Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
MultiPahvi
Viestit: 3
Liittynyt: 16.07.2011 22:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja MultiPahvi »

mistä sivulta saa ostettua kampiakselin ?????????

Triplepost, buddy
-Devil
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kuuluuko ton männän heilua kuinka paljon kun se on sylinterissä?? Sylinteri ei oo kulunu niin männän vaiholla ja koittaa itte hoonata ni hyvä tulee?
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Ei se paljoa sais siellä heilua. Jos 0,10-0,12 liuskamitta mahtuu männän ja pytyn väliin nii olis hyvä porauttaa.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

tuleeko se hopeen värinen männänrengas ylös? Männänrenkais on merkit D ja toises DY niin ne merkit ylös päin?? Ja sitte viä ku siihen öljy renkaaseen tulee ne kaks pientä rengasta niin onko niis väliä miten päin.
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Hopea/kirkas rengas tulee ylös, merkit ylöspäin mun tietääkseni, Ei kait niillä ohuilla rengailla ole väliä mitenpäin ne tulee. Viisaammat korjatkoon.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja T0by »

ohuilla ei ole väliä kummin päin.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Riittääkös 150cc lifanin 59mm isku et voi olla scut mäntä/pyddy :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

mä en o nähny ainakaan lifaneihin scutteja myynnissä, muistelisin joskus lukeneeni että niissä on lyhyt kiertokanki ni on vaikea tehdä toimivaa settiä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
j0ne
Viestit: 162
Liittynyt: 04.08.2011 15:20

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko mitää hyviä vinkkejä millä ton öljyrenkaan saa kiinni kun niitä kahta ohutta rengasta ei saa millään sen öljyrenkaan väliin
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja T0by »

se haitarirengas pitää laittaa ensin, koska siinä on alapuolella sellanen ura juttu. Eli 1. haitarirengas ja sitten vasta ne ohuet. ja sit tietty öljyä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

kurri kirjoitti:mä en o nähny ainakaan lifaneihin scutteja myynnissä, muistelisin joskus lukeneeni että niissä on lyhyt kiertokanki ni on vaikea tehdä toimivaa settiä.
Muistaakseni 24mx oli sillon jotain scutti sarjaa lifaneihinkin.. Mut meinasin vaan et saiskos toimivan paketin sillein jos sorvauttas pytystä helman pois ja muokkais mäntää vähän samaan tapaan.. Ku ei oikeen saa putkitettua kovin isoks ku loppuu lohkoista vara :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

nii, 125:n on ollu, mutta 150 ei kai?

Kone auki ja työntömitta kouraan, sillähän se selviää.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Aijon iskeä masain koneeseen 107cc sylinterin, kampiakselin ja kannen. Joten paljon ja miten pitänee lohkoja avartaa kun en tiedä miten avarrus oikeen tapahtuu :oops:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Sun pitää avartaa sitä reikää mihin sylinteriputki tulee. Dremel tai paineilmavinku.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Mutta jos masaissa on samis lohko kuin on skytareissa niin ei tarvitse, lohkon reiät ovat isot jo valmiiksi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

kurri kirjoitti:Mutta jos masaissa on samis lohko kuin on skytareissa niin ei tarvitse, lohkon reiät ovat isot jo valmiiksi.

Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Temetias »

tonsa69 kirjoitti:Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on :shock:
Kyllä mun masaihin meni se 107cc pytty suoraa. Mut jos sulla ei mee nii tiedä siitä sit onko vaivan arvosta kun se kone pitää purkaa osiin että saa lohkot avarrettuu, ei sitä voi kasassakan tehdä kun menee metallihippuja sisälle
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mutta jos sen lohkoihin oli tarkoitus laittaa pitempi kampurakin? Siinähän se menee samalla kertaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Temetias kirjoitti:
tonsa69 kirjoitti:Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on :shock:
Kyllä mun masaihin meni se 107cc pytty suoraa. Mut jos sulla ei mee nii tiedä siitä sit onko vaivan arvosta kun se kone pitää purkaa osiin että saa lohkot avarrettuu, ei sitä voi kasassakan tehdä kun menee metallihippuja sisälle[/quote

No purin eilen koneen ja tänään avarsin lohkoja, Tuli ihan ylltäyksenä että olikin jinkun kone koska lohkojen sisällä oli Jinkun merkki. Kyllä se onnistu ihan hyvin ja laitan tohon 50cc koneeseen 110cc:n kampuran, männän, sylinterin, öljypumpun, pytyn ja kannen. Tossa vielä kuvaa----> http://imageshack.us/photo/my-images/840/virikone3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/202/virikone4.jpg/
Edit: Miten saan sen neulalaakerin pois siitä kolosta joka ei mee läpitte... Olen jo koittanu lämmittää lohkoja kuumailmapuhaltimen kanssa ja repiä hitsatuppa putkella, mutta ei lähe.. :shock:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Osa on kuulemma porannu pois kun ei oo mitenkään järkevästi saanu sitä pois :)

Tarkoitat varmaankin vaihteiston magneeton puoleista neulalaakeria?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
tonsa69
Viestit: 60
Liittynyt: 30.08.2011 18:45

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja tonsa69 »

Grimnir kirjoitti:Osa on kuulemma porannu pois kun ei oo mitenkään järkevästi saanu sitä pois :)

Tarkoitat varmaankin vaihteiston magneeton puoleista neulalaakeria?
Juu tarkoitan :o . No pitänee porata se pois, enpäs aikasemmin tajunnut :mrgreen:
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
pekkis
Viestit: 193
Liittynyt: 12.12.2010 19:38
Paikkakunta: espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Voittekos muuten kertoa että mitä eroa on noilla männän päillä. Taisiis kun on tasapäisiä mäntiä ja kupumänti. Mitä hyötyä noista on ?
Hukutaan paskaan.
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Mitä isompi kupu, sitä enemmän puristuksia ja tehoa. :)
pekkis
Viestit: 193
Liittynyt: 12.12.2010 19:38
Paikkakunta: espoo

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Mutta mikä idea sitte on valmistaa noita tasapäisiä mäntiä ? :D

Ja siis meinasin niitä sellassiä missä kärki on sisäänpäin painettu. Tajusitkö yhtään mitä yritin selittää ? :roll:
Hukutaan paskaan.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa

Viesti Kirjoittaja kurri »

Noh, ainakin aasiaan on tehty pienipuristeisia mäntiä että voivat ajaa pienemmän oktaaniluvun bensalla.

Samoin saastemalleissa on pienempi puristus koska se tiputtaa palolämpötilaa joka pienentää typen oksidien määrää. Samalla taas voidaan ajaa laihemmalla seoksella joka nostaa palolämpötilaa ja vapaan hapen määrää, näiden vuoksi katalysaattori toimii paremmin-> pienempiä päästöjä.

Tasalakisesta männästä myös on ilmeisesti helpompi tehdä kevyempi.

Siinä ne suurimmat intressit tehä monttumäntiä varmaan lienee.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Vastaa Viestiin