Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tukse »

Toimiiko? Sarurai 110cc alakerta, Korkeapainemäntä 52,4mm
Nostaa puristukset (9:1stä 12,5:1een) 13mm männäntappi, Pytty 107cc ja kansi lifan 125cc ?
Honda monkey - it´s a legend
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

joo, mutta kannen pinnapultit ei mene ihan kohalleen ja tarvit samurain nokkarattaan kanteen.

Saattaa vaatia kikkailuja jos männässä on jäätävä kupu tai liian pienet venakolot.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tukse »

Joo selvä homma ja kiitosta kurri!

Niin tommonen olis se mäntä tarviiko ton kanssa kikkailla?

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=148
Honda monkey - it´s a legend
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

aika laimeen näkönen kupu... meinaan 110:n kannessa on pienempi palotila, joten sillä kannella vois saada alhaalta pirteemmän koneen.

(ja on muuten aika hintava mäntä kiinalaiseksi)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tukse »

Mistä siihen sais jonkun sopivan ja halvemman?
Honda monkey - it´s a legend
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja juQ »

no sit mennään johonki 54mm kokoon ja kalliimpiin.
tai ulkomailta saattaas saada

Mullahan on 110cc koneessa vakio nokkaketju ja lifanin nokkaratas kiinni lifanin kannessa ja pelittää.. :x
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

jaa että lifanissa olikin saman kokonen... jialing/yx:ssä on sit kai erikokonen.
(meiltä kyllä löytyy kaikkia noita moottoreita, mut lifania ei oo viä avattu)

e: vai oliko se ero vasta 140cc:n kohalla?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja juQ »

Lifanin nokkaratas on isompi kuin samurain yms.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Mistäs/minkä kokone mäntä tohon moposportin 84,5cc kitacoon löytyy/menee?
Linkki ois kiva.
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Suomesta ei taida edes saada mäntää siihen. Mutta monkeybike.co.uk:lta saa nähtävästi, jos sylinteri on 51mm porauksella. Toki kansikin vaikuttaa siihen mikä mäntä sinne pitää laittaa mut tässä esimerkki uudenmallin kannelle:

http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/co ... _Head.html

E: Tuo siis isopalotilaiselle kannelle missä 23/20 venat... Tässä vakiokannelle:

http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/co ... _Head.html
Viimeksi muokannut Haukkeli, 27.12.2010 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Joo, hieman liian kallis ku pytty on 50€.
Taitaapi jäädä ostamatta.
Meneekös tämä moposportin 81,2cc
heittämällä 04' jinkkuun?
Viimeksi muokannut RasseP, 27.12.2010 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Juu niihä tuo on, mut jos on kiinakone niin aikas pienellä vaivalla saa 110cc pytystä tehtyä ''kasikasit'' pyttyä lyhentämällä. Hondan kone vaatii lohkojen avarruksen et helma mahtuu tupaan.
asomi
Viestit: 112
Liittynyt: 08.05.2010 19:26

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja asomi »

Oon ihan pihalla mitkä männän renkaat pitäis Jinchengin vakio mäntään laittaa, entiseltä omistajalta saadussa männänrengas paketissa on 2 paksua m-rengasta, 4 ohutta ja öljyrengas, mutta kun paksut eivät mene mäntään??? Eli meneekö ohuita renkaita 2kpl per ura?
Raaserit: Ford Sierra 2.0 DOHC EFi -92, Ford Cortina Mk3 -71 Honda NS125R -87, Honda Monkey Rothmans -89, Toyota Corolla DX -82, Samurai 110cc, Tunturi Tiger Aqua 1997, Arctic Cat Panther 440, Suzuki PV -86.
Menetetyt tapaukset: Jincheng Monkey 72cc -07, Yamaha FZR 600R, Ford Escort GT, Samurai 110cc, Honda XR125L -03, Mercedes-Benz C220D -94, Subaru Legacy 4wd -90, Ford Sierra 2.0 OHC -89, Yamaha ET340T, Nissan Micra GL -85
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja QckS »

Hmm, eikös ne yleensä mene niin että paksut (paine) renkaat menee ylös ja ölkkirengas (haitari) alas, ja öljyrenkaan päälle ja alle tulee yhteensä 2 ohutta rengasta (samaan uraan siis, 3 rengasta yhdessä urassa) en tiiä sit mihin noi 2 ohutta on, ehkä ne on siltä varalta jos katkee ! :D

Minkävärisiä ne renkaat on
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Vaaleempi paksu ylös, mahdolliset tekstit ylöspäin

Musta paksu keskelle, samajuttu

2 ohutta niin, että haitarirengas jää niiden väliin. Ei väliä kumminpäin ohuet ovat.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Olisiko tämä toimiva setti: skyteamin alakerta, uudenmallinen 72cc mäntä ja sylinteri ja välimallin kansi? Mikä on paras ja sopivin virinokka skyteamin vakiokanteen? Vai toimisiko vakio e22 kansi 72cc, 22mm kassun ja virinokan kanssa? Paljon keräisi huippuja?
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
santtu312
Viestit: 27
Liittynyt: 14.08.2010 22:58

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja santtu312 »

toimisko jos laittais skyteamin 50cc vakiokoneeseen wandamotorin 72cc setin ja vanhan mallin isoventtiilisen kannen ?
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Joo
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Millaista pioneerityötä täytyy tehdä tälläistä kombinaatiota varten:
-Uuden mallin alakerta
-EMC:n 72cc pytty ja mäntä
-Uuden mallin kansi?
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Dony »

Eikö sillai menis jos ottais sorvil männästä pois. Kaventaas sitä kupua, et tulis semmonen mäntä mitä moposopis o. :think:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tarvisi tietoa niiltä käyttäjiltä, joilla kyseinen kombinaatio olisi.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja T0by »

devil kirjoitti:Millaista pioneerityötä täytyy tehdä tälläistä kombinaatiota varten:
-Uuden mallin alakerta
-EMC:n 72cc pytty ja mäntä
-Uuden mallin kansi?
+2 monta tiivistettä/ meneekö yhellä _paksulla_ tiivisteellä yms?
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Itellä tais olla 4 vakiotiivistettä...
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
MultiPahvi
Viestit: 3
Liittynyt: 16.07.2011 22:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja MultiPahvi »

mistä sivulta saa ostettua kampiakselin ?????????
MultiPahvi
Viestit: 3
Liittynyt: 16.07.2011 22:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja MultiPahvi »

mistä sivulta saa ostettua kampiakselin ?????????
Vastaa Viestiin