Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Mikäköhän on, kun olin laittamassa vakio keijoa takasin, niin ei mene se saakelin kaasuvaijeri siitä 'kannesta' ja putkesta, olin sitten laittamassa takasin jing keä niin ei tuntunut enään mahtuvan siitäkään. Ei vittu kuinka yksinkertaiseen asiaan tällä kertaa töppäsi, vaikka ennen aina menny... helppiä? :roll:
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Kyllä se sinne menee kun vähän nysvää tai työntää jollai ohuella tikulla vähän vauhtia. Kai sulla vaijeri ehjä on?
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja T0by »

Kannattaa vääntää sitä vaijerin päätä noin 2cm matkalta J:n muotoseks vähän.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
jimos
Viestit: 27
Liittynyt: 22.05.2011 09:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jimos »

Onko kellään kokemusta dellorto 18mm phbg 4t kaasarista? saako helposti säätöihin?
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Dony »

Eikös meirän modella Grimnirillä ollu tollaanen joskus ja lopuuksi se ampuu sitä haulikolla ku ei saanu oikee millää säätööhin. :mrgreen: Eli siitä voi päätellä tota säätöihin saamista. :smoke:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Eipä mullakaan tuo 16mm Dellu toiminu. Paskaa tavaraa, tuo Mototin mode Kossusukka sanos että se imukaula mitä niihin saa kaupasta on ihan susipaska, jos ite vääntää niin saattaa jopa saada toimimaan.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

donyx kirjoitti:Eikös meirän modella Grimnirillä ollu tollaanen joskus ja lopuuksi se ampuu sitä haulikolla ku ei saanu oikee millää säätööhin. :mrgreen: Eli siitä voi päätellä tota säätöihin saamista. :smoke:
Kyllähän se tuolla kaapissa vieläkin on muistuttamassa dellortosta 4t mopoissa :)

Ja juu, ei kannata ostaa phbg:tä. Omalla kohdalla pyöritin vaikka mitä teflonteippiä imukaulaan ja tein mahdollisimman tiiviin, mutta silti se antoi jostain periksi ja vuosi.

Loppujenlopuks olin irrottanu imukaulan niin monta kertaa että kiinnityksestä alkoi halkeamaan palasia, joten sai haulikosta. (C)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
h0nda
Viestit: 373
Liittynyt: 12.11.2010 15:23

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja h0nda »

Mitenpäin ton 19mm jing ken seosruuvi toimii eli kiinni vai auki et menee rikkaammal?
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

h0nda kirjoitti:Mitenpäin ton 19mm jing ken seosruuvi toimii eli kiinni vai auki et menee rikkaammal?
Eikös se oo et kiinnipäin nii menee rikkaammalle.
Honda4ever
Viestit: 21
Liittynyt: 10.08.2010 22:06

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Honda4ever »

mikä ois sopiva suutin 26mm mikuniin?
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Dony »

Se riippu iha moposta ja muista vireistä mikä suutin siine laitetaan. :smoke:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
Honda4ever
Viestit: 21
Liittynyt: 10.08.2010 22:06

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Honda4ever »

125cc lifan, 26mm mikuni, tehari rajottamaton cdi
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Näksä »

100 tai 105 varmaan hyvä, jos pätkii yläkierroksilla niin laita 95 mutta tuskin tarvii nii pientä.
5tr1pe
Viestit: 267
Liittynyt: 20.10.2009 15:07
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja 5tr1pe »

5tr1pe kirjoitti:Tietääkö joku mitkä suuttimen kierteet on 12mm kiinan "Mikunissa"?? Topppsulla tais olla kans...?

Laitettiin kiinni kaverin mankiin ja lähti käymään hyvin, mutta täyskierroksilla pätki reilusti ja huippuja otti noin 45. Tällä hetkellä suutin on 72.5, eli pienempää kehiin varmaan, mutta minkä kokosta? Oisko 55-65 tjsp.? Apuja! :)
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Käypikö tuo samurain imukaula jingken kanssa mankiin? Jos ei niin entäs skytarin vakiokaula? Vaikka sillä ei kaikkee tehoo kyllä irti saakkaan.
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Dony »

Samurain imukaulalla ei käy mut skaitiimin vakio kaulalla käy. Ja voihan sitä vähä avarrella jos meinaa ahristaa. :D
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
Tumpe
Viestit: 221
Liittynyt: 09.01.2008 21:30

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Tumpe »

Fuden imukaula käy ainakin.. :D
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

donyx kirjoitti:Samurain imukaulalla ei käy mut skaitiimin vakio kaulalla käy. Ja voihan sitä vähä avarrella jos meinaa ahristaa. :D
No se imukaula on jo porattu :D Huomenna koitella et tuoko se mitään tehoo. Onko muilla kokemusta tuoko tehoo muuten vakioon koneeseen paitsi imukaula porattu?
5tr1pe
Viestit: 267
Liittynyt: 20.10.2009 15:07
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja 5tr1pe »

Mikä suutin ois hyvä 12mm Keihiniin? (vakio sama ku 9mm, eli 58)

Ja jos joku vastais kans toho mun ylempää kysymykseen ja mistä niitä sais ostettuu. :)
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Kuinka avara imukaula sulla on sen kanssa? 14mm kaasarille (kurittomana siis) on about joku 70 hyvä, eli pienempään pienempää. Olisko siinä 62-68 välillä hyvä? Otat sen suuttimen irti ja mittaat kierrekoon, sillä saat tietää mistä niitä saa.
JuusoBomber
Viestit: 796
Liittynyt: 11.03.2011 17:08
Paikkakunta: Särkisalo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja JuusoBomber »

jos laitan prikan ylimpään loveen ni meneekö rikkaammalle vai laihemmalle?
Nykynen:
Skyteam "Lowrider" Monkey 2006 (125cc)
Skyteam Monkey 2007 (72cc)


EX:
Kilvetön Sini-Valko Rässi (125cc)
Honda Monkey Punamusta (jinkun rungolla) (50cc)
Honda Monkey 1995 puna-musta (50cc)
Honda Monkey 1987 metallinhohto sininen tuning (72cc)
Honda Monkey 1992 tutti frutti (50cc)
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Laihemmalle. Mun muistisääntö on, köyhät ylhäällä rikkaat alhaalla (Y)
HighVoltage
Viestit: 136
Liittynyt: 20.05.2011 07:24
Paikkakunta: Säkylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja HighVoltage »

Minimotoracingiltä tulossa Mikuni 22mm kaasari kitti. 8)
"Savun hälvettyä lisätkäämme syöttöä"
"Ota chillisti, trollaa villisti"
liferox
Viestit: 70
Liittynyt: 09.04.2011 21:04

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja liferox »

tarviinko uutta kaasaria ku tulee 72cc
kysessä on muuten vakio jinkku paitsi porattu imukaula
mika245
Viestit: 86
Liittynyt: 06.02.2010 10:20
Paikkakunta: Halikko

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja mika245 »

Onkos 29mm mikuni liian pieni 140cc? Ei oikeen taho mennä säätöihin, toimii vaan ryypyllä ja seokset säädetty rikkaimmalle.
Honda - The power of Dreams
Vastaa Viestiin