
Tästä ensimmäisestä listauksesta kunnia wurdulakille
Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.(Jossain kiinan 90cc koneessa voi tavata 47mm (72cc normi-iskulla) pitempää sylinteriä pitemmän iskun takia)
Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.
Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.
Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)
Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.
Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.
Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !
Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.
Ja tästä kiitokset minulle ja kaikille jotka korjaavat sitä oikeaksi

Merkki-(malli)-mäntä x isku:
Honda monkey 50cc: 39x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 72cc : 47x41.4 (13mm tappi)
Honda monkey 85cc: 51x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 88cc: 52x41.4mm (13mm tappi)
Takegawa 124: 54x54 (isku eikä männäntappi tiedossa)
Takegawa 106cc: 52x? (isku eikä männäntappi tiedossa)
Lifan 125cc ("vanhamalli"): 52.4mmx55mm (14mm tappi)
Lifan 125cc ("uusimalli"): 54x54 (14mm tappi)
Lifan 140cc: 55x58.7mm (Männäntappi?)
Lifan 150cc: 56,5x58.7mm (15mm tappi)
Zongsheng 125cc: 52.4x55.5 (14mm)
Jialing 125cc: 52.4x55 (13mm)(mäntä on ainakin 52.4mm, isku ei tiedossa)
Honda nice 110cc: 50.0x55.5 mm (13mm tappi)
Monsterengine "I" 138cc: 56,0mm x 55,5mm
Monsterengine "II" 120cc: 52,4mm x 55,5mm
Monsterengine "III" 141cc: 55,0mm x 59,0mm
MSR Monster Engine +R with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine +R with 187cc: Takegawa Scut: 67 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc Daytona ignition: 56,5 X 59mm
Skyteam 110cc: 52,4 x 49,5mm (13mm) (Sama kaikissa kinuski 110cc??)
Dayatona 150cc: 57 x 58.7mm (tappi?)
Akunarilta kannattaa ostaa kaikki high speed osat.

Korkeapainemäntiä:
Honda monkey 50cc:
Monkeybike
Skyteam 110cc:
OORacing
24moto
minimotoracing
Lifan 125cc vanhamalli, zongsheng, jialing:
minimotoracing
Lifan 125cc uusimalli:
24moto
OORacing
Dayatona 150cc:
24moto
Bigborekittejä
Lifani 125cc "vanhamalli":
24moto (141cc)(sis nokan)
24moto(141cc(ei nokkaa)
Honda monkey
24moto(88cc)(sis kaikki hilut paitsi kannen)
Moposoppi (49-85cc)
Monkeybike(75-124cc)
Jialing 125cc:
24moto(160cc)
160cc yx ja uudet 150cc yx:
24moto(184cc)