Ja se hyvä puoli noissa kiinalaisissa akseleissa on että ne on yleensä pitempiä mitä hondan, tai ainakin noi kiinancrossin moottorien akselit on muutaman sentin pitempiä
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Hmm, bilteman tiivisteliimaa olen käyttänyt imukaulassa, kannentiivisteessä, alatiivarissa ja monessa muussa paikassa. Hyvin toiminut ja haiseekin hyvälle (tervalle).
Jos uusit tiivisteen niin jätä se liima laittamatta jos tiiivistepinnat on suunnilleen ehjät, kyllä se pitää sillä uudella tiiivisteelläkin öljyt sisällää.
Aina tähän mennes kasannu aina uusilla tiivisteillä (ei tiivisteliimaa), Mut siinä öljypropun kohdilla vetarin lohkos on pien naarmu, mistä vuoti alussa. sitte sisäänajon aikana se loppu. Ja ton kasauksen jälkeen olis tarkotus ajella parikytä tonnia ilman availuja.(mopoikä)
Jos ostais tyylii sikasil gasket (tuntunu kehuvan monet) sellasen ihan pienen juovan, tyyliin 1mm jouva vetarin lohkon ja keskilohkon väliin. Tuskin haittaa on?
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Tai sitten laitat sitä tiivisteliimaa vaan sinne missä on niitä naarmuja tiivistepinnassa, mitä vähemmän sen parempi, öljypumpun sihti menee ilosesti tukkoon tiiivisteliimakietaleista kun pistää kunnolla.
Mistäköhän koneen sisältä mahtaa tällainen olla kotoisin? MG- ja kytkinkoppa otettu irti, ei muuta. Kyseessä on siis puolarikone. Löysin tuon työpöydältä kun nostin koneen pois, en siis ole itse tuota irroittanut.
Kertokaahan mitenkä on helpointa asentaa käynnisty akselin kun ei mene millään kohilleen. Ja sitten vielä sellanen kysymys että kuuluuko vaihteita pystyä vaihtamaan vaikka kytkin osat ja koppa ei ole paikoillaan. Mulla se vaihteen siirtimen akseli liikkuu niin että siirrin pomppaa rummun tappejen yli.
Onko sulla akseli purettuna pois paikoiltaan vai kytkinpuolen lohkossa kiinni?
Jos on lohkossa niin sen saa ihan pienellä väännöllä uppoon siihen kohtaan missä pitäis olla, ja vaihteiden pitäis toimia vaikkei oo mitään muuta ku vaihdelaatta, rulla ja vaihdeakseli kiinni
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Grimnir kirjoitti:Onko sulla akseli purettuna pois paikoiltaan vai kytkinpuolen lohkossa kiinni?
Jos on lohkossa niin sen saa ihan pienellä väännöllä uppoon siihen kohtaan missä pitäis olla, ja vaihteiden pitäis toimia vaikkei oo mitään muuta ku vaihdelaatta, rulla ja vaihdeakseli kiinni
Jep sain sen akselin kiinni. Mutta sellasta kyselen vielä että tuleeko se vaihdesiirrin/akseli millään muulla kiinni kun sinne vaihderummun "levyn" alle?
Kannattaa testata ennen kun kasaa kytkinpuolen että vaihteet pelittää... Ottaa päähän mukavasti ku on öljyt koneessa ja huomaa vaihteistossa olevan shimmiprikan olevan väärässä päässä..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Nonniin vaihteet toimii, mutta kytkin vipu tuntuu kädellä jäykältä enkä usko että kytkin toimii. En ole purkanut kopasta sitä kytkin vipua joten siinä tuskin mitään vikaa on. Laitoin aika tiukalle sen kytkin mutterin ja prikassa luki outside ulospäin. Onkohan tähän jotain jippoja.