Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Miten ryypyn anto vaikuttaa kiihdyttäessä?
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
ROSVO
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2016 15:26

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ROSVO »

Ryyppyä jos antaa välittömästi sammuu.
Sama juttu tyhjäkäynnillä.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja panda »

Juu ei nuo vehkeet toimi ryyppy päällä, eikä sitä sais pitääkkää ees käynnistkyksessä ku se potkasee takas ja halkasee lohkot :mrgreen: Mut isompaa suutinta jos se nykii, koita eka säätää neulaa rikaammalle, se ei vie ku 5min aikaa.
ROSVO
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2016 15:26

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ROSVO »

Koitetaan. Kiitokset (Y)
ROSVO
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2016 15:26

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ROSVO »

Kokeilin yhden pykälän alempana prikkaa kaasuttimen neulassa niin röpötys ja pätkiminen siirtyi alemmille kierroksille. Paljonko ootte aukassu seosruuvia kaasuttimissa?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja panda »

Seosruuvi vaikuttaa vaa tyhjäkäynnille. mut perus on kaiketi et ei yli 3 kierrosta saa olla auki ja 1.5 kierrosta auki ois passeli.. Koita säätää neulaa lisää ja koita mitä tapahtuu millonki, sit osaa arvioida pitääkö vaihtaa suutinta mihi suuntaa ja mistä. Kannattaa kattoo et tulppa on kans oikeen värinen ja hyvä, ettei oo liian heikko kipinä.
ROSVO
Viestit: 14
Liittynyt: 22.10.2016 15:26

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ROSVO »

Pitää kokeilla.
EI VITTU KULE
Viestit: 1
Liittynyt: 30.03.2017 19:00

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja EI VITTU KULE »

Elikkäs itsellä on tuollanen Jincheng manki ja tuli siihen tilattua tuossa äskettäin 72cc pytty ja kansi MBFMOTO:lta ja nytten alkaisi sitten se miettiminen että mitä säätöjä pitäisi kaasariin laittaa. elikkä kaasarina minulla on --> http://www.moposport.fi/kaasutin-phbg-18-as-4t-dellorto ja ihan noilla kaupasta tulleilla säädöillä on kun en ole käyttänyt tällähetkellä kiinni olevassa 50cc:ssä. elikkäs jos jollakin on ehdotuksia et esim: minkä kokoinen pääsuutin,tyhjäkäyntisuutin,ryyppysuutin ja luistineula kannattaisi olla ja pitääkö esim pääseos putkea vaihtaa? Elikkä eikuin kokeneemmat kaasarinsäätelijät kertomaan.
racer123
Viestit: 118
Liittynyt: 26.04.2014 17:50

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Ebaystä pz19 ja heittämällä säädöissä ja toimii. Dellortot on paskoja
Mirsseli1
Viestit: 3
Liittynyt: 30.03.2017 09:38

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Mirsseli1 »

Mistä voisi johtua, että 89 vuoden Honda Monkey yhtäkkiä alkoi reistailemaan.
Aluksi oli vaikea saada mopoa käyntiin ja mopo sammuili kesken ajon jos lopetti kaasun antamisen. Nyt muutaman päivän jälkeen mopo ei muuten lähde käyntiin, paitsi jos ensin koittaa käynnistää ilman ryyppyä jolloin se hieman hörähtää ja sitten käynnistää ryypyn kanssa, mutta silloinkaan ei toimi hyvin. Kun mopo on käynnissä niin se hieman röpöttää ja ainakin kuullostaa käyvän hieman korkeilla kierroksilla ja ei oikein pysy käynnissä. Tulppa on tosiaan vaihdettu ja kaasari puhdistettu. Ideoita? :think:

Kaasari http://pitracing.fi/shop/moottorin-osat ... ingke-19mm
Aikaisemmin on ollut 80 pääsuutin ja on toiminut, mutta yhtäkkiä seuraavana aamuna alkoi temppuilemaan. Pitäisikö vaihtaa suutin pienempään tai isompaan? :?:
racer123
Viestit: 118
Liittynyt: 26.04.2014 17:50

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Avaas kaasari ja putsaa perusteelisesti. Mimmonen ilmansuodatin on?
Mirsseli1
Viestit: 3
Liittynyt: 30.03.2017 09:38

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Mirsseli1 »

Vaahtomuovinen.

Kaveri sanoi, että kannattaa ostaa pienempi suutin, mutta se menee ensiviikolle.
Viimeksi muokannut Mirsseli1, 31.03.2017 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
racer123
Viestit: 118
Liittynyt: 26.04.2014 17:50

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Enpä usko, tuossa kaasarissa kun ryypyn toiminta perustuu läppään joka rajoittaa ilman saantia. Pomminvarma kapine.
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Ja jos se yhtäkkiä alkoi niin tuskin se suuttimen vaihto auttaa, jos siis ennen toiminut hyvin :)
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Mirsseli1
Viestit: 3
Liittynyt: 30.03.2017 09:38

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Mirsseli1 »

Juu sitä itsekkin mietin
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Moi! Olisi kiva kuulla millaiseilla setupeilla olette saaneet MOLKT 26 toimimaaan.
Mulla tuo on uudessa sähköstartilla varustetussa 150 YX:ssä.
Alkuperäisellä tyhjäkäyntisuuttimella 17.5 ei lähtenyt käyntiin juuri ollenkaan.
Vaihdoin 22.5 ja lähti käyntiin.
Nyt on tyhjäkäyntisuutin 25, pääsuutin 105 ja neula toiseksi rikkaimmalla.
Ajossa suht ok, tosin sisäänajossa joten täysikaasusta ei vielä hajua.

