Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Alkusanat
Juu, eli tuli tuossa tehtyä tuohon 72cc:n kylkeen lailliset merkinnät, ja ajattelin että tännekin sais ohjeet niistä, ettei tarvitse ostaa Moposopilta sitä ylihintaista 49cc-merkinnällä olevaa pyttyä jos haluaa setä sinisiä huijata.
Tarvikelista
Eli tarvitset:
- Kemiallista metallia
- Hiekkapaperia (karkeaa)
- Liuotinta (tärpätti jne...)
- Rättejä
- Kynttilän ja tulentekovälineet (sytkäri tai tulitikut)
- Ketjurasvaa
- Sylinterin 49cc-merkinnällä (muottia varten)
- Kuumankestomaalia (väri mieltymysten mukaan)
- Dremelin
Todistusaineiston tuhoaminen
Oikealla vakio, vasemmalla tieliikennekäyttöön sopimaton 47mm sylinteri.
Aloitetaan hiomalla laittomasta sylinteristä kuutiomerkintä pois. Tämä käy parhaiten Dremelin avustuksella.
Tämän jälkeen hio hiomapaperilla kohta karkeaksi ja pyyhi liuottimella rasva sekä lika pois.
Muotin tekeminen
Ennen muotin tekemistä ruiskuta ketjurasvaa vakiosylinterin kuutiomerkinnän päälle, jolloin muotin irroittaminen ehjänä helpottuu. Sulattele steariinia merkinnän päälle reilusti. Anna kovettua noin minuutin ajan ja irroita varovasti reunoista.
Kuvassa näkyvä muotti oli liian heikko, ja hajosi lähes heti. Laita steariinia siis reilusti, mielummin liikaa kuin liian vähän.
Merkintöjen tekeminen
Sekoita itsellesi kemiallista metallia pieni määrä. Laita kemiskiklöntti laittoman sylinterin kuutiomerkkikohtaan ja levitä paksuksi kerrokseksi. Suihkauta muotin sisään ketjurasvaa, pyyhi rätillä enimmät pois ja laita muotti kemiallisen metallin päälle. Paina varovasti, ettei muotti halkea. Pyyhi rätillä yli pursuavat kemiskit pois ennenkuin ne kovettuvat. Varo ettet liikuta muottia yhtään.
Anna kemiskin kovettua vähintään kymmenen minuuttia (riippuen kovetteen määrästä). Kun olet varma että kemiski on kuivaa, nosta muotti varovasti pois päältä reunoista. Muotti todennäköisesti hajoaa tässä vaiheessa.
Viimeistely ja maalaus
HOX/ Anna kemiallisen metallin kovettua ennen tätä työvaihetta! /HOX
Ota hiekkapaperia (120-200 on hyvä karheus) ja varovasti häivytä kemiskin rajat sekä epätasaiset kohdat. Isot ja epäolennaiset klöntit kannattaa poistaa vaikka puukolla. Tähän kannattaa käyttää aikaa, sillä jos tässä vaiheessa oikoo, lopputulos kärsii. Hiottuasi pyyhi maalattavat kohdat tärpätillä kastetulla rätillä.
Anna tärpätin haihtua. Tämän jälkeen maalaa kuumankestomaalilla puhdistetut kohdat.
Nyt virisylinterisi on "laillistettu".
"50cc" käytössä.
- MB93 kuittaa.
E: Lisätty maalausohjeet ja väliotsikot.
Juu, eli tuli tuossa tehtyä tuohon 72cc:n kylkeen lailliset merkinnät, ja ajattelin että tännekin sais ohjeet niistä, ettei tarvitse ostaa Moposopilta sitä ylihintaista 49cc-merkinnällä olevaa pyttyä jos haluaa setä sinisiä huijata.
Tarvikelista
Eli tarvitset:
- Kemiallista metallia
- Hiekkapaperia (karkeaa)
- Liuotinta (tärpätti jne...)
- Rättejä
- Kynttilän ja tulentekovälineet (sytkäri tai tulitikut)
- Ketjurasvaa
- Sylinterin 49cc-merkinnällä (muottia varten)
- Kuumankestomaalia (väri mieltymysten mukaan)
- Dremelin
Todistusaineiston tuhoaminen
Oikealla vakio, vasemmalla tieliikennekäyttöön sopimaton 47mm sylinteri.
