Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Ilman rajotinta joku 65-70km/h. Rajottimen kanssa saat kulkemaan vaikka 40km/h.
japeasdf
Viestit: 9
Liittynyt: 24.12.2013 16:18
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja japeasdf »

mitkä välitykset laittasin et menis sen 60? :think:
E: siis ilman rajotinta
Micaiz
Viestit: 27
Liittynyt: 23.02.2014 09:43

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

Paljokoha mahtas manki kulukee: 70cc lifan, NHRC, 15-35välit,~19mm kaasari (ja vapaasti virtaava ilimanputsari)? :think:
japeasdf
Viestit: 9
Liittynyt: 24.12.2013 16:18
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja japeasdf »

Siis mitä nyt manki kulkis? :roll:
73cc sylinteri
18mm dellorto
ohitin
15-35 välit
Mibbe
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2014 14:48

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mibbe »

Noni eli miten saisin vakio skyteamin kulkemaan semmoset 55 suunnilleen ja että kuitenki myös kiihtyis jotenki? :think:
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Homemade »

Poistamalla imukaulan kurin. :)
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Arskaa
Viestit: 334
Liittynyt: 12.11.2011 19:51
Paikkakunta: YlämyllyHoodz

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Arskaa »

Paljoo menis?

-72cc pytty
-110cc kansi + virinokka (6.8mm)
-22mm imukaula + 19mm pz kaasari
-tyhjennetty vakioputki
-rajottamaton cdi

Jaksasko vetää 16/24 välit loppuun? Ja paljo menis niillä?
entäs 15/24? 17/35?
Kun nyt on 15/35 ja menee sen 67-70 ja huutaa sikana.
Nelari ei kummiskaan helari.
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

16-24 on kyllä aika helvetin iso välitys tuolle setille. Joku 17-35 vois olla ihan hyvä, ja jaksaa kiihtyäkin. Menis varmaa joku 75?
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Subbi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.11.2013 21:57
Paikkakunta: Ristiina (Mikkeli)

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Subbi »

Sanokaas mitkä ois hyvät välit ja minkä kokonen kaasari pitäis olla tuossa mbfmoton 86cc koneessa että kulkis noin 65km/h ja ois helppo keulia yms?
-skyteam monkey -11 125cc
-Skygo monkey
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

Skyteamin Monkey kulkee nytten about jtn 70km/h, ei oo gps mitattu mut mittari menee jo 75 tienoille tai ylikin.

- Aika isot välit, en taida muistaa mutta oliskohan joku 16-40 :think: (kiihtyy silti yllättävän hyvin)
- Suutin 75
- Powerfiltteri
- Avara putki
- Kuriton imukaula

Kysymys kuuluu että, jos 72cc pytyn hommais ni paljon mahtais olla huiput? Ja jos siinä on 16 eturatas niin varmaan sit pistäis 14-15 eturattaan.
MonkiPoika99
Viestit: 63
Liittynyt: 08.06.2013 13:31
Paikkakunta: Juva

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

Paljo menee 125cc lifan ,22mm kaasari, pörinäpönttö ja 14-26 välit?
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Homemade »

85->km/h
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Micaiz
Viestit: 27
Liittynyt: 23.02.2014 09:43

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

Kysympä uuvesta, ku aikasemmi en saanu vastausta. :?
Elikkäs, paljoko kulukis näillä: NHRC, 15-35 välit, 19mm kaasari ja 70cc lifan. :think:
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Homemade »

70km/h. +-5
On kyllä ollu seitenkymppinen erilaisilla väleillä, mutta ei ollut kiinanlootalla nii toi nyt oli tommonen nakkaus.
Ainakin yli verorajan sillä pääsee. :)
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

Itekkin laitan uusiks saman kun ei tullut vastausta:

Skyteamin Monkey kulkee nytten about jtn 70km/h, ei oo gps mitattu mut mittari menee jo 75 tienoille tai ylikin.

- Aika isot välit, en taida muistaa mutta oliskohan joku 16-40 :think: (kiihtyy silti yllättävän hyvin)
- Suutin 75
- Powerfiltteri
- Avara putki
- Kuriton imukaula

Kysymys kuuluu että, jos 72cc pytyn hommais ni paljon mahtais olla huiput? Ja jos siinä on 16 eturatas niin varmaan sit pistäis 14-15 eturattaan.
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Eihän noi välit nyt kovin pitkät ole. :) 72:n kaa laitat vielä 35 takarattaan niin menee aikalailla sen 80km/h.
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Crome
Viestit: 435
Liittynyt: 09.06.2012 22:15
Paikkakunta: Seinäjoki, the asshole of the South Ostrobothnia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Crome »

Melkeen kannattaa kattoa eka gpsällä todellinen nopeus, koska noi kiinanmittarit ei aina näytä oikein.
Oma veikkaus on et mittari kusee vähän yli viidellä... kokeile gepsii nii osataan auttaa paremmin :wink:
Monkeyt.netin orja nro. 4432
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza

Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
vilkku
Viestit: 121
Liittynyt: 01.05.2013 16:41
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Antti14 kirjoitti:Skyteamin Monkey kulkee nytten about jtn 70km/h, ei oo gps mitattu mut mittari menee jo 75 tienoille tai ylikin.

- Aika isot välit, en taida muistaa mutta oliskohan joku 16-40 :think: (kiihtyy silti yllättävän hyvin)
- Suutin 75
- Powerfiltteri
- Avara putki
- Kuriton imukaula

Kysymys kuuluu että, jos 72cc pytyn hommais ni paljon mahtais olla huiput? Ja jos siinä on 16 eturatas niin varmaan sit pistäis 14-15 eturattaan.
Itellä meni skyteami 72cc pytyllä, isovena kannella, 19mm soikeella kaasarilla ja 13-35 väleillä aikatasaseen 80-85 gpssää. Riippuen tähtien asennosta jne. Mutta tua 72cc sylinteri ei nyt huippuja paljoa tua mutta kyllähän se kiihtyy ja vääntää pikkuse paremmin :)
"Ei se millä, vaan miten!"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
Mibbe
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2014 14:48

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mibbe »

Paljon kulkee jos laitan kurittoman putken, imukaula viilattu 14mm, ilmanputsarin kuri poisa? :roll:
Crome
Viestit: 435
Liittynyt: 09.06.2012 22:15
Paikkakunta: Seinäjoki, the asshole of the South Ostrobothnia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Crome »

jaa nii mikä oli menopeli? millä kaasarilla? mitkä välit?
Monkeyt.netin orja nro. 4432
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza

Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
Mibbe
Viestit: 20
Liittynyt: 27.02.2014 14:48

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mibbe »

Crome kirjoitti:jaa nii mikä oli menopeli? millä kaasarilla? mitkä välit?
Skyteamin monkey vakiokaasarilla ja vakioväleillä(en sitte tiiä onko 14 vai 13 piikkinen eessä en oo kattonu) :roll:
Expafin
Viestit: 99
Liittynyt: 03.09.2014 22:03
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Expafin »

Paljonkohan mana menee seuraavalla setillä: Puolarikone, 19mm jinke, piperi, avaraputki, 110 laskettu kansi, ja 14 - 42 väleillä?
Logiikkahan on, että positiivisuus on negatiivisuuden raiskausta, mutta miksei myös negatiivisuus voisi olla positiivisuuden raiskausta?

Nykyiset lelut:Honda monkey Rothmans 88, HusQvarna SMS -10 & China Mönkijä 110cc 3valve.
Maattanee
Viestit: 11
Liittynyt: 01.08.2014 20:08

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

Alunperin oli tarkotus hommmata omaan mankiin 72cc setti,mutta ei iskä anna kun jos lähtee T-kortti :mrgreen: Nii mitä vakio hondaan kannattaa alkaa laittaa että sais vähänkään vetoja pihalle? Putkea on avarrettu.Kannattaisko laittaa joku isovenakansi ja 16mm kaasari?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Joko avarat nykyistä kantta tai ostat toisen kannen. Sitten esim. 16-19mm kaasari ja vielä rajoittamaton cdi, niin kulkee pirtsakammin.
Merito99
Viestit: 127
Liittynyt: 25.04.2012 10:08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Merito99 »

Mulla on nyt:
-72cc
-110cc laskettu kansi
-Vissiin 16mm kaasari (muistaakseni pyöree kurkkunen)
-Hondan koskematon putki
-Rajottamaton CDI
-13-35 välit (lyhyet, mutta 15piikkinen tulossa eteen)
Kulkee suoralla ~60km/h

Mitä kulkis kiinalaisella kurittomalla putkella ja 15-35 väleillä?
Meniskö lähelle 70km/h? :think:
Ja onko kellään kokemuksia miten keuliminen muuttuu, kun nyt tuntuu ihan näppärältä keulia...
Honda monkey 96vm
Vastaa Viestiin