Palaute- ja toive topic

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
haahaa414
Viestit: 106
Liittynyt: 21.05.2009 21:14
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja haahaa414 »

Ja tossa olis puolari koneen kasaus video http://www.youtube.com/watch?v=ZGRiK_DNDzo
Tosin vaihteisto 4 pykäläinen ja manuaali kytkin :lol:
Mutta tollee se kone kasata.

E: tossa vielä puolarin kytkimen kasaus http://www.youtube.com/watch?v=D9Dyeetb ... re=related
hondapv
Viestit: 84
Liittynyt: 29.03.2010 12:18
Paikkakunta: alavieska

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja hondapv »

usd keulan lyhennys ohjeet ois tarpeen
se mikä ei kuseta se paskattaa..
JVN
Viestit: 63
Liittynyt: 19.07.2008 16:21
Paikkakunta: alavieska

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja JVN »

Keula auki. Löytyy semmonen "iskari" jonka toisessa päässä on ne jouset. Avaat siitä sen mutterin päästä-> jouset tulee pois-> Jousista pätkä pois-> sitte siitä "iskarista" samanmittanen pätkä pois ja uudet jengat päätyyn. keula kasaan ja se on siinä.

tossa kuva- http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52347


Pirun Heikki ! :lol:

Edit: Kai sä sen keulan osaat purkaa? :D
Ostetaan EHJÄ lampunkoppa ja umpio. Tarjoa!
hondapv
Viestit: 84
Liittynyt: 29.03.2010 12:18
Paikkakunta: alavieska

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja hondapv »

osaan osaan jaakko mut varmensin että menee oikeen :D
se mikä ei kuseta se paskattaa..
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

santtu312 kirjoitti:voisko tänne laittaa oppaan jossa olis et miten tehään toimiva on/off rajoitin mankiin?
jos ei muuta keksi niin helposti on/off rajoittimen saa tehtyä mankin virtalukosta. Sen toiminta seuraavanlainen: Off = valojen sähköt ei kytketty, sytytykseen menevä johto yhdistetty. On = valot yhdistetty, sytytys ei. Eli siis virtalukko vain yksinkertaisesti maadottaa sytkän virran, eikä se pääse tulppaan, kun virtalukko on Off-asennossa. Tästäpä kovimmat raketti-insinöörit jo päättelevätkin, että perkele mankinhan saa toimimaan ilman avaimia (ja valoja) vain repimällä virtalukon irti. Ja kyllä, tottahan se on.

Tätä rajoitinta ei pitäisi poliisien heti ymmärtää. Kytke vastus (220k- tai 22k ohmia vuosimallista riippuen) siihen johtoon, mihin se kuuluukin asettaa. kytkennät ohittimelle: Vastus ---> virtalukon sytytysjohdot ----> sytytysjohto, johon normaalisti vastus kytketään. Toinen kytkentä: johto mihin liität vastuksen, mutta ENNEN vastusta ---> virtalukon valojohdot ----> sytytysjohto, johon normaalisti vastus kytketään. Tämän jälkeen laitat valot menemään erillisellä normaalilla on/off kytkimellä kiinni, jolloin saat ne toimimaan, kun haluat. Virran voit vaikka asentaa normaalien valojen paikalle niin, että kun kytket pitkät päälle, niin mopon saa käyntiin. Tässäkin omat niksinsä, muutta eipä kauhea taikatemppu ole, jos yhtään jaksaa miettiä.

Lopputulos: Virtalukko off-asennossa = rajoittamaton manki. Virtalukko on-asennossa, normaalisti rajoitettu manki. Tämän jälkeen myöskään paikalliset pv-homot eivät ymmärrä, että miten vitussa manki varastetaan, kun manki lähtee käyntiin, kun on pitkät on päällä :lol:

Negatiivisia juttuja kytkennässä: Johtoa menee + liitoksia tulee vitusti, jolloin sähköjärjestelmän uusia vikakohtia tulee monta lisää. Myöskään pitkät/lyhyet ( riippuen kytkennästä) ei toimi, mutta mankin valoilla on ihan vitun sama, että mitkä valot palaa vai onko umpiossa palamassa vaan joku mummulta varastettu joulukynttilä, kun ei niilllä kumminkaan mihinkään nää.

En kehota ketään tätä valmistamaan, enkä edes suosittele, mutta perkeleen jännä on/off rajoitinsysteemi tuo ainakin olisi :twisted: Eikä varmastikaan kukaan poliisi tuota keksi. En vastaa hukkaan heitetyistä valmistushetkistä tai paskaksi menneistä sähköjärjestelmistä.

