Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.07.2011 22:20
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
mistä sivulta saa ostettua kampiakselin ?????????
Triplepost, buddy
-Devil
Triplepost, buddy
-Devil
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Kuuluuko ton männän heilua kuinka paljon kun se on sylinterissä?? Sylinteri ei oo kulunu niin männän vaiholla ja koittaa itte hoonata ni hyvä tulee?
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Ei se paljoa sais siellä heilua. Jos 0,10-0,12 liuskamitta mahtuu männän ja pytyn väliin nii olis hyvä porauttaa.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
tuleeko se hopeen värinen männänrengas ylös? Männänrenkais on merkit D ja toises DY niin ne merkit ylös päin?? Ja sitte viä ku siihen öljy renkaaseen tulee ne kaks pientä rengasta niin onko niis väliä miten päin.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Hopea/kirkas rengas tulee ylös, merkit ylöspäin mun tietääkseni, Ei kait niillä ohuilla rengailla ole väliä mitenpäin ne tulee. Viisaammat korjatkoon.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
ohuilla ei ole väliä kummin päin.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Riittääkös 150cc lifanin 59mm isku et voi olla scut mäntä/pyddy
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
mä en o nähny ainakaan lifaneihin scutteja myynnissä, muistelisin joskus lukeneeni että niissä on lyhyt kiertokanki ni on vaikea tehdä toimivaa settiä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Onko mitää hyviä vinkkejä millä ton öljyrenkaan saa kiinni kun niitä kahta ohutta rengasta ei saa millään sen öljyrenkaan väliin
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
se haitarirengas pitää laittaa ensin, koska siinä on alapuolella sellanen ura juttu. Eli 1. haitarirengas ja sitten vasta ne ohuet. ja sit tietty öljyä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Muistaakseni 24mx oli sillon jotain scutti sarjaa lifaneihinkin.. Mut meinasin vaan et saiskos toimivan paketin sillein jos sorvauttas pytystä helman pois ja muokkais mäntää vähän samaan tapaan.. Ku ei oikeen saa putkitettua kovin isoks ku loppuu lohkoista varakurri kirjoitti:mä en o nähny ainakaan lifaneihin scutteja myynnissä, muistelisin joskus lukeneeni että niissä on lyhyt kiertokanki ni on vaikea tehdä toimivaa settiä.
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
nii, 125:n on ollu, mutta 150 ei kai?
Kone auki ja työntömitta kouraan, sillähän se selviää.
Kone auki ja työntömitta kouraan, sillähän se selviää.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Aijon iskeä masain koneeseen 107cc sylinterin, kampiakselin ja kannen. Joten paljon ja miten pitänee lohkoja avartaa kun en tiedä miten avarrus oikeen tapahtuu
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Sun pitää avartaa sitä reikää mihin sylinteriputki tulee. Dremel tai paineilmavinku.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mutta jos masaissa on samis lohko kuin on skytareissa niin ei tarvitse, lohkon reiät ovat isot jo valmiiksi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
kurri kirjoitti:Mutta jos masaissa on samis lohko kuin on skytareissa niin ei tarvitse, lohkon reiät ovat isot jo valmiiksi.
Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Kyllä mun masaihin meni se 107cc pytty suoraa. Mut jos sulla ei mee nii tiedä siitä sit onko vaivan arvosta kun se kone pitää purkaa osiin että saa lohkot avarrettuu, ei sitä voi kasassakan tehdä kun menee metallihippuja sisälletonsa69 kirjoitti:Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mutta jos sen lohkoihin oli tarkoitus laittaa pitempi kampurakin? Siinähän se menee samalla kertaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Kyllä mun masaihin meni se 107cc pytty suoraa. Mut jos sulla ei mee nii tiedä siitä sit onko vaivan arvosta kun se kone pitää purkaa osiin että saa lohkot avarrettuu, ei sitä voi kasassakan tehdä kun menee metallihippuja sisälle[/quoteTemetias kirjoitti:tonsa69 kirjoitti:Joo mutta kyl sitä masain konetta täytyy avartaa milli tai puoltoist ku sen on just ja just siinä että meneekö se 110cc sylinteri siihen... Testattu on
No purin eilen koneen ja tänään avarsin lohkoja, Tuli ihan ylltäyksenä että olikin jinkun kone koska lohkojen sisällä oli Jinkun merkki. Kyllä se onnistu ihan hyvin ja laitan tohon 50cc koneeseen 110cc:n kampuran, männän, sylinterin, öljypumpun, pytyn ja kannen. Tossa vielä kuvaa----> http://imageshack.us/photo/my-images/840/virikone3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/202/virikone4.jpg/
Edit: Miten saan sen neulalaakerin pois siitä kolosta joka ei mee läpitte... Olen jo koittanu lämmittää lohkoja kuumailmapuhaltimen kanssa ja repiä hitsatuppa putkella, mutta ei lähe..
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Osa on kuulemma porannu pois kun ei oo mitenkään järkevästi saanu sitä pois
Tarkoitat varmaankin vaihteiston magneeton puoleista neulalaakeria?
Tarkoitat varmaankin vaihteiston magneeton puoleista neulalaakeria?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Juu tarkoitan . No pitänee porata se pois, enpäs aikasemmin tajunnutGrimnir kirjoitti:Osa on kuulemma porannu pois kun ei oo mitenkään järkevästi saanu sitä pois
Tarkoitat varmaankin vaihteiston magneeton puoleista neulalaakeria?
Saa tarjota honda mankin cdi:tä, joten YV:tä tulemaan.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Voittekos muuten kertoa että mitä eroa on noilla männän päillä. Taisiis kun on tasapäisiä mäntiä ja kupumänti. Mitä hyötyä noista on ?
Hukutaan paskaan.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mitä isompi kupu, sitä enemmän puristuksia ja tehoa.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mutta mikä idea sitte on valmistaa noita tasapäisiä mäntiä ?
Ja siis meinasin niitä sellassiä missä kärki on sisäänpäin painettu. Tajusitkö yhtään mitä yritin selittää ?
Ja siis meinasin niitä sellassiä missä kärki on sisäänpäin painettu. Tajusitkö yhtään mitä yritin selittää ?
Hukutaan paskaan.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Noh, ainakin aasiaan on tehty pienipuristeisia mäntiä että voivat ajaa pienemmän oktaaniluvun bensalla.
Samoin saastemalleissa on pienempi puristus koska se tiputtaa palolämpötilaa joka pienentää typen oksidien määrää. Samalla taas voidaan ajaa laihemmalla seoksella joka nostaa palolämpötilaa ja vapaan hapen määrää, näiden vuoksi katalysaattori toimii paremmin-> pienempiä päästöjä.
Tasalakisesta männästä myös on ilmeisesti helpompi tehdä kevyempi.
Siinä ne suurimmat intressit tehä monttumäntiä varmaan lienee.
Samoin saastemalleissa on pienempi puristus koska se tiputtaa palolämpötilaa joka pienentää typen oksidien määrää. Samalla taas voidaan ajaa laihemmalla seoksella joka nostaa palolämpötilaa ja vapaan hapen määrää, näiden vuoksi katalysaattori toimii paremmin-> pienempiä päästöjä.
Tasalakisesta männästä myös on ilmeisesti helpompi tehdä kevyempi.
Siinä ne suurimmat intressit tehä monttumäntiä varmaan lienee.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.