Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Käykö tää hyvin mun monsinkaa? http://mbfmoto.com/sylinterikannet/1851 ... si-50.html
Ku ois manki vm 91 ja 16mm dellorto phbg.
Ku ois manki vm 91 ja 16mm dellorto phbg.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kyllä käy.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En jaksanut lukea koko topiikkia lävihte,mut sopiiko 125cc bse kansi viiskymppi pyttyy.
Vähän silmälläpitäen jos joskus laittais 72cc sylinterin.
Ottaako venttiilit mäntää,onko palotila liian iso?
Kiire,kun kohta pitäis tilailla!
Vähän silmälläpitäen jos joskus laittais 72cc sylinterin.
Ottaako venttiilit mäntää,onko palotila liian iso?
Kiire,kun kohta pitäis tilailla!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Veikkaisin että 125 kannella venttiilit osuu itse sylinteriin ja palotila menee huonosti jnejne ei mitään järkeä
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
125 kansi saattas mennä 86cc:llä vaan ei sitä 50ccn päälle ole järkeä laittaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mites sitte 72cc kansi viiskymppii?
Varmaa tuo onjo käsitelty tääl,mut topiikki on aika pitkä.
Varmaa tuo onjo käsitelty tääl,mut topiikki on aika pitkä.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei oo järkeä laittaa ainakaan tehon toivossa mitään eri kantta 50cc:lle. Avartaa vakiokannen ja laittaa eri nokan ni piristyy jo kummasti.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko toi mbfmoto:n kansi kopio um kansi vai valmiiksi "avarrettu"
(Orkkis!)Honda Monkey -99
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eikös kemiallinen metalli pysy imukanavassa,kun pitäs kolo täyttää .Enkä oikein haluis että lämpölaajeamisen seurauksena kemiski paikka olis venttiilin välis
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jotkut kemialliset metallit ei kestä. Suosittelen ostamaan uuden kannenrungon, kun ei se kumminkaan paljoa maksa.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Olikohan sellyoursoul 90 käyttäny jotain kittia peveen imukanavissa.
Iskä vaa toi töistä jotai wurtin kemiallista metallia,pitäs käydä kahtoo et kestääkö se lämpöö yhtää.
Katoskun avarsin välimallin liukulaakerikantta sähkövingulla,niin vahingos tuli semmonen kevyesti sormella tuntuva kuoppa sinne kanavaan.
Sit vielä et onko olemas mitää pannun korokepaloja,kun kansi olis tulossa 72cc pyttyyn ja kupumännällä,niin kupu ottaa kiinni palotilan reunoihin ja nostaa sylinterinkantta kun moottoria pyörittää kannenpultit auki kevyesti Pitäs jotai kolmemilliä nostaa.
Iskä vaa toi töistä jotai wurtin kemiallista metallia,pitäs käydä kahtoo et kestääkö se lämpöö yhtää.
Katoskun avarsin välimallin liukulaakerikantta sähkövingulla,niin vahingos tuli semmonen kevyesti sormella tuntuva kuoppa sinne kanavaan.
Sit vielä et onko olemas mitää pannun korokepaloja,kun kansi olis tulossa 72cc pyttyyn ja kupumännällä,niin kupu ottaa kiinni palotilan reunoihin ja nostaa sylinterinkantta kun moottoria pyörittää kannenpultit auki kevyesti Pitäs jotai kolmemilliä nostaa.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lämpöä ne kemiskit yleensä kyllä kestää, mutta bensaakin olisi hyvä kestää.
Koropalaksi voit laittaa muutaman tiivisteen tai sitten leikkaa itse esim alumiinista sopivan. Valmiitakin luultavasti saa jostain.
Koropalaksi voit laittaa muutaman tiivisteen tai sitten leikkaa itse esim alumiinista sopivan. Valmiitakin luultavasti saa jostain.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Elikkäs oma manki on vuosimallia 91, nii tietäskö kukaa onko tässä liukulaakeroitu nokka vai kuulalaakeroitu?(ku ei jaksais purkaa)Ja mitä virinokkaa suosittelisitte 50cc mankiin, jossa virit ois 19mm kaasutin,ohitin,hieman avarampi putki ja välit 15/41...
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Välimallissa liukulaakerit.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Joo mut toi ei oo välimalli.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eihän se nyt oo niin vaikeeta ja monimutkasta kahtua,et onko liuku- vai kuulalaakeri nokka.
Otat sen sylinterinkannen kyljessä olevan pyöreän kiekon yhellä ruuvilla irti,niin pystyy laakereista päättelemään kumpi nokka-akselin sulla on
Otat sen sylinterinkannen kyljessä olevan pyöreän kiekon yhellä ruuvilla irti,niin pystyy laakereista päättelemään kumpi nokka-akselin sulla on
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei kukaan osais linkata misä niitä pannun korokepaloja myytäis,oon koittanu kahtella mut ei oo oikein osunu silmään.
Eikä oiken millään jaksais alkaa veistellä ite korokepalaa,kun alumiiniä ei oo ja 5millin mustasta tehdessä menee ikä ja terveys
Noh kuolussa vois tiesti koittaa polttoleikata,mut en oikein tiiä kuinka rosonen jälki siitä oiken jää.
Eikä oiken millään jaksais alkaa veistellä ite korokepalaa,kun alumiiniä ei oo ja 5millin mustasta tehdessä menee ikä ja terveys
Noh kuolussa vois tiesti koittaa polttoleikata,mut en oikein tiiä kuinka rosonen jälki siitä oiken jää.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei varmaan kuule myydä semmosia koropaloja. Polttoleikkaamisessa saa siistiä sitä leikereunaa aika paljon sillä tulee aika rosoinen. Jos koululla on laserleikkuri tai vesileikkuri hitsaus tai koneistus puolella niin sellasella saa hyvin tehtyä.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 03.07.2014 00:16
- Paikkakunta: Helsinki, Lohja
- Viesti:
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ostin itse tässä keväällä pytyn korokelevyjä moposportista. Ne tulivat ihan sattumalta vastaan kyseisessä kaupassa vaikka eivät ole yleisissä valikoimissa myynnissä. Sinne kannattaa ehdottomasti laittaa kyselyä että löytyisikö heiltä niitä vielä. Materiaalina CNC leikattua terästä, paksuus noin 1mm ja maksoi silloin 10 euroa kappaleelta.
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä
Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08
EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88
Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä
Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08
EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88
Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Tämähä on ryöstöä
http://www.moposport.fi/korotuspala-alatiiviste-z50j
Ja minähän en ala maksamaan kahtaakymppia 2millin koropalasta.
Mieluummin sit vaikka vingulla jyystän 5mm levystä sopivan koropalan.
http://www.moposport.fi/korotuspala-alatiiviste-z50j
Ja minähän en ala maksamaan kahtaakymppia 2millin koropalasta.
Mieluummin sit vaikka vingulla jyystän 5mm levystä sopivan koropalan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No sitten sinä varmaan teet niin...kasaaja kirjoitti:Tämähä on ryöstöä
http://www.moposport.fi/korotuspala-alatiiviste-z50j
Ja minähän en ala maksamaan kahtaakymppia 2millin koropalasta.
Mieluummin sit vaikka vingulla jyystän 5mm levystä sopivan koropalan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ihan käypä hinta tuollanen mielestäni. Ei kuitenkaan oo paljoa kysyntää tuollaiselle ja valmistus ei ole tuon kokoiselle osalle ei oo aina kannattavaa.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
kestääkös kuumankestävä tiivisteliima pytyn ja kannen välissä
Kakstaheissa on omastamielestä käyttetty.
Kiire!!
Kakstaheissa on omastamielestä käyttetty.
Kiire!!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei tiivisteliimaa pytyn ja kannen väliin, se ei tule pitämään painetta sisällä ja mankeissa on muutenkin niin tiukat välykset että jos kannentiivisteen jättää pois ottaa venttiilit mäntään. Suosiolla käyt ostamassa uuden tiivisteen.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Manki vuosimallia 91, ja näyttäs olevan uudenmallin kansi, jossa nokkaratas kiinni kahdella pultilla...Ongelmana nyt ois, että onko se tiivisteprikka, joka tulee nokkarattaan ja pulttien väliin nii pakko olla siinä,kun nyt vaihdan virinokan( 5,4 nostot,overlap,Pitracing)ja siinä on nokkarattaan kiinnitys kolmella pultilla... Toivottavasti ymmärsitte tuon kun on vaikee selittää
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87