Aloitetaan hiomalla laittomasta sylinteristä kuutiomerkintä pois. Tämä käy parhaiten Dremelin avustuksella.
Tämän jälkeen hio hiomapaperilla kohta karkeaksi ja pyyhi liuottimella rasva sekä lika pois.
Muotin tekeminen
Ennen muotin tekemistä ruiskuta ketjurasvaa vakiosylinterin kuutiomerkinnän päälle, jolloin muotin irroittaminen ehjänä helpottuu. Sulattele steariinia merkinnän päälle reilusti. Anna kovettua noin minuutin ajan ja irroita varovasti reunoista.
Kuvassa näkyvä muotti oli liian heikko, ja hajosi lähes heti. Laita steariinia siis reilusti, mielummin liikaa kuin liian vähän.
Merkintöjen tekeminen
Sekoita itsellesi kemiallista metallia pieni määrä. Laita kemiskiklöntti laittoman sylinterin kuutiomerkkikohtaan ja levitä paksuksi kerrokseksi. Suihkauta muotin sisään ketjurasvaa, pyyhi rätillä enimmät pois ja laita muotti kemiallisen metallin päälle. Paina varovasti, ettei muotti halkea. Pyyhi rätillä yli pursuavat kemiskit pois ennenkuin ne kovettuvat. Varo ettet liikuta muottia yhtään.
Anna kemiskin kovettua vähintään kymmenen minuuttia (riippuen kovetteen määrästä). Kun olet varma että kemiski on kuivaa, nosta muotti varovasti pois päältä reunoista. Muotti todennäköisesti hajoaa tässä vaiheessa.
Viimeistely ja maalaus
HOX/ Anna kemiallisen metallin kovettua ennen tätä työvaihetta! /HOX
Ota hiekkapaperia (120-200 on hyvä karheus) ja varovasti häivytä kemiskin rajat sekä epätasaiset kohdat. Isot ja epäolennaiset klöntit kannattaa poistaa vaikka puukolla. Tähän kannattaa käyttää aikaa, sillä jos tässä vaiheessa oikoo, lopputulos kärsii. Hiottuasi pyyhi maalattavat kohdat tärpätillä kastetulla rätillä.
Anna tärpätin haihtua. Tämän jälkeen maalaa kuumankestomaalilla puhdistetut kohdat.
Nyt virisylinterisi on "laillistettu".
"50cc" käytössä.
- MB93 kuittaa.
E: Lisätty maalausohjeet ja väliotsikot.
Viimeksi muokannut MB93, 03.08.2011 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Ite tein ton muotin et suihkutin crc:tä siihen 49cc päälle ja laitoin kuumaliimaa niinmaan perkeleesti.. Pysy paremmin kasassa ku tali
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Hyvä ohje
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
JonZa69 kirjoitti:Ite tein ton muotin et suihkutin crc:tä siihen 49cc päälle ja laitoin kuumaliimaa niinmaan perkeleesti.. Pysy paremmin kasassa ku tali
Hittolainen kun olis itekin tajunnu ottaa kuumaliimapyssyn tuolta, parempihan se sillä on tehdä. Täytyy korjailla tota ohjetta joskus...
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Veikkaisin että olisi helpompaa sulattaa sytkärillä sitä kuumaliimatankoa siihen päälle koska se kuumalaiiman pursotus sieltä pyssystä voi olla vähän hidasta.Monkibomber93 kirjoitti:JonZa69 kirjoitti:Ite tein ton muotin et suihkutin crc:tä siihen 49cc päälle ja laitoin kuumaliimaa niinmaan perkeleesti.. Pysy paremmin kasassa ku tali
Hittolainen kun olis itekin tajunnu ottaa kuumaliimapyssyn tuolta, parempihan se sillä on tehdä. Täytyy korjailla tota ohjetta joskus...
