Tietoa sytytystulpista (NGK)
Tietoa sytytystulpista (NGK)
Tässä tietoa koskien NGK sytytystulppia
Otetaan esimerkiksi Monkeyssä yleinen tulppa CR6HS.
Mitä kirjaimet tarkoittavat?
Ensimmäinen kirjain tarkoittaa kierteen kokoa
Kierteen koko/Avaimen koko
A=18mm/25,4mm
B=14mm/20,8mm
C=10mm/16,0mm
D=12mm/18,0mm
E=8mm/13,0mm
Toinen kirjain tarkoittaa rakenneominaisuutta(ei kaikissa tulpissa)
L=kompakti(shorty)
M=kompakti(bantam)
P=ulkoneva eriste
R=resistori(häiriönpoistaja siis)
U=pinta- tai puolipintapurkaus
Z=induktiivinen resistori
Numero tarkoittaa lämpöarvoa
Kuumempi 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 kylmempi
Mitä enemmän moposi kiertää/viritetty, valitse kylmempi tulppa(yksinkertaisesti selitettynä)
Kolmas kirjain tarkoittaa kierteen pituutta
E=19,0mm
H=12,7mm
L=11,2mm
Neljäs kirjain tarkoittaa sytytyspään rakennetta
C=pienikulmainen sivukärki
F=kartioistukka
G=Ohut nikkeliseoksinen keskikärki
GV=Keskikärki kulta-palladiumia, erikoisrakenne
P=Platinakärki
S=kuparisydäminen keskikärki
V=keskikärki kulta-palladiumia
VX=platinainen keskikärki ja erikoissivukärki
IX=Iridiumkärki, NGK:n uutuus
Kertauksena:
C: Kierteen koko (10mm, 16mm kanta)
R: Tulpan rakenne, (R=resistori(häiriönpoistaja siis))
6: Lämpöarvo (Monkeyn vakio on tuo 6.)
H: Kierteen pituus, (12,7mm)
S: Sytytyspään rakenne (Kuparisydäminen keskikärki)
Tekstin kirjoitti foorumille Billy Idol. (from motot.net)
Jones hieman muokkasi
Otetaan esimerkiksi Monkeyssä yleinen tulppa CR6HS.
Mitä kirjaimet tarkoittavat?
Ensimmäinen kirjain tarkoittaa kierteen kokoa
Kierteen koko/Avaimen koko
A=18mm/25,4mm
B=14mm/20,8mm
C=10mm/16,0mm
D=12mm/18,0mm
E=8mm/13,0mm
Toinen kirjain tarkoittaa rakenneominaisuutta(ei kaikissa tulpissa)
L=kompakti(shorty)
M=kompakti(bantam)
P=ulkoneva eriste
R=resistori(häiriönpoistaja siis)
U=pinta- tai puolipintapurkaus
Z=induktiivinen resistori
Numero tarkoittaa lämpöarvoa
Kuumempi 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 kylmempi
Mitä enemmän moposi kiertää/viritetty, valitse kylmempi tulppa(yksinkertaisesti selitettynä)
Kolmas kirjain tarkoittaa kierteen pituutta
E=19,0mm
H=12,7mm
L=11,2mm
Neljäs kirjain tarkoittaa sytytyspään rakennetta
C=pienikulmainen sivukärki
F=kartioistukka
G=Ohut nikkeliseoksinen keskikärki
GV=Keskikärki kulta-palladiumia, erikoisrakenne
P=Platinakärki
S=kuparisydäminen keskikärki
V=keskikärki kulta-palladiumia
VX=platinainen keskikärki ja erikoissivukärki
IX=Iridiumkärki, NGK:n uutuus
Kertauksena:
C: Kierteen koko (10mm, 16mm kanta)
R: Tulpan rakenne, (R=resistori(häiriönpoistaja siis))
6: Lämpöarvo (Monkeyn vakio on tuo 6.)
H: Kierteen pituus, (12,7mm)
S: Sytytyspään rakenne (Kuparisydäminen keskikärki)
Tekstin kirjoitti foorumille Billy Idol. (from motot.net)
Jones hieman muokkasi
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 336
- Liittynyt: 08.08.2005 06:52
- Paikkakunta: Pielavesi
Nus, nus, mutta vanhan mallin mankien tulppa on CR6HSHonda is the best kirjoitti:taitaa muuten Mankin tulppa olla C(R)6HSA eikä CR6HS, pilkun viilausta
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Millä tavalla kylmempi tulppa aiheuttaa vakio mankissa? Kun minulla on tuossa toisessa näköjään C7HSA, eli yhdem kylmempi kuin vakio, eikä kyseisellä mankilla voi ajaa kuin 2-10min ja se sammuu, eikä käynnisty heti. Voika tulppa olla syypää?
Edit: samalla katsoin, että mikä tulppa minun piikissäni on (yamahan 125cc 4t), niin siinäkin oli tuollainen C7HSA, eli kannattaisiko siihen taas laittaa kylmempi, eli C8HSA?
Edit: samalla katsoin, että mikä tulppa minun piikissäni on (yamahan 125cc 4t), niin siinäkin oli tuollainen C7HSA, eli kannattaisiko siihen taas laittaa kylmempi, eli C8HSA?
