duplex-jarru/jarrun parantaminen
duplex-jarru/jarrun parantaminen
eli voisko joku kertoa saako mankiin tätä? pitääkö jarrua muokata kuinka vai pitääkö se ostaa jostain??mopot korjausopas kirjassa tästä on sivulla 39. tuo kuulemma paljon jarrutehoa enemmän.
Viimeksi muokannut petsku, 24.04.2009 18:48. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Dimlex-jarru
Mikäköhän tämmönen kapistus on, kun googlettamalla tuli vaan fillarin jarrujen kuvia? 

Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
ARMY SS Monkey 150cc
Re: Dimlex-jarru
Dimlex vai Simplex jarru? 

"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Re: Dimlex-jarru
Tarkoittaa Dimlec jarruja. Jossain netissä näin hyvä kuvan niistä, mutta en muista osoitetta 

The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Dimlex-jarru
Siis tarkoitetaanko tässä nyt hydraulisesti toimivia rumpujarruja? 

Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
Re: Dimlex-jarru
ei vaan laitetaan toinenkin levitysnokka. olin laittanut vahingos dimlex vaikka on duplex. asiasta on mopokirjassa= sivulla 39.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: duplex-jarru
Niin, Duplexissa on siis kaksi levitysnokkaa per jarrurumpu. Hyöty varmaan aika mitäänsanomaton, kengät kuluu tasaisemmin? Ja kyllähän noi saisi tehtyä helpostikin vaikka sorvailemalla uuden jarrukilven.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: duplex-jarru
Monkeyn rumpujarrut on mallia "simplex", eli vain toinen jarrukengistä on "itsetehostava". Toinen jarrukengistä "haukkaa" rumpuun kiinni, ja on siten tehokkaampi kuin toinen. Kuluukin siksi enemmän. "Duplex"-rumpujarrussa molemmat jarrukengät ovat "itsetehostavia", eli jarru jarruttaa tehokkaammin, kun molemmat jarrukengät "haukkaavat" rumpuun kiinni. Molemmat jarrukengät kuluvat suunnilleen saman verran. Silloin joskus, kun autoissa oli rumpujarruja, saattoi etuakselilla olla duplex:it. Kaksipyöräisissä, varsinkin mopoissa riittänee simplex-jarrut, ainakin takana. Eteen kannattaa varmaankin laittaa vaikka levyjarru, ennen duplex:eja.
Re: duplex-jarru
ai miks mieluummin levyjarrut? mulla ei ainakaan rahaa oo sellasia ostaa.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: duplex-jarru
Kuka ny muutenkaa vakio keulalla parempaa jarrua laittaa ku linttaa koko paska.
Rummut on rumat ja ne jumii ja temppuilee enemmän ku levy.
Rummut on rumat ja ne jumii ja temppuilee enemmän ku levy.
Re: duplex-jarru
Ja sitten jos sulle ei ole levyihin varaa niin onko sulla varaa duplexeihin? Luulis niiden maksavan enemmän+modaus mankiin.
Jump or die
Re: duplex-jarru
Niin takajarruhan on tehokas jo alunperin. Syykin selviää, kun katsoo jarrupolkimen pituutta, jonka vuoksi jarrukenkien avaamiseen eli jarrutukseen saa paljon voimaa.
Jos tahtoisi mankin etujarruun lisää tehoa, niin ehkäpä vipuvarsia voisi pidentää. Eli pidempi vipu sinne navan päähän, kävisiköhän PV:n vastaava. Onkohan pidempi? Tai sitten pidempi jarrukahva, jolla saisi enemmän voimaa jarruihin. Monkeyn etujarru on kyllä hiukan heikkotehoinen, jos vertaa vaikka PV:n rumpujarruun.
Duplex:in virittely/rakentelu voisi olla aika vaikeaa. Lisäksi jarrusta voisi ainakin teoriassa tulla liiankin ärhäkkä, ja jarru olisi jatkuvasti lukossa pienelläkin jarruvoimalla.
Jos tahtoisi mankin etujarruun lisää tehoa, niin ehkäpä vipuvarsia voisi pidentää. Eli pidempi vipu sinne navan päähän, kävisiköhän PV:n vastaava. Onkohan pidempi? Tai sitten pidempi jarrukahva, jolla saisi enemmän voimaa jarruihin. Monkeyn etujarru on kyllä hiukan heikkotehoinen, jos vertaa vaikka PV:n rumpujarruun.
Duplex:in virittely/rakentelu voisi olla aika vaikeaa. Lisäksi jarrusta voisi ainakin teoriassa tulla liiankin ärhäkkä, ja jarru olisi jatkuvasti lukossa pienelläkin jarruvoimalla.
Re: duplex-jarru
Hyväkuntosella vakioetujarrullakin saa jo keulaputket vääntyyn 45 astetta taaksepäin. 

Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: duplex-jarru
"Hyväkuntoisella" ne vasta saakin kun ei pysähdy ennen seinää
Muttajoo, onko tommosella duplex-jarrulla mitään tarvetta missään mopossa... Normaali rumpujarru pysäyttää kyllä, levyjarru myös.

Muttajoo, onko tommosella duplex-jarrulla mitään tarvetta missään mopossa... Normaali rumpujarru pysäyttää kyllä, levyjarru myös.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: duplex-jarru
no hopperin keulas ei oo levyjarrua,mun mankis on paskat etujarrut ei takajarrut ja ei olis kiva mennä puskaan, mutta totesin että on paskat eli käytetty levykeula pitää ostaa. 
E: niin ja muka duplex jarru kallis? 10e levitysnokka.

E: niin ja muka duplex jarru kallis? 10e levitysnokka.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: duplex-jarru
Millä sen levitysnokan saisi sinne paikalleen? Sen kun pitäisi vääntää vain yhtä jarrukenkään kerrallaan. Ja toinen levitysnokka vääntää toista kenkää. Ja millä sinne saisi semmoisen vivuston, jolla saadaan väännettyä molempia nokkia sitten yhtaikaa.
Varmaankin halvin ja helpoin keino tehostaa mankin rumpujarrua on hommata pidempi jarrukahva. Kaikki muut rumpujarrun virittelyt ovat erittäin kyseenalaisia, ellei varmasti tiedä mitä on tekemässä.
Vielä halvempi on kunnostaa se alkuperäinen jarru kuntoon. Hangata rumpua ja jarrukenkiä vähän hiekkapaperilla, niin kyllä pysähtyy.
Varmaankin halvin ja helpoin keino tehostaa mankin rumpujarrua on hommata pidempi jarrukahva. Kaikki muut rumpujarrun virittelyt ovat erittäin kyseenalaisia, ellei varmasti tiedä mitä on tekemässä.
Vielä halvempi on kunnostaa se alkuperäinen jarru kuntoon. Hangata rumpua ja jarrukenkiä vähän hiekkapaperilla, niin kyllä pysähtyy.
Re: duplex-jarru/jarrun parantaminen
Järkevämpää paikkaa en löytäny kysymään tätä, joten onglemana on ettei manki pysähdy levytakajarrun kanssa. Ilmaa ei ole järjestelmässä yhtään, Ostin uutena, eikä uutenakaan jarruttanut, niin mikä voi olla ongelma?
Re: duplex-jarru/jarrun parantaminen
Se ilma osaa olla vittumainen saada noissa pois sieltä järjestelmästä, jos levyssä ja paloissa ei oo rasvaa tai ne ei oo jumissa, nii siel o sillon ilmaa vielä.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: duplex-jarru/jarrun parantaminen
Eikös poljin liikkuisi paljon jos järjestelmässä olisi ilmaa? Kun mulla liikkuu vain millejä, pitää käydä seisomaan sen päälle että jotain tapahtuu. 
