PeeJiin 140cc* Rässimanki
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Hyvän näkönen peli
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Noniin, manki on edistynyt aika paljon.
Tarvittavat osat on saatu ja mopo on nykyisin ajokunnossa. Pientä pätkimis ongelmaa oli aluksi, mutta korjaantui pienemmällä suuttimella. Vetoja tuntuisi olevan ihan ok . Takajarruun pitää perehtyä, nytkyttää jarruttaessa. Myös keula on emäputkeen väljä, liekö laakerit levähtänyt vai mikä. Muuten tuntuisi olevan toimiva laite. Välitykset täytyisi vaihtaa pidemmiksi, 15/40 väleillä kaksi ensimmäistä vaihdetta on ihan turhia . Polttoaineena toistaiseksi 50/50 seoksella re85/e95, mutta tulee tulevaisuudessa käymään ainoastaan viinalla.
Jatketaan tarinointia, kunhan tulee taas mopon luona käytyä. Ikävästi työt hidastaa pärräilyä
E: tuli kaverilta ostettua pikakaasu tähän, vakiokapulassa kun on vähän turhan pitkä liikerata . Pari kahvaa ja vaijeri tuli myös ostettua, niin pääsee rakentamaan käppäriä. Myös pidemmät välitykset on tulossa.
Tarvittavat osat on saatu ja mopo on nykyisin ajokunnossa. Pientä pätkimis ongelmaa oli aluksi, mutta korjaantui pienemmällä suuttimella. Vetoja tuntuisi olevan ihan ok . Takajarruun pitää perehtyä, nytkyttää jarruttaessa. Myös keula on emäputkeen väljä, liekö laakerit levähtänyt vai mikä. Muuten tuntuisi olevan toimiva laite. Välitykset täytyisi vaihtaa pidemmiksi, 15/40 väleillä kaksi ensimmäistä vaihdetta on ihan turhia . Polttoaineena toistaiseksi 50/50 seoksella re85/e95, mutta tulee tulevaisuudessa käymään ainoastaan viinalla.
Jatketaan tarinointia, kunhan tulee taas mopon luona käytyä. Ikävästi työt hidastaa pärräilyä
E: tuli kaverilta ostettua pikakaasu tähän, vakiokapulassa kun on vähän turhan pitkä liikerata . Pari kahvaa ja vaijeri tuli myös ostettua, niin pääsee rakentamaan käppäriä. Myös pidemmät välitykset on tulossa.
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Mankia tuli tänään taas vähän laiteltua.
Tokmannista kävin viikolla hakemassa polkupyörän jarrukahvan ja -vaijerin. Niistä rakentui käppäri. 2mm latasta vääntelin iskarin alakiinnitykseen stopparin ja samasta tavarasta jarrutankoon vaijerille kiinnikkeen. Toimii ihan ok, ei vaan vielä onnistu temppuilu, kuin pelkästään jalkajarrulla.
Pikakaasu tuli iskettyä kiinni ja voi helvetti miten hyvän tuntuinen kaasu on nyt
Taakse laitoin 33p takarattaan. Nyt tuntuisi olevan aika soppelit välit, eli 15/33.
Pikkusen tuli pärräiltyä ja palauteltua mieleen kikkailua, tuppaa olla taidot aika ruosteessa, kun ei ole moneen vuoteen tullut keuliteltua, mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan
Kuviahan en taas muistanut oikein ottaa, mutta laitetaan nyt yksi minkä otin takarattaan vaihdosta
Tokmannista kävin viikolla hakemassa polkupyörän jarrukahvan ja -vaijerin. Niistä rakentui käppäri. 2mm latasta vääntelin iskarin alakiinnitykseen stopparin ja samasta tavarasta jarrutankoon vaijerille kiinnikkeen. Toimii ihan ok, ei vaan vielä onnistu temppuilu, kuin pelkästään jalkajarrulla.
Pikakaasu tuli iskettyä kiinni ja voi helvetti miten hyvän tuntuinen kaasu on nyt
Taakse laitoin 33p takarattaan. Nyt tuntuisi olevan aika soppelit välit, eli 15/33.
Pikkusen tuli pärräiltyä ja palauteltua mieleen kikkailua, tuppaa olla taidot aika ruosteessa, kun ei ole moneen vuoteen tullut keuliteltua, mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan
Kuviahan en taas muistanut oikein ottaa, mutta laitetaan nyt yksi minkä otin takarattaan vaihdosta
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Tänään oli tarkoitus käydä ajelemassa, mutta satoi koko päivän, joten jäi ajamatta
Öljyt tuli vaihdettua, olihan vanhoilla ajettukin jo peräti 2h.
Käppärin kahva tuli vaihdettua, ei ole enää ihan niin jäykkä. Muuta ei vissiin tullut tehtyäkään .
Laitetaan nyt pari kuvaa käppäristä, ettei olisi ihan niin tylsä ja turha päivitys.
Nyt kun vaan olisi keliä ja aikaa, niin pääsisi reenailemaan
Öljyt tuli vaihdettua, olihan vanhoilla ajettukin jo peräti 2h.
Käppärin kahva tuli vaihdettua, ei ole enää ihan niin jäykkä. Muuta ei vissiin tullut tehtyäkään .
Laitetaan nyt pari kuvaa käppäristä, ettei olisi ihan niin tylsä ja turha päivitys.
Nyt kun vaan olisi keliä ja aikaa, niin pääsisi reenailemaan
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Nyt on hyvä rojekti käynnissä seurantaan meni Näyttää toi käppäri patentti aika heikolta (vaijeri) meinaatko, että kestää kauankin?
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Mikseipä se kestäisi? täytyy metsästää siihen kyllä vielä uusi kahva, ei ole oikein hyvä vieläkään. Kytkinkahva onkin kiinasta tulossa, mallia yhden sormen
Alkaa keuliminenkin luonnistumaan jo jotenkin, vaihdoin takajarrukengät, niin uskaltaa liu'utella jarrua vasten. Käppäriin ei oikein ole vieläkään tuntumaa
Kuppipenkin ja pitemmät takaiskaritkin tarvisi hommata.
Muistaako kukaan, että minkä kokoiset laakerit tohon mun keulaan menee?
Alkaa keuliminenkin luonnistumaan jo jotenkin, vaihdoin takajarrukengät, niin uskaltaa liu'utella jarrua vasten. Käppäriin ei oikein ole vieläkään tuntumaa
Kuppipenkin ja pitemmät takaiskaritkin tarvisi hommata.
Muistaako kukaan, että minkä kokoiset laakerit tohon mun keulaan menee?
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Kaverilta löytyi "vähän" pidemmät iskarit tähän, ei ole kuin 350mm pitkät tyhmän näköinen se noilla on, mutta helvetisti rennompi keulitella.
Pientä ehostusta alkaisi jo vaatia, esimerkiksi tankista on puolet maaleista hävinnyt, kun tankinkorkki on useamman kerran lähtenyt vauhdissa kävelemään jnejne.
Tulihan sillä vähän ajettuakin. Normi keulaa menee niin kauan kun jaksaa, toinen jalka stunttitapilla tai penkillä sujuu myös aika hyvin.
Tarakalle yritin puottaa, muttei kantti ihan vielä riitä.
Onehanderi ja jalkatangolla luonnistuu kanssa jotenkin. Circleä taisi parhaimmillaan pyöriä 3kierrosta, tuppaa vaan olemaan toi "spotti" turhan kaponen siihen hommaan. Käppärileikkejä en viitsi vielä edes harjoitella, koska käppäri vaatii muutoksia, koska ei pidä kunnolla.
Ja lopuksi kun ei enää jaksanut keulia, niin tuli annettua pikkusen kenkää tälle
Tässä vielä lyhyt pätkä, missä näkyy paremmin miten paljon kipinää puski.
https://aijaa.com/jFw00k
Heitelkääs jotain ideoita, että mitä tälle voisi vielä tehdä
Pientä ehostusta alkaisi jo vaatia, esimerkiksi tankista on puolet maaleista hävinnyt, kun tankinkorkki on useamman kerran lähtenyt vauhdissa kävelemään jnejne.
Tulihan sillä vähän ajettuakin. Normi keulaa menee niin kauan kun jaksaa, toinen jalka stunttitapilla tai penkillä sujuu myös aika hyvin.
Tarakalle yritin puottaa, muttei kantti ihan vielä riitä.
Onehanderi ja jalkatangolla luonnistuu kanssa jotenkin. Circleä taisi parhaimmillaan pyöriä 3kierrosta, tuppaa vaan olemaan toi "spotti" turhan kaponen siihen hommaan. Käppärileikkejä en viitsi vielä edes harjoitella, koska käppäri vaatii muutoksia, koska ei pidä kunnolla.