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Ei se nyt hidasta ole. Ja ainahan sitä voi työntää sitä tikkua kädellä et tulee nopeemmin
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Häh, hidasta ?? Sulla taitaa olla tosi paska kuumaliima pistooli.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
En ole paljoa tuota pistoolia käyttänyt, mutta siitä ainankin tulee sellaista ihan ohutta "rihmaa" Ehkä sitäkin saa säädettyä jostain. No kuitenkinPekko kirjoitti:Häh, hidasta ?? Sulla taitaa olla tosi paska kuumaliima pistooli.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Ite annoin tänään kylmäspreitä tolle steariinimuotille ennenkuin irroitin, en tiedä kuinka kova se olisi ilman ollut mutta pakkaselle kun sen vetää nii pysyy tosi hyvin koossa
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Mitenkä kemiskametalli kestää kuumuutta?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Kyllä se ton sylinterin pintalämmön kestää.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Entä kestääkö se pysyä siinä sylinterin pinnassa? Jos on vaikka 60 hiekkapaperilla tai jollai raspilla karheuttanut sen pinnan niin ei se kait ihan heti siitä tipaha?MB93 kirjoitti:Kyllä se ton sylinterin pintalämmön kestää.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Mahdollisimman karheaks se kannattaakin jättää, ite vedin vain kolmesatasella paperilla ja loppujen lopuks alko lähtemään reunoilta irti tuo kemiski.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Kiitti, tosi hyvä ohje! täytyypi kokeilla tota jos joskus 72cc ostan.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
mistä saa tota kemiallista metallii
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
piltema, motonet, prismat, tokmannit, mitä näitä tälläsiä on. plastic padding on parasta ainetta.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Sit kanssii vähän kattoo jos tekee siit steariini muotista paksumman nii se tuppaa taipumaan koveraksi/kuperaksi (asd en muista kumminpäin ne meni) eli keskeltä on pinnassa kiinni, mut sit reunoilta on noussut 0,5-1,5mm. Haittaa siitä ei varmaan oo, sillä voihan ne hioa poies/hiotaankin
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
-
- Viestit: 293
- Liittynyt: 09.10.2011 15:45
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
No nyt on asia topic ! Kiitos tiedosta ja kohtahan mulla on 140cc laillinen 48cc
Monkeytin käyttäjä # 3744.
Ex sinininen 2007 tuning ! (acs 2012)
Ex yamaha dt (kultamusta ) ( myyrmäen mp näyttely 2012 )
Ex rieju mrt (mustapunanen)
Nykyset :
Kiinan jäykkäperä ( go low or go home ) :). ( maybe acs 2013 ;) )
Krominen talviluisu jincheng.
Ktm EXC 2010 käyttis
Ex sinininen 2007 tuning ! (acs 2012)
Ex yamaha dt (kultamusta ) ( myyrmäen mp näyttely 2012 )
Ex rieju mrt (mustapunanen)
Nykyset :
Kiinan jäykkäperä ( go low or go home ) :). ( maybe acs 2013 ;) )
Krominen talviluisu jincheng.
Ktm EXC 2010 käyttis
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Eikös se alakerta oo aikas isohko josta voi sen huomata? + 140cc kuristaminen alle 65 nopeuksiin...
E:En haluu nipottaa turhista mutta eikös toi laillistaminen oo harhaanjohtavaa varsinkin otsikossa?
E:En haluu nipottaa turhista mutta eikös toi laillistaminen oo harhaanjohtavaa varsinkin otsikossa?
If assholes could fly, this place would be an airport.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki PV '92 http://aijaa.com/DTrvRJ PÄIVITYS http://aijaa.com/DWEaMc
Skyteam Monkey '08 http://aijaa.com/vjDQEs
---------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki PV '92 http://aijaa.com/DTrvRJ PÄIVITYS http://aijaa.com/DWEaMc
Skyteam Monkey '08 http://aijaa.com/vjDQEs
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Siks se varmaa onki lainausmerkeissä
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: 23.01.2010 17:07
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Siinähän tarkotetaan merkintää, eikä sitä sylinteriä
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
Nii, voishan siinä olla myös että väärentäminen, mutta sehän ois rikokseen yllyttämistä...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kuutiomerkinnän "laillistaminen"
No tuohan on vähän kiertoilmaus, sen takia lainausmerkit. Paitsi että täähän on vaan rekisteröityneille, eli tuskin tänne nyt kauheasti viranomaisia eksyy...