Sylinterikannen avarrus
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 20.01.2009 21:18
- Paikkakunta: Pori
Re: Sylinterikannen avarrus
Onko kannen avarrus vaikea toimenpide? En todellakaan ole mikään poropeukalo, mutta olisi kiva tietää mitä väki on mieltä toimenpiteen vaikeudesta.
Moraali on kahle
Re: Sylinterikannen avarrus
Ei, kunhan vähän miettii mitä tekee.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Sylinterikannen avarrus
Ensinnäkin imukanavan "alapuoli" tulisi jättää vakioksi. Siitä imukanavan pitäisi olla korkeussuunnassa kapeimmillaan. Paitsi tietenkin valujäämät hioa pois. Ja seetejä kannattaa varoa.
Re: Sylinterikannen avarrus
Miksi, miksi, ja miksi.
"Imukanavan alapuoli" on vähän hankala käsite, tarkoitat kuitenkin sitä imukanavan sisäkurvia? Koko homman tarkoituksenahan on saada seos mahdollisimman kohtisuoraan venttiiliä päin (venttiilin suuntaisesti) jolloin seoksella on pienin virtausvastus ja seos levittäytyy parhaiten palotilaan.
"Imukanavan alapuoli" on vähän hankala käsite, tarkoitat kuitenkin sitä imukanavan sisäkurvia? Koko homman tarkoituksenahan on saada seos mahdollisimman kohtisuoraan venttiiliä päin (venttiilin suuntaisesti) jolloin seoksella on pienin virtausvastus ja seos levittäytyy parhaiten palotilaan.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 06.03.2006 19:04
Re: Sylinterikannen avarrus
Niin no, mun mielestä vastasit tohon omaan "kysymyksees", sillä jos seos halutaan saada virtaamaan kohtisuoraan venttiiliä kohden, niin siltä sisäsyrjältä ei voi ottaa kun hitusen tavaraa pois koska muuten mutkasta tulee liian suora, joka ohjaa virtausta vastakkaiselle puolelle (ulkokaarelle). Näin sen ainakin itse tuumailin toimivan, mutta joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä...Wiibo kirjoitti:Miksi, miksi, ja miksi.
"Imukanavan alapuoli" on vähän hankala käsite, tarkoitat kuitenkin sitä imukanavan sisäkurvia? Koko homman tarkoituksenahan on saada seos mahdollisimman kohtisuoraan venttiiliä päin (venttiilin suuntaisesti) jolloin seoksella on pienin virtausvastus ja seos levittäytyy parhaiten palotilaan.
Re: Sylinterikannen avarrus
Pikkutankki vastasi puolestani.
Re: Sylinterikannen avarrus
Mikä on ku melkee kaikisa isomman luokan kansisa on pakokanava niin ahas?
Vissiin yxin kannessaki on sellanen ettei sormi mahu läpi
Vissiin yxin kannessaki on sellanen ettei sormi mahu läpi
Re: Sylinterikannen avarrus
Pitäähän sitä jotain viritysvaraa olla koneessa
Kyllä itekki joutuu nyt kairaamaan lifanin kannen... ankara valumöykky just pakopuolen venttiilinohjurin päällä. Imua ei tarvi nyt ku vähän siistiä vaan.
Kyllä itekki joutuu nyt kairaamaan lifanin kannen... ankara valumöykky just pakopuolen venttiilinohjurin päällä. Imua ei tarvi nyt ku vähän siistiä vaan.
Re: Sylinterikannen avarrus
Jos meinaa(t) kanavat iha pyöreeks vetää nii on kätevä ku ottaa venanohjurit irti niin ei tarvi hinkata puoltapäivää sitä rautaa pois. Sit rälläkällä ohjurista puolet pois ja viimmeistelee paikallaan.
Kannattaa vaan pyöristää sitä ja kahtua että hakkaa suoraan, ku muuten vuotaa venat.
Muutenki täälä saa vähä kuvan ettei niitä saa etes irti, mut ku ite koitin niin ei tarvi käyttää edes voimaa..
Kannattaa vaan pyöristää sitä ja kahtua että hakkaa suoraan, ku muuten vuotaa venat.
Muutenki täälä saa vähä kuvan ettei niitä saa etes irti, mut ku ite koitin niin ei tarvi käyttää edes voimaa..
Re: Sylinterikannen avarrus
lähtee, mut ku laittaa takas niin ei kannata hirveesti hakata. Mulla yhestä ohjurista lohkes paloja irti pirusti
Kahesta kannesta irrotin ja parisa minuutisa lähtee..
Kahesta kannesta irrotin ja parisa minuutisa lähtee..
Re: Sylinterikannen avarrus
-
- Viestit: 881
- Liittynyt: 28.12.2008 21:53
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Sylinterikannen avarrus
Tota ku mulla on toi avartaminen hiukka hakuses vielä ni neuvokkaapas mua ku kysyisin että miten imukanavaa kuuluu avartaa oikein? Meinaan voiko reikää ns. vaan isontaa vai pistää se sylkemään johonki tiettyyn kohtaan? Entä voiko avartaa kantta niin että kaikki hilut on sisällä, ilman että hajoaa? Entä jos esim. imukanava on 16mm niin saako pako olla vakio? Onko mitn hyötyä avartaa vaan siitä päästä vai täytyykö koko rööriä suurentaa? Kiitti jo etukäteen.
Gas, grass or ass. No one rides for free
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 06.03.2006 19:04
Re: Sylinterikannen avarrus
Jos haluat tehdä homman kunnolla niin ensin purat kannen osiksi (kaikki osat pois lukuunottamatta ventiilinohjureita. Otat kannen kaveriks myös pelkän
imukaulan ja sovitat sen portaattomasti imukanavan kanssa. Ja kanavan kuuluu olla kartion muotoinen eli kaveventua loppua kohti. Ja kanavan sisäsyrjältä eli sen mutkan lyhemmänpuleiselta sivulta ei sais vinguttaa tavaraa paljoa pois, otat mielummmin enemmän siltä ulkosyrjältä. Ja pyrit saamaan kanavasta mahdollisimman tasaisen muodoiltaan, ja tällä takoitan sitä, että kanavassa ei ole mitään ylimääräsiä paiseita ja kuoppia, jotta seos virtaisi mahdollisimman hyvin. Ja älä vinguta niitä Venanohjureita paskaks vaan jätä ne sinne, ei niitä turhaan ole sinne laitettu. Venan ohjureiden ympäriltä voi ottaa kanssa vähän tavaraa pois mutta ei liikaa. Pakokanavaan vähän sama juttu, mutta sen ei tavii olla niin avara kuin imun. Ja toi avarrus tehään sitten parhaiten paineilmavingulla ja dremelillä erilaisia teriä käyttäen. Ja mitä paremmin kanavat viimeistelet sen parempi
Niin ja niitä ventiilin seetejä ei saa turmella eli niitä pintoja mitä vasten ventiilinlautanen liivistyy kun ventiili on kiinni. Ja avarruksen yhteydessä kannattaa hioa ne seetit siihen tarkoitetulla hiomatahnalla, eli pistää sitä tahnaa siihen venttiiliin ja pyörittelee sitä ventiiliä sitä kannen seetiä vasten jolloin pinnat hioutuu. Ja voi myös testata hionnan jälkeen, että pitääkö venttiili: Kun venttiili on kiinni jousineen, niin kaataa kanavaan bensaa ja jos palotilaan ei pääse bensaa, niin venttiili pitää...