Ja lopuksi kun ei enää jaksanut keulia, niin tuli annettua pikkusen kenkää tälle
Tässä vielä lyhyt pätkä, missä näkyy paremmin miten paljon kipinää puski.
https://aijaa.com/jFw00k
Heitelkääs jotain ideoita, että mitä tälle voisi vielä tehdä
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Tulipahan taas kiroiltua ja ihmeteltyä.
Sunnuntaina tuli villi idea, että rykästääs mankiin vähän väriä. Tokmannista neon pinkkiä ja äkkiä maalaamaan. Tankkiin ja vanteisiin tuli suihkittua ja paskaahan siitä tuli hirveitä sävyeroja yms.
Tänään tulikin sitten haettua uudet maalit ja maalattua kunnolla. Metallinhohtovioletti ja -harmaa vaikuttivat hyviltä ja niillä maalattiin pilatut osat ja pari pikkunippeliä. Priimat niistä ei tullut, mutta omaan silmään riittävän hyvät. Harmi kun ei pääse värit oikein kuvissa oikeuksiinsa. Ei jaksa enempää tarinoida, joten laitetaan kuvia!
Emännän piti päästä ottamaan kikkailukuvia, joten laitetaan niitäkin nyt parit
Ei mitään ihmeellistä settiä, mutta onpahan emännällä puhelin täynnä apinan kuvia
Tekniikkaan on jenkeistä ja ebaysta tulossa päivitystä, mutta ei kerrota siitä vielä sen enempää
Sunnuntaina tuli villi idea, että rykästääs mankiin vähän väriä. Tokmannista neon pinkkiä ja äkkiä maalaamaan. Tankkiin ja vanteisiin tuli suihkittua ja paskaahan siitä tuli hirveitä sävyeroja yms.
Tänään tulikin sitten haettua uudet maalit ja maalattua kunnolla. Metallinhohtovioletti ja -harmaa vaikuttivat hyviltä ja niillä maalattiin pilatut osat ja pari pikkunippeliä. Priimat niistä ei tullut, mutta omaan silmään riittävän hyvät. Harmi kun ei pääse värit oikein kuvissa oikeuksiinsa. Ei jaksa enempää tarinoida, joten laitetaan kuvia!
Emännän piti päästä ottamaan kikkailukuvia, joten laitetaan niitäkin nyt parit
Ei mitään ihmeellistä settiä, mutta onpahan emännällä puhelin täynnä apinan kuvia
Tekniikkaan on jenkeistä ja ebaysta tulossa päivitystä, mutta ei kerrota siitä vielä sen enempää
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Tänään tuli perehdyttyä keulaan ja löytyihän sieltä syy väljyyteen. Puuttui laakerit kokonaan . Pikkuveljen polkupyörästä laakerit ja keula kasaan, toimii. Samalla tuli laitettua öljyä pumppuihin, kun oli nekin melko löysät. Tpala ja raiserit tuli kanssa maalattua.
Tankinkorkki lähti taas kävelemään kesken circlen ja kaikkihan varmaan arvaa miltä tankki näyttää nyt... Pitää maalata joku päivä uudestaan. Tietty uuden tankinkorkinkin voisi ehkä hommata?
Pientä pätkimisongelmaa ilmeni taas ja syy löytyi vaurioituneesta tulpanjohdosta. Löi välillä kipinän runkoon. Korjaantui helposti johdon lyhennyksellä
Laitetaan nyt vielä kuva, kun kaveri antoi mersulla taustasavut
Tankinkorkki lähti taas kävelemään kesken circlen ja kaikkihan varmaan arvaa miltä tankki näyttää nyt... Pitää maalata joku päivä uudestaan. Tietty uuden tankinkorkinkin voisi ehkä hommata?
Pientä pätkimisongelmaa ilmeni taas ja syy löytyi vaurioituneesta tulpanjohdosta. Löi välillä kipinän runkoon. Korjaantui helposti johdon lyhennyksellä
Laitetaan nyt vielä kuva, kun kaveri antoi mersulla taustasavut
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Viikonloppuna kävin moikkaamassa mankia.
Viikolla saapui parit paketit, jotka sisälsivät yhden pytyn, yläpään tiivisteet, outerin staattorin, pari kahvaa yms. nippeliä.
