Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Saattaa myös joutua ottamaan lohkot auki... :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Ei lohkoja ainakaan joudu, kytkinpuolen luultavasti joutuu..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Wave
Moderaattori
Viestit: 514
Liittynyt: 04.03.2008 17:22
Paikkakunta: Kitee

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Wave »

Kytkinpuolen joutuu aukoo, kytkin pois, öljypumppu pois, sitten toiselta puolelta magneeton pohjalevy irti nii pääsee irrottelee rattaan. :)
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kyllä ainakin skyteamissa piti ottaa lohkot auki ku ei mahtunu se ratas muuten lähtemään pois :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja juQ »

Miekään en saanu ratasta ilman lohkojen avausta pois, kantsii kummiski kokeilla.

Vaikka eihän se ole kun pari pulttii auki, yläkerta on khyl puista aukoo ja purkaa
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja kurri »

ei lohkoja tartte avata, irrottaa öljypumpun niin sen akseli mahtuu kolostaan pois ja rattaan saa ujutettua pois.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Wave
Moderaattori
Viestit: 514
Liittynyt: 04.03.2008 17:22
Paikkakunta: Kitee

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Wave »

Sitähän minäkin, mutta onko pojilla ollu sitten kampiakseli edessä jos ei oo sopinu?
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Purin tossa tänään baotian mankista yläkerran ja jäi vaivaamaan tuollainen asia, että kuuluuko nokkaakselin laakereiden liikkua ihan vapaasti kannessa? Tippui sieltä pois ihan omalla painollaan, kun kaikki muu kannesta oli purettu. Ja liikkui silloinkin, syvyys suunnasa jonkun 5mm-10mm kun oli kasassa :roll:

Ei ollut enään männänkään kunnossa kehumista :cry:
http://i6.aijaa.com/b/00079/7197123.jpg
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Kuuluu, aika useinkin tippuu nokka pois kun sitä pitelee, kunhan leveyssuunnassa ei oo väljää ni ei mitään hätää :)

Ei ollu männäntappi leiponu ?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Olihan se männäntappikin leiponu. Siirtoleukapihdeillä ja sopivalla pultilla lähti irti...

Mites muuten, uudenmallin 72cc tuohon baotianiin. Vakiona tasalakimännällä. Kannessa venat 16mm/18mm.
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja kurri »

Wave kirjoitti:Sitähän minäkin, mutta onko pojilla ollu sitten kampiakseli edessä jos ei oo sopinu?
110:ssä voi muuten ollakin asia näin kun kampura on vähän isompi.

Kuva
Tän verran tulee kampura öljypumpun akselin kolon tielle 110:ssä Kuva on siis akselin reiästä magneeton puolelta otettu. Voi myös olla että joissain kinuissa akseli on tehty samasta aihiosta ku 110:n jolloin pikkuiskusissakin on "iso" kampura...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Makille
Viestit: 49
Liittynyt: 04.02.2010 20:50
Paikkakunta: Tammela

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Makille »

Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai. :)
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Makille kirjoitti:Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai. :)
Ei se purkamine ole koskaan vaikeata, kasaaminen saattaa olla :)
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

JuPeYli kirjoitti:
Makille kirjoitti:Elämäni ekaa kertaa otin kannen+sylinterin irti, ja hyvinhän se kävi. Kiitos ohjeista, hyvät oli, ja alottelijakin sai. :)
Ei se purkamine ole koskaan vaikeata, kasaaminen saattaa olla :)
Kasaaminenkaan ei ole enää ekan kerran jälkeen :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja QckS »

Ois hyvä ku ois vielä jotain pikkuvinkkejä kuten paperin laittaminen lohkon reiän eteen kun pytty on vähän irti nii ei tipu esim männänrenkaan palaset eikä mee paska sinne. Ja missä kasausohjeet? Ilmeisesti pytynseinämille pitää hieroa öljyä? Onnistuuko välysten säätö vaikka kansi ois irti pöydällä? :)
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Pitää vaa kahtoo, että venttiilit ei jää auki, kun purkaa kannen irti. Itekki säädin venat silleen, että oli kansi pöydällä :)
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja QckS »

Kiitos ohjeista. Helppo homma loppuusa oli, uuden sylinterin laitto oli vähän työlästä mutta tuo "pyörittely" tosiaan autto! Rutkasti vaa öljyä / crc:tä niin meni aika helposti.

Eli kannen kun purkaa niin vääntää magneeton(vauhtipyörän? :D) T ylöspäin ja O kello 9 ja sitten vasta nykäsee irti? =)

Ne jotka miettii : Kasaaminen päinvastasessa järjestyksessä, ohjainrullan nokkaketjulle saa takasin ku tökkää pulttia vähän läpi ja sitte sormilla rämplää ohjurin oikeeseen kohtaan ja tökkää pultin läpi ja kiristää.

Ja jos kokeilee pistää nippusiteellä rattaan ketjuun kiinni että on sitten ajotukset valmiina, niin ainakaan jinkun ratas ei mahtunu pytyn kolosta ulos, piti siis ottaa ratas ensin ja sitten vasta lähti.

Ja tosiaan, kun pistin 3 alatiivistettä niin vaikka otti nokkaketjun kiristimen irti niin silti oli vaiva saada se paikolleen, meni se sitte =)
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Ei sun venttiilejä tarvi säätää, mutta nokan ajotus pitää laittaa oikein kasatessa.
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja juQ »

ei oo.

Ei tarte mitää vääntää yms, ihan voi rauhassa kaiken laittaa yksitelleen takaisin,
suosittelen vielä nokkaketjukiristimen avaamista, helpottaa
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Pohjiz
Viestit: 5
Liittynyt: 11.02.2011 22:27

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Pohjiz »

tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
raisubbi
Viestit: 212
Liittynyt: 09.01.2011 00:34
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja raisubbi »

Pohjiz kirjoitti:tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
Itellä on kinuski 125:ssa 3 pultilla.. Hondassa sitten lienee 2 (ainakin mitä olen netistä kahtonut)
zolli
Viestit: 17
Liittynyt: 13.08.2009 19:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja zolli »

Pohjiz kirjoitti:tänää tuli purettua sylinteri ja huomasin kummakseni että nokka akselin ratas ei ollut kuin 2 pultilla ja ei mitään laattoja siellä vuosimalli pitäisi olla papereiden mukaan -93, että onko tämä normaalia mankin omassa koneessa ?
Uudenmallin mankissa on kahella pultilla kiinni.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Ja ilman välilevyä. Välimallissa ainakin on tuo levy tuolla, eikä sillä mitään virkaa siellä oikein ole.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
m0nkEymaN
Viestit: 94
Liittynyt: 23.03.2010 20:36
Paikkakunta: Sastamala

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja m0nkEymaN »

Miten tuosta UM kannesta lähteet tuo nokkaratas irti ? :oops: en saanu sitä sitte millään. :mrgreen:
Vitsi oli omakeksimä.
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Taivutat vaikka ruuvarista kärjen 90 asteen kulmaan ja vetäset sen sillä irti siitä reunan alta. Ruuvit ois tietty hyvä avata ensiksi :mrgreen:
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
Vastaa Viestiin