Ensin venttiilit pitää saada irti kannesta, siihen ohjeet täältä:
viewtopic.php?f=15&t=1862&hilit=venttiilien+irrotus
Tarvikkeet:
akkuporakone, venttiilin hiontatahnaa, pieni pätkä normaalia bensaletkua, tietysti myös itse venttiilit ja sylinterinkansi.

Jos venttiilien tiivistepinta näyttää tosi karhealta, otat tahnapurkista ''corse this end'' eli karheampaa tahnaa alkuun, ja sivelet sitä venttiilin tiiviste pintaan.
Mutta jos tiivistepinta ei olekkaan hirveän karhea, voit suoraan laittaa ''fine this end'' eli viimeistely tahnaa.

Sitten laitat venttiilin paikalleen (tahna jää siis venttiilin ja tiivistepinnan väliin), laitat bensaletkun toisen pään venttiiliin kiinni, ja toisen pään porakoneeseen kuvanmukaisesti.

Sitten pyörität poralla venttiiliä tiivistepintaa vasten (niin että venttiili juuri ja juuri pyörii, ei kovaa), niin kauan kunnes rahina lakkaa (muruset tiivistepinnalla on menneet hienoksi). Irroitat venttiiliin porasta ja bensaletkusta. Katsot onko tiivistepinta vielläkin karhea, jos ei ole laitat hiontatahna purkin toisesta päästä ''fine this end'' eli viimeistely tahnaa tiivistepintaan ja toistat äskeisen hiomisen samaan tapaan. Mutta jos tiivistepinta jäi karheaksi vielläkin, laitat uudestaan ''coarse this end'' ja toistat hiomisen.
Toista tämä kummallekkin, eli imu- ja pakoventtiilille.
Kun tiivistepinnat on sileät ja venttiilit istuu tiiviisti paikoillaan, homma on ohi.
- Venttiilien tiiviyden voi tarkistaa kiertämällä sytytystulpan paikalleen, ja painamalla venttiilit hyvin paikalleen. Palotila ylöspäin ja kaadat tinneriä siihen, annat olla hetken aikaa ja katsot valuuko tinneri pois, jos valuu venttiilit vuotaa (tai venttiilit ei ollut painettu tarpeeksi hyvin pohjaan).
Kuvasta kiitokset Jesse95:lle


Valmis:
