E: Minkälaiset laakerit menee lifan 150cc:n kampuraan? Huomasin konetta kasatessa että rahisee jonkunverran. Jos joku viittis semmoset linkata
Pikkukysymykset
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Pikkukysymykset
Kytkin pitää usein ääntä. Kokeile hiljeneekö ääni jos laitat kytkimen pohjaan.
E: Minkälaiset laakerit menee lifan 150cc:n kampuraan? Huomasin konetta kasatessa että rahisee jonkunverran. Jos joku viittis semmoset linkata
E: Minkälaiset laakerit menee lifan 150cc:n kampuraan? Huomasin konetta kasatessa että rahisee jonkunverran. Jos joku viittis semmoset linkata
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Pikkukysymykset
Mulla meni mäntä ja sylinteri jo 2 kilometrissä rikki, kun ei ollut öljyjä.JakkeX kirjoitti:Mahtokohan mankin kone vaurioitua, kun ajoin huomaamatta n. 5km ilman öljyä. Aika kova rahina kuitenkin koneesta tuli kovilla kierroksilla
Kannattaa melkein purkaa konetta ja vaihtaa huonot osat uusiin. Ei tee rattaillekkaan kovin hyvää, kun ei ole öljyjä.
Re: Pikkukysymykset
Nokan nostot on saattanu kulua melkolailla.
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
-
honkleibomba
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Pikkukysymykset
Samankokoset ku kaikissa muissakin kampuroissa, oisit mitannu ja hakenu lähimmästä kaupasta.
Re: Pikkukysymykset
100km sitten purettu ja kasattu koneMango kirjoitti:Mulla meni mäntä ja sylinteri jo 2 kilometrissä rikki, kun ei ollut öljyjä.JakkeX kirjoitti:Mahtokohan mankin kone vaurioitua, kun ajoin huomaamatta n. 5km ilman öljyä. Aika kova rahina kuitenkin koneesta tuli kovilla kierroksilla
Kannattaa melkein purkaa konetta ja vaihtaa huonot osat uusiin. Ei tee rattaillekkaan kovin hyvää, kun ei ole öljyjä.
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02
Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02
Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Re: Pikkukysymykset
Tuttu juttu, mitä nyt kiinalaisia on tullu jobattua niin joka vehkees öljyt vähissä koneessa tai sitten on kunnon kuraa, laittakaa kunnon öljyä ja vaihtakaa myös niitä joskus, alle 10e maksaa purkki.
Yhteen mankiin vaihdoin koko kannen kun oli jauhanut nokasta nostot uralle ja nokka laakeripesänsä aivan soikeiksi kun oli vähillä öljyillä ajeltu / varmaan keulittu.
Mutta kysymystä:
Onko nuo jingsheng mankit kaikki sekä sähköstartilla että polkimella vai onko konemalleja jossa olis vaan polkukäynnistys?
Ja löytyykö esim puoliautomaattina ja 50cc?
Yhteen mankiin vaihdoin koko kannen kun oli jauhanut nokasta nostot uralle ja nokka laakeripesänsä aivan soikeiksi kun oli vähillä öljyillä ajeltu / varmaan keulittu.
Mutta kysymystä:
Onko nuo jingsheng mankit kaikki sekä sähköstartilla että polkimella vai onko konemalleja jossa olis vaan polkukäynnistys?
Ja löytyykö esim puoliautomaattina ja 50cc?
-
JinkkuBOMBER1
- Viestit: 451
- Liittynyt: 23.05.2012 15:57
- Paikkakunta: JuiceLeskinenhuudz
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
On olemassa pelkällä polinkäynnistyksellä olevia jinkkuja. Ja on myös 50cc puolareina 
Youtube kanava
----------------------------------------------------------------------------------------------
Menopelit:
- Suzuki noppeli [EX] - 2003 Honda TRX 90 [EX] - 1988 Ockelbo 3500 [EX] - 2011 MH Ryz 50 Pro Racing [EX] - 2004 stuntti jinkku [EX] - 2009 Rieju Marathon 183cc [EX] - Honda Monkey 50cc [EX] - 1996 Lynx Cobra Ultra [EX] -
2005 Yamaha Dt 125 Re [EX]
- 2010 Honda TRX 420cc - 1997 Suzuki bandit 600cc - 2006 Polaris Switchback H.O 600cc - 1997 Bmw 318i
----------------------------------------------------------------------------------------------
Menopelit:
- Suzuki noppeli [EX] - 2003 Honda TRX 90 [EX] - 1988 Ockelbo 3500 [EX] - 2011 MH Ryz 50 Pro Racing [EX] - 2004 stuntti jinkku [EX] - 2009 Rieju Marathon 183cc [EX] - Honda Monkey 50cc [EX] - 1996 Lynx Cobra Ultra [EX] -
2005 Yamaha Dt 125 Re [EX]
- 2010 Honda TRX 420cc - 1997 Suzuki bandit 600cc - 2006 Polaris Switchback H.O 600cc - 1997 Bmw 318i
Re: Pikkukysymykset
Tarttis vähän apuja tankintarrojen liimauksen kans. Ku ei millään meinaa saada siististi ja tulee joka kohtaan ilmakuplia. Kiitos jo etukäteen !
