Venttiilivälysten säätö
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilivälysten säätö
Ei juuri, pitää vaan kone pahempaa ääntä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilivälysten säätö
öö mun ei pidä pahaa ääntä ? Vaikuttaako tehoihin tuo välys ?
Hukutaan paskaan.
Re: Venttiilivälysten säätö
Venttiilit aukee pikkasen vähemmän, mutta eipä kauheeta tehohäviöö tolla 0.1mm välyksellä muodostu, pahempi se olis jos venttiili jäis kantaan tai välys olis jotain luokkaa 0.3-0.5mm, jota ei kyllä kukaan moottorista välittävä pystyis kuuntelee...
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Venttiilivälysten säätö
Morjes!
Elikkäs ostin tossa vuos sitten jonkun verran avarretun jinkun kannen (imu n.19mm)
Ei kulkenut kuin jotain 20km/h eli varmaan välykset päin vittua? Ajotukset oli oikein, tiedä sitten onko koko kansi sökö..
Nyt olis siis tarkotus laittaa kansi paikalleen ja kaveriksi 16mm dellorto phbg..
E: Niin että voiko se välys vaikuttaa noin paljon tohon kulkemiseen?
Elikkäs ostin tossa vuos sitten jonkun verran avarretun jinkun kannen (imu n.19mm)
Ei kulkenut kuin jotain 20km/h eli varmaan välykset päin vittua? Ajotukset oli oikein, tiedä sitten onko koko kansi sökö..

E: Niin että voiko se välys vaikuttaa noin paljon tohon kulkemiseen?
"Ja savolainen näyttää, että kalakukkoa kun puree ja välillä käy kallavedessä jäissä uimassa niin siellä lepää!" -Antero Mertaranta
Honda monkey tuttifrutti -92
Honda monkey tuttifrutti -92
Re: Venttiilivälysten säätö
Onko venttiilin välyksillä mitään tekemistä sen kanssa että manki hyytyy todella pahasti pienimpäänkin ylämäkeen? 

Re: Venttiilivälysten säätö
Mitkä venttiilinvälykset olisivat hyvät lifan 125cc koneelle.
nyt imu löysä 0.05-ja pako kireä 0.10.
ja noilla siis kuuluu tikitystä lämpimänä.
nyt imu löysä 0.05-ja pako kireä 0.10.
ja noilla siis kuuluu tikitystä lämpimänä.
Re: Venttiilivälysten säätö
mites tota säädettii venttilie välykset tos masais 0,05 ei toiminu kunnol. Sit säädettii 0,08 rupes toimii vähäse paremmin tuli 0,08:lla vääntöö vähä enemmä ku 0,05. Kummallakin välyksellä vauhit pysyy siin 50-55 enne säätöö oli 68-70 huiput. Ongelma ilmenee sillei että kone ei jaksa kiertää nelosella juuri ollenkaan vaikka kolmosella jaksaa niin kuin ennenkin. 

Re: Venttiilivälysten säätö
Pakovena liian kireällä? Mulla teki tollasta joskus manki, ettei jaksanu mennä mihnää ku pakovenassa ei ollu yhtää välystä..
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
Re: Venttiilivälysten säätö
Kai sä säädit ne väkykset sillon ku kone oli kylmä? Muuten menee pieleen.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Venttiilivälysten säätö
Onko tietoa minkä kokoinen välys pitäisi olla 150cc samurain koneessa?
(loncinin kone)
Onko siinäkin tuo 0.05?

