Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Tähän voisi listailla miten noi em. osat käyvät ristiin....
Eli jos ollut joku ei vakio yhdistelmä, niin tietoa meille muillekin... miten saa käymään... Ja jinkut, usatecit ym. mukaan...
Eli jos ollut joku ei vakio yhdistelmä, niin tietoa meille muillekin... miten saa käymään... Ja jinkut, usatecit ym. mukaan...
Z50J
jinkun kansi ja manan alakerta höystettynä 72cc sylkällä
mulla on vm.90 mana jossa on 72cc pytty ja mäntä ja mulla on jinkun kansi (koska siinä on isommat venttiilit ) ne kävi muuten hyvin mutta piti vaihtaa muistaakseni nokkaketjun ala ja yläratas jinkun rattaiks ja tietysti nokka ketju monkeyfeverin sivuilta saa hyvää tietoa nuista yhteensopivuuksitsta
spedrille tietoksi että kyllä käy
spedrille tietoksi että kyllä käy
stome91
Ei auta, sillä on välimallin alakerta.Spedr kirjoitti:Sis laittasin kannen jinkusta myös, mutta ei auta vai?
Tässä pieni opastus 72cc jutuille:
Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.
Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.
Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.
Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)
Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.
Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.
Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !
Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.
Viimeksi muokannut wurdulak, 06.12.2007 13:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Jep jep. Tuskin kukaan puristuksia haluaakaan.Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Oho meikä vähä typonnu ko oon ton joskus kirjottanu
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
En tiiä myydäänkö tota settiä enää missään. Alatiivareilla pitäis toimia ihan hyvin.DropZone kirjoitti:Elikkäs kumpi vaihtoehto tulee halvammaksi ja järkevämmäksi.
Ostaa sovituskitti (mistä?)
Vaiko laittaa tiivisteitä ettei ota 72cc pytyn mäntä kiinni venoihin.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Eikös tua ->87 sylinteri sarja meinaa uuttamallia?
Honleista sen verran että 72cc Valurauta sylinterisarja, honlein vakiokansi ja tasapäinenmäntä sopisivat yhteen..
Honleista sen verran että 72cc Valurauta sylinterisarja, honlein vakiokansi ja tasapäinenmäntä sopisivat yhteen..
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?wurdulak kirjoitti:kyllähän se uutta mallia meinaa. Oletko purkanut tuon honlein yläkerran, ja katsonut, että onko siinä uuden, vaiko vanhanmallin mäntä. Kyllä tuo yhdistelmä saattaisi toimia, mutta kannattaa ostella muutamat alatiivarit, jos puristukset ovat liian suuret. Voi olla, ettei kuitenkaan tasamännällä näin tapahdu. Itselläni ei kokemusta ole.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Uudenmallin mäntä vissiin tasaisempi ja vanhassa mallissa on korkea kupu.
Viimeksi muokannut wurdulak, 06.12.2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... p?pID=1013 vanhanmallin . http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... hp?pID=762 uuenmallin. http://www.mc-scatter.com/catalog/popup ... ?pID=12882 täs viel honlein/skygon taitaa
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Jep.wurdulak kirjoitti:Eli sillon pitäisi uudenmallin sylinterisarja tasamännällä mennä kiinni. Sulla vissiin vakiokansi tulossa kiinni, niin on toi tasamäntä hyvä.
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Vanhanmallin mäntä on paljon korkeampi, männäntapin kiinnityskohta on matalemmalla, männänrenkaat ovat eripaksuiset, siinä on paljon korkeampi kupu ja isommat venttiilintaskut kuin uudenmallin männässä.Hal0 kirjoitti:En ole, joskus kyllä sekin on tarkistettava.. Mitä eroja uuden ja vanhanmallin männällä sitte on?
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
eli voin pstää uudenmallin manaan uudenmallin sylkän, uudenmallin kupumäntä (mistä saa?) ja vanhanmallin kansi? ja puristukset ovat normaalit?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta
Kyllä. Tiedän vain että ainakin Moposportin 72cc pytyssä tulee mukana uuden mallin kupumäntä. Puristukset ovat tällä yhdistelmällä oikein hyvät, ainakin itselläni.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E