Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Luultavasti vuotaa kaasari-imukaula liitoksesta tai imukaula-moottori liitoksesta.
Hyvä ja Halpa
MonkiPoika99
Viestit: 63
Liittynyt: 08.06.2013 13:31
Paikkakunta: Juva

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

juuu pitää huomenissa tsiikailla :D
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
MonkiPoika99
Viestit: 63
Liittynyt: 08.06.2013 13:31
Paikkakunta: Juva

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

Mikäköhän vois olla vikana kun 125cc lifanissa kun on 24mm mikuni nii tuntuu olevan säädöissä ei röpötä tai muuta tyhjäkäynnillä mutta ajaessa lähtee hyvin mutta sitten tulee niin sanottu "rajotin" vastaan.. seosruuvia en kyllä ole säädellyt kun on nhankalasti kaasarin alapuolella.. Mikä vois olla vikana? :think:
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
Crome
Viestit: 435
Liittynyt: 09.06.2012 22:15
Paikkakunta: Seinäjoki, the asshole of the South Ostrobothnia

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Crome »

sulla taitaa olla puola paskana
Monkeyt.netin orja nro. 4432
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza

Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
MonkiPoika99
Viestit: 63
Liittynyt: 08.06.2013 13:31
Paikkakunta: Juva

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja MonkiPoika99 »

Mutta toisella kaasarilla toimii hyvin ja ei oo mitää "rajotinta" mutta siinä onkin vika että ei saa seoksia kohdalleen kun aina liian laihalla käy vaikka tekis mitä.. ja konekkin kuumenee iha vitusti..
Skyteam Monkey: Lifan 125cc,22mm kaasari 14-26 välit minicrossin putki
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Mango »

Kokeile vaihtaa suutinta, jos et tiedä pitäisikö ostaa isompi vai pienempi, lue eka sivu tästä topicista!
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Voiko olla totta että ei tarvinnut säätää kaasaria uudestaan kun laitoin 50cc>72cc koska käy nyt tosihyvin :shock:
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
keetsy
Viestit: 260
Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja keetsy »

Voihan se olla, kun nakkaa uuen soppatykin niin monen mielestä onkin jo valmiiksi säädöissä, niinku ohjeessa kerrotaan. Mutta siis miksei, jos se kerta käy tosi hyvin ja vie miestä mäessä.
eeli
Viestit: 560
Liittynyt: 26.08.2012 20:13

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja eeli »

mites kun ajaessa mopo nykii, eli jos tasasella kaasulla ajaa niin yht äkkiä kierrokkset rupee tippumaan ja taas nousee eli nykien liikkuu, kaasarin säädöistähän tuo on kiinni mutta mihin suuntaan tuota lähetään säätämään? isompaa vai pienempää suutinta? yritin tätä opas sivua lukea mutta en oikeen saannu selville mikä vois olla vikana :D
jQ50
Viestit: 31
Liittynyt: 23.09.2012 00:35

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja jQ50 »

^^ Itselläni teki tuota samaa, korjaantui kun laittoi seosta hiukan laihemmalle. :smoke:
eepee99
Viestit: 16
Liittynyt: 10.08.2014 21:36

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja eepee99 »

Mitäs kun laittaa vapaalla/kytkin pohjassa äkillisesti kaasun täysille niin ei ota kierroksia vaan mooaa ja sammuu? Seosruuvin kääntely ei tunnu auttavan joten kertoisko joku tietävä pitäisko suutinta sit vaihtaa mulla on 72cc, 20mm kaasari :think:
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Isompaa suutinta ja neulaa vähän ylemmäs. Näissä 19-20mm kiinakaasareissa on yleensä aika pieni tyhjäkäynti suutin niin sitä suurentamalla pitäis vastata paremmin kaasuun.
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Osaisko joku auttaa ku itellä ei enää tieto riitä. Eli manki alko tökkiin normi ajossa ihan niinkun olisi rajotin päällä. Avasin sitten tänään ton kaasarin ja katoin että ei suuttimissa oo mitään moskaa ja puhtaathan ne oli. Laitoin kaasarin kasaan ja mankiin kiinni. Sitten kun yritti käynnistää niin täydellä ryypyllä käy ihan hyvin hetken aikaa ja sitten sammuu. Kun laittaa ryyppyä vähän pienemmälle tai kokonaan pois niin käy isoilla kierroksilla ja kestää jo kaasua mutta kierrokset tulee jäljessä kun antaa kaasua ja vapauttaa. Eri kaasukahvalla ja vaijjerilla on kokeiltu ja ei oo siitä kiinni. Niin jos joku osais auttaa näihin kahteen ongelmaan :think: :|
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Lisäyksenä viä tohon äsköseen että toisella kaasarilla teki saman homman, niin voisko vika olla jossain sähköosassa.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Kuulosta melko 100% varmalta imuvuodolta :think: Kato kaasarin ja kannen liitokset. Kiristä eka kaasaria ja imukaulaa tai vaik suhuttelet jtn axea liitoksiin. jos kierrokset muuttuu ku suhuttelee nii vuotaa.
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Ok kokeilen tota (Y)
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Nyt rupes kaasari toimiin paitsi että ajossa tekee vieläkin sitä niinkuin olisi rajotin :think:
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Nyt rupes kaasari toimiin paitsi että ajossa tekee vieläkin sitä niinkuin olisi rajotin  :think:
mirc
Viestit: 275
Liittynyt: 22.02.2011 22:22

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja mirc »

kanattaa ekana ruuvvata keskeltä puol kiekkaa sit oikeelta puoltoista ja kiristää tiukalle. kyllä benssa virtaa ja tehot nousee
reps kops
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Mikäs on, kun ala ja keski kierroksilla röpöttää ja pätkii, mutta yläkierroksia lähtee kunnolla?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Ants
Viestit: 67
Liittynyt: 15.05.2012 19:30

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Ants »

Kokeileppa säätää neulaa !
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Ants kirjoitti:Kokeileppa säätää neulaa !
Mihin suuntaa???
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Ylös tai alas, kokeilemalla selviää (Y)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Mikäs mulla on mankissa kun oon 2 kaasarilla kokeillu (deni 17mm ja 19mm jingke) eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaa? Sammuu heti kun päästää kaasun. Säätöruuvija on pyöritelty monia tunteja mutta ei ollenkaa käy tyhjäkäyntii??!! Ajossa toimii hyvin. Voisko vika olla siinä että en viimeistelly kannen kanavia yhtään eli siis vingulla avarsin vaan enkä käyttäny paperia yhtää? Ryyppy ei vaikuta mitään. Auttakaa ku vituttaa tää. :twisted:
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Liian pieni tk-suutin?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Vastaa Viestiin