Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
piiveri98
Viestit: 230
Liittynyt: 04.01.2010 14:43

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja piiveri98 »

devil kirjoitti:
piiveri98 kirjoitti:Onko fude 110cc:n kaasari hyvä mankiin ja käykö se imukaula myös? Ei kehtaa mitään dellortoakaan hommata, ku en oo varma saako sen säätöihin, joten joku jing ke vois olla parempi :roll:
Menee heittämällä mankiin. Suosittelisin vähän snurraamaan kanavia ettei mene tehoa harakoille. Saa säädettyä kohdilleen neulasta.
Tarviiko paljo avartaa vai riittääkö, kun hieman siitä alusta isontaa?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Riittää kun alusta ottaa. Laita sinne kanavaan loku rätinpalanen joka estää isoimpien mujujen menoa koneeseen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Ja sit viel lopuks imurilla puhtaaks.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Eipä imuri taida auttaa jos vena on kiinni. Tekee vaan tyhjiön. Paineilmaa vaan.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Jani95
Viestit: 40
Liittynyt: 08.05.2010 13:40

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jani95 »

Mikä olisi sopivan kokoinen suutin 72cc:n, 17mm soikeakurkkuisen Kaasuttimen(13-14mm pyöreäkurkkuista vastaava) Ja pipercorssin kanssa? Tiedän että on mopokohtaista, mutta olisiko sopiva suutin joku 90-110?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Veikkaisin että menee 75-85 välille. Noi suuttimet on lähinnä joillekkin 90-110cc padoille. okeiiii DT:ssä oli vakiona 90 suutin :mrgreen:
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Jani95
Viestit: 40
Liittynyt: 08.05.2010 13:40

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jani95 »

devil kirjoitti:Veikkaisin että menee 75-85 välille. Noi suuttimet on lähinnä joillekkin 90-110cc padoille. okeiiii DT:ssä oli vakiona 90 suutin :mrgreen:
Vai olisiko paremi vaihtoehto 50cc 16mm kaasarin kanssa, kun tuon 13mm kanssahan ei saa 72cc:n kanssa täyttä hyötyä? Ja 50cc olisi vähän poliisi ystävällisempi, kun tuolla skyteamilla keulimista harjoitellen :D
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Iske vaan se 72cc med 16mm gaasari. Se on vaan niin unelma ajaa. Ei mitään repäisevää voimaa vaan tasanen ja kohtuu kova alavääntö :smoke: Ja kyll tolla 12mm kulkee jo noin 60km/h.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
snälppe
Viestit: 15
Liittynyt: 28.04.2010 16:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja snälppe »

Isä päätti sit porata 9mm keihinin suutinta isommaks väännön ja vauhin toivossa tossa pari päivää sitten, ja arvaattekin sitten varmaan että mitä tapahtui kun polkaisin manan käyntiin :| Booas täyskaasulla ja tyhjäkäynti oli tosi epätasanen ja hädintuskin kone pysyi edes käynnissä. Saisko sen toimimaan jotain neulaa säätämällä vai pitääkö ostaa uus suutin?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Koita säätää sitä neulaa ja jossei skulaa, nosta isipappaa korvasta ilmaan ja sano et ''Lähetäämpäs vauhtikauppaan''
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Honda4ever
Viestit: 21
Liittynyt: 10.08.2010 22:06

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Honda4ever »

mikä on vikana kun kaveri laitto mankii 18mm kaasarin nii tulee bensaa ulos kaasarista ja on koko ajan täyskaasulla??
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Honda4ever kirjoitti:mikä on vikana kun kaveri laitto mankii 18mm kaasarin nii tulee bensaa ulos kaasarista ja on koko ajan täyskaasulla??
Mistä päin kaasaria se iskee sitä bensaa ulos?
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Honda4ever
Viestit: 21
Liittynyt: 10.08.2010 22:06

