Mankin ahtaminen
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... 1051095539&
Niin, sehän siinä enemmän on ongelmana ettei sopivia remmiahtimia oikein ole. Roots tyyppiset pienet ilmapumputkin on melkoisen harvassa. Pieniä turboja taas valmistetaan teollisesti vaikka kuinka...
Turbosta vois tehä toki, mutta välitys pitäisi olla moninkertainen, turbo pyörii melkoisen kovaa. Myöskään turbon öljykalvoon perustuvaa laakeria ei voi vaan täyttää vaseliinilla, se ei kovin kauaa toimi.
Niin, sehän siinä enemmän on ongelmana ettei sopivia remmiahtimia oikein ole. Roots tyyppiset pienet ilmapumputkin on melkoisen harvassa. Pieniä turboja taas valmistetaan teollisesti vaikka kuinka...
Turbosta vois tehä toki, mutta välitys pitäisi olla moninkertainen, turbo pyörii melkoisen kovaa. Myöskään turbon öljykalvoon perustuvaa laakeria ei voi vaan täyttää vaseliinilla, se ei kovin kauaa toimi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Vaikea uskoa, etteikö pientä remmaria löytyis. Onhan tämän maailman tarpeet täytetty aika pitkälti kaikilla aloilla. Karting autoissa käytetään remmiahtimia. Niin ja eikös daytonallakin ole se oma setti, mistäs sitä saa? Asia pitäisi vain selvittää perin pohjin...
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
Joo, kyllähän ne jenkit on remmiahtimia ängenneet vaikka mihin.
http://www.ebay.com.au/itm/96-01-02-03- ... 0891786847?
näitä ainakin jotkut on käyttäneet.. mutta eivät kuulemma ole pitkäikäisiä. Ja lisäksi uusissa autoissa noi alkaa olla sähköisiä joten sellainen tarvis jonkin sortin modausta että saadaan hihnavetoiseksi... uudemmat taitaa myös olla rakenteeltaan keskipakoispuhaltimia eikä kiertosiipipumppuja niin kuin nuo vanhat, joten voisivat olla melkolaillakin kestävämpiä.
Saavutettavissa olevista paineista ei kyllä oo mitään hajua.
Ja valmiit ahtimiksi tehdyt on sitten taas kalliita.. http://www.hscsupercharger.com/
elsbergillä näyttää tapahtuvan jotain... http://www.elsberg-tuning.dk/supercharging.html
http://www.ebay.com.au/itm/96-01-02-03- ... 0891786847?
näitä ainakin jotkut on käyttäneet.. mutta eivät kuulemma ole pitkäikäisiä. Ja lisäksi uusissa autoissa noi alkaa olla sähköisiä joten sellainen tarvis jonkin sortin modausta että saadaan hihnavetoiseksi... uudemmat taitaa myös olla rakenteeltaan keskipakoispuhaltimia eikä kiertosiipipumppuja niin kuin nuo vanhat, joten voisivat olla melkolaillakin kestävämpiä.
Saavutettavissa olevista paineista ei kyllä oo mitään hajua.
Ja valmiit ahtimiksi tehdyt on sitten taas kalliita.. http://www.hscsupercharger.com/
elsbergillä näyttää tapahtuvan jotain... http://www.elsberg-tuning.dk/supercharging.html
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Elsbergin heebo on tehnyt noita jo pitkään. Parhaiten onnistunut kuulemma juuri tällä saastepumpulla. No, jos ei remmaria ole kuin itse tehden, niin tuo saastepumppu on varteenotettava vaihtoehto. Miksei sellaista ole siis joku jo rakentamassa? Jenkkiautoistahan nuo löytyy koska valtion asettamat päästömääräykset.
125cc koneen tuotto 8000 kierroksella taitaa olla suunnilleen 500 l/min. Siitä pitäisi sitten pohtia että millainen tuotto pumpulla tulee olla, ja millaisilla paineilla sitä ajetaan.
125cc koneen tuotto 8000 kierroksella taitaa olla suunnilleen 500 l/min. Siitä pitäisi sitten pohtia että millainen tuotto pumpulla tulee olla, ja millaisilla paineilla sitä ajetaan.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
Juu, niin on. Sillä mä tuon pistinkin kun oli paljon uutta tekstiä sitten viime näkemän tuolla sivuilla... ja varsinkin kuvia noista erityyppisistä saastepumpuista.
Siellä on myös kuva siitä daytonan setistä...
Siellä on myös kuva siitä daytonan setistä...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Mitenköhän on näiden Rotrex remmarien kanssa? Teknisiltä ominaisuuksiltaan aika herkkuja, mutta liekö tuo pienin malli vieläkin liian iso esim. 125cc koneelle..?
Re: Mankin ahtaminen
Kylläkait tuo pienin toimis jos on tehokas kone.
Ebayssa on nyt yksi joka toimis, mutta hintaa tulis 400e.
Yhesti oli sellanen peugeot skootterin ahdin välijäähyineen 340e.