imukaulan ja sovitat sen portaattomasti imukanavan kanssa. Ja kanavan kuuluu olla kartion muotoinen eli kaveventua loppua kohti. Ja kanavan sisäsyrjältä eli sen mutkan lyhemmänpuleiselta sivulta ei sais vinguttaa tavaraa paljoa pois, otat mielummmin enemmän siltä ulkosyrjältä. Ja pyrit saamaan kanavasta mahdollisimman tasaisen muodoiltaan, ja tällä takoitan sitä, että kanavassa ei ole mitään ylimääräsiä paiseita ja kuoppia, jotta seos virtaisi mahdollisimman hyvin. Ja älä vinguta niitä Venanohjureita paskaks vaan jätä ne sinne, ei niitä turhaan ole sinne laitettu. Venan ohjureiden ympäriltä voi ottaa kanssa vähän tavaraa pois mutta ei liikaa. Pakokanavaan vähän sama juttu, mutta sen ei tavii olla niin avara kuin imun. Ja toi avarrus tehään sitten parhaiten paineilmavingulla ja dremelillä erilaisia teriä käyttäen. Ja mitä paremmin kanavat viimeistelet sen parempi
Niin ja niitä ventiilin seetejä ei saa turmella eli niitä pintoja mitä vasten ventiilinlautanen liivistyy kun ventiili on kiinni. Ja avarruksen yhteydessä kannattaa hioa ne seetit siihen tarkoitetulla hiomatahnalla, eli pistää sitä tahnaa siihen venttiiliin ja pyörittelee sitä ventiiliä sitä kannen seetiä vasten jolloin pinnat hioutuu. Ja voi myös testata hionnan jälkeen, että pitääkö venttiili: Kun venttiili on kiinni jousineen, niin kaataa kanavaan bensaa ja jos palotilaan ei pääse bensaa, niin venttiili pitää...
-
- Viestit: 881
- Liittynyt: 28.12.2008 21:53
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Sylinterikannen avarrus
Ohjureista sen verran, että jos niitä ei nyt vedetä aivan sileäksi, niin kyllähän ne kannattaisi ottaa irti ja vingutella ne hieman paremmiksi. Ei niitä sinne turhaan ole laitettu, mutta onhan niistä tehty hyvältä varaa isoja, eli katkaisu/ohennus varaa on. Tämä tietenkin, kun haetaan ne kaikki sadasosa polletkin koneesta
Re: Sylinterikannen avarrus
Eihän tässä kannen avarruksessa muutenkaan haeta juuri kymmenesosapolleja enempää. Tarkotan nyt näitä pienempiä kansia.
Re: Sylinterikannen avarrus
Aha, eli ero avartamattoman vakiokannen ja (kunnolla) avarretun vakiokannen välillä ei ole kymmenesosahevosvoimaa suurempi? Taitaa avarrus kusta jos ei tuon suurempaa hyötyä saa aikaan
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Sylinterikannen avarrus
Eihän sitä tietenkään huomaa tehoissa jos avarrat uudenmallin kannen 16mm dellorton imukaulalle sopivaks..
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Sylinterikannen avarrus
Tarkotin kymmenesosillani kaikkea 0,99-0,10 hp:n väliltä. Tuskin nousee vakio kannessa yli hevosvoimaa.Wiibo kirjoitti:Aha, eli ero avartamattoman vakiokannen ja (kunnolla) avarretun vakiokannen välillä ei ole kymmenesosahevosvoimaa suurempi? Taitaa avarrus kusta jos ei tuon suurempaa hyötyä saa aikaan
Re: Sylinterikannen avarrus
Joka on vakio mankille aika paljon.
Re: Sylinterikannen avarrus
avaaks pissikset sit dremelilJa jos ei esim. omista kompuraa, niin karskit jätkät avartaa kantensa isku- tai akkuporakoneella
Re: Sylinterikannen avarrus
mihin kokoon kannattaa tuosta uudenmallin kannesta avartaa kanavat? ja miten tuo imukanava pitää suurentaa että se on kartion mutoinen. Paljo se pitää olla alku kohdasta ja paljo kaventua loppu kohtaan? Haittaako esim: jos kaasari on 16mm dellorto ja kanava 20mm?
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Sylinterikannen avarrus
Ei haittaa, koska PHBG lorttojen imukaula on 22mm...monki kirjoitti:Haittaako esim: jos kaasari on 16mm dellorto ja kanava 20mm?
Ite oon ainaki vetäny aina kanavista vaan sen imukaulaa/pakoputkea vasten olevan pään sen kokoseks ku tarvii, eli en oo koko kanavaa avartanu... Se tehoero mikä niillä eri avarrustyyleillä on, on niin pieni.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Sylinterikannen avarrus
onko sopivat 50cc ja 70cc kanssa nämä koot: imu: alusta 20mm ja lopusta 18mm ja pako 16mm?
vai onko parempia ehdotuksia?
vai onko parempia ehdotuksia?