Eli kysymys siis: kuinka saada tankintarrat siististi laitettua ?
E: Kiitos nopeasta vastauksesta !
Eli kysymys siis: kuinka saada tankintarrat siististi laitettua ?
E: Kiitos nopeasta vastauksesta !
Viimeksi muokannut M0NK3Y00, 05.10.2014 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amispop never stop !
Vempaimet:
Projekti: Monkey vm.1990 TIVOLI
Honda CRF 150R vm.2009 ex.
Ktm Duke 125 vm.2012
Vempaimet:
Projekti: Monkey vm.1990 TIVOLI
Honda CRF 150R vm.2009 ex.
Ktm Duke 125 vm.2012
Re: Pikkukysymykset
Pistät johonkin sumutepulloon fairyvettä ja kastelet tankin sekä tarran liimapinnan sillä. Sitten pystyt liikuttelemaan tarraa haluamallasi tavalla vielä sen pintaan kiinni asettamisen jälkeenkin. Sitten sovitat oikeaan kohtaan ja lopuksi viivottimella tai vastaavalla varovasti ylimääräinen vesi pois välistä. Tämän jälkeen väh. vuorokausi kuivausta huoneenlämmössä.
Kiinnityksessä helpottaa föönin tai kuumailmapuhaltimen käyttö, koska tarra venyy helpommin.
Kiinnityksessä helpottaa föönin tai kuumailmapuhaltimen käyttö, koska tarra venyy helpommin.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Pikkukysymykset
Miten nokkaketjun ratas on kiinni kampurassa ? Ja kun irrottaa rattaan nii mistä tietää että se on oikeassa asennossa ?
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Pikkukysymykset
Nokkaketjun ratas kampurassa?
Joko en täysin ymmärrä tai sitten mahdollisesti joku pieni ajatuskatko nyt. Eihän nokkaketjun ratas tule muualle kuin nokka-akseliin kiinni.
Jotenkin uskoisin, että tässä ei sulla ole epäselvyyttä ja tiedät miten ajotukset laitetaan jne, joten todennäköisesti en ihan ymmärtänyt mitä haet takaa. Jos kuitenkin näin oli, niin nokkaratashan laitetaan takaisin niin, että sen merkki osoittaa kannen merkkiä (n. klo 9) ja samalla vauhtipyörän T-merkki on lohkon merkissä (n. klo 12).
Saattoi nyt mennä ohi ja yli pahasti, mutta joko vika oli mun ymmärryksessä tai tosiaan joku pieni moka siellä päässä kysymyksen asettelussa.
Jotenkin uskoisin, että tässä ei sulla ole epäselvyyttä ja tiedät miten ajotukset laitetaan jne, joten todennäköisesti en ihan ymmärtänyt mitä haet takaa. Jos kuitenkin näin oli, niin nokkaratashan laitetaan takaisin niin, että sen merkki osoittaa kannen merkkiä (n. klo 9) ja samalla vauhtipyörän T-merkki on lohkon merkissä (n. klo 12).
Saattoi nyt mennä ohi ja yli pahasti, mutta joko vika oli mun ymmärryksessä tai tosiaan joku pieni moka siellä päässä kysymyksen asettelussa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Pikkukysymykset
Ehkä hieman huonosti muotoiltu mutta eikös siellä kampuran päässäki ole joku ratas mistä nokkaketju kiertää? 
Sattusko kukaan muuten tietää käykö nää klx katteet Poliniin?
Sattusko kukaan muuten tietää käykö nää klx katteet Poliniin?
