Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Siiin bakeliitti tiivsteet semmonen metallinen läpyskä,kaasarin puolella. Irrota kaasari imukaulasta ja rapsi se pois ja laita uus tiiviste sinne välii ja kasaa.
snälppe
Viestit: 15
Liittynyt: 28.04.2010 16:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja snälppe »

Lisääkös se imukaulan kurin pois ottaminen bensan syöttöä? Tuleeko siitä lisää huippuja/vääntöä? Kaveri viilasi Skytarinsa imukaulaa leveämmäksi ja huiput nousi 55 -> 65 ja kiihtyvyyskin parani huomattavasti.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

honda monkis on vakion paljon pienempi kaasari ku skytaris. Ero ei oo ku ihan minimaalinen vrt.skyteam.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Vakio imukaula kuitenki muistaakseni on keskeltä pienempi kuin 9mm?
Tagger
Viestit: 14
Liittynyt: 07.07.2010 01:17

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Tagger »

Miten saan tosta mun skyteam mankin imukaulasta ne kannan puoleiset ruuvit pois? Kun siinä on semmoset ihme ristipää-ruuvit mitkä ei lähde sitte millään työkalulla poies.

Löytyis jo valmis imukaulakin, jincheng mankin imukaula, käykös se skyteamiin? Ainakin näyttää melko samanlaiselta.
hondaZ50
Viestit: 1318
Liittynyt: 12.07.2009 20:18

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja hondaZ50 »

Hitsaa vaikka niihi mutterit kiinni ja sitte otat irti
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja kurri »

Tai sit sahaat jollain kannat niistä pulteista irti.

Mutuilisin että jc:n ja skytarin imukauloissa on eri jako kaasarin puolella.

(mulla on yks deni, joka kuulemma ois skytarista ja Jc:n keke, on eri jaolla)
Mutta voi olla että eri vuosmalleissa on eri kaasareita, en tiä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Kikles
Viestit: 310
Liittynyt: 04.06.2008 11:29
Paikkakunta: Lieviö<3

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Kikles »

Tagger kirjoitti:Miten saan tosta mun skyteam mankin imukaulasta ne kannan puoleiset ruuvit pois? Kun siinä on semmoset ihme ristipää-ruuvit mitkä ei lähde sitte millään työkalulla poies.

Löytyis jo valmis imukaulakin, jincheng mankin imukaula, käykös se skyteamiin? Ainakin näyttää melko samanlaiselta.
Ne on ns. 'varmuus' torxeil kii, eli siin ruuvin kannas on sellane tappi. Tarviit tollasen torxin tai sit sellasen ruuviväännin sarjan missä on tollasii. Ite tollee ainaki irrotin.
Tagger
Viestit: 14
Liittynyt: 07.07.2010 01:17

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Tagger »

Ne ruuvit lähti ihan pihdeillä irti :)

Tosin se jinkun imukaula ei käyny tohon skyteamiin, joten ainooks keinoks jää ottaa tosta alkuperäsestä imukaulasta kurit pois. Vieläpä kun ei poraa löydy nii joudun viilaa ne kurit pois. Arvatkaapa onko vittumaista puuhaa viilata? (N)
Kikles
Viestit: 310
Liittynyt: 04.06.2008 11:29
Paikkakunta: Lieviö<3

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Kikles »

Tagger kirjoitti:Ne ruuvit lähti ihan pihdeillä irti :)

Tosin se jinkun imukaula ei käyny tohon skyteamiin, joten ainooks keinoks jää ottaa tosta alkuperäsestä imukaulasta kurit pois. Vieläpä kun ei poraa löydy nii joudun viilaa ne kurit pois. Arvatkaapa onko vittumaista puuhaa viilata? (N)
Näh ei oo ees paha homma kysyy kaverilt kenel on pora ja dremeli et voisitko siellä ne vois ottaa.
hondaZ50
Viestit: 1318
Liittynyt: 12.07.2009 20:18

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja hondaZ50 »

Testasin yhdellä ylimääräisellä rähjäsellä keihinillä onnistuuko vakiokaasarin poraus. Tulos: ei onnistu vaikka kuin hyvin tekisit, ensinnäkin jo sen takia ettei suutinta voi vaihtaa ja toiminta vaan huononi(kierrokset jäi vähän päälle ja otti hitaammin kiekkaa kun vakio) . Helpomalla pääsee kun ostaa suoraa uuden kaasarin eikä mee pilaamaan keihiniä. Aamen. :D
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Vitut! Kyl mulla ainaki kulkee 100% paremmin ku vakiol... Joutu vähä fiksaa suutinpuntkee ja rotsaa suuttimen paripykälää isommaks mut toimii ihan saatanan hyvin... Ehkä et vaan osaa ;) Ei saa poraa liian alas sit kanavaa,pitää ottaa reilust ylöspäin vaa!
Mullon viilattu sit senjälkee viel niin paljo ylöspäin et meinas loppuu aine kesken ni piti korjaa vähä epoksil :P
hondaZ50
Viestit: 1318
Liittynyt: 12.07.2009 20:18

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja hondaZ50 »

Joo se voi olla :D
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

Keihini kun on porattu sen voi heittää vesilintua päin, ei tee mitään jos on kurit otettu pois kierokset alkaa leijjailemaan eikä sen tehokaampi ole (on niin monta keihinin porattua kaasarii jota oon ostanut mikään ei oo toiminut edes oikeallalailla) Poraamaton keihini se paras on!
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja T0by »

4mm on yleensä ne.


Ja se 100 suutin saadaan 1mm terällä, 150 suutin 1.5mm terällä, 80 suutin saadaan 0.8mm terällä jnejne jos tajusit
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Iisakki
Viestit: 2
Liittynyt: 01.06.2016 14:23
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Iisakki »

Jos viilaan mankista imukaulaa suuremmaksi ja otan putkesta kurit niin kävisikö suuttimiksi 70 pääsuutin ja 35 tk suutin? Ja pitääkö tehdä vielä muuta?
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Nää on niin mallikohtasii juttui et kokeilemalla selvii
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja rocket »

SuperChargedHonda kirjoitti:Keihini kun on porattu sen voi heittää vesilintua päin, ei tee mitään jos on kurit otettu pois kierokset alkaa leijjailemaan eikä sen tehokaampi ole (on niin monta keihinin porattua kaasarii jota oon ostanut mikään ei oo toiminut edes oikeallalailla) Poraamaton keihini se paras on!

Joo ihan turha on kaasareita suuremmaksi porailla kun ulkomailta saa 14mm kopiota parilla kympillä kotiovelle.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja Minkey »

ne on vain siitä alusta 14mm, sieltä keskiosasta tietääkseni pienempi samalla tavalla kun aito 9mm keihin.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
rocket
Viestit: 424
Liittynyt: 25.11.2013 10:29
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vakiokaasarin poraaminen/fixaus

Viesti Kirjoittaja rocket »

Ainakin mikä mulle tuli, on läpimitaltaan 14mm.
Vastaa Viestiin