Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Saattaa myös joutua ottamaan lohkot auki...
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei lohkoja ainakaan joudu, kytkinpuolen luultavasti joutuu..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kytkinpuolen joutuu aukoo, kytkin pois, öljypumppu pois, sitten toiselta puolelta magneeton pohjalevy irti nii pääsee irrottelee rattaan.
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
Honda Monkey -90 Original
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kyllä ainakin skyteamissa piti ottaa lohkot auki ku ei mahtunu se ratas muuten lähtemään pois
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Miekään en saanu ratasta ilman lohkojen avausta pois, kantsii kummiski kokeilla.
Vaikka eihän se ole kun pari pulttii auki, yläkerta on khyl puista aukoo ja purkaa
Vaikka eihän se ole kun pari pulttii auki, yläkerta on khyl puista aukoo ja purkaa
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
ei lohkoja tartte avata, irrottaa öljypumpun niin sen akseli mahtuu kolostaan pois ja rattaan saa ujutettua pois.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Sitähän minäkin, mutta onko pojilla ollu sitten kampiakseli edessä jos ei oo sopinu?
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
Honda Monkey -90 Original
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Purin tossa tänään baotian mankista yläkerran ja jäi vaivaamaan tuollainen asia, että kuuluuko nokkaakselin laakereiden liikkua ihan vapaasti kannessa? Tippui sieltä pois ihan omalla painollaan, kun kaikki muu kannesta oli purettu. Ja liikkui silloinkin, syvyys suunnasa jonkun 5mm-10mm kun oli kasassa
Ei ollut enään männänkään kunnossa kehumista
http://i6.aijaa.com/b/00079/7197123.jpg
Ei ollut enään männänkään kunnossa kehumista
http://i6.aijaa.com/b/00079/7197123.jpg
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kuuluu, aika useinkin tippuu nokka pois kun sitä pitelee, kunhan leveyssuunnassa ei oo väljää ni ei mitään hätää
Ei ollu männäntappi leiponu ?
Ei ollu männäntappi leiponu ?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Olihan se männäntappikin leiponu. Siirtoleukapihdeillä ja sopivalla pultilla lähti irti...
Mites muuten, uudenmallin 72cc tuohon baotianiin. Vakiona tasalakimännällä. Kannessa venat 16mm/18mm.
Mites muuten, uudenmallin 72cc tuohon baotianiin. Vakiona tasalakimännällä. Kannessa venat 16mm/18mm.
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
110:ssä voi muuten ollakin asia näin kun kampura on vähän isompi.Wave kirjoitti:Sitähän minäkin, mutta onko pojilla ollu sitten kampiakseli edessä jos ei oo sopinu?
Tän verran tulee kampura öljypumpun akselin kolon tielle 110:ssä Kuva on siis akselin reiästä magneeton puolelta otettu. Voi myös olla että joissain kinuissa akseli on tehty samasta aihiosta ku 110:n jolloin pikkuiskusissakin on "iso" kampura...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei se purkamine ole koskaan vaikeata, kasaaminen saattaa ollaMakille kirjoitti:Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai.
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kasaaminenkaan ei ole enää ekan kerran jälkeenJuPeYli kirjoitti:Ei se purkamine ole koskaan vaikeata, kasaaminen saattaa ollaMakille kirjoitti:Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai.
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ois hyvä ku ois vielä jotain pikkuvinkkejä kuten paperin laittaminen lohkon reiän eteen kun pytty on vähän irti nii ei tipu esim männänrenkaan palaset eikä mee paska sinne. Ja missä kasausohjeet? Ilmeisesti pytynseinämille pitää hieroa öljyä? Onnistuuko välysten säätö vaikka kansi ois irti pöydällä?
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Pitää vaa kahtoo, että venttiilit ei jää auki, kun purkaa kannen irti. Itekki säädin venat silleen, että oli kansi pöydällä
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kiitos ohjeista. Helppo homma loppuusa oli, uuden sylinterin laitto oli vähän työlästä mutta tuo "pyörittely" tosiaan autto! Rutkasti vaa öljyä / crc:tä niin meni aika helposti.
Eli kannen kun purkaa niin vääntää magneeton(vauhtipyörän? ) T ylöspäin ja O kello 9 ja sitten vasta nykäsee irti? =)
Ne jotka miettii : Kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä, ohjainrullan nokkaketjulle saa takasin ku tökkää pulttia vähän läpi ja sitte sormilla rämplää ohjurin oikeeseen kohtaan ja tökkää pultin läpi ja kiristää.
Ja jos kokeilee pistää nippusiteellä rattaan ketjuun kiinni että on sitten ajotukset valmiina, niin ainakaan jinkun ratas ei mahtunu pytyn kolosta ulos, piti siis ottaa ratas ensin ja sitten vasta lähti.
Ja tosiaan, kun pistin 3 alatiivistettä niin vaikka otti nokkaketjun kiristimen irti niin silti oli vaiva saada se paikolleen, meni se sitte =)
Eli kannen kun purkaa niin vääntää magneeton(vauhtipyörän? ) T ylöspäin ja O kello 9 ja sitten vasta nykäsee irti? =)
Ne jotka miettii : Kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä, ohjainrullan nokkaketjulle saa takasin ku tökkää pulttia vähän läpi ja sitte sormilla rämplää ohjurin oikeeseen kohtaan ja tökkää pultin läpi ja kiristää.
Ja jos kokeilee pistää nippusiteellä rattaan ketjuun kiinni että on sitten ajotukset valmiina, niin ainakaan jinkun ratas ei mahtunu pytyn kolosta ulos, piti siis ottaa ratas ensin ja sitten vasta lähti.
Ja tosiaan, kun pistin 3 alatiivistettä niin vaikka otti nokkaketjun kiristimen irti niin silti oli vaiva saada se paikolleen, meni se sitte =)
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei sun venttiilejä tarvi säätää, mutta nokan ajotus pitää laittaa oikein kasatessa.
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
ei oo.
Ei tarte mitää vääntää yms, ihan voi rauhassa kaiken laittaa yksitelleen takaisin,
suosittelen vielä nokkaketjukiristimen avaamista, helpottaa
Ei tarte mitää vääntää yms, ihan voi rauhassa kaiken laittaa yksitelleen takaisin,
suosittelen vielä nokkaketjukiristimen avaamista, helpottaa
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Itellä on kinuski 125:ssa 3 pultilla.. Hondassa sitten lienee 2 (ainakin mitä olen netistä kahtonut)Pohjiz kirjoitti:tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
Monkeyn osaa!
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=11092
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Uudenmallin mankissa on kahella pultilla kiinni.Pohjiz kirjoitti:tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ja ilman välilevyä. Välimallissa ainakin on tuo levy tuolla, eikä sillä mitään virkaa siellä oikein ole.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Miten tuosta UM kannesta lähteet tuo nokkaratas irti ? en saanu sitä sitte millään.
Vitsi oli omakeksimä.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Taivutat vaikka ruuvarista kärjen 90 asteen kulmaan ja vetäset sen sillä irti siitä reunan alta. Ruuvit ois tietty hyvä avata ensiksi
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki