Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Aika jännä, ettei toi 72cc tunnu tuovan kyllä nopeutta lisää. Itellä oli käyttiksessä aikanaan 16/35, "19mm" jingke, rajottamaton cdi ja meni sen hieman päälle 70km/h ja keuli joka vaihteella. En tajua miten joku voi ajaa tommosillä väleillä, että nelosella täyskaasulla mopo huutaa. Paljon letkeempää ajaa pidempää matkaa, kun mopo ei kierrä kuoleman kielissä. Keuliminen myös hallitumpaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Voi olla, että menee enemmän, kun saan uudet kytkinlevyt, kun nyt vähän luistaa.
Honda monkey 96vm
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Kyllä se on myös noista hemmetin lyhyistä väleistä kiinni, että huutaa jo varmasti puolkaasulla nelosella.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
paljo menee näillä: vakio sylinteri ja kaasari, rajottamaton cdi, isovenakansi, minicrossin putki, 14/39
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Paljonkohan tollanen "vakio" lifan 125 liikahtaa 22mm mikunin kanssa 14/28 väleillä ja jaksaako hyvin vetää noilla väleillä? 
-
honkleibomba
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
On kyllä oudut välit ku 28 takana mutta kyllä se nuilla jaksaa vetää, veikkaisin joku 85 huippuja.
Paukuttaa niinku vakio125 kuuluuki.
Paukuttaa niinku vakio125 kuuluuki.
-
Mrpavez221
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.10.2014 22:27
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
paljonko menee
110cc
27kf
16-36
tyhjä skyteamin vakio putki
110cc
27kf
16-36
tyhjä skyteamin vakio putki
Aina voi ajaa vähän lujempaa :D
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Luulisin, että 75-80km/hpaljonko menee
110cc
27kf
16-36
tyhjä skyteamin vakio putki
Nyt multa löytyy:
-72cc pytty
-110cc laskettu kansi
-Kiinanmankin "kuritonputki"
-15-35 välit
-16mm kaasari
-Oravaputsari
Kulkee suoralla ~67km/h
Mitä menisi, jos muuttaisi nämä:
-Kaasari vaikka "20"mm
-Joku vähän paremmin virtaava putki
Meniskö yli 70km/h
Tai sitten, jos vaihtais vielä eteen 16 piikkisen..
Honda monkey 96vm
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
On nä vehkeet kyllä niin yksilöitä. Mä sain 50cc menemään tuon 67km/h 16/35 väleillä. Kyl sen reipas 70km/h pitäs sitten 72cc mennä edes. Varsinkin jos 16/35 laittaa. Erinomaiset välit matka-ajoon ja myös keulimiseen, kun ei tarvitse huudattaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Samoin täällä, kun en muuta ole omistanutkaan.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Pystyykö mitenkään tunnistaa ulkoapäin onko pytty 72cc vai 49cc? Pytyssä on 49cc merkinnät.. 
Honda monkey 96vm
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
en ite ainakaa tunnistais, kummatkin löytyy 
E:luulin että tarkotit ulkonäöltä
E:luulin että tarkotit ulkonäöltä
Viimeksi muokannut Minkey, 17.11.2014 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Mutta tuntuis tuossa nyt sen verta paljon olevan potkua... Kuulemma kiinamankin äänevaimennin on vitunmoinen ampiaisverkkohässäkkä..? Varmaan vaikuttaa vielä jonkinverran vapaastivirtaava, vaikkakin tuosta kiinanputkesta otettu loppupilli pois ja sitten se loppupillin alussa oleva palikka...
Honda monkey 96vm
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Paljokohan menis?
-72cc
-47mm palotilalla oleva kansi
-17-40 välit
-Rajoitttamaton cdi
-kuriton putki
Hondan kone siis.
Meniskö sen 65km/h? Entä vaihtoehtoisesti 17-35 väleillä?
-72cc
-47mm palotilalla oleva kansi
-17-40 välit
-Rajoitttamaton cdi
-kuriton putki
Hondan kone siis.
Meniskö sen 65km/h? Entä vaihtoehtoisesti 17-35 väleillä?
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Mitähän kulkis manki tälläsellä setillä?
