Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ja tänne kaikki aiheeseen liittyvä.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
joo tänne voitaas pistää kansista vähä asiaa kun en oo ihan perillä kansien venttiilien koosta
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
-Uudenmallin kansi (91-99) 19/16 venttiilit ja pieni palotila, nokkaratas kiinni 2 pultilla.
-välimallin kansi (87-91) 19/16venttiilit ja pieni palotila, liukulaakeri nokka.
-vanhanmallin kansi (<86) iso palotila ja 23/20 venttiilit
-jingchengin kansi samanlainen kuin vanhanmallin, paitsi 2010 jinkuissa ilmeisesti pienivena? nokkaratas kiinni 3.
-muut kiinalaiset 50cc kannet samanlaisia kuin uudenmallin, joissain taitaa olla vakiona avarammat kanavat? nokkaratas kiinni 3.
-110-koneet ja useimmat 125cc koneet 23/20 venat, nokkaratas kiinni 3.
-Lifanin koneet 27/23 venat
-yx koneet 27/23?
-Dax kansi 47mm palotila ja 25/22 venat.
-välimallin kansi (87-91) 19/16venttiilit ja pieni palotila, liukulaakeri nokka.
-vanhanmallin kansi (<86) iso palotila ja 23/20 venttiilit
-jingchengin kansi samanlainen kuin vanhanmallin, paitsi 2010 jinkuissa ilmeisesti pienivena? nokkaratas kiinni 3.
-muut kiinalaiset 50cc kannet samanlaisia kuin uudenmallin, joissain taitaa olla vakiona avarammat kanavat? nokkaratas kiinni 3.
-110-koneet ja useimmat 125cc koneet 23/20 venat, nokkaratas kiinni 3.
-Lifanin koneet 27/23 venat
-yx koneet 27/23?
-Dax kansi 47mm palotila ja 25/22 venat.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lisättäköön vielä näksän kirjotukseen että:
Uudenmallisissa ja kiinalaisissa kansissa on kuulalaakeroitu nokka-akseli, välimallissa ja vanhanmallin kannessa liukulaakerit. Myös daxin kannessa on liukulaakerinokka.
E: Ja daxin kannessa on nokkaratas 3 pultilla kiinni.
Uudenmallisissa ja kiinalaisissa kansissa on kuulalaakeroitu nokka-akseli, välimallissa ja vanhanmallin kannessa liukulaakerit. Myös daxin kannessa on liukulaakerinokka.
E: Ja daxin kannessa on nokkaratas 3 pultilla kiinni.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hmm... Mulla pitäs olla välimallin kansi, mutta silti nokkaratas kolmella pultilla kiinni .
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
josotarotta kirjoitti:Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ei välttämättä, wandamotor myy ilman kupua olevaa 72cc settiä, kuvulla oleva setti ottaa venoihin kiinni ja vaatii taskujen syventämistä tai alatiivareiden lisäämistä.ConneX kirjoitti:josotarotta kirjoitti:Olen nyt ihan pihalla. Minulla on vm 92 kone (UM), ja jos laitan UM 72cc pytyn, niin ottaako venat mäntään vai ei?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Nokun juuri tätä tarkoitan, kaikki on ristiriidassa toisiinsa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Selvennetäänkö nyt sitten kaikille:sotarotta kirjoitti:Nokun juuri tätä tarkoitan, kaikki on ristiriidassa toisiinsa
Uudenmallin alakerran ja uudenmallin kannen kanssa (= pieni palotila, tähän luokkaan kuuluu välimalli, 91- hondat ja jotkut kiinanmopot. varmista kannen palotila ennen tilaamista.) tarvitsee olla ilman kupua oleva mäntä. Nykyään useimmat 72cc paketeista sisältää tämän n.3.5mm kuvulla olevan männän, joka ei mene ilman pytyn alla olevien tiivisteiden lisäämistä TAI venttiilintaskujen syventämistä.
Alatiivisteiden määrä 3-4, yli 4 alatiivistettä ei voi laittaa, koska muuten öljykanava ei ole enään tiivis. Alatiivisteitä voi ostaa, tai tehdä itse tiivistepaperista. Kansipahvien määrää ei voi lisätä, koska ne palavat muuten.
Venttiilintaskuja tarvitsee syventää muutama milli, venttiilin ja männän välissä olisi hyvä olla ainakin milli väliä, jottei lämpölaajeneminen aiheuta männän ja venttiilin törmäystä. (välin voi testata muovailuvahalla/sinitarralla)
Jos omistat isolla palotilalla olevan kannen ja minkä tahansa alakerran (uudenmallinen, vanhanmallinen tai kiinalainen), voit huoletta ostaa 3.5mm kuvulla olevan männän.
((Muistakaa ottaa huomioon tilatessanne mopon vuosimalli:
<--1986 = Vanhanmallinen
1987--> = Uudenmallinen ))
Joku vois kertoo vielä oliko jinkussa vanhanmallinen alakerta ja mihin vuosimalliin saakka? Skyteamiinhan sopii uudenmallin pytyt?
Meni vähän offtopiciksi, pahoittelut, oppaisiin voisi tehdä topicin näistä sopivuuksista.
huomauttakaa jos tuli virheitä ettei jaeta virheellistä tieetoa
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Aika isoja nuo venttiilit. Et kuinka 50 voi toimia ees 23/20 veenttiileilla kun oma masai ei toiminu tollasella kannella ollenkaan sai vissii vähä liikaa kun aiva mustaa tuli Ja omasta mielestäni masain vakiokannessa on varmaan jokku 9/7 venat kun on niin olemmattoman pienet ettei imukanavaan mahu ees pikkusormi
E: ne venat olivatkin samat kuin uudenmallisessa kannessa
E: ne venat olivatkin samat kuin uudenmallisessa kannessa
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
hienosti se 50cc toimii "isoillakin" venoilla, sulla on ollu kaasarin säädöissä jotain vikaa jos on mustaa tullu
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En tiä sit. Kaasari on säädetty hyvin pienille venoille
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Isovenakansi muuttaa asiaa aikas paljon, kun niissä on yleensä erilainen nokkakin vielä. Ja puristuksetkin voivat muuttua ymymymy.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
joo puristuksia hävis jonku verra kun siinä on isompi palotila
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=284 oks toi sama kun vanhanmallin kansi? Ja meniskö tohon 72cc pytty ilman että venat hakkaa mäntää?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Toi on sama ku vanhanmallin kansi/jinkun kansi.
Moposportin 72cc menee yhellätiivisteellä eikä osu venoihi.
Moposportin 72cc menee yhellätiivisteellä eikä osu venoihi.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Hianoo, vois pistää harkintaan
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onko daxin ja vanhanmallin nokat samanlaisia? Vai onko daxissa korkeemmat nostot?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Niin Racing-kanteen kuin Daxin kanteenkin sopii vanhan mallin nokka-akselit. Tietääkseni Jompi kumpi vanhan mallin virinokista on sama kuin Daxin vakionokka.Grimnir kirjoitti:Onko daxin ja vanhanmallin nokat samanlaisia? Vai onko daxissa korkeemmat nostot?
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm tuolla luki noin eli ei taida olla.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 02.08.2009 13:45
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
kumpis sopii skyteamiin UM vai VM 72cc vanhanmallin kannen kanssa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitkä venat racing- kannessa on?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Oiskohan ollu 27/23? Korjatkaa jos olen väärässä .Ruost3 kirjoitti:Mitkä venat racing- kannessa on?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
eiks se oo 85cc kansi :=0? meneekö hyvin 72cc pytyn kanssa?
26mm soppatykki med power filter
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
110cc setti ( pytty, kampura, kytkin ja kansi ) Hondan lohkoilla
Racing CDI
Suora putki
17/31.
Oisko huiput aboot 90 km/h, pitäis tesmiä gps.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
25/22 muistaakseni. Kyl se pelaa 70cc:lläkin. Ei noi kansien yhteensopivuudet oo niin kriittisiä, isompien yxien kannet ei mee hondatype koneeseen vaan.