Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Siis pitääkö sen männän olla sen sylinterin reunan tasalla vai siellä lohkojen kohdalla? Siis kun se magneetton merkki on oikealla kohdalla?
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Männän pitää olla yläkuolokohdassa, eli sylinterin tasalla kun vauhtiksen T-merkki on lohkon "kolon" kohdalla. Eli klo 12 T merkki ja mäntä sylkän tasalla.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Rattaan takana? Ite oon törmänny siihen niin, että se olis rattaan päällä ja pultin kannat siihen nojalla.T0by kirjoitti:Jos on väli- tai vanhanmallin mana, niin sielä rattaan takana pitäis olla sellanen "shimmiprikka" jos sitä ei oo niin voi varmaan lagia se. uudemman mallissa taas ei oo sitä.
Oman käsityksen mukaan sillä prikalla ei oo väliä siellä
Ihan näin? Oothan varma että sulla ei oo venttiili kiero.m4nk1 kirjoitti:Joo mikäs siinä nyt on? Kun laittaa nokkarattaan pultteja kiinni niin nokka menee taas jumiin
Pyöriikö nokka-akseli siis kannen ollessa irti täyden kierroksen? Vai vasta sitten kun kansi on kiinni koneessa ja pyörität magneetosta?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ongelma ratkastu, nyt vaan nakuttaa pirusti ja käynnistyspoljin on vähän jäykkä mutta saa kyllä poljettua.
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Vauhtipyörän T-merkki klo.12 eli ylös ja nokkarattaan O-merkki klo.9 (kannessa on joku merkki siin klo.9 kohdilla).
E: Vai kysyitkö siinä mielessä että ajattelit ite tehä siit topicin?
E: Vai kysyitkö siinä mielessä että ajattelit ite tehä siit topicin?
Honda Monkey -95 EX
Honda Monkey -91 http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=9220
Honda Monkey 125cc http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=18309
http://www.flickr.com/photos/103103138@N08/
Honda Monkey -91 http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=9220
Honda Monkey 125cc http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=18309
http://www.flickr.com/photos/103103138@N08/
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
kuuluskos skyteamin nokkarattaan alla olla joku laatta ? Ja putke puolella on se sivu laattaa ja siinä semmonen kolo mitäs se meinaa ?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Missä kohtaa se laatta on siinä nokkarattaassa? kun otin irti sen niin en huomannut mitään laattaa ei kai se tipppunut sitte sinne moottoriin?
E: ja kuuluuko sen ketjun kiristimen rullan olla silleen et sen vaan voi ottaa siittä irti vai kuuluuko siinä olla ruuvi tai pultti?
E: ja kuuluuko sen ketjun kiristimen rullan olla silleen et sen vaan voi ottaa siittä irti vai kuuluuko siinä olla ruuvi tai pultti?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Se rulla on kiinni pultilla
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ellet tarkoita sitä staattorin takana olevaa rulla, joka ei ole millään kiinni.
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ok, meinaan just tota staattorin takana olevaa rullaa.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Minkätakia mulla on tiputtanu jonniin aikaa alemmasta venankorkista vähän öljyä? Kokeilin toisella korkillakin ja tiivisteellä, ei vaikutusta. Ennen ei vuotanu. Se päätypalakin on vähän öljypaskanen. siinäkin uusi tiiviste. Vai voisko johtua siitä, kun ei ole niissä päätymuttereissa kupari prikkoja ja kupumuttereita tiivistämässä pinnapultin öljykanavaa ja vuotaisi siitä?
Kun käsittääken niissä pitäis olla ne kupari prikat ja kupumutterit että se tiivistää sen kanavan? Oonko väärässä?
Kun käsittääken niissä pitäis olla ne kupari prikat ja kupumutterit että se tiivistää sen kanavan? Oonko väärässä?
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ootko kattonu että se pinta ei oo naarmuinen ja ettei se venakorkki oo haljennu?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Juu, suurinpiirtein.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Voisko joku kertoo että missä kohin on uudessa skyteam monkey ''blackpowerissa'' lohkossa yläkuolokohan merkki?!?! nopeita vastauksia!!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
tuskinpa ne mihinkään sitä tuossa blackpowerissa siirtäneet, elikkä suoraan kampuran yläpuolella, klo 12.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Juu, alkaa itseltä ideat loppumaan nokkarattaan irroituksessa. Ei lähde irti millään. Olen painellut ratasta ja varovasti naputtanut puupalalla ja vasaralla. T merkki klo 12 ja O 9. Olen myös käännellyt magneettoa ja sitten yrittänyt saada sitä irti.
Ja kyllä olen irroittanut ne nokkarattaan pultit.
E: Sain nokkarattaan pois, thänks!
Ja kyllä olen irroittanut ne nokkarattaan pultit.
E: Sain nokkarattaan pois, thänks!
Viimeksi muokannut sdf, 18.07.2011 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Taita vaikka jostain ruuvarista kärki 90 asteen kulmaan, tai sitten jollain kuusiokolo avaimella veät sen nokkarattaan pois, Kokeile myös irroittaa magneeton puolelta moottorin pohjasta, nokkaketjun kiristin, helpottuu irroitaminen.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Onko toi kuinka vaikee avata kansi ja sylinteri?? Mikä kasaamisessa on vaikeinta?? Venttiilien säätö ja nokkaketjun laitto??
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei ole vaikea avata. Vittumaisin siinä on männäntapinsokkien paikalleen laittaminen ja männän pyttyyn muljaaminen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Mitä tapahtuu jos aukasee ton nokkaketjun kiristimen ruuvin kun tässä on se automaattinen kiristin vai saako sen rattaan irti vaikka ketju on kireellä?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Saa sen irti. Käsittääkseni se ketju/kiristin joustaa hieman kun vedät sitä nokkaratasta sivuunpäin.j0ne kirjoitti:Mitä tapahtuu jos aukasee ton nokkaketjun kiristimen ruuvin kun tässä on se automaattinen kiristin vai saako sen rattaan irti vaikka ketju on kireellä?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kumpihan tos vuotaa öljyä kun mäntä heiluu ihan vähän ylös päin sylinterissä ja molemmista venttiileistä kostuu se reuna kun kaataa tinneriä muttei valu.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Tämä ohje oli aikas kätevä kun yläkerran purin. En tiedä onko joku muukin hokannut tällaisen keinon, mutta männän saamisessa sylinteriin auttaa vaikka reikäraudasta taivuteltu kuvanmukainen työkalu.
Eli tuo puristetaan M-renkaiden päälle ja pikkuhiljaa nitkutetaan sylinteriä mäntään. Meni tosi helposti tuollatavalla.
Eli tuo puristetaan M-renkaiden päälle ja pikkuhiljaa nitkutetaan sylinteriä mäntään. Meni tosi helposti tuollatavalla.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Viihtiskö joku linkata hyvät männärenkaat skytarin vakiomännälle, ja sitte tiivistesatsin, mikä ei ois ihan susi? Mites, kun otan kannen sivulätkän irti, nii pitääkö sieltä pakoputken puolella olevaa pulttia vain löysätä, vai irrottaa kokonaan? Tyhmä olen
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Onko nokkarattaalla mitään merkitystä, jos vaihdan kannen jossa on kahdella pultilla se rattaan kiinnitys..?? Rothissa tais olla kolmella jos oikein muistan.