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Honda4ever »

kaasarin alla on se letku niin sieltä tulee ja sitte siinä mihin kaasuvaijeri menee niin siinä on semmone reikä nii sieltäkii tulee ja ilmanputsaristakii tippu vähä..
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Koho jumissa tai neulaventtiilissä roska. Purkaa koho ja n-venttiili pois ja putsaa. Sitku viel laitatte sen luistin sille et luistin rako osuu kaasarissa olevaa tapikkaan ja menee ohi siit nii joha pelaa.
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Mistä sais 12mm-14mm Keihinin (ei väliä onko aito vai kopio) kaasareita kun oon vain ite löytäny vaan 16mm kopio kaasarin :roll:
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

jonte kirjoitti:Mistä sais 12mm-14mm Keihinin (ei väliä onko aito vai kopio) kaasareita kun oon vain ite löytäny vaan 16mm kopio kaasarin :roll:
Kattele jinkun kaasareita, ainaki vanhemmissa jinkuissa on 14mm keihini. Ja noita 12mm porattuja keihineitä varmaan löytyy täältä foorumin myydään topicista.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Broadspeed
Viestit: 172
Liittynyt: 14.08.2009 12:36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Mikä kaasuvaijeri menee heittämällä välimalliin Jing Ke:n kanssa? Alkuperäinen on reilusti liian lyhyt.

Siis sellainen joka sopii kierteiltään kahvarunkoon.
ConneX
Viestit: 319
Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ConneX »

Broadspeed kirjoitti:Mikä kaasuvaijeri menee heittämällä välimalliin Jing Ke:n kanssa? Alkuperäinen on reilusti liian lyhyt.

Siis sellainen joka sopii kierteiltään kahvarunkoon.
Skyteam pbr?
Broadspeed
Viestit: 172
Liittynyt: 14.08.2009 12:36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

ConneX kirjoitti: Skyteam pbr?
Onko varma tieto?


E: Ei passaa vaijerin yläpää:
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=705
Mutkaputki
Viestit: 131
Liittynyt: 23.01.2010 17:07

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Mutkaputki »

http://img816.imageshack.us/gal.php?g=dsc00522o.jpg
Mikä kaasari tuo on? Ite veikkaisin Jing Keä. Mitkä suuttimet sopii? Kohokammiossa on 2 suutinta päällekkäin. Toinen on pääsuutin, mutta mikä toinen on ja mistä sais uusia, koska se halkesi avatessa... Ja onko totta että pääsuuttimessa ei lue kokoa?!?!? Ei näytä lukevan missään!
e1: Ja Devil tiesi jälleen! (Y)
e2: Mutta mikä niistä nyt on se pääsuutin? Se minkä hajotin ?
Viimeksi muokannut Mutkaputki, 24.08.2010 18:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mutkaputki kirjoitti:http://img816.imageshack.us/gal.php?g=dsc00522o.jpg
Mikä kaasari tuo on? Ite veikkaisin Jing Keä. Mitkä suuttimet sopii? Kohokammiossa on 2 suutinta päällekkäin. Toinen on pääsuutin, mutta mikä toinen on ja mistä sais uusia, koska se halkesi avatessa... Ja onko totta että pääsuuttimessa ei lue kokoa?!?!? Ei näytä lukevan missään!
Kaasari on käytännossä sama kuin Jing Ke. Chuanzing merkkinen. Siellä ei ole kahta suutinta, vaan se kuusiokantainen on suutinputki. Pääsuuttimessa ei lue kokoa, mutta se on noin #80. Todennäköisesti Keihimen suutinputki sopii.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
napa
Viestit: 6
Liittynyt: 26.08.2010 21:18

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja napa »

Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Näyttäs epäillyttävästi sopivalta ainakin koneen päästä. Eri asiaa on, sopiiko se kaasariin.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Oku
Viestit: 21
Liittynyt: 18.06.2010 14:03

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Oku »

Meneekö samurai 110cc kaasari suoraa mankiin?
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja juQ »

männöö
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Vastaa Viestiin