Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Aika jännä, ettei toi 72cc tunnu tuovan kyllä nopeutta lisää. Itellä oli käyttiksessä aikanaan 16/35, "19mm" jingke, rajottamaton cdi ja meni sen hieman päälle 70km/h ja keuli joka vaihteella. En tajua miten joku voi ajaa tommosillä väleillä, että nelosella täyskaasulla mopo huutaa. Paljon letkeempää ajaa pidempää matkaa, kun mopo ei kierrä kuoleman kielissä. Keuliminen myös hallitumpaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Voi olla, että menee enemmän, kun saan uudet kytkinlevyt, kun nyt vähän luistaa.
Honda monkey 96vm
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Kyllä se on myös noista hemmetin lyhyistä väleistä kiinni, että huutaa jo varmasti puolkaasulla nelosella.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
anph111
Viestit: 7
Liittynyt: 09.11.2013 14:47

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja anph111 »

paljo menee näillä: vakio sylinteri ja kaasari, rajottamaton cdi, isovenakansi, minicrossin putki, 14/39
Masai98
Viestit: 24
Liittynyt: 12.10.2013 07:49

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Masai98 »

Paljonkohan tollanen "vakio" lifan 125 liikahtaa 22mm mikunin kanssa 14/28 väleillä ja jaksaako hyvin vetää noilla väleillä? :think:
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

On kyllä oudut välit ku 28 takana mutta kyllä se nuilla jaksaa vetää, veikkaisin joku 85 huippuja.
Paukuttaa niinku vakio125 kuuluuki.
Mrpavez221
Viestit: 15
Liittynyt: 18.10.2014 22:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mrpavez221 »

paljonko menee

110cc
27kf
16-36
tyhjä skyteamin vakio putki
Aina voi ajaa vähän lujempaa :D
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

paljonko menee

110cc
27kf
16-36
tyhjä skyteamin vakio putki
Luulisin, että 75-80km/h


Nyt multa löytyy:
-72cc pytty
-110cc laskettu kansi
-Kiinanmankin "kuritonputki"
-15-35 välit
-16mm kaasari
-Oravaputsari :lol:
Kulkee suoralla ~67km/h

Mitä menisi, jos muuttaisi nämä:
-Kaasari vaikka "20"mm
-Joku vähän paremmin virtaava putki
Meniskö yli 70km/h

Tai sitten, jos vaihtais vielä eteen 16 piikkisen.. :think:
Honda monkey 96vm
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

On nä vehkeet kyllä niin yksilöitä. Mä sain 50cc menemään tuon 67km/h 16/35 väleillä. Kyl sen reipas 70km/h pitäs sitten 72cc mennä edes. Varsinkin jos 16/35 laittaa. Erinomaiset välit matka-ajoon ja myös keulimiseen, kun ei tarvitse huudattaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Kyseessä siis Hondan kone.
Honda monkey 96vm
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Samoin täällä, kun en muuta ole omistanutkaan.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Pystyykö mitenkään tunnistaa ulkoapäin onko pytty 72cc vai 49cc? Pytyssä on 49cc merkinnät.. :think:
Honda monkey 96vm
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Minkey »

en ite ainakaa tunnistais, kummatkin löytyy :)
E:luulin että tarkotit ulkonäöltä :lol:
Viimeksi muokannut Minkey, 17.11.2014 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Mutta tuntuis tuossa nyt sen verta paljon olevan potkua... Kuulemma kiinamankin äänevaimennin on vitunmoinen ampiaisverkkohässäkkä..? Varmaan vaikuttaa vielä jonkinverran vapaastivirtaava, vaikkakin tuosta kiinanputkesta otettu loppupilli pois ja sitten se loppupillin alussa oleva palikka...
Honda monkey 96vm
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Paljokohan menis?
-72cc
-47mm palotilalla oleva kansi
-17-40 välit
-Rajoitttamaton cdi
-kuriton putki
Hondan kone siis.
Meniskö sen 65km/h? Entä vaihtoehtoisesti 17-35 väleillä?
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
PeeJii
Viestit: 297
Liittynyt: 22.12.2011 17:47
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja PeeJii »

Mitähän kulkis manki tälläsellä setillä?

- Loncin 110cc
- Pattimäntä 3.5mm kuvulla
- Virinokka 6.8mm nostolla
- avarretut kanavat
- 22mm kaasari
- kevennetty vauhtipyörä
- 17/30
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Hintelä kuski ja muna asento niin n.90 km/h
PeeJii
Viestit: 297
Liittynyt: 22.12.2011 17:47
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja PeeJii »

Tällä hetkellä ei oo muuta kun:

- 110cc loncin
- 19mm jingke
- mäntä 3.5mm kuvulla
- kevennetty vauhtis
- 17/35

Ja tulossa on se pitracingin virinokka ja olis aikomus myös ostaa se isompa kaasari. Kehtaako tolla setillä lähtä jo jotain 125cc vakio lifaneita haastamaan? :think:
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Isompi kaasutin, se kunnolla säätöihin ja portatut kanavat niin kyllä kehtaa lähteä haastelemaan stocki 125cc mankia hieman puolivillaisilla säädöillä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
OsKu84
Viestit: 11
Liittynyt: 09.12.2014 00:33

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja OsKu84 »

Paljo jinkku menis jos ois 72cc pytty, vanhanmallin kansi, 20mm kaasari, 22mm imukaula ja powerfilter
Arskaa
Viestit: 334
Liittynyt: 12.11.2011 19:51
Paikkakunta: YlämyllyHoodz

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Arskaa »

Mitkö välit?
Nelari ei kummiskaan helari.
Masai98
Viestit: 24
Liittynyt: 12.10.2013 07:49

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Masai98 »

Paljos lifan 125 ottaa huippui 22mm kaasarilla, avaralla putkella ja 16/30 väleillä? Mistä tohon sais rajumpaa nokka-akselia 27/23 kansi kiinni
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja panda »

Tuohan on vakio setti nii kyll se sen 90kmh menee, ja eikös lifanissa ole valmiiksi nuo isot venat? Nokkaa ja kantta kattelee jostain hondatype 140-150 koneesta, vähä joutuu ehkä laskeen.

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=155 taitaa olla isolla laakerilla tuo jälkimmäinen..
http://motorfinland.fi/trim-lifan-120cc-kamkit nenällä hintaa XD. Tolla sivulla oli useempi lifanin nenä (Y)
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Homemade »

Lifanilla on myös malleja jossa on pikkuvenat.

Muistaakseni 140cc nokka menee muuten 125cc lifanin kanteen, mutta joutuu sen pienemmän laakerin vaihtamaan muistaakseni 32mm laakeriksi. Eli sillä tavalla saa 140cc nokan sopimaan, joka ois itsessään jo virinokka lifaniin verrattuna.
Tämä on siis kokeiltu että 140cc nokka istuu 125cc kanteen sen isomman laakerin puolesta, mutta tulpan puolen laakeri on liian pieni.

Eli jos löytyy laitteet ja taito rakentaa niin -->

http://www.ebay.co.uk/itm/YX-140cc-125c ... 20d59b9799
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Micaiz
Viestit: 27
Liittynyt: 23.02.2014 09:43

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

Nyt kulukee rapiat 70, lifanin 70cc:llä ja 15-35 väleillä. Paljokoha mahtaes kulukee jos laittas vaekka 28 piikkisen taakse? Muuttuuko mitenkä paljo? :think:
Vastaa Viestiin