Kahvat tuli asennettua. Kytkinkahvaksi valikoitui rsc:n kopio kahva mallia yhdensormen. On huomattavasti mukavampi käyttää, kuin polkupyöränkahva. Käppärille ja etujarrulle tuli katkeamattomat.
Moottorin käytin pöydällä. Tarkoituksena oli asentaa uusi pytty, mihin mulla piti olla sopiva mäntä, mutta yllätysyllätys olikin erikokoisella tapilla. Uuteen pyttyyn sopiva mäntä on kuitenkin jo tulossa.
Pienen kiroilun jälkee totesin, että kasataan nyt samalla tekniikalla kuitenkin hetkeksi aikaa.
Pakoventtiili oli ottanut vähän kiinni mäntään (lieköhän johtui siitä, etten laittanut alatiivistettä ollenkaan ja tasalakinen mäntä) mutta oli onneksi venttiili säilynyt suorana. Pientä ohivuotoa oli myös ilmennyt, ilmankos vähän savuttikin välillä.
Uusi mäntä sisään ja toimii taas. Ainiin ja tulihan se outeri asennettua ja voi helvatti miten ilosesti nappaa jenkaa
Koneremontin jälkee tuli käytyä pienellä testiajolla, jonka aikana takakeskiö irtosi vanteesta, tangonkiinnikkeen pultti napsahti poikki ja tankinkorkki "hukkui".
Keskiössä on nyt 2/4 pultista läpipultilla, jokohan alkaisi kestää. On nylocmutteria ja lukkoprikkaa, mutta silti tuppaa löystymään.
Tangonkiinnikkeeseen tein m10 kierretangosta uuden pultin.
Kaverilta piti löytyä kiinalaisen tankinkorkki, mutta paikan päällä selvisi, että kyseessä onkin hondalaisen korkki. No eihän se siihen satu, mutta kaveri sanoi että löytyy myös tankki mihin korkki sopii. Perhana lommoton ja muutenkin ehjä hondalaisen tankki! Ruma sininen maali, mistä lakka halkeillut siinä on, mutta eipähän maksanut kun vitosen. Ja loppujen lopuksi vanha korkki löytyi penkin ja tankin välistä onpahan nyt sitten tankki missä kestää korkki kiinni ja toinen tankki varalla
Uuden pytyn lisäksi tähän on tulossa myös vähän muutakin pientä päivitystä tekniikkaan, vaikka alunperin ajattelin selvitä pelkällä pytyllä taitaa ebaysta olla tulossa myös läpinäkyvä magneetonkoppa ja kaasarin säätölevy yms
Ottakaa nyt vielä pari vanhaa kuvaa
Viikolla saapui parit paketit, jotka sisälsivät yhden pytyn, yläpään tiivisteet, outerin staattorin, pari kahvaa yms. nippeliä.
Kahvat tuli asennettua. Kytkinkahvaksi valikoitui rsc:n kopio kahva mallia yhdensormen. On huomattavasti mukavampi käyttää, kuin polkupyöränkahva. Käppärille ja etujarrulle tuli katkeamattomat.
Moottorin käytin pöydällä. Tarkoituksena oli asentaa uusi pytty, mihin mulla piti olla sopiva mäntä, mutta yllätysyllätys olikin erikokoisella tapilla. Uuteen pyttyyn sopiva mäntä on kuitenkin jo tulossa.
Pienen kiroilun jälkee totesin, että kasataan nyt samalla tekniikalla kuitenkin hetkeksi aikaa.
Pakoventtiili oli ottanut vähän kiinni mäntään (lieköhän johtui siitä, etten laittanut alatiivistettä ollenkaan ja tasalakinen mäntä) mutta oli onneksi venttiili säilynyt suorana. Pientä ohivuotoa oli myös ilmennyt, ilmankos vähän savuttikin välillä.
Uusi mäntä sisään ja toimii taas. Ainiin ja tulihan se outeri asennettua ja voi helvatti miten ilosesti nappaa jenkaa
Koneremontin jälkee tuli käytyä pienellä testiajolla, jonka aikana takakeskiö irtosi vanteesta, tangonkiinnikkeen pultti napsahti poikki ja tankinkorkki "hukkui".
Keskiössä on nyt 2/4 pultista läpipultilla, jokohan alkaisi kestää. On nylocmutteria ja lukkoprikkaa, mutta silti tuppaa löystymään.
Tangonkiinnikkeeseen tein m10 kierretangosta uuden pultin.
Kaverilta piti löytyä kiinalaisen tankinkorkki, