Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Juu eli kannen puhdistus, venttiiliohjureiden kaventaminen ja kanavien viimeistely niin eiköhän tämä sitte ole ihan hyvä kansi tuon 72cc kans. (Y)
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Monsiriider kirjoitti:Laita se 72cc vaan, ei tollasesta virinokasta oo viiskymppisessä mitään hyötyä.
En kyllä sanoisi, että virinokka aivan hyödytön on (vaikkei olekaan kokemusta), vaan vaatii vaan asialliset vermeet rinnalleen antaakseen kaiken potentiaalinsa. Mutta hintaansa nähden kannattaa 72cc ostaa, koska sillä tulee vetoja "varmasti", koska aika moni mankisti on sillä lisäväännöt/tehot saanut. Virinokka vaatii vähän enemmän työtä ja vaivaa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Kyllähän se nokka vaikuttaa enemmän kuin jotkut imukaulan poraus yms. wannabe viritykset. Varsinkin isommissa koneissa huomattava ero nokan vaihdon jälkeen.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Kabanossi sanoi juuri sen mitä tarkotin, eli 72cc:llä saa "varmasti" ne tehot ilman muita porttauksia yms.
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

Ajotuksen pitäis olla ok, merkit näyttää kohilleen. (T ja nokka-ratas merkintä vasen.) Ratas on samanlailla laitettuna kun vanhassa kannessa, nykyään pitracingilta ostettu (72) sylinterijakansisarja kii. Ei kuulu epäilyttäviä ääniä koneesta. Mutta lyö liekkiä ja paukkuu manki niin perhanasti. Ajoin ongelmitta kun merkitkin nyt kohilleen näytti. Onkohan ajotus kuitenkin pielessä? Vaikuttaako siltä? Jos Ajotus ois ollu pielessä ja mankilla ajellu niin oisko ollu jo venat/mäntä rikki? Vinkkejä jaon saamiseen/tarkistamiseen?
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Ootko venttiilin välyksiä tarkistanu? Itellä oli 50cc kanssa vähän samaa onkelmaa kun pakoventtiilissä ei ollut yhtään välystä.
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

jinkumies kirjoitti:Ootko venttiilin välyksiä tarkistanu? Itellä oli 50cc kanssa vähän samaa onkelmaa kun pakoventtiilissä ei ollut yhtään välystä.
No ennrn ajoo venttiilit säädetty. Pakovena tais jäädä vähän löysemmälle. Paukkuu ja liekkiä tulee nii paljo että pelottaa että jako pielessä mut mitään muita ongelmia en oo huomannu ja ne merkit oli kohdalleen :?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Saattapi olla kaasarissa vähän säätämisen puutetta
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

panda kirjoitti:Saattapi olla kaasarissa vähän säätämisen puutetta
Jos ajotus pielessä oisinko huomannu sen muuten jo ajossa? Ja vastaako toi paukkuminen sitä että vois olla jako pielessä?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Mene siitä sinne talliis kahtomaan onko ajoitus kunnosa äläkä täällä kysy onko se kohdallaan :lol: :lol:
Antti14
Viestit: 49
Liittynyt: 05.04.2014 18:01

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Antti14 »

Mango kirjoitti:Mene siitä sinne talliis kahtomaan onko ajoitus kunnosa äläkä täällä kysy onko se kohdallaan :lol: :lol:
Tallia ei oo ja en tiedä miten sen kattoisin. Merkit näyttää olevan kohilleen muttei kiinalaisista tiedä näyttääkö ne merkit kuinka. Haluisin tietää et kuulostaako toi siltä että jako ois pielessä
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

No kyllä ne kiinalaiset sen verran osaa että ne merkit on oikeilla kohdilla. :roll:
Jos vika alkoi yläkerran vaihtamisen jälkeen niin eiköhän siellä ole ajotus väärin, venan välykset väärin tai kaasari huonoissa säädöissä..
nik002
Viestit: 4
Liittynyt: 01.08.2015 02:18

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja nik002 »

Mites tämmöinen nokka vaikuttais mankin käytökseen :http://mbfmoto.com/nokka-akseli-ratas-k ... -race.html Vireinä pitracing 72cc sylinterisarja ja siihen kuuluva kansi. Ja tarviikohan jäykempiä venttiilinjousia ostaa kun ei nostot lisäänny? :think:
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

Nostot on kumminki jyrkemmät, niin luulen että jouset kannattaa laittaa. Yläkierroksille tulee jonkinverran enemmä tehoo ja pitäis kiertää enemmä.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
too9p3
Viestit: 49
Liittynyt: 04.02.2015 10:54

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja too9p3 »

http://m.wandamotor.fi/sylinterin-kansi-p-112.html käykö tämmöi vm 91 mankii suoraa? Ja onko yhtään avarampi kuin vakiokansi
Ventti
Viestit: 202
Liittynyt: 01.05.2014 12:10
Paikkakunta: Huittinen

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Ventti »

too9p3 kirjoitti:http://m.wandamotor.fi/sylinterin-kansi-p-112.html käykö tämmöi vm 91 mankii suoraa? Ja onko yhtään avarampi kuin vakiokansi
Käy, mutta tuo on ihan paska. Kiinan poijaat eivät oikein ilmeisesti jaksa siistiä kanavia, ja muutenkin niiden valumuotit on vähän sinne päin. Luulen että se orkkis kansi on virtaavampi kuin tuo, ilman avarrusta. Mutta ite en kyllä sitä orkkis kantta alkais avartamaan, joten osta jostain käytettynä tuon kaltainen kansi, saat paljon halvemmallakin... (C) :)
Nyk. Husqvarna 125 SM/WRE White Dream *Klick*
Ex. Gas Gas EC50 Rookie
Ex. Honda Monkey -90 @Daytona T-Rex 150CC, Keihin PE28mm* --> *Klick*
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Ventti kirjoitti:
too9p3 kirjoitti:http://m.wandamotor.fi/sylinterin-kansi-p-112.html käykö tämmöi vm 91 mankii suoraa? Ja onko yhtään avarampi kuin vakiokansi
Käy, mutta tuo on ihan paska. Kiinan poijaat eivät oikein ilmeisesti jaksa siistiä kanavia, ja muutenkin niiden valumuotit on vähän sinne päin. Luulen että se orkkis kansi on virtaavampi kuin tuo, ilman avarrusta. Mutta ite en kyllä sitä orkkis kantta alkais avartamaan, joten osta jostain käytettynä tuon kaltainen kansi, saat paljon halvemmallakin... (C) :)
Voitko vähän avata, minkälainen kokemus sai sinut noin negatiiviselle päälle kiinalaisista tuotteista? En suinkaan vittuillaakseni kysele, mutta kun itsellä on kyllä kiinalaiset palikat ihan hyvin kestäneet kasassa, lukuunottamatta laatikkoa.
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Eipä se hondan kansikaan kummoinen ole. :lol:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

suosittelen ostamaan käytettynä kannen
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
monki123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.08.2015 15:04

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja monki123 »

Jos ostais tämän http://pitracing.fi/shop/moottorin-osat ... et-racings ja tämän http://pitracing.fi/shop/moottorin-osat ... kka-akseli ja laittais pitracingin 72cc sylinterisarjan kanteen, nii ottaako venat mäntään kiinni? :think:
monki123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.08.2015 15:04

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja monki123 »

Sori tuplaposti, ei onnistunut viestin muokkaus puhelimella :D
Siis tämä nokka: http://pitracing.fi/shop/moottorin-osat ... kka-akseli
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Ottaa ja varmasti, ku isolla nostolla se venttiilin kolo on "väärässä paikassa" eikä muutenkaa ois tarpeeks syvä, ja 72 ottaa yleensä vakiona muutenki.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Oon laittamassa vanhanmallin kantta virinokalla hondan alakertaan jossa 50cc sylinteri (välimallin kone) niin ottaako venat mäntään? Tästä kannesta on nokkarattaan ympäriltä haljennu iso pala ja sihe laitettu alumiinilevyä (~2mm) ja se vuotaa sieltä välistä öljyä, millä sen sais tiiviiksi? Meneekö kansi kieroon jos hitsaa?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
monki123
Viestit: 6
Liittynyt: 09.08.2015 15:04

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja monki123 »

Vaan jos nämä laittaisi nii eikö sitten se toimisi :think: http://pitracing.fi/shop/moottorin-osat ... set-racing
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Ei se auta kun nokassa on nosto päällä, vaikka laittasit pakettiautonkuorma jouset sinne. Nokan ennakkoa kun säätää nii sillä voi helpottaa, se nyt riippuu täysin nokan profiilista että lähteekö se alta pois ennen mäntää. Itellä nuo jäykemmät jouset oli samallaiset kun vakiot 72 ja 110. Nostoa melkee 7mm nii tuskin kerkee laskeutua. 110 oli liikaa tuommonen nokka vaikka isonsi venan koloja, 2 kertaa saanu rikki sillä ja 72 menny kerran palasiksi tolla nokalla :D No kaikki sylinterit/männät on erillaisia, kokeilemalla selviää eihän tuo kallis oo.
Vastaa Viestiin