kurri kirjoitti:Joo, kyllä sen sitten luistista ja pytystä näkee jälkeenpäin että onko menny paskaa läpi. Mä ainakin investoin suodatinöljyyn sen kympin kun koneessa on palikoita satasilla...
Ja se perhanan puolen litran pänikkä kestää vuositolkulla kun sitä mene joku ruokalusikallinen kerrallaan
Joo toi on kyllä totta ! mutta ei vaan sillon penskana miettiny tommosia ku dellorto laulatti 80 malossia niin mukavasti ja ilman minkäänlaista suodatinta, sillon isi makso poraukset ja huollot,
nyt tämä isi maksaa omien lastensa poraukset ja huollot ni pitää olla tarkempi.
Semmonen vinkki ketkä aikoo laitaa pipercrossin kiinni: Mankin vakioputsarissa kun on on 2 osaa , avaat sen ja tyhjennät sitten se kaasarin puoleinen puolisko ,niin siihen saa piperin paljon paremmin kiinni kun laitat sen siihen päälle ja siihen nippuside tiukalle ni hyvä tulee ; )
Mieluummi kyllä se pipercrossi kun bilteman putsari, siitä ei tunnu menevän oikein ilma läpi kun kemmu vetää tosi rikkaalle kun laittaa bilteman putsarin kiinni.
Joo, kaverilta saisin halvalla Uni filtterin, se vaan on kokoa 1" eli 24-30mm. Meniskö kiinni kun mulla on semmonen 22mm soikee Masain kaasari, sitä isompaa "Keihin" mallia. Ilmanputsarin kiinnitys on kai 35mm. Saisko menemään
Ostin tollasen biltema fiddyn oravaimurin tilalle(oravaimurissa oli reikä) niin onko sitä pakko öljytä tai onko siitä paljonkin hyötyä kun hyvin se tuntu toimivan ilmankin? ja pitääkö sen öljyn olla imanputsari öljyä vai käykö esim. perus moottoriöljy?
Moottoriöljyllä ja ilmanputsariöljyllä on helvetinmoinen ero. Moottoriöljy vaan vaikeuttaa ilman kulkua putsarin läpi, ja lisäksi suodatusteho ei ole yhtä hyvä kuin oikealla öljyllä. Ilmanputsariöljy on helvetin tahmaista, se suojaa moottorisi _pienimmiltäkin_ hiekkapöllyiltä toisinkuin moottoriöljy. ja se ei tuki ilmanputsaria.
Ja, moottoriöljy ei välttämättä kestä kauaa putsarissa kiinni. Oikea ilmanputsariöljy kuivaa hiukan kiinni.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa