Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
pekkis
Viestit: 193
Liittynyt: 12.12.2010 19:38
Paikkakunta: espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Kiitos kiitos nyt oon paljon viisaampi kun ennen :D
Hukutaan paskaan.
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Temetias »

kurri kirjoitti:Noh, ainakin aasiaan on tehty pienipuristeisia mäntiä että voivat ajaa pienemmän oktaaniluvun bensalla.
Millaista ajo sitten on jos on esimerkkinä korkeapainemäntä ja 92oktaaninen bensiini, käyntiääni nakuttavaa?
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Nii, se nakuttaa ja mäntään ilmestyy reikä varsin äkkiä. :P
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
pekkis
Viestit: 193
Liittynyt: 12.12.2010 19:38
Paikkakunta: espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Mites muute jaksaako hondan alkuperänen öljypumppu oikee pyöriä 72 cc pytyn kanssa ? Taisiis onko iso kiinnileipomisen vaara jos esim. keulii tai jotain ?
Hukutaan paskaan.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei, kuhan siellä on vaan tuoretta öljyä koneessa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Eksu21
Viestit: 327
Liittynyt: 17.11.2011 10:38
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Eksu21 »

Mitäs sanotte, riittääkö retkikeittimen lämpötila että sais irrotettua petilaakerit?
Eksu21
Viestit: 327
Liittynyt: 17.11.2011 10:38
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Eksu21 »

Onkoo tää mäntä oikeinpäin?

Kuva

Eli kuuluuko nuolen suunta olla pakoaukkoon päin, vai nuolen tuo sijainti?
Jonza
Viestit: 346
Liittynyt: 30.04.2010 15:24
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Jonza »

Isompi venankolo ylös.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Eksu21 kirjoitti:Mitäs sanotte, riittääkö retkikeittimen lämpötila että sais irrotettua petilaakerit?
En usko. Voithan aina kokeilla.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Eksu21
Viestit: 327
Liittynyt: 17.11.2011 10:38
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Eksu21 »

Jonza kirjoitti:Isompi venankolo ylös.
Ok! Mutta tietääkö sen jotenkin tuosta merkistä, kun ei jaksais turhaa purkaa!
jjjesse
Viestit: 1044
Liittynyt: 19.03.2011 15:14

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja jjjesse »

Männässä pitäs lukea IN, eli se imupuolelle, eli yläpuolelle. :)
Eksu21
Viestit: 327
Liittynyt: 17.11.2011 10:38
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Eksu21 »

jjjesse kirjoitti:Männässä pitäs lukea IN, eli se imupuolelle, eli yläpuolelle. :)
No mulla mankin männässä on se IN merkintä, mutta niissä männissä joissa ei oo sitä IN merkintää, niissä on tuo nuoli. Mutta, se että kummin tuota tulkitaan. Kun tuo nuoli on yläpuolella, mutta osoittaa alaspäin (?)
apinanraivo
Viestit: 118
Liittynyt: 26.11.2011 20:17

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja apinanraivo »

Yleensähän tuolla nuolella merkitään seoksen kulkusuuntaa (ainakin kaksitahtivehkeissä). Eli oikeinpäin vaikuttaisi olevan.
"Jos se toimii, sitä ei ole modattu tarpeeksi."

Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Eksu21 kirjoitti:Mitäs sanotte, riittääkö retkikeittimen lämpötila että sais irrotettua petilaakerit?
Pitäs piisata... vai onko kyseessä trangia sinolipolttimella, sillon voi olla vähän tehotonta.

Mä irrotin tässä just yhet viimesen päälle ruostuneet mikroauton navat 3,5kw kaasu retkikeittimellä..
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tanxsu
Viestit: 6
Liittynyt: 15.03.2012 21:15
Paikkakunta: vantaa/helsinki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tanxsu »

sellasta että kuuluuko männässä olla tollaset kolot en ole tota mankin konetta kertaakaa purkanut muita kyllä on tullu purattuu niin en tiijä pitääkösiinä olla tollaset ainiin se kuva :D
Liitteet
huono kuva
huono kuva
mäntä.JPG (18.11 KiB) Katsottu 11328 kertaa
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Juu kuuluu olla, "venttiilikolot".
tanxsu
Viestit: 6
Liittynyt: 15.03.2012 21:15
Paikkakunta: vantaa/helsinki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tanxsu »

H3mppa kirjoitti:Juu kuuluu olla, "venttiilikolot".
ookeii hei kiiitoss
thiitska
Viestit: 67
Liittynyt: 08.03.2010 22:26

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja thiitska »

kumpi olisi parempi vaihtoehto uudellamallin alakerran, jinkun isovena kannen kanssa 72cc kupumännällä vai tasalakisella ?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Jos on se 23/20 tateilla oleva kansi niin eihän se kupu pahitteeks oo :wink:
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
JuGi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2012 19:20
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja JuGi »

sanokaas kun on välimallin alakerta joku 72cc kupumäntä ja välimallin kansi. niin miks pitäs laittaa lisä kannentiivisteitä kun ei tainnut tuollakaa listasa lukea? haittaako jos ei laita kun yhen?
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Ei kannentiivisteitä lisätä vaan pytyn alatiivisteitä. Ja niitä lisätään sen varalta ettei synny venttiilin ja männän välistä kosketusta joka voi olla tuhoisa. Pyörittämällä konetta huomaa kyllä jos ne osuvat yhteen, silloin hiot vähän venantaskuja isommaksi ja laitat pari alatiivistettä lisää.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ei.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Voitelu vai auttaa laitossa.
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Lassuri
Viestit: 32
Liittynyt: 16.01.2012 19:10

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Lassuri »

Moro, onko kellää tietoo että mikä 72cc pyttysarja menis suoraan jinkkuun? Kun en nyt muista että onko näissä vanhan-, uuden-, vai välimallin alakerta.... Tuli ostettuu mbfmotolta alumiininen 72cc pyttysarja missä on 47mm poraus ja 63mm korkeus mut venat ottaa kiinni mäntään ja useemmalla alatiivisteellä yritin mut nokkaketju niin kiree että en saanu paikalleen ja pinnapulttiki räjähti kahtia kun kiristin.
Sµperfantti
Viestit: 23
Liittynyt: 06.11.2012 20:33

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Sµperfantti »

Mites ne venantaskut sitten syvennetään? :D
Vastaa Viestiin