Alfamer:Nelitahtimoottorin viritys, "imukanavan laskennallisesti paras koko on 0,8ximuventtiilin lautasen koko ja pakokanavan koko 1,25x pakoventtiilin lautasen koko.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
njoo, empä tiedä onko siitä sitte oikeesti niin paljo lisätehoja jos ovat noiden mittojen mukaiset. mullaki ny satakymppiin tulos 25mm putki ja pakoaukkoki pitäis avartaa, 1.25*20mm=25mm eli pitäis olla tuo 'laskelmallisesti parhain koko'.
sitä en kyllä tiedä kuinka tuo imupuoli pitäis oikeesti mennä, pitäiskö se kanava olla muka (0.8*23=)18.4mm, jos sen kokosen kaasarin satakymppiin pistäisin niin ei paljo tehoja tulis tiedä sitte pitääkö istuttaa joku 27mm imuvena tohon että saa 26mm kaasarille jotain mistä ne tehotkin pääsee sinne sylinteriin
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
niinhän ne on joo, nooh, putki ny tulee kuitenki 25mm sisäpaksuudella joka pitäis olla sopiva isommille venoillekkin, nimittäin tuntuu vähä et ahdistaa noi 23/20 venat tos 110cc kannes ku kaasariki on 26mm, eli jossain vaiheessa ku on rahaa ja muuten hyväs kunnos niin hommaan 27/23 venasen kannen.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Nuo Bilteman terät tuli ostettua niin noista ainoa on tuo 13mm jolla voi tehdä tuota U:n muotoista liikettä. Eli eikö tuota 19mm terää voi vaikka vähän kuluttaa ja sitte ruveta vaan suoraan vetämään läpi (kuitenkin maltilla ettei tuu paskottua koko kantta), kun 18mm kanava olis tarkotus tehdä.
Ois vissii kannattanu ostaa vähä pienempikokosia puikkoja?
kun oikeaoppisesti kantta avarretaan niin pitää kertoa venttiliin halkaisija luvulla 0,85 ja tuloksi tulee aukon oikea halkaisija esim jos imu 23mm niin aukko on 23mm x 0,85 = 19,55
imupuolella tuo, pakopuolella 1.25*venttiilin koko. lukee jopa samalla sivulla...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Jos nuo bilteman kivet on yhtään samaa laatua kun robbarin täysin samannäköinen setti niin voi avartamisen unohtaa. Niin luokatonta paskaa että ennemmin vetää vaikka käsiviilalla
Yksikin tuollainen kurrin kuvasta löytyvä kunnollinen työkalu tekee hommasta paljon miellyttävämmän.
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
No höh Pitäs kai hakee rautakaupasta yks tollanen kurrin linkittämä. Kaippa riittää ~2500rpm tollaselle? Iskuporakone on koviten kiertävä porausvehe joka talosta löytyy...
IskuporakoneIskuporakone Jos haluu oikeesti HYVÄÄ jälkeä, niin dremeli tai vinku. Se porakone on niin iso rohjo, että ei saa siitä kanavasta koskaan hyvää.
Ton kanssa saakin varmasti just sen mistä maksaakin. Mutta joo tollanen pienoispora on kätevä kun se mahtuu paremmin siihen ja on tilaa käännellä ja väännellä. Tosin onnistuu se iskuporakoneellakin, oon sitäkin käyttänyt.
Ite oon kans ihan normi porakonetta käyttäny ja hyvää jälkeä on tullut. Tos joku VM-kansi, ku vähä aika sitten junssäsin, kapenee kyllä aika äkkiä 25-21mm, mutta menkööt kun en kuitenkaan mitään ihan huippu suorituskykyä hae.. -> http://www.aijaa.com/v.php?i=3205257.jpg
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
jep, ja jäähtyy samalla. sormenkin kerran poltin tossa...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...