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
kyllä mulla ainaski c7hsa tulpalla on toiminu ihan normaalisti...klrp kirjoitti:Millä tavalla kylmempi tulppa aiheuttaa vakio mankissa? Kun minulla on tuossa toisessa näköjään C7HSA, eli yhdem kylmempi kuin vakio, eikä kyseisellä mankilla voi ajaa kuin 2-10min ja se sammuu, eikä käynnisty heti. Voika tulppa olla syypää?
Edit: samalla katsoin, että mikä tulppa minun piikissäni on (yamahan 125cc 4t), niin siinäkin oli tuollainen C7HSA, eli kannattaisiko siihen taas laittaa kylmempi, eli C8HSA?
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Mulla lukee ohjekirjassa että oikea tulppa on NGK C6HA, niin mikä olisi vastaavanlainen/mankiin sopiva tulppa, kun ainakaan kotipaikkakunnaltani en ole löytänyt kyseistä tulppaa?
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Eipä taida olla vastaavan laisia paitsi jos ostat 7 lämpöarvosen.Pitäs kyllä olla tavallisella huoltoasemalla tulppia
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Allekirjoituksessa lukee että kaverilla olis '91 manki. Mulla on myös '91 manki ja siihen menee C6HSA ja CR6HSA tulpat!
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Mankini on ilmenneiden seikkojen vuoksi "oikeasti" vuosimallia -90. Eli se on valmistettu ko. vuonna, mutta käyttöönotettu, rekisteröity ja ostettu heinäkuussa 1991. Ainakin takuukortissa lukee niin...JUR1 kirjoitti:Allekirjoituksessa lukee että kaverilla olis '91 manki. Mulla on myös '91 manki ja siihen menee C6HSA ja CR6HSA tulpat!
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
No sama se, kuitenkin nuo tulpat on oikeat.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
mikä ois hyvä tulppa 72cc ja 20mm keihinin kanssa?
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Sama ku vakio mutta 7 lämpöarvon. Vakiokin käy ihan hyvin.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
elikkä jos ostan mankiin denso merkkisen tulpan, niin minkälainen sen pittää olla?
Mopo on vakio.
Mopo on vakio.
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Miks et vaan osta NGK:ta?
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa.
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 180
- Liittynyt: 02.12.2006 18:18
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Kysytkö koodia vai lämpöarvoa? Jos koodia, taitaa oikea Denso olla U2OFSR-U, jos oikein muistan.jaanne kirjoitti:elikkä jos ostan mankiin denso merkkisen tulpan, niin minkälainen sen pittää olla?
Mopo on vakio.
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
http://www.dnsf.org
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
njoo, taitaa mennä OT puolelle mut ei taija olla mitään paremmuutta NGK:N ja Denson tulpisa?
-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Itellä ainaki on parempia kokemuksia NGK:sta ku noista denson tulpista. Itellä ainaki NGK:n tulpa olleet kestävempiä ku denso
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 08.08.2005 22:13
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Mullakin on kipinä densoista kadonnu ennen aikojaan
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
br8-es ja br9-es, ysi on kylmempi, ja mopo on siis vakio, miten tuohon ysiin vaihto vaikuttaa 2t konees?
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Elikkä mitenkä noi moposopin racing tulpat ovat toimineet?
Jinkuuni suositellaan CR6HSA ja moposopin racing tulppa C7HSA Eli pykälän muutos lämpöarvossa, muuten pitäs käydä.
Kannattaako ostaa tommosta tulppa mopon? Tiedot näkyvät alhaala, ja lisätään vielä että jinkussa on isommat imu ja pako ventiilit ja hieman kireämpi nokka kuin hondassa vakiona.
Jinkuuni suositellaan CR6HSA ja moposopin racing tulppa C7HSA Eli pykälän muutos lämpöarvossa, muuten pitäs käydä.
Kannattaako ostaa tommosta tulppa mopon? Tiedot näkyvät alhaala, ja lisätään vielä että jinkussa on isommat imu ja pako ventiilit ja hieman kireämpi nokka kuin hondassa vakiona.
Jincheng Monkey 07
Myynissä olevia osien kuvia löytyy http://vpj.kuvat.fi/kuvat/ Kysele yv
Myynissä olevia osien kuvia löytyy http://vpj.kuvat.fi/kuvat/ Kysele yv
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
pitää vaan vakion ku munki koneesa on nyt 6 tulppa ja pellaa niinku pitääki.
saattaa jopa huonontaa tehoja hituse
saattaa jopa huonontaa tehoja hituse
Re: Tietoa sytytystulpista (NGK)
Moposopista
TwinFire® C7HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
-50cc > 72cc
TwinFire® C8HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
-72cc > 85cc
TwinFire® C9HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
- 88cc >
Täällä -91 motissa 72cc, 20mm dellu ja tulppana C7HSA, hyvin toimii.
TwinFire® C7HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
-50cc > 72cc
TwinFire® C8HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
-72cc > 85cc
TwinFire® C9HSA 1982-->
"Racing"
-Parempi kipinä.
-Pitempi käyttöikä
- 88cc >
Täällä -91 motissa 72cc, 20mm dellu ja tulppana C7HSA, hyvin toimii.