- Loncin 110cc
- Pattimäntä 3.5mm kuvulla
- Virinokka 6.8mm nostolla
- avarretut kanavat
- 22mm kaasari
- kevennetty vauhtipyörä
- 17/30
- Loncin 110cc
- Pattimäntä 3.5mm kuvulla
- Virinokka 6.8mm nostolla
- avarretut kanavat
- 22mm kaasari
- kevennetty vauhtipyörä
- 17/30
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
-
honkleibomba
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Hintelä kuski ja muna asento niin n.90 km/h
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Tällä hetkellä ei oo muuta kun:
- 110cc loncin
- 19mm jingke
- mäntä 3.5mm kuvulla
- kevennetty vauhtis
- 17/35
Ja tulossa on se pitracingin virinokka ja olis aikomus myös ostaa se isompa kaasari. Kehtaako tolla setillä lähtä jo jotain 125cc vakio lifaneita haastamaan?
- 110cc loncin
- 19mm jingke
- mäntä 3.5mm kuvulla
- kevennetty vauhtis
- 17/35
Ja tulossa on se pitracingin virinokka ja olis aikomus myös ostaa se isompa kaasari. Kehtaako tolla setillä lähtä jo jotain 125cc vakio lifaneita haastamaan?
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Isompi kaasutin, se kunnolla säätöihin ja portatut kanavat niin kyllä kehtaa lähteä haastelemaan stocki 125cc mankia hieman puolivillaisilla säädöillä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Paljo jinkku menis jos ois 72cc pytty, vanhanmallin kansi, 20mm kaasari, 22mm imukaula ja powerfilter
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Paljos lifan 125 ottaa huippui 22mm kaasarilla, avaralla putkella ja 16/30 väleillä? Mistä tohon sais rajumpaa nokka-akselia 27/23 kansi kiinni
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Tuohan on vakio setti nii kyll se sen 90kmh menee, ja eikös lifanissa ole valmiiksi nuo isot venat? Nokkaa ja kantta kattelee jostain hondatype 140-150 koneesta, vähä joutuu ehkä laskeen.
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=155 taitaa olla isolla laakerilla tuo jälkimmäinen..
http://motorfinland.fi/trim-lifan-120cc-kamkit nenällä hintaa XD. Tolla sivulla oli useempi lifanin nenä
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=151
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=155 taitaa olla isolla laakerilla tuo jälkimmäinen..
http://motorfinland.fi/trim-lifan-120cc-kamkit nenällä hintaa XD. Tolla sivulla oli useempi lifanin nenä
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Lifanilla on myös malleja jossa on pikkuvenat.
Muistaakseni 140cc nokka menee muuten 125cc lifanin kanteen, mutta joutuu sen pienemmän laakerin vaihtamaan muistaakseni 32mm laakeriksi. Eli sillä tavalla saa 140cc nokan sopimaan, joka ois itsessään jo virinokka lifaniin verrattuna.
Tämä on siis kokeiltu että 140cc nokka istuu 125cc kanteen sen isomman laakerin puolesta, mutta tulpan puolen laakeri on liian pieni.
Eli jos löytyy laitteet ja taito rakentaa niin -->
http://www.ebay.co.uk/itm/YX-140cc-125c ... 20d59b9799
Muistaakseni 140cc nokka menee muuten 125cc lifanin kanteen, mutta joutuu sen pienemmän laakerin vaihtamaan muistaakseni 32mm laakeriksi. Eli sillä tavalla saa 140cc nokan sopimaan, joka ois itsessään jo virinokka lifaniin verrattuna.
Tämä on siis kokeiltu että 140cc nokka istuu 125cc kanteen sen isomman laakerin puolesta, mutta tulpan puolen laakeri on liian pieni.
Eli jos löytyy laitteet ja taito rakentaa niin -->
http://www.ebay.co.uk/itm/YX-140cc-125c ... 20d59b9799
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Nyt kulukee rapiat 70, lifanin 70cc:llä ja 15-35 väleillä. Paljokoha mahtaes kulukee jos laittas vaekka 28 piikkisen taakse? Muuttuuko mitenkä paljo? 