Sylinterikannen avarrus
Re: Sylinterikannen avarrus
jooeimitää
Viimeksi muokannut ConneX, 13.07.2010 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sylinterikannen avarrus
Yleensähän imusarjoja ja venttiilejä kiillotetaan. Eli jos parasta virtausta haluaa niin kannattaa hioa avarruksen jälkeen.
Re: Sylinterikannen avarrus
mjaa, ei tiedä. jos kuulin väärin..
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Re: Sylinterikannen avarrus
imu puoli ei saisi olla kiiltävä vaan röpelöinen, vaikka hiekkapuhallettu mutta pako puoli sais olla kiiltävä, näin pitäis virrata parhaiten mutta mankissa ei huomaa eroa koska ei vaikuta kovin paljon
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Sylinterikannen avarrus
Miksi näin?
Re: Sylinterikannen avarrus
Seos pisaroituu kiiltäville pinnoille eikä välttämättä sekoitu kunnolla. Ite oon tykänny hiekkapuhaltaa vaa ni sillee tulee hyvä.
Sit imuvenaa jättän semmost pient röpelöö et sekottuu viel siinki.
Sit imuvenaa jättän semmost pient röpelöö et sekottuu viel siinki.
Re: Sylinterikannen avarrus
Juu tuollasesti oon kylläkin kuullut puhuttavan. Ite oon mopossa vetäny kaikki aina sileeks, mutta tuskimpa mopossa ero näkyy.
Ihmettelen vaa kun joitakii autoprojekteja kattelee ni jotkut vetää sileiks ja jotkut jättävät karheeks. Jos on karhea niin ilman ja pensan pitäs sekottuu paremmin kun karheus synnyttää pyörteitä
Ihmettelen vaa kun joitakii autoprojekteja kattelee ni jotkut vetää sileiks ja jotkut jättävät karheeks. Jos on karhea niin ilman ja pensan pitäs sekottuu paremmin kun karheus synnyttää pyörteitä
Re: Sylinterikannen avarrus
Karhee on hyvä matalille kierroksille ja pienelle moottorille.
Ja kiiltävä on sitte ku ruvetaa virittää tosissaa jotain autoa radalle ja korkeille kierroksille.
Mut ei taida näkyä erot mankimoottorissa paitsi ehkä kylmäkäynnistyksessä?
Ja kiiltävä on sitte ku ruvetaa virittää tosissaa jotain autoa radalle ja korkeille kierroksille.
Mut ei taida näkyä erot mankimoottorissa paitsi ehkä kylmäkäynnistyksessä?
Skootterit on hinteille!
Honda monkey 4ever<3
Honda monkey 4ever<3
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Sylinterikannen avarrus
Mankikoneessa kannattaa vissiin jättää karheeksi imupuoli, kierrokset on kuitenki yleensä alle kymppitonnin siinä parhaimman tehon kohdalla...
Pakokanava kannattaa olla kiiltävä, kuten myös esim. venttiilit ja männän kupu/laki, koska kiiltävään(=sileään) pintaan karsta tarttuu paljon huonommin.
Pakokanava kannattaa olla kiiltävä, kuten myös esim. venttiilit ja männän kupu/laki, koska kiiltävään(=sileään) pintaan karsta tarttuu paljon huonommin.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterikannen avarrus
Jep, ja lämpöä siirtävää pinta-alaa on silloin vähemmän, jolloin pakokaasut pysyvät mahdollisimman kuumana ja koneen osat viileämpinä.
(käytännössä nää on aika marginaalisia asioita)
(käytännössä nää on aika marginaalisia asioita)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterikannen avarrus
--pahoittelen nostoa---
Mitä jos avarrus kusee? joutuuko ostamaan uuden kannen?
Mitä jos avarrus kusee? joutuuko ostamaan uuden kannen?
Manki on aina manki muttei suinkaan vielä vanki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
Re: Sylinterikannen avarrus
Ei ollut paha nosto tälläisessä topicissa.
Jos satut liikaa esimerkiksi ottamaan tai kanavassa portaita, eikä enää saa korjattua kansi on pilalla.
Jos satut liikaa esimerkiksi ottamaan tai kanavassa portaita, eikä enää saa korjattua kansi on pilalla.
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Sylinterikannen avarrus
Juhis kirjoitti:Ei ollut paha nosto tälläisessä topicissa.
Jos satut liikaa esimerkiksi ottamaan tai kanavassa portaita, eikä enää saa korjattua kansi on pilalla.
no taidan jättää tekemättä, ellei joku halua myydä/vaihtaa avarrettua kantta
Manki on aina manki muttei suinkaan vielä vanki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
Re: Sylinterikannen avarrus
Aika pitkälti saa korjattua kemiskillä tjv. jos sattuu vaikka kanava puhkeamaan, toki kaikkea ei silläkään voi korjata...
Re: Sylinterikannen avarrus
Jep, itellä meni myyntiin tuo lifani sen takia kun oli primary clutch ja lisätehoa poliniin kaivattiin Kannesta en sano mitään kun ei ikinä tullu katottua millaset venttiilit siellä oli sisällä.
En tiiä onko tätä linkattu tänne aikasemmin mutta linkissä olevas pdf tiedostossa käydään aika perusteellisesti läpi sylinterin kannen hengittävyyttä, autossa tosin, mutta hyvin sovellettavissa mankin kokoseen laitteeseen.
http://theseus.fi/bitstream/handle/1002 ... sequence=1
Kokoan himassa excel taulukkoa millä voi kätevästi laskea seoksen nopeuksia, virtauspinta-aloja yms muita perus viritykseen liittyviä kaavoja. Oisko kellään tarvetta tollaselle tiedostolle kun saan joskus valmiiks?
En tiiä onko tätä linkattu tänne aikasemmin mutta linkissä olevas pdf tiedostossa käydään aika perusteellisesti läpi sylinterin kannen hengittävyyttä, autossa tosin, mutta hyvin sovellettavissa mankin kokoseen laitteeseen.
http://theseus.fi/bitstream/handle/1002 ... sequence=1
Kokoan himassa excel taulukkoa millä voi kätevästi laskea seoksen nopeuksia, virtauspinta-aloja yms muita perus viritykseen liittyviä kaavoja. Oisko kellään tarvetta tollaselle tiedostolle kun saan joskus valmiiks?
Re: Sylinterikannen avarrus
laitahan tiedot sitten jakoon vaan, liika tieto ei ole haitaksi. Tosin, kannattaa miettiä myös mikä on mankin kannen suhteen tarpeellista verrattuna autojen kansiin. Mutta olisi kyllä hienoa jos jaksat julkaista.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterikannen avarrus
Juu pitää nyt katsoa mitä kaikkea tohon pystyy tekemään tai riittää osaaminen, kansi hommista ainakin koitan tehdä melko kattavasti osaamisen mukaan.