Ebayssa on nyt yksi joka toimis, mutta hintaa tulis 400e.
Yhesti oli sellanen peugeot skootterin ahdin välijäähyineen 340e.
Re: Mankin ahtaminen
Jep, kovin harvinaisia vaan noi Peuget Jetforcen osat...
Mut myönnä poijes, aika herkkuominaisuuksia tosa Rotrexissa
Mut myönnä poijes, aika herkkuominaisuuksia tosa Rotrexissa
Re: Mankin ahtaminen
Joo, mutta taitaa olla herkullinen hintakin
On niitä aina joskus myynnisä, netistä löysin skootterin virittäjän joka oli keränny niitä muistaakseni 6kpl.
On niitä aina joskus myynnisä, netistä löysin skootterin virittäjän joka oli keränny niitä muistaakseni 6kpl.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Kyllähän noissa vesiskoottereisa on tehot sitäluokkaa, että kuvistakin voi päätellä reikien olevan 5cm luokkaa, varmaan yli 200heppaan tehty.
Re: Mankin ahtaminen
Noita "vanhoja" Porsche/Vw (roots) tyyppisiä saastepumppuja on uustuotantona välillä ebay:ssä.
Mr. Elsberg vaihtoi tuohon samaan ahtimeen mikä mulla on, kun seos imi rasvat pois laakereista tuossa Aisinin lyhennetyssä mallissa.
Mr. Elsberg vaihtoi tuohon samaan ahtimeen mikä mulla on, kun seos imi rasvat pois laakereista tuossa Aisinin lyhennetyssä mallissa.
Viimeksi muokannut pe3k, 15.10.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mankin ahtaminen
Jos niitä kerran on uusiotuotantona, niin silloin aiheesta pitäisi löytää rutkasti lisätietoa! Valmistaja ja jälleenmyyjä pitäisi ainakin olla näkyvästi esillä.
Re: Mankin ahtaminen
Siinä viimeisin Ebay:ssä ollut: http://www.ebay.co.uk/itm/1968-PORSCHE- ... SS:GB:1123Zapsky kirjoitti:Jos niitä kerran on uusiotuotantona, niin silloin aiheesta pitäisi löytää rutkasti lisätietoa! Valmistaja ja jälleenmyyjä pitäisi ainakin olla näkyvästi esillä.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Ei oo muuten edes pahan hintainen! Tosin vähän nautattaa kun ei noilla oo ees laittaa valmiista tuotteesta aitoja kuvia . Ihan asiallisen oloinen sivu ja tuote muuten!
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Mankin ahtaminen
Ei hemuli pakko saada taitaa olla vaan rahastusta paljokohan ryöstävät.
E: missä hinnan bongasit
E: missä hinnan bongasit
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
no, on siinä kuitenkin youtubevideo käyntikuntoisesta monkeysta.
Lähinnä kai mittaavat kiinnostusta että olisiko moisella tuotteella markkinoita, tuotanto polkaistaan käyntiin jos kyselyitä tulee tarpeeksi.
Lähinnä kai mittaavat kiinnostusta että olisiko moisella tuotteella markkinoita, tuotanto polkaistaan käyntiin jos kyselyitä tulee tarpeeksi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Kivasti luistaa kytkin tos videolla.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Mankin ahtaminen
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1863204
tässä vois olla jollekin hyvä turbo johonkin keksintöön...
tässä vois olla jollekin hyvä turbo johonkin keksintöön...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Mankin ahtaminen
Mulla olisi vielä tuo aikaisemmin ketjussa kerrottu remmiahdin säilössä. Hinta 200€. Helsinki. Yv:llä viestiä.
Re: Mankin ahtaminen
Ite satuin kans voittaan sellasen saksan ebaysta pari kk sitten, 150e jäi hintaa posteineen, samaan aikaan oli myös ukssa, mutta hintaa sille ois tullu puolet enempi
Tuosta varmaan sais porttaamalla ihan virtaavan, mutta jääköhän tuotto silti 30-40hp max?
Vielä kun tietäis miten nopeaa se pitää laittaa pyöriin. Välitystä ois helppo säätää kun laittais ketjulla pyöriin. Tai tekis vaan mangeettoon hammastukset ja siitä remmi.
Tuo mitsun turbo oli mun vanha
Tuosta varmaan sais porttaamalla ihan virtaavan, mutta jääköhän tuotto silti 30-40hp max?
Vielä kun tietäis miten nopeaa se pitää laittaa pyöriin. Välitystä ois helppo säätää kun laittais ketjulla pyöriin. Tai tekis vaan mangeettoon hammastukset ja siitä remmi.
Tuo mitsun turbo oli mun vanha
Re: Mankin ahtaminen
http://www.ecotrons.com/products/small_ ... bocharger/
Eli valmistaja lupaa kyseisen turbon olevan 125cc--> moottorille sopiva, mutta paljonkos tommonen 125cc moottori jaksaa ottaa ahtoja/kestää? Jos nyt mietitään esim lifania tai vastaavaa konetta. JA kaasarin laittaisi koneelle menevän ilma ottoon ilmansuodattimen väliin. Mites tommosen ahtimen tiivisteet kestää bensaa? Ja ne ihmemiehet jotka näitä on rakennellut niin miten ootte ratkassu öljyn kierron? Ahtimelta öljyn lähdettyä sen hän pitäs päästä ns. suoraan valumaa takaisin moottoriin. JA tämmönen tähän loppuun mahdollista saada E85 toimimaan Ainakin enemmän tenhoa saisi irti?
Eli valmistaja lupaa kyseisen turbon olevan 125cc--> moottorille sopiva, mutta paljonkos tommonen 125cc moottori jaksaa ottaa ahtoja/kestää? Jos nyt mietitään esim lifania tai vastaavaa konetta. JA kaasarin laittaisi koneelle menevän ilma ottoon ilmansuodattimen väliin. Mites tommosen ahtimen tiivisteet kestää bensaa? Ja ne ihmemiehet jotka näitä on rakennellut niin miten ootte ratkassu öljyn kierron? Ahtimelta öljyn lähdettyä sen hän pitäs päästä ns. suoraan valumaa takaisin moottoriin. JA tämmönen tähän loppuun mahdollista saada E85 toimimaan Ainakin enemmän tenhoa saisi irti?
"Ei se millä, vaan miten!"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
Re: Mankin ahtaminen
Tuo on liika iso kyllä jos vertaa kkk kp31, mulla ois yksi jos haluaa ostaa.
Tuo on myös kiinakopio, niin huonolla tuurilla ei toimi ollenkaan.
Turboissa ei ole kunnon tiivisteitä akselissa vaan ne tiivistää sillä että kummallaki puolella on isompi paine kuin öljypuolella, niin ne päästää öljyä läpi jos on alipainetta imupuolella. Tuota ongelmaa vois pienentää laittamalla venttiili joka aukeaa alipaineella eikä kone imis niin paljoa turbon läpi.
Helpoin se turbo on laittaa koneen yläpuolelle ja paikasta riippuen joko koppaan uusi reikä tai öljyntäyttöreikään letku.
Isoin ongelma tuolla e85sella on se että on kaasari missä riittää virtaus, ettei kohokammio mene tyhjäksi kiihytyksessä. Kannattaa sitä käyttää.
Noiden turbojen siivissä ei ole mahottomia eroja, mutta pakopuoli on palio ahistavampi niin turbo pyörii pienelläkin teholla.
Tuo on myös kiinakopio, niin huonolla tuurilla ei toimi ollenkaan.
Turboissa ei ole kunnon tiivisteitä akselissa vaan ne tiivistää sillä että kummallaki puolella on isompi paine kuin öljypuolella, niin ne päästää öljyä läpi jos on alipainetta imupuolella. Tuota ongelmaa vois pienentää laittamalla venttiili joka aukeaa alipaineella eikä kone imis niin paljoa turbon läpi.
Helpoin se turbo on laittaa koneen yläpuolelle ja paikasta riippuen joko koppaan uusi reikä tai öljyntäyttöreikään letku.
Isoin ongelma tuolla e85sella on se että on kaasari missä riittää virtaus, ettei kohokammio mene tyhjäksi kiihytyksessä. Kannattaa sitä käyttää.
Noiden turbojen siivissä ei ole mahottomia eroja, mutta pakopuoli on palio ahistavampi niin turbo pyörii pienelläkin teholla.
Re: Mankin ahtaminen
- Toimiiko kaasutin paremmin turbon imu vai paine puolella?
- Voiko turbon öljykierron ottaa kannesta öljyjäähylle tarkoitetusta paikasta?
Riittääkö öljynpaine nousemaan turbolle asti? Voiteleeko öljy siitä alemmasta lauharin
asennukseen tarkoitetusta nipasta alakerralle mennessään enää mitään? Voiko tukkia
vain sen alemman reiän ja laittaa öljyn valumaan ahtimelta suoraan kytkinkopan läpi
takaisin alakertaan?
- Onko välijäähdyttimestä hyötyä näin pienen turbon kanssa?
Menettääkö mitään jos laittaa jonkun pienen välijäähdyttimen? (esim. jonkun autoon tarkoitetun)
- Voiko turbon öljykierron ottaa kannesta öljyjäähylle tarkoitetusta paikasta?
Riittääkö öljynpaine nousemaan turbolle asti? Voiteleeko öljy siitä alemmasta lauharin
asennukseen tarkoitetusta nipasta alakerralle mennessään enää mitään? Voiko tukkia
vain sen alemman reiän ja laittaa öljyn valumaan ahtimelta suoraan kytkinkopan läpi
takaisin alakertaan?
- Onko välijäähdyttimestä hyötyä näin pienen turbon kanssa?
Menettääkö mitään jos laittaa jonkun pienen välijäähdyttimen? (esim. jonkun autoon tarkoitetun)