Nyt kuuma peruna kopio Mikuni Vm 22 (26) säädöistä.
Setuppi :
125 lifan
D - Cat (katiton) vakioputki sleepperiluukin takia
Imukaula kohdistettu, lämpöeriste levy kannen ja kaulan liitoksessa + kaasarin ja kaulan välissä + tiivisteet.
Tyhjäkäyntisuutin kokoa 17.5
Vaahtomuovi putsari öljyttynä (kokeiltu myös ilman, kastelee ilmeisti tulpan / sammuu kierrosten antamisen jälkeen)
Pääsuutin kokoa 100, vaio 95
Neulan sokka keskimmäisessä
Seosruuvi auki 1.5 - 1.7 kierrosta
Tyhjäkäyntisuutin kokoa 15 (kaasarin mukana tullut)
Bensana toimii +kuukauden vanha 98 (hieman kulahtaneen väristä)
Oireet :
Tyhjäkäynti tuntuu raskaalta / rikkaalta (miedosti tupruttaa putkesta). Ajossa kun päästä moottorijarrulle sammuu liikennevaloissa jos ei anna kaasua.
Lähtee nätisti tulille kylmänä ja kuumana ilman ryyppyä (mideosti rikkaalla ilmeisesti).
Hämmästelen asiaa yleisesti koska vanhassa A1 Monkeyssä jossa katillinen vakioputki toimi suht moitteita kyseisellä setupilla ja nyt tällä katittomalla (50?) putkella varmaan liikaa vastapaineita tjsp vaikka kattia itsessään ei ole ollenkaan
?
Voisko kohokammion pinta olla liian korkea? Ei tosin vuoda ylivuodosta ja bensaletkun reititystä vähän jumpattu loivemmaksi. Otan letkusta varmaan vähän pituutta pois vielä ettei litisty mutkakohdassa. Myös ajoittaista kierrosten leijailua tapahtuu mikä taas viittais et laihalla hetkellisesti
(bensaletkun mutka?)
12.5 tyhjäkäyntisuutinta en löydä mistään (tämä A1 Monekyn vakiokoko jolla kylmäkäynnistys ilman ryyppä oli muistaakseni suht perseestä (laihalla).
Onko tässä nyt ainoa vaihtoehto vaihtaa piippu paremmin virtaavampaan / onko muilla ollut samantyyppisiä ongelmia? Kokeilen seuraavaks lyhentää bensaletkua ja ruuvata ton seosruuvin 0.5 kierrosta auki ja kattoa helpottaistko tota rikasta seosta. Tulppa vaihdettu Denson 7 arvoseen vakiota vastaavaks ja miedosti lyhyemmältä kierre vaikuttais kiinatulppaan verrattuna.. Onko muilla ollut tuon tulpan pituuden kanssa mitään havaittavissa? Jos jää hieman katveeseen tuo elektrodi kannessa?
En millään haluis tosta vähän kuristavasta ja semihiljasesta piipusta luopua, mutta jos ei muu auta, niin tilaan motorkitiltä Kepspeedin yläkauttasen rännin epätoivoisena..
https://www.motorkit.com/en/exhaust/194 ... onkey.html