.2015 23:14
Kirjoittaja maukaskurpitsa
Tulee, tuossa vielä kuva kohdasta mihin itse tein tuon toimenpiteen.
Kuinka isoja ne roskat siis on ?
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 12.02.2015 16:36
Kirjoittaja hante00
joo kiitti
ja aika pieniä ovat, valoa vasten näkyy ja ei ole minkään värisiä vaan maalin alla :/
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 06.05.2015 22:14
Kirjoittaja hante00
Terve taas murmelit, manki on ollu tallissa kohtuu kauan osina rahan ja motivaation puutteen vuoksi,
nyt kuitenkin homma otti pikku harppauksen etiäppäin kun sain yläsäiliöllisen ruiskun lainaan kaverilta ja lakkasin valkoiset osat.
Aloittelin kasaamaan pikkuhiljaa mankia, laitoin keulan kasaan ja takahaarukan pistin kiinni, kun keulan laakerit tulee niin kasaus päsee kunnolla vauhtiin
Tänään pistin moposopille tilauksen jossa tulee ohjauslaakerit, laakeripesät, Bensahana ja varoitustarra tankkiin, tilaus maksoi 60 euroa.
Koulussa tehty tarakka
Mopo kasataan puhtain kumihanskoin puhtaan pöydän päällä ettei tule paskajälkiä maaliin
Iskarit purin ja siellä nyt kaikki lika liukenee polttoöljyyn, varmaan huomenna kerkeen maalata iskarit
(eikös Tivolin iskarien väritys mennyt niin, että jousi valkoinen ja muut osat harmaat, paitsi keskellä liukuputki krominen.)
-Hante00-
E: Tinypic jumissa niin kuvat pieniä
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 06.05.2015 22:34
Kirjoittaja Tomppa99
Niin onkos tämä nyt entisöinti, käyttöentisöinti vai kunnostus? Olisit mieluummin orkkisbensahanan hommannut jos jonkunlaista entisöintiä haet, toki voihan sen vaihtaa myöhemminkin.

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 07.05.2015 07:21
Kirjoittaja hante00
Täähän on siitä käyttöentisöinnin ja kunnostuksen välistä, eli mahdollisimman paljon orkkista ,mutta jos tulee paljon halvemmaksi niin jotkut osat tulee tarvikkeina

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 19.05.2015 15:21
Kirjoittaja hante00
Mitäs mieltä oisko hyvännäköiset kumit mankin alla
Eilen tuli moposopin paketti ja tänään ruvetaan kaverin kanssa kasailemaan mopoa, tarkoitus ois että lauantai iltana mopo kukkuis
vähä rappausjuomaa

Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 20.05.2015 13:01
Kirjoittaja Santzu

Masseis
Re: Honda monkey 90 Vm
Lähetetty: 20.05.2015 19:37
Kirjoittaja hante00