Onko siinäkin tuo 0.05?
Re: Venttiilivälysten säätö
Tiukka 0.10mm (lähellä 0.05 tai 0.07) on hyvä kaikkiin kiinankoneisiin.
Nelitahti on teiden mahti!
Re: Venttiilivälysten säätö
Pystyykö venanvälykset säätämään kun kansi on irti? ku näytti vähän että imuventtiili kantaa aikasta paljon....
Stop with all the bass jokes... Just drop it.
-Paskateam 2005 125cc KAUPAN
-KTM SX-F 450 2003 MYYTY
-Suzuki PV -99 KAUPAN
-Tunturi City
-Paskateam 2005 125cc KAUPAN
-KTM SX-F 450 2003 MYYTY
-Suzuki PV -99 KAUPAN
-Tunturi City
Re: Venttiilivälysten säätö
Tottakai, paljon helpompi näin
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Venttiilivälysten säätö
Ensin kysäisen yhden jutun, miten tuon T-merkin saa siihen viivan kohdalle, kun ei se magneetto vaan pysy siinä vaan valuu siitä vasemmalle, vähän matkan päässä oikealla viivasta kyllä pysyy...
Niin ja sattuipa päivän vahinkokin, kiristin näköjään mutteria liikaa, nostimen pultti katkesi ja nyt on rakotulkki siellä välissä.
Mitäs kaikkea pitää tehdä jotta tuon katki menneen pultin saisi pois? Katkesi siis juuri tuosta venttiilinostimen kohdalta, eli pultti ei tule sieltä yhtään ulos.
Myydäänkö nuita pultteja ihan erikseen vai mitä kaikkea tuohon nyt sitten pitäisi ostaa jotta saisi sen kuntoon?
Niin ja sattuipa päivän vahinkokin, kiristin näköjään mutteria liikaa, nostimen pultti katkesi ja nyt on rakotulkki siellä välissä.
Mitäs kaikkea pitää tehdä jotta tuon katki menneen pultin saisi pois? Katkesi siis juuri tuosta venttiilinostimen kohdalta, eli pultti ei tule sieltä yhtään ulos.
Myydäänkö nuita pultteja ihan erikseen vai mitä kaikkea tuohon nyt sitten pitäisi ostaa jotta saisi sen kuntoon?
Re: Venttiilivälysten säätö
Pidä vaa kädellä sitä siinä kohalla, tai sitte nii. Vähä maalaisjärkee käyttäen onnistuu pitämättäki. Kokeile vaikka laittaa se nokkaratas johonki kohtaa jakoketjussa, sitte T viivan kohalle ja katot onko pallo klo 9
Osta vaan uudet nostimet ja säätöpultit. Itte en alkais poraamaan tms. sitä sieltä pois, kun aika riskialtis paikka.
http://www.mbfmoto.com/shop/ tuolta löydät tarvitsemas osat.
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=4 tuossa on pultti.
Ja sitte voihan sitä pultintynkää sieltä koittaa ottaa tällä tavalla : viewtopic.php?f=15&t=1356
Osta vaan uudet nostimet ja säätöpultit. Itte en alkais poraamaan tms. sitä sieltä pois, kun aika riskialtis paikka.
http://www.mbfmoto.com/shop/ tuolta löydät tarvitsemas osat.
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=4 tuossa on pultti.
Ja sitte voihan sitä pultintynkää sieltä koittaa ottaa tällä tavalla : viewtopic.php?f=15&t=1356
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Venttiilivälysten säätö
Ota se keinuvipu pois sieltä kannesta nii saat ruuvattua sitä toiselta puolen. Sitte vaan pistät uuden tilalla (ruuvin) 

-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Venttiilivälysten säätö
No niinpä tietysti, vittuko mitään ohjetta pitäis kirjottaa ku css raundi kesken 

Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Venttiilivälysten säätö
Juu olishan siihen varmaan voinu heittää vaikka jonkun kalikan pitämään sitä, mutta eipä mulla noista muista keinoista ole tietoakaan. Kolmannesta virkkeestä 50% on itselle hepreaa. Nytkin kone on muuten valmis, kiinni rungossa jne. muttako meni tämä homma perseelleen.
Vielä sen verran, että eihän tuossa keinuvivun irroittamisessa ole pakko kantta ottaa irti? Mitä nyt omilla aivoilla ajattelin niin voisi lähteä ilmankin. Juuh kyllä tuo testaamalla varmaankin selviää, muttei ole juuri mahdollisuutta siihen.
E: kiitokset molemmille ohjeista!
Vielä sen verran, että eihän tuossa keinuvivun irroittamisessa ole pakko kantta ottaa irti? Mitä nyt omilla aivoilla ajattelin niin voisi lähteä ilmankin. Juuh kyllä tuo testaamalla varmaankin selviää, muttei ole juuri mahdollisuutta siihen.
E: kiitokset molemmille ohjeista!
Re: Venttiilivälysten säätö
Itseasiassa pitää ottaa, sillä muuten pinnapultti on sen kainuvivun kiinnitys tapin tiellä.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Venttiilivälysten säätö
Mitkä välykset pistäisin 110cc koneelle kun 0.05 pistin kumpaakin.Mutta nakuttaa.
110cc jinkku ja 125cc minirossi
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilivälysten säätö
Tai "nakuttaa" sellaista tikitystä sen kuuluu pitää. Jos on liian pienet välykset niin tulee käyntihäiriöitä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilivälysten säätö
tartteeko uuden kannen välyksiä säätää ko ei lähteny käyntiin?
Re: Venttiilivälysten säätö
tarvii.
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Venttiilivälysten säätö
Lähes poikkeuksetta aina 0.05. Jos on kunnon motti ni voi harkita vähän löysempää 0.05 tai pinkeetä 0.10.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis