Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Sain tuossa melko vasta tuollaisen uuden "solo" mankin. skyteam siis, eri nimellä myydään näitä samoja aika paljon.
kusymykseni on siis että liikkeessä myyjä sanoi että ensimmäinen huolto on 300-500km välillä. se täytyy viedä silloin merkkihuoltoon jotta takuu pysyy voimassa.
olen kuitenkin kuullut että tehdasöljyt kuuluu vaihtaa 100km kohdalla, mankini mittarissa on nyt 108 kilometriä. voinko vaihtaa öljyt itse ettei takuu raukea vai pitääkö minun viedä se merkkihuoltoon pelkkään öljynvaihtoon joka on helppo tehdä itsekkin. haluan vain että takuu pysyisi voimassa.
Meiän Fuditsun skobaan vaihdettiin öljyt ainaki itte, en tiiä sitte takuusta. No samapa tuo ko mittää iän ole hajonnu eikä tuo takuu enää kauaa voimassa
kertokaas millä keulan steffat lähtee? on kammettu kaikki melkeen se steffa,mutta eikös siellä sisällä ole kaks metallirinkulaa? mite vitussa ne saa pois? tai mite yleesä ootte ottanu keulasteffat poies?
J4kke kirjoitti:Hondamies jos sinun putkes vuotaa siitä loppupillin liitoksesta? Ja itellä aina on tullu putkesta sauhua, eikä yläkerras oo ollu mitään vikaa.
Erppa kirjoitti:Onko putki ostettu remontin jälkeen. jos ei niin voi olla että siellä on vielä öljyä putkessa?
J4kke en usko että vuotaa kun uusi putki ja se paska tulee siitä putken päästä.
Erppa putki on ostettu vanhan omistajan toimesta eli ennen remonttia ja kyllä siinä näyttäs pikkasen ainaki karstaa olevan mutta nyt se jo roiskii vähän sitä itse öljyä kun aikasemman viestin tehtyä sieltä tuli vain sellasta tummaa ja nyt ajossa kun katsoo taakse ja haistelee ni siinä lemuaa palanu öljyki
Hmm. Mulla oli noin 7cm, olisiko sulla sitten uudenmallin kankea vastaava.
Kumiletkua sinne sopiva pätkä hieman pidempänä mitä iskarin alapää. Sitten rikat kumiletkun päihin ja kiristys -> letku puristuu puslan muotoon iskarin alapäähän sopivaksi.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
T0by kirjoitti:Kumiletkua sinne sopiva pätkä hieman pidempänä mitä iskarin alapää. Sitten rikat kumiletkun päihin ja kiristys -> letku puristuu puslan muotoon iskarin alapäähän sopivaksi.
eli siis
mutta tuleeko se sopivaksi vai onko se joku väljä eli niiku iskarit ovat sen jälkeen vähän lyhyemmät
EX Aprillia rx 50cc -99
EX Skyteam monkey 50cc -11
EX Masai 50cc -08
EX Rieju mrx 50cc -06
Skyteam monkey 72cc -10
Jos teet ton kuten sanoin, niin ei pitäisi. Ja vaikka "madaltuisikin" niin sehän on vaan pari milliä mitä voi pusla antaa iskarin kokonais pituudessa periksi?
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
T0by kirjoitti:Kumiletkua sinne sopiva pätkä hieman pidempänä mitä iskarin alapää. Sitten rikat kumiletkun päihin ja kiristys -> letku puristuu puslan muotoon iskarin alapäähän sopivaksi.
miten siis "Sitten rikat kumiletkun päihin ja kiristys -> "
EX Aprillia rx 50cc -99
EX Skyteam monkey 50cc -11
EX Masai 50cc -08
EX Rieju mrx 50cc -06
Skyteam monkey 72cc -10
Siis kumiletkua pätkä iskarin korvakkeen sisään missä vanha puslakin on ollut. Sen jättää n. 3mm ylitse kummaltakin puolelta verrattuna iskarin korvakkeen paksuuteen. Sitten vaan rikat kummallekin puolelle iskaria/kumiletkua ja mutterilla kiristys. Kumiletku litistyy sopivaksi sinne väliin jääden puslaksi.
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02