Ps. Vaihtoehtona on etsiä kaksikanavainen kytkin, joka laittaa aina toisen puolen off-asentoon, kun toinen on on-asennossa. Näitä löytyy vaikka mistä

Pss. Heittelin sitten koko setin taas ihan päästäni näin pari vuotta viimeisten mankin sähköjen vetämisen jälkeen, että asiavirhettä saattaa olla
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja petsku »

Poliisi yrittää sit sammuttaa mopon, muttei sitte sammukkaa virtalukosta. :lol:
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Scaleo1
Vip-käyttäjä
Viestit: 517
Liittynyt: 01.11.2009 22:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Scaleo1 »

Ite oon suunnitellu tollasen rajottimen:
http://www.motot.net/galleria/kuva23789/

Menee aina päälle, kun virrat käännetään off:ille. Sammuu, kun virtojen ollessa päällä painetaan kerran palautuvaa nappia, jonka voi piilottaa jonnekki. Tuossa kytkennässäni se nappi tosin on korvattu REED-kytkimellä. Perustuu normaaliin konkkarajoittimeen.

Hienommin selitettynä:
Releen pinniin 86 tulee 12v jännite virtalukolta sen ollessa "On" asennossa. Kun nappia painaessa releen magneetti saa maan se vetää pinnin 30 kiinni pinniin 87, joka on kytketty rinnan pinnin 85 kanssa. Nyt releen magneetti saa maan vaikka kytkin vapautetaan. Tällöin rajoitin siis menee päälle. Nyt virrat käännetään "Off" asentoon, jolloin releen jännite katkeaa ja pinnit 87a ja 30 yhdistyvät jälleen. Rajoitin siis on taas päällä.

IMP = Impulssikäämi
Rajoitin vaatii toimiakseen akun
Ex: Keeway Fact, Mbk Stunt, Honda Monkey, Fude Classic, Aprillia Sr, Mbk Booster, Piaggio Typhoon
Nyk: MH Furia, Baotian Monkey, Osakasa manki
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Eiköhän se OT jo riitä, jatkakaa tuolla--> viewtopic.php?f=4&t=11
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

petsku kirjoitti:Poliisi yrittää sit sammuttaa mopon, muttei sitte sammukkaa virtalukosta. :lol:
Sanoo ehkä esimerkiks poliiseille, ettei virtalukko toimi.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
juussoo
Viestit: 541
Liittynyt: 06.05.2010 17:09
Paikkakunta: Sastamala

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja juussoo »

Viittiskö joku tehdä ohje topicin renkaiden irrotukseen mankissa.Mikään tumpelo en kyllä ole, irrottaa vaan vanteet renkaineen keulasta ja swingistä, avaa vanteen pultit ja irrottaa keskiön ja sitten alkaa repimään ja rengasraudoilla vääntelemään, crc:tä ja kaikkee mahdollista laitetaan väliin mutta vaikka aikuinen mies vääntään niin hondankin vakiovanne menee ennen solmuun kun kumi edes yhdestä kohtaa liikahtaa vanteelta... Renkaat pitäis vaihtaa ja maalata vanteet, vanteet kasassa en rupea maalaamaan, tulee mankista ihan juosten kustu...
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
zANTTUj
Viestit: 252
Liittynyt: 23.11.2009 22:33

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja zANTTUj »

Voiko tässä neuvoa?
No, neuvon kuitenkin.
Ota 2 talttameisseliä (sellasia jotka kestää sitä taivutusta ja napsimista siitä vanteesta) ja työnnä toinen talttameisseli siihen vanteen ja renkaan rajaan, työnnä niin syvälle kuin pystyt ja "työnnät" sitä meisseliä vanteeseen päin, että ruoste irtoaa vanteen ja renkaan välistä.

Tee näin joka kohtaan molemmille puolille ja ota lopulta rengasraudalla ja vääntämällä käsin vanne irti. Nimim 3 rengasta viime vkl irrottanutta, pahin oli ollut 10v kiinni vanteessa ja ruostetta oli vähän.
juussoo
Viestit: 541
Liittynyt: 06.05.2010 17:09
Paikkakunta: Sastamala

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja juussoo »

zANTTUj kirjoitti:Voiko tässä neuvoa?
No, neuvon kuitenkin.
Ota 2 talttameisseliä (sellasia jotka kestää sitä taivutusta ja napsimista siitä vanteesta) ja työnnä toinen talttameisseli siihen vanteen ja renkaan rajaan, työnnä niin syvälle kuin pystyt ja "työnnät" sitä meisseliä vanteeseen päin, että ruoste irtoaa vanteen ja renkaan välistä.

