Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
too9p3
Viestit: 49
Liittynyt: 04.02.2015 10:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja too9p3 »

Käykö tää hyvin mun monsinkaa? http://mbfmoto.com/sylinterikannet/1851 ... si-50.html

Ku ois manki vm 91 ja 16mm dellorto phbg.
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Kyllä käy.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

En jaksanut lukea koko topiikkia lävihte,mut sopiiko 125cc bse kansi viiskymppi pyttyy.
Vähän silmälläpitäen jos joskus laittais 72cc sylinterin.
Ottaako venttiilit mäntää,onko palotila liian iso?

Kiire,kun kohta pitäis tilailla!
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Veikkaisin että 125 kannella venttiilit osuu itse sylinteriin ja palotila menee huonosti jnejne ei mitään järkeä
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

125 kansi saattas mennä 86cc:llä vaan ei sitä 50ccn päälle ole järkeä laittaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Mites sitte 72cc kansi viiskymppii?
Varmaa tuo onjo käsitelty tääl,mut topiikki on aika pitkä.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Ei oo järkeä laittaa ainakaan tehon toivossa mitään eri kantta 50cc:lle. Avartaa vakiokannen ja laittaa eri nokan ni piristyy jo kummasti.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Egi99
Viestit: 49
Liittynyt: 04.08.2014 12:09
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Egi99 »

Onko toi mbfmoto:n kansi kopio um kansi vai valmiiksi "avarrettu" :?:
(Orkkis!)Honda Monkey -99
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Eikös kemiallinen metalli pysy imukanavassa,kun pitäs kolo täyttää :think: .Enkä oikein haluis että lämpölaajeamisen seurauksena kemiski paikka olis venttiilin välis :evil:
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Jotkut kemialliset metallit ei kestä. Suosittelen ostamaan uuden kannenrungon, kun ei se kumminkaan paljoa maksa.
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Olikohan sellyoursoul 90 käyttäny jotain kittia peveen imukanavissa.
Iskä vaa toi töistä jotai wurtin kemiallista metallia,pitäs käydä kahtoo et kestääkö se lämpöö yhtää.

Katoskun avarsin välimallin liukulaakerikantta sähkövingulla,niin vahingos tuli semmonen kevyesti sormella tuntuva kuoppa sinne kanavaan.

Sit vielä et onko olemas mitää pannun korokepaloja,kun kansi olis tulossa 72cc pyttyyn ja kupumännällä,niin kupu ottaa kiinni palotilan reunoihin ja nostaa sylinterinkantta kun moottoria pyörittää kannenpultit auki kevyesti :?: Pitäs jotai kolmemilliä nostaa.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Lämpöä ne kemiskit yleensä kyllä kestää, mutta bensaakin olisi hyvä kestää.
Koropalaksi voit laittaa muutaman tiivisteen tai sitten leikkaa itse esim alumiinista sopivan. Valmiitakin luultavasti saa jostain.
LatZ
Viestit: 114
Liittynyt: 18.07.2015 20:21
Paikkakunta: Nivala/Oulu

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja LatZ »

Elikkäs oma manki on vuosimallia 91, nii tietäskö kukaa onko tässä liukulaakeroitu nokka vai kuulalaakeroitu?(ku ei jaksais purkaa)Ja mitä virinokkaa suosittelisitte 50cc mankiin, jossa virit ois 19mm kaasutin,ohitin,hieman avarampi putki ja välit 15/41...
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Välimallissa liukulaakerit.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

Joo mut toi ei oo välimalli.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Eihän se nyt oo niin vaikeeta ja monimutkasta kahtua,et onko liuku- vai kuulalaakeri nokka.

Otat sen sylinterinkannen kyljessä olevan pyöreän kiekon yhellä ruuvilla irti,niin pystyy laakereista päättelemään kumpi nokka-akselin sulla on :wink:
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Ei kukaan osais linkata misä niitä pannun korokepaloja myytäis,oon koittanu kahtella mut ei oo oikein osunu silmään.

Eikä oiken millään jaksais alkaa veistellä ite korokepalaa,kun alumiiniä ei oo ja 5millin mustasta tehdessä menee ikä ja terveys :evil:

Noh kuolussa vois tiesti koittaa polttoleikata,mut en oikein tiiä kuinka rosonen jälki siitä oiken jää.
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Ei varmaan kuule myydä semmosia koropaloja. Polttoleikkaamisessa saa siistiä sitä leikereunaa aika paljon sillä tulee aika rosoinen. Jos koululla on laserleikkuri tai vesileikkuri hitsaus tai koneistus puolella niin sellasella saa hyvin tehtyä.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Ostin itse tässä keväällä pytyn korokelevyjä moposportista. Ne tulivat ihan sattumalta vastaan kyseisessä kaupassa vaikka eivät ole yleisissä valikoimissa myynnissä. Sinne kannattaa ehdottomasti laittaa kyselyä että löytyisikö heiltä niitä vielä. Materiaalina CNC leikattua terästä, paksuus noin 1mm ja maksoi silloin 10 euroa kappaleelta.
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

Tämähä on ryöstöä :evil: :evil:

http://www.moposport.fi/korotuspala-alatiiviste-z50j

Ja minähän en ala maksamaan kahtaakymppia 2millin koropalasta.
Mieluummin sit vaikka vingulla jyystän 5mm levystä sopivan koropalan.
Ventti
Viestit: 202
Liittynyt: 01.05.2014 12:10
Paikkakunta: Huittinen

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ventti »

kasaaja kirjoitti:Tämähä on ryöstöä :evil: :evil:

http://www.moposport.fi/korotuspala-alatiiviste-z50j

Ja minähän en ala maksamaan kahtaakymppia 2millin koropalasta.
Mieluummin sit vaikka vingulla jyystän 5mm levystä sopivan koropalan.
No sitten sinä varmaan teet niin... :roll:
Nyk. Husqvarna 125 SM/WRE White Dream *Klick*
Ex. Gas Gas EC50 Rookie
Ex. Honda Monkey -90 @Daytona T-Rex 150CC, Keihin PE28mm* --> *Klick*
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Ihan käypä hinta tuollanen mielestäni. Ei kuitenkaan oo paljoa kysyntää tuollaiselle ja valmistus ei ole tuon kokoiselle osalle ei oo aina kannattavaa.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
kasaaja
Viestit: 17
Liittynyt: 04.10.2015 10:30

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kasaaja »

kestääkös kuumankestävä tiivisteliima pytyn ja kannen välissä :think:
Kakstaheissa on omastamielestä käyttetty.

Kiire!!
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Ei tiivisteliimaa pytyn ja kannen väliin, se ei tule pitämään painetta sisällä ja mankeissa on muutenkin niin tiukat välykset että jos kannentiivisteen jättää pois ottaa venttiilit mäntään. Suosiolla käyt ostamassa uuden tiivisteen.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
LatZ
Viestit: 114
Liittynyt: 18.07.2015 20:21
Paikkakunta: Nivala/Oulu

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja LatZ »

Manki vuosimallia 91, ja näyttäs olevan uudenmallin kansi, jossa nokkaratas kiinni kahdella pultilla...Ongelmana nyt ois, että onko se tiivisteprikka, joka tulee nokkarattaan ja pulttien väliin nii pakko olla siinä,kun nyt vaihdan virinokan( 5,4 nostot,overlap,Pitracing)ja siinä on nokkarattaan kiinnitys kolmella pultilla... Toivottavasti ymmärsitte tuon kun on vaikee selittää :oops:
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
Vastaa Viestiin