Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Skyteam monkey 125cc to Gorilla 160cc
Ei tuu
, molemmat tulee samaan paikkaan!
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Tarakkaa ?
Amispop never stop !
Vempaimet:
Projekti: Monkey vm.1990 TIVOLI
Honda CRF 150R vm.2009 ex.
Ktm Duke 125 vm.2012
Vempaimet:
Projekti: Monkey vm.1990 TIVOLI
Honda CRF 150R vm.2009 ex.
Ktm Duke 125 vm.2012
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Kyllä se näkyy jos tarkasti katsoo. Tästä ongelmasta taisin jo mainita aikaisemmin (pari postia sitten) ja kysyin ainakin toisessa ketjussa vähän apua tähän liittyen.
Vkl ei oo nyt suurempia tapahtunut. Katotaan kerkeenkö tänään laittamaan.
Vkl ei oo nyt suurempia tapahtunut. Katotaan kerkeenkö tänään laittamaan.
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Liittyy sitten varmaan jotenkin tuohon takajarruun
.
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Juu siihenpä juuri
ei taida olla alkuperäistä adapteria niin pitää rakennella
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Noni tallilla vietetty taas aikaa! Pikku ongelma tullu vastaan, mistä olen jo pikkukysymykset osiosta kysellyt, mutta ihan noin yksiselitteinen vastaus ei taida olla. Tai sitten olen vaan yksinkertaisesti niin tyhmä.
ONKELMA:
Kaikki sanonut, että vanteiden syvempi puoli tulee oikealle (takana jarrulevyn puolelle).
NOH, minulla se ei välttämättä mene ihan näin.. Ainakin siltä vähän näyttäisi. Tosin toisinpäin en vielä ole kokeillutkaan, enkä kokeile ennen kuin varmuuden asiasta saan.


Kuvat takaa vasemmalta rattaan puolelta, eli syvempi puoli on laitettu sinne. (renkaan pyörimissuunta on nyt väärä kun käytin tuota entistä faktaa rengasliikkeessä)


Kuvat oikealta levyn puolelta, vanteiden matalampi puoli siellä.

Lopussa kuva suoraan takaa, näyttäs olevan rengas keskellä.
Apuja tähän ongelmaan kaivataan
ONKELMA:
Kaikki sanonut, että vanteiden syvempi puoli tulee oikealle (takana jarrulevyn puolelle).
NOH, minulla se ei välttämättä mene ihan näin.. Ainakin siltä vähän näyttäisi. Tosin toisinpäin en vielä ole kokeillutkaan, enkä kokeile ennen kuin varmuuden asiasta saan.


Kuvat takaa vasemmalta rattaan puolelta, eli syvempi puoli on laitettu sinne. (renkaan pyörimissuunta on nyt väärä kun käytin tuota entistä faktaa rengasliikkeessä)


Kuvat oikealta levyn puolelta, vanteiden matalampi puoli siellä.

Lopussa kuva suoraan takaa, näyttäs olevan rengas keskellä.
Apuja tähän ongelmaan kaivataan
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Jarrun puolelle tosiaan olis tullu syvempi puoli, sille puolelle tulee yleensä myös venttiili
Rebels rule
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Hmm.. näin oon kans ite ymmärtäny ja sillä tiedolla noi renkaiden pyörimissuunnatkin laitoin. Otin jo renkaan irti ja kohta meen kopasee, jos se kävis niin päin kans.maukka kirjoitti:Jarrun puolelle tosiaan olis tullu syvempi puoli, sille puolelle tulee yleensä myös venttiili
Porukalta tullu nyt kyllä jotain väärää tietoa näistä vanteista. Tässä kuvat kun laittaa syvemmän oikeelle (venttiilinpuolen). Jarrukamat kyllä mahtus mutta ei mee rengas todellakaan keskelle, niinkuin miten kävi kuin laittoi vanteen toisinpäin.


Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Tuo on tieten tehty sopiin vakio keskiön kans.
Voihan sen noin väärin päinki laittaa, vois olla paremman näkönen kun sen leveämmän puolen vanteesta näkee paremmin tuosa rissan puolella ja on vähä tyhmän näkönen taas jarrun puolella kun satula jää niin palio vanteen sisään.
Eli syy tuohon on vaan se että on leveä vanne ja silti ketjut mahtuu kiinni, hienoin ois jos ois symmetrinen vanne.
Voihan sen noin väärin päinki laittaa, vois olla paremman näkönen kun sen leveämmän puolen vanteesta näkee paremmin tuosa rissan puolella ja on vähä tyhmän näkönen taas jarrun puolella kun satula jää niin palio vanteen sisään.
Eli syy tuohon on vaan se että on leveä vanne ja silti ketjut mahtuu kiinni, hienoin ois jos ois symmetrinen vanne.
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Joo niinpä, kävin sen nyt väärinpäin taas laittamassa. Istuu ihan keskelle, ketjulinja suora ja näyttää hyvältä. Hienothan sellaset symmetriset vanteet ois, mutta renkaiden tuumakoon mukaan ilmeisesti aika hankalat toteuttaa, että noi jarrusatulat ja muut mahtus sinne sisäänlokitekki kirjoitti:Tuo on tieten tehty sopiin vakio keskiön kans.
Voihan sen noin väärin päinki laittaa, vois olla paremman näkönen kun sen leveämmän puolen vanteesta näkee paremmin tuosa rissan puolella ja on vähä tyhmän näkönen taas jarrun puolella kun satula jää niin palio vanteen sisään.
Eli syy tuohon on vaan se että on leveä vanne ja silti ketjut mahtuu kiinni, hienoin ois jos ois symmetrinen vanne.
Nyt sitten eturenkaan laittoo.. Siinäkin ottaa toi jarrusatula kiinni, kun yrittää laittaa vannetta silleen että se syvempi puoli tulee jarrun puolelle eli vasemmalle. Jos laittaa toisinpäin niin rengas ja vanne menee kiinni hyvin, mutta tulee taas ihan vinoon suhteessa keskilinjaan.
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Riippuu levyn koosta, mutta muutaman millin kestäis satulasta hioa pois, mulla on varmaan reilu 5mm viilattu että mahtuu.
Ite oon aina laittanu jarrulevyt samalle puolelle mopoa, niin jos saisit tehtyä samanlailla, niin sorvais sitten keskiöstä tavaraa pois niin palio että rengas ois keskellä ja samalla vanteen leveämpi puoli ois vasemmalla, niinkuin takanakin. Vaatii vaan toispuoleisen jarrusatulan, muistaakseni mulla on tuommonen takajarrusetin satula edessä.
Vika ei välttämättä ole noissa vanteissa, vaan keskiöissä, pitäs tehä kokonaan ite, niin sais halutunlaiset mitat. Vanteita voi sitten hitsaamalla muokata eri levyisiksi, jos maximi näköä hakee
Ite oon aina laittanu jarrulevyt samalle puolelle mopoa, niin jos saisit tehtyä samanlailla, niin sorvais sitten keskiöstä tavaraa pois niin palio että rengas ois keskellä ja samalla vanteen leveämpi puoli ois vasemmalla, niinkuin takanakin. Vaatii vaan toispuoleisen jarrusatulan, muistaakseni mulla on tuommonen takajarrusetin satula edessä.
Vika ei välttämättä ole noissa vanteissa, vaan keskiöissä, pitäs tehä kokonaan ite, niin sais halutunlaiset mitat. Vanteita voi sitten hitsaamalla muokata eri levyisiksi, jos maximi näköä hakee
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Sain senkin nyt laitettua kun viilasin aika paljon satulasta. On kyllä outoa ettei toi käy kumminkaan päin niin, että sais keskelle vanteen.. Kuitenkin keskiö tuli ihan keulan mukana.lokitekki kirjoitti:Riippuu levyn koosta, mutta muutaman millin kestäis satulasta hioa pois, mulla on varmaan reilu 5mm viilattu että mahtuu.
Ite oon aina laittanu jarrulevyt samalle puolelle mopoa, niin jos saisit tehtyä samanlailla, niin sorvais sitten keskiöstä tavaraa pois niin palio että rengas ois keskellä ja samalla vanteen leveämpi puoli ois vasemmalla, niinkuin takanakin. Vaatii vaan toispuoleisen jarrusatulan, muistaakseni mulla on tuommonen takajarrusetin satula edessä.
Vika ei välttämättä ole noissa vanteissa, vaan keskiöissä, pitäs tehä kokonaan ite, niin sais halutunlaiset mitat. Vanteita voi sitten hitsaamalla muokata eri levyisiksi, jos maximi näköä hakee

Tossa kuva, ei oo noin paljoo vieressä kuin toi kuva antaa olettaa. Jos kääntää vanteet toisinpäin niin menee ihan sivuun.

mittarinpyörittäjän puolelta holkit ja leveämpi puoli.