Tee näin joka kohtaan molemmille puolille ja ota lopulta rengasraudalla ja vääntämällä käsin vanne irti. Nimim 3 rengasta viime vkl irrottanutta, pahin oli ollut 10v kiinni vanteessa ja ruostetta oli vähän.
Sanoinhan jo että rengasraudoilla koitettu vääntää, myös meisseleillä, useammallakin, eipä ne aukea... Vanteet sisältä ilmeisesti umpiruosteessa, otin molemmista puoliskoista kiinni ja koitin vetää erilleen, kurkkasin sisälle ja rapsuttelin meisselillä ruostetta pois, ihan järjettömästi ne ruosteessa on... Olisko joku niin tehokas aine tollaseen että menis kunnolla tonne renkaan ja vanteen väliin, crc ei tunnu auttavan, yhden puoliskon sain irti, etuvanteesta mutta se vaan tekee toisen puoliskon ottamisesta entistä vaikeampaa. Noita saa kokonaisen päivän väännellä eikä merkkiäkään irtoamisesta :roll: Alan luovuttaan koko hommasta pian ellei tuu jotain hyvää ideaa vastaan. Ennenkin kyllä mankin kumeja irroteltu mutta tää tapaus tuntuu nyt jotenkin erikoiselta...
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

jossei oo renkaalla väliä niin vedä se rautasahalla kahtia jostain kohtaa... Sit toinen on et suosittelen käyttämään kumivasaraa rengasraudan suoremman pään apuna et saa sen kunnolla sinne väliin ja pikkuhiljaa se sieltä tulee..
Jond
Viestit: 238
Liittynyt: 22.01.2011 15:03
Paikkakunta: Lpr

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Jond »

Ite oon ottanu noita renkaita irti siten että vetää viilapenkkiin renkaan kiinni mahdollisimman läheltä vannetta ja puristaa kasaan. Samaa sitten joka kohdasta ja voi vaikka koittaa sit rapsutella ruosteita ja tai suihkuttaa jotai crc:tä siihen väliin. Sitten kunnolla rengas kiinni ja vääntää rengasraudalla vannetta.
Aika epäselvää tekstiä, mut kai siitä jotain ymmärtää (Y)
Old subarus never die
they just get faster...
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Ite olin aattellu et ens kesänä tekisin jonkinlaisen rengastopicin :D

Mutta asiaan-->

Rengas ruuvipenkiin mahollisimman läheltä vannetta, puristat lyttyyn (muista tyhjentää sisukumi ja ottaa venttiili pois) ja sitten sorkkaraudalla väännät irti, jos ei lähe niin käännä rengasta ja väännä taasen, toista tarvittaessa muutamaan kertaan. Sorkkarauta on muute paljon parempi kuin rengasrauta. (Y) Sitten tämä toinen puolisko, poista sisukumi, ota joku metalliputki tms. (ei pyöreää, pitää olla pitempi kuin renkaan halkaisija) ja sitten joku iso hylsy. Laita metallikappaleen toinen pää renkaan sisälle niin että metalliputki menee renkaan poikki, sitten kiinnitä rengas ruuvipenkkiin siitä kohtaa jossa tämä metalliputki on sisällä. Sitten otat sen hylsyn ja laitat sen vanteen ja metallikappaleen väliin jonka jälkeen väännät sorkkaraudalla muutamasta kohtaa irti.
Hiukan sekavasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit :D
Ite sain tuolla tavalla omasta mankista etuvanteen auki kun oli päässy vähän ruostumaan.

Btw, tämä on kyllä hiukan väärä topic tälle asialle. :roll:
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
h0nda
Viestit: 373
Liittynyt: 12.11.2010 15:23

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja h0nda »

Voisko joku tehä topicin kuppipenkin tekemiseen?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

viewtopic.php?f=5&t=264
Selaappas toi topiikki läpi :wink:
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Voisko joku tehdä topicin kannen täydellisestä purkamisesta?
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Tobezki
Viestit: 255
Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Tobezki »

Olisko kenelläkään tietoa mistä sais 125cc skaitiimin koneen räjäytyskuvan/kuvat?
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
Vesseli
Viestit: 17
Liittynyt: 04.06.2011 23:04
Paikkakunta: Mänttä

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Vesseli »

Joku vois tehdä juttua tosta nestekeulan korottamisesta/madaltamisesta.
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Homemade »

Voisko tehdä kuva sarjan öljypumpun vaihdosta? Ku en tiiä yhtää että mitä ja minne sitä pitäisi ruveta vaihtamaan :D (En siis ole vielä ostanut parempaa öljypumppua)


E:Oho siitä oli tehty jo topiikki :oops: .
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Olis kiva, jos joku tekis oppaan maalaamista varten :)
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
m0nkEymaN
Viestit: 94
Liittynyt: 23.03.2010 20:36
Paikkakunta: Sastamala

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja m0nkEymaN »

Mites koneen stefojen vaihdosta topicci ? Itselleni ainaki vähä epäselvää koko stefojen vaihto. :mrgreen:
Vitsi oli omakeksimä.
Riku
Viestit: 369
Liittynyt: 29.11.2009 17:53

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja Riku »

Voisko joku tehä puolari koneen purku ja kasamis ohjeet tänne.Olisi todella tarvetta.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Palaute- ja toive topic

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Itse taas kaipaisin keularemontin ohjeita. Eli mikä klappaus tarkoittaa mitä vikaa ja kuinka korjataan jne.

E: Oho, olihan tuolla jotain juttua puslista.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Vastaa Viestiin