Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Skyteam monkey 125cc to Gorilla 160cc

Viesti Kirjoittaja Roney »

Ei tuu :think:, molemmat tulee samaan paikkaan!
M0NK3Y00
Viestit: 64
Liittynyt: 04.10.2013 20:19
Paikkakunta: Karvia

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja M0NK3Y00 »

Tarakkaa ?
Amispop never stop !

Vempaimet:
Projekti: Monkey vm.1990 TIVOLI
Honda CRF 150R vm.2009 ex.
Ktm Duke 125 vm.2012
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Mango »

Lisää vihjeitä :D . Onko näkyvässä paikassa?
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Kyllä se näkyy jos tarkasti katsoo. Tästä ongelmasta taisin jo mainita aikaisemmin (pari postia sitten) ja kysyin ainakin toisessa ketjussa vähän apua tähän liittyen.

Vkl ei oo nyt suurempia tapahtunut. Katotaan kerkeenkö tänään laittamaan. :P
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Mango »

Liittyy sitten varmaan jotenkin tuohon takajarruun (Y).
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Juu siihenpä juuri (Y) ei taida olla alkuperäistä adapteria niin pitää rakennella
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Noni tallilla vietetty taas aikaa! Pikku ongelma tullu vastaan, mistä olen jo pikkukysymykset osiosta kysellyt, mutta ihan noin yksiselitteinen vastaus ei taida olla. Tai sitten olen vaan yksinkertaisesti niin tyhmä.

ONKELMA:

Kaikki sanonut, että vanteiden syvempi puoli tulee oikealle (takana jarrulevyn puolelle).
NOH, minulla se ei välttämättä mene ihan näin.. Ainakin siltä vähän näyttäisi. Tosin toisinpäin en vielä ole kokeillutkaan, enkä kokeile ennen kuin varmuuden asiasta saan.

Kuva
Kuva
Kuvat takaa vasemmalta rattaan puolelta, eli syvempi puoli on laitettu sinne. (renkaan pyörimissuunta on nyt väärä kun käytin tuota entistä faktaa rengasliikkeessä)

Kuva
Kuva
Kuvat oikealta levyn puolelta, vanteiden matalampi puoli siellä.

Kuva
Lopussa kuva suoraan takaa, näyttäs olevan rengas keskellä.

Apuja tähän ongelmaan kaivataan :!:
maukka
Viestit: 155
Liittynyt: 12.12.2011 19:27
Paikkakunta: virolahti

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja maukka »

Jarrun puolelle tosiaan olis tullu syvempi puoli, sille puolelle tulee yleensä myös venttiili
Rebels rule
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

maukka kirjoitti:Jarrun puolelle tosiaan olis tullu syvempi puoli, sille puolelle tulee yleensä myös venttiili
Hmm.. näin oon kans ite ymmärtäny ja sillä tiedolla noi renkaiden pyörimissuunnatkin laitoin. Otin jo renkaan irti ja kohta meen kopasee, jos se kävis niin päin kans.

Porukalta tullu nyt kyllä jotain väärää tietoa näistä vanteista. Tässä kuvat kun laittaa syvemmän oikeelle (venttiilinpuolen). Jarrukamat kyllä mahtus mutta ei mee rengas todellakaan keskelle, niinkuin miten kävi kuin laittoi vanteen toisinpäin.
Kuva
Kuva
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Tuo on tieten tehty sopiin vakio keskiön kans.
Voihan sen noin väärin päinki laittaa, vois olla paremman näkönen kun sen leveämmän puolen vanteesta näkee paremmin tuosa rissan puolella ja on vähä tyhmän näkönen taas jarrun puolella kun satula jää niin palio vanteen sisään.
Eli syy tuohon on vaan se että on leveä vanne ja silti ketjut mahtuu kiinni, hienoin ois jos ois symmetrinen vanne.
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

lokitekki kirjoitti:Tuo on tieten tehty sopiin vakio keskiön kans.
Voihan sen noin väärin päinki laittaa, vois olla paremman näkönen kun sen leveämmän puolen vanteesta näkee paremmin tuosa rissan puolella ja on vähä tyhmän näkönen taas jarrun puolella kun satula jää niin palio vanteen sisään.
Eli syy tuohon on vaan se että on leveä vanne ja silti ketjut mahtuu kiinni, hienoin ois jos ois symmetrinen vanne.
Joo niinpä, kävin sen nyt väärinpäin taas laittamassa. Istuu ihan keskelle, ketjulinja suora ja näyttää hyvältä. Hienothan sellaset symmetriset vanteet ois, mutta renkaiden tuumakoon mukaan ilmeisesti aika hankalat toteuttaa, että noi jarrusatulat ja muut mahtus sinne sisään :).

Nyt sitten eturenkaan laittoo.. Siinäkin ottaa toi jarrusatula kiinni, kun yrittää laittaa vannetta silleen että se syvempi puoli tulee jarrun puolelle eli vasemmalle. Jos laittaa toisinpäin niin rengas ja vanne menee kiinni hyvin, mutta tulee taas ihan vinoon suhteessa keskilinjaan.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Riippuu levyn koosta, mutta muutaman millin kestäis satulasta hioa pois, mulla on varmaan reilu 5mm viilattu että mahtuu.
Ite oon aina laittanu jarrulevyt samalle puolelle mopoa, niin jos saisit tehtyä samanlailla, niin sorvais sitten keskiöstä tavaraa pois niin palio että rengas ois keskellä ja samalla vanteen leveämpi puoli ois vasemmalla, niinkuin takanakin. Vaatii vaan toispuoleisen jarrusatulan, muistaakseni mulla on tuommonen takajarrusetin satula edessä.
Vika ei välttämättä ole noissa vanteissa, vaan keskiöissä, pitäs tehä kokonaan ite, niin sais halutunlaiset mitat. Vanteita voi sitten hitsaamalla muokata eri levyisiksi, jos maximi näköä hakee :D
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

lokitekki kirjoitti:Riippuu levyn koosta, mutta muutaman millin kestäis satulasta hioa pois, mulla on varmaan reilu 5mm viilattu että mahtuu.
Ite oon aina laittanu jarrulevyt samalle puolelle mopoa, niin jos saisit tehtyä samanlailla, niin sorvais sitten keskiöstä tavaraa pois niin palio että rengas ois keskellä ja samalla vanteen leveämpi puoli ois vasemmalla, niinkuin takanakin. Vaatii vaan toispuoleisen jarrusatulan, muistaakseni mulla on tuommonen takajarrusetin satula edessä.
Vika ei välttämättä ole noissa vanteissa, vaan keskiöissä, pitäs tehä kokonaan ite, niin sais halutunlaiset mitat. Vanteita voi sitten hitsaamalla muokata eri levyisiksi, jos maximi näköä hakee :D
Sain senkin nyt laitettua kun viilasin aika paljon satulasta. On kyllä outoa ettei toi käy kumminkaan päin niin, että sais keskelle vanteen.. Kuitenkin keskiö tuli ihan keulan mukana.

Kuva
Tossa kuva, ei oo noin paljoo vieressä kuin toi kuva antaa olettaa. Jos kääntää vanteet toisinpäin niin menee ihan sivuun.

Kuva
mittarinpyörittäjän puolelta holkit ja leveämpi puoli.

Kuva
Levypuoli
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja monsimies »

Onko sulla holkit ja mittarinpyörittäjä oikein paikallaan?
~Stuntriding is not a crime~
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

monsimies kirjoitti:Onko sulla holkit ja mittarinpyörittäjä oikein paikallaan?
En tiedä miten muuten ne vois mennä, kun mittarinpyörittäjä ei oikein mene ilman tota holkkia kiinni pumppuun ja toisella puolella taas levy menee vinoon jos rupee vaihtaa holkkeja
Jarzamaza97
Viestit: 90
Liittynyt: 14.02.2013 16:52
Paikkakunta: Tervola

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Jarzamaza97 »

Välilevyt vanteen ja keskiön välliin... itellä ainakin tuli semmonen omassa takalevyjarru setissä matkassa niin suosittelen sinua hommaamaan semmoset

E: MBFmotolta ainaki löytyy http://mbfmoto.com/161-tarvikkeet
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Jarzamaza97 kirjoitti:Välilevyt vanteen ja keskiön välliin... itellä ainakin tuli semmonen omassa takalevyjarru setissä matkassa niin suosittelen sinua hommaamaan semmoset

E: MBFmotolta ainaki löytyy http://mbfmoto.com/161-tarvikkeet
Onko sulla tollanen keula? monen millin levyn tarvii jos on samanlainen?
Jarzamaza97
Viestit: 90
Liittynyt: 14.02.2013 16:52
Paikkakunta: Tervola

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Jarzamaza97 »

itellä ei ole tuommosta keulaa mutta koita eka vaikka laittamalla prikkoja väliin ja niitten avulla keskittää. Sitten vaan mittaat kuinka paljon joutu siirtämmään ja tillaat sen avulla oikean välilevyn. :think:
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

KUVATON POSTAUS tällä kertaa kun juhannuksena onnistuin puhelimeni hajottaa :mrgreen:

Nyt on vanteet saatu keskitettyä ja mankia käytetty käynnissäkin.

Rupee huutaa aika melkoisesti, kun käyntiin polkaisee. Ilmeisesti kaasu jää vähän auki tai imuvuotoa?

Tänään jos kerkeisin hetken katella tota ja laittaa valmiimmaksi, kaikki on vielä vähän puolitiessä.

Ostetaan muuten kromisia tai carbon änkällä olevia alakauttasia putkia, saa tarjota! (oma yläkauttanen putki myynnissä)
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Putki tilattu, samalla sopivampi kytkinvaijeri ja pientä kivaa.

Puhelin edelleen paskana niin ei saa kuvia :evil:
AlluH
Viestit: 367
Liittynyt: 08.09.2010 15:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja AlluH »

Kuvia odotellessa :twisted: Olisit laittanut yläkautta kulkevan putken :P
Suzuki PV 50 -97, Honda Monkey Z50JM -92
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Mango »

Kyllä se alakauttanen on hienompi tässä (C) . Varsinkin jos on joku iso äänenvaimennin.
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

AlluH kirjoitti:Kuvia odotellessa :twisted: Olisit laittanut yläkautta kulkevan putken :P
Mulla oli http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3018 mutta ei natsannu osien kanssa yhteen.

Nyt tulee sitten http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=606
Roney
Viestit: 102
Liittynyt: 16.05.2014 14:40

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja Roney »

Kuva
mmake
Viestit: 19
Liittynyt: 10.02.2013 21:33

Re: Roney - 125ST Monkey Build *160cc Gorilla*

Viesti Kirjoittaja mmake »

Imo pirun nätti tuo keltanen Gorillan tankki.
Muutenkin hienoa tulossa (Y)
Jincheng Monkey -08
Aprilia Rs -06
Vastaa Viestiin