Viimeksi muokannut monsimies, 06.10.2014 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Stuntriding is not a crime~
Re: Pikkukysymykset
Joo huonosti selitin
Tarkotan sitä ratasta mikä on kampurassa.
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Pikkukysymykset
Juu on siinä kampurassakin ratas.
Se lähtee vaikka vetovasaralla irti. Ei ole mitään merkitystä missä asennossa sen laittaa takaisin.
Se lähtee vaikka vetovasaralla irti. Ei ole mitään merkitystä missä asennossa sen laittaa takaisin.
Re: Pikkukysymykset
Voisiko joku auttaa avutonta
. Tartteis tietää sopiiko kiinan staattori hondan alkuperäisen vauhtipyörän kanssa?? Ja saako kiinan koneen vaihdeakselin suoraan laitettua hondan alkuperäiseen lohkoon sama myös käynnistyspolkimen akselin kanssa???
___________________________
Suzuki PV -91 (EX)
Yamaha DT 2008 (EX)
Honlei Monkey 2008
Tunturi Sport 1973
Peugeot XPS 2006
Volvo 940 D24tic 1994
Suzuki PV -91 (EX)
Yamaha DT 2008 (EX)
Honlei Monkey 2008
Tunturi Sport 1973
Peugeot XPS 2006
Volvo 940 D24tic 1994
Re: Pikkukysymykset
Kiinan vaihdeakseli menee suoraan ja käynnistysakselikin sopii sinne mutta on erilainen kuin vakio ja toimii eri periaatteella ja joudut poraamaan 2 uutta reikää lohkoon ja tekemään kierteet.
Hyvä ja Halpa
Re: Pikkukysymykset
Jos mopoo toimii paremmin vähän ryyppy päällä kuin ilman ni eiks pidä laittaa pienempää suutinta?
Ja paukkuu putkeen ni eiks ajotus oo päin persettä
Vähä ehk tyhmii kysymyksii mut tulipahan sanottua kuiteski
Ja paukkuu putkeen ni eiks ajotus oo päin persettä
Vähä ehk tyhmii kysymyksii mut tulipahan sanottua kuiteski
-
maukaskurpitsa
- Viestit: 594
- Liittynyt: 15.07.2012 20:31
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pikkukysymykset
Se käy laihalla, eli isompaa suutinta jossei ruuvien kääntely auta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Re: Pikkukysymykset
Juu aivan, sä meinasit tokzz tätä ratastaMango kirjoitti:Juu on siinä kampurassakin ratas.
Se lähtee vaikka vetovasaralla irti. Ei ole mitään merkitystä missä asennossa sen laittaa takaisin.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Pikkukysymykset
Selvä, kiitos avusta 
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Pikkukysymykset
http://mbfmoto.com/sahko/1146-staattori.html
Tietääkö kukaan että sopiiko hondan alkuperäinen vauhtipyörä tämän kanssa?
Tietääkö kukaan että sopiiko hondan alkuperäinen vauhtipyörä tämän kanssa?
___________________________
Suzuki PV -91 (EX)
Yamaha DT 2008 (EX)
Honlei Monkey 2008
Tunturi Sport 1973
Peugeot XPS 2006
Volvo 940 D24tic 1994
Suzuki PV -91 (EX)
Yamaha DT 2008 (EX)
Honlei Monkey 2008
Tunturi Sport 1973
Peugeot XPS 2006
Volvo 940 D24tic 1994
Re: Pikkukysymykset
Toimii mutta valoteho jää aika minimaaliseksi koska Hondan vauhtiksessa halkaisija on vähän isompi ku kiinan vauhtiksessa.
Eli toisin sanoen osta tämä niin ei tuu ainakaan sanomista-> http://mbfmoto.com/sahko/1402-staattori.html
Eli toisin sanoen osta tämä niin ei tuu ainakaan sanomista-> http://mbfmoto.com/sahko/1402-staattori.html
~Stuntriding is not a crime~
Re: Pikkukysymykset
Pikainen tarve olisi Jinkun levykeulan ohjauslaakereitten mitoille.
kaikki muu paitsi mankit on turhaa
-
chingchongmonki
- Viestit: 24
- Liittynyt: 07.07.2013 17:43
Re: Pikkukysymykset
nonii mites ku mulla masai rungosa pitäs olla kartiolaakerit ja mulla ois usd josa normi pallolaakerit nii saako keulaa laitettua kartiolaakereita?? ku ei kiinnostas ostaa uutte keulaa 