Käyntiinlähtö edelleen tökkii. Sähköstarilla ei lähde kylmänä vaikka pyörittää ihan hyvin, potkulla kyllä. Lämpimänä lähtee sähköstartilla. Puolilämpöisenä siinä ja siina ja jos ei lähde niin kastuu tulppa. Potkulla lähtee kunhan tulppa kuivuu.
Akkunakin on kunnollinen http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/ ... 71_man.pdf tuossa on potkua. Sähköstartti on vain ilmeisesti liian hidas pyörittämään tuota kevyellä vauhtipyörällä varustettua konetta. Ajokelit tosin vielä melko kylmiä.


Katsotaan nyt sisäänajon jälkeen lentääkö tuo kaasari mereen ja tilalle aito Keihin tai Mikuni :think:
Viimeksi muokannut ariilari, 26.04.2017 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
eemiiil
Viestit: 13
Liittynyt: 03.11.2015 13:50
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja eemiiil »

http://mbfmoto.com/kaasuttimet/1745-car ... ketti.html toimiiko miten 72cc sylkällä ja 110cc lasketulla kannella
-eemil-
Nepa
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 16:50

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Ostin Keihinin pääsuuttimen - 99101-116 M4, 75. Eikä se sopinut. :shock: Mikäköhän pääsuutin sopisi? Voisiko joku linkata? :think: Auttakaaa tyhmää.

Kaikki kurit otettu pois ja 15/35 + rajoitin. Skyteam monkey kyseessä.

edit: Kaasari olikin Deni pz en oo varma mikä pääsuutin tohon sit menee. apuaa :oops:
merlin
Viestit: 2
Liittynyt: 23.06.2017 18:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja merlin »

Käykö tämä kaasaripaketti hondan puolariin suoraan? Imukaula näytti tuossa aika jännältä :p
http://mbfmoto.com/kaasuttimet/1745-car ... ketti.html
Samuuu
Viestit: 12
Liittynyt: 21.03.2017 17:21

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Samuuu »

onkos jollain kokemusta/tietoa miten saisi ton 19mm kaasarin http://mbfmoto.com/kaasuttimet/1888-kaasutin-pz19.html säätöihin. pääsutin 70

vika. kun nopeasti vääntää kaasua niin kone melkein sammuu. ja ajaessa täys kaasulla saa näköjään liikaa bensaa. pari viikoo sitten se toimi hyvin ja huippunopeus oli 70kmh mutta sen jölken kun kävin sitä säätämässä niin menee tuskin vain 50-55kmh.

viritykset. 50cc 19mm kaasari, avarettu kansi, kuriton putki ja powerfilter..
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Imuvuoto ainakin itsellä oli...
Kannen ja imukaulan tiivistepintojen sorvaus suoraksi, tiivisteiden teko (maitopurkista) ja kunnollinen kiristys auttoi.

Jos imukaula-kaasari liitosta ei saa kireälle, 6mm mutterista saa hyvän osan kun hioo neliskanttiseksi ja pistää niiden kaasarin "neliöiden" tilalle. Nauhakoneella varmaan helpoin, onnistunee ihan perus viilallakin.

Kato myös ettei ryyppy ole jumittanut päälle.


Tuli muuten tilattua kiinasta 22mm kopiokeihini, perkele täähän on liki alkuperäisen laatuinen! 10 eurolla mainio kaasari.
Samuuu
Viestit: 12
Liittynyt: 21.03.2017 17:21

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Samuuu »

tuskin mulla ilmavuotoa on. koska toimi mainiosti ajaessa mutta ei käynyt tyhjänkäyntiä niinmenin sitä sitten ruuvaamaan.
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Minkäslaisilla säädöillä ootte saanu 22mm mikuneita säätöihin 72cc kanssa? Isovenakannella tottakai. Vaikuttaako huomattavasti kun nyt ois se jinkun 16mm? vakiokaasari, se soikea taitaa olla sama kuin skytareissakin?
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Kyllä se vaikuttaa aika huomattavasti yläkierroksilla. Itselläni oli 90 suutin ja neula keskiasennossa 85cc kitin kanssa 23/20 venoilla. Muista hankkia imukaula, mikä kääntyy vasemmalle vähän, koska muuten luisti/kaasuvaijeri ottaa runkoon kiinni.
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Onkos muilla ollut sellaista ongelmaa että kiinamankin vakio kaasuvaijeri tuntuu liian lyhyeltä isommalla kaasarilla ja imukaulalla joka kääntää kaasaria sivuun? Mulla vaijeri ihan löysimmässä asetuksessa mutta silti tuntuu liian lyhyeltä. Miten ootte tämän ongelman ratkaisseet? Onko muuta ratkaisua kuin ostaa pidempi kaasuvaijeri?
Vastaa Viestiin