Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
rattus
Viestit: 10
Liittynyt: 20.01.2006 02:38

Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja rattus »

Tähän voisi listailla miten noi em. osat käyvät ristiin....
Eli jos ollut joku ei vakio yhdistelmä, niin tietoa meille muillekin... miten saa käymään... Ja jinkut, usatecit ym. mukaan...
Z50J
rattus
Viestit: 10
Liittynyt: 20.01.2006 02:38

Viesti Kirjoittaja rattus »

Eli kukaan ei ole koskaan vaihtanut erilaista sylinteriä / sylinterinkantta... No, kiihokkeeksi laitan nyt, että vm. -81 Monkeyn kansi ei käy suoraan vm. -91 Monkeyhin. Ottaa mäntä kiinni kanteen.
Z50J
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Eikös se oo päinvastoin :roll: On pienemmät puristukset.
alccu
Viestit: 161
Liittynyt: 02.07.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja alccu »

niin on pienemmät puristukset koska vanhanmallinkansi on varustettu korkeemmalla palotilalla.
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

Tänne päätin kirjoittaa ja toivonmukaan oikeaan topicciin :?:
Eli käykö täältä neljäs vaihtoehto suoraan Honleihin, ettei joudu esim. tiivisteitä lisäilemään jnep. eli vain laittaa kiinni ja menoksi..?
Spedr
Vip-käyttäjä
Viestit: 246
Liittynyt: 09.08.2005 20:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Spedr »

En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?
stome91
Viestit: 13
Liittynyt: 09.05.2007 22:34
Paikkakunta: nurmijärvi

jinkun kansi ja manan alakerta höystettynä 72cc sylkällä

Viesti Kirjoittaja stome91 »

mulla on vm.90 mana jossa on 72cc pytty ja mäntä ja mulla on jinkun kansi (koska siinä on isommat venttiilit ) ne kävi muuten hyvin mutta piti vaihtaa muistaakseni nokkaketjun ala ja yläratas jinkun rattaiks ja tietysti nokka ketju monkeyfeverin sivuilta saa hyvää tietoa nuista yhteensopivuuksitsta

spedrille tietoksi että kyllä käy
stome91
Hekazi
Viestit: 153
Liittynyt: 08.08.2005 22:31
Paikkakunta: Kankoonpiä

Viesti Kirjoittaja Hekazi »

Spedr kirjoitti:En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?
Ei,koska jinkus vanhanmallin mäntä :wink: Näin minusta,korjatkaa jos oon vääräs.
Spedr
Vip-käyttäjä
Viestit: 246
Liittynyt: 09.08.2005 20:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Spedr »

Hekazi kirjoitti:
Spedr kirjoitti:En ole varma onko oikea aihe, mutta semmosta kysyisin että käykö jinkun pytty+mäntä ja kansi suoraan hondan välimallin alakertaan?
Ei,koska jinkus vanhanmallin mäntä :wink: Näin minusta,korjatkaa jos oon vääräs.
Sis laittasin kannen jinkusta myös, mutta ei auta vai?
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Spedr kirjoitti:Sis laittasin kannen jinkusta myös, mutta ei auta vai?
Ei auta, sillä on välimallin alakerta.

Tässä pieni opastus 72cc jutuille:

Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.

Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.

Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.

Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.

Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.

Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin

Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)

Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)

Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.

Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.

Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !

Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.
Viimeksi muokannut wurdulak, 06.12.2007 13:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
DropZone
Viestit: 3
Liittynyt: 19.10.2007 18:37

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja DropZone »

Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse.
Jep jep. Tuskin kukaan puristuksia haluaakaan. :lol:
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Oho meikä vähä typonnu ko oon ton joskus kirjottanu :lol:
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

DropZone kirjoitti:Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.
En tiiä myydäänkö tota settiä enää missään. Alatiivareilla pitäis toimia ihan hyvin.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

Eikös tua ->87 sylinteri sarja meinaa uuttamallia?
Honleista sen verran että 72cc Valurauta sylinterisarja, honlein vakiokansi ja tasapäinenmäntä sopisivat yhteen..
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

wurdulak kirjoitti:kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.
En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Uudenmallin mäntä vissiin tasaisempi ja vanhassa mallissa on korkea kupu.
Viimeksi muokannut wurdulak, 06.12.2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

Jep, honleissa on uudenmallin mäntä..
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

wurdulak kirjoitti:Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.
Jep. (Y)
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Hal0 kirjoitti:En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?
Vanhanmallin mäntä on paljon korkeampi, männäntapin kiinnityskohta on matalemmalla, männänrenkaat ovat eripaksuiset, siinä on paljon korkeampi kupu ja isommat venttiilintaskut kuin uudenmallin männässä.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

eli voin pstää uudenmallin manaan uudenmallin sylkän, uudenmallin kupumäntä (mistä saa?) ja vanhanmallin kansi? ja puristukset ovat normaalit?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Kyllä. Tiedän vain että ainakin Moposportin 72cc pytyssä tulee mukana uuden mallin kupumäntä. Puristukset ovat tällä yhdistelmällä oikein hyvät, ainakin itselläni.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Vastaa Viestiin