CDI-boksi sisältää varsin yksinkertaista elektroniikka, muutamia kymmeniä komponentteja, jotka on tinattu pieneen piirilevyyn ja piirilevy upotettu muovikoteloon.
Korjaus:

Kuvassa avattu Cdi-boxi, sahaukset voi jättää hiukan pienemmiksi..
Korjaus tapahtuu juottamalla piirilevyn komponentit uudelleen kiinni piirilevyyn, jolloin sähkön pitäisi jälleen kulkea normaalisti. Korjausta varten boksi pitää ensin löytää, tunnusmerkkinä musta väri ja mitoiltaan noin ison tupakka-askin kokoinen. Boksi irroitetaan mahdollisesti muovisuojasta ja kiinnitetään esim. viilapenkkiin. Laatikon "kansi" sahataan auki piirilevyn alapuolelta eli Hondan tapauksessa boksin yläpuolelta, jossa lukee valmistajan nimi "". Rautasahalla tehdään kolmelle sivulle viilto (lyhyet ja yksi pitkä) pari milliä reunasta sisäänpäin sahaus pari milliä alaspäin (ainevahvuuden verran sisään ja alas). Tämän jälkeen kannen voi avata esim. ruuvitaltalla varovasti. Kannen alta paljastuu samaa täyteainetta kuin boksin alapuolella on näkyvissä. Seuraavaksi tämä aine pitää irrottaa varovasti piirilevyä hajottamatta. Se onnistuu parhaiten puu- tai muovitikulla (esim. nylon) tai kynsillä, jolloin täyte irtoaa parhaimmillaan isoina klöntteinä. Kun suurimmat palat on irroitettu, puhdistetaan levy vielä kokonaisuudessa isopropanolilla, jotta loputkin täytteestä ja mahdollisesta täyteaineesta irtoavat.

Kuva 2. CDI-boksin juotokset, kun täyteaine on mekaanisesti poistettu. Suurennettuna ongelmakohtia, vasemmassa ylänurkassa kokonaan irronnut tinaus.
Nyt käsillä pitäisi olla kuvan 2 suuntainen piirilevy. Piirilevyä paljaalla silmällä tarkastelemalla havaitaan todennäköisesti syy sähköongelmiin. Jotkin nastat ovat ehkä kokonaan irronneet levystä, useiden nastojen tinassa näkyy merkkejä ei-toivotusta reaktiivisuudesta. Ongelma korjataan juottamalla kaikki nastat (myös parempikuntoisen näköiset) uudestaan. Toimenpide on periaatteessa helppo, mutta boksissa käytetty tina on ongelmallista (mahdollisesti syy koko vikaan) ja reagoi herkästi, joten todennäköisesti tarvitaan lisätinaa. Kokemusten perusteella kannattaa käyttää vanhanaikaista lyijypohjaista tinaa, eikä ROHS-yhteensopivaa kuparitinaa. Juottaminen kannattaakin jättää ammattitaitoiselle henkilölle, jolla on sopivat laitteet, itse kiitän Sidewinderia tästä. Tämän jälkeen levy puhdistetaan jälleen isopropanolilla ja tinaukset suojataan asianmukaisella aineella ja kansi kiinnitetään uudelleen paikalle jollakin mahdollisimman neutraalilla kiinnitysaineella. Sikaflex on usein mainittu, mutta polymeerimassa tai kuumaliima on todennäköisesti pitkäikäisempi ratkaisu kuin hapan sika. Rasian voi täyttää aineella kokonaan tai ainoastaan reunoilta niin että muodostuu ilmatiivis ympärys ja massa joutuu mahdollisimman vähän suoraan kosketukseen suojattujen tinausten kanssa, jolloin näiden vuorovaikutus minimoituu. Kun massa on kuivunut, on korjaus valmis ja boksin voi pistää takaisin pyörään ja koittaa onneaan. Tällä tavoin on korjattu onnistuneesti useita bokseja jotka ovat toimineet sittemin moitteettomasti useita vuosia.
Ohjeet kopioitu jostainpäin nettiä, enkä ota vastuuta jos joku hajottaa cdi-boxinsa