Levypuoli
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Onko sulla holkit ja mittarinpyörittäjä oikein paikallaan?
~Stuntriding is not a crime~
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
En tiedä miten muuten ne vois mennä, kun mittarinpyörittäjä ei oikein mene ilman tota holkkia kiinni pumppuun ja toisella puolella taas levy menee vinoon jos rupee vaihtaa holkkejamonsimies kirjoitti:Onko sulla holkit ja mittarinpyörittäjä oikein paikallaan?
-
Jarzamaza97
- Viestit: 90
- Liittynyt: 14.02.2013 16:52
- Paikkakunta: Tervola
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Välilevyt vanteen ja keskiön välliin... itellä ainakin tuli semmonen omassa takalevyjarru setissä matkassa niin suosittelen sinua hommaamaan semmoset
E: MBFmotolta ainaki löytyy http://mbfmoto.com/161-tarvikkeet
E: MBFmotolta ainaki löytyy http://mbfmoto.com/161-tarvikkeet
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Onko sulla tollanen keula? monen millin levyn tarvii jos on samanlainen?Jarzamaza97 kirjoitti:Välilevyt vanteen ja keskiön välliin... itellä ainakin tuli semmonen omassa takalevyjarru setissä matkassa niin suosittelen sinua hommaamaan semmoset
E: MBFmotolta ainaki löytyy http://mbfmoto.com/161-tarvikkeet
-
Jarzamaza97
- Viestit: 90
- Liittynyt: 14.02.2013 16:52
- Paikkakunta: Tervola
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
itellä ei ole tuommosta keulaa mutta koita eka vaikka laittamalla prikkoja väliin ja niitten avulla keskittää. Sitten vaan mittaat kuinka paljon joutu siirtämmään ja tillaat sen avulla oikean välilevyn. 
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
KUVATON POSTAUS tällä kertaa kun juhannuksena onnistuin puhelimeni hajottaa
Nyt on vanteet saatu keskitettyä ja mankia käytetty käynnissäkin.
Rupee huutaa aika melkoisesti, kun käyntiin polkaisee. Ilmeisesti kaasu jää vähän auki tai imuvuotoa?
Tänään jos kerkeisin hetken katella tota ja laittaa valmiimmaksi, kaikki on vielä vähän puolitiessä.
Ostetaan muuten kromisia tai carbon änkällä olevia alakauttasia putkia, saa tarjota! (oma yläkauttanen putki myynnissä)
Nyt on vanteet saatu keskitettyä ja mankia käytetty käynnissäkin.
Rupee huutaa aika melkoisesti, kun käyntiin polkaisee. Ilmeisesti kaasu jää vähän auki tai imuvuotoa?
Tänään jos kerkeisin hetken katella tota ja laittaa valmiimmaksi, kaikki on vielä vähän puolitiessä.
Ostetaan muuten kromisia tai carbon änkällä olevia alakauttasia putkia, saa tarjota! (oma yläkauttanen putki myynnissä)
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Putki tilattu, samalla sopivampi kytkinvaijeri ja pientä kivaa.
Puhelin edelleen paskana niin ei saa kuvia
Puhelin edelleen paskana niin ei saa kuvia
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Kuvia odotellessa
Olisit laittanut yläkautta kulkevan putken 
Suzuki PV 50 -97, Honda Monkey Z50JM -92
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Kyllä se alakauttanen on hienompi tässä
. Varsinkin jos on joku iso äänenvaimennin.
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Mulla oli http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3018 mutta ei natsannu osien kanssa yhteen.AlluH kirjoitti:Kuvia odotellessaOlisit laittanut yläkautta kulkevan putken
Nyt tulee sitten http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=606
Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*
Imo pirun nätti tuo keltanen Gorillan tankki.
Muutenkin hienoa tulossa
Muutenkin hienoa tulossa
Jincheng Monkey -08
Aprilia Rs -06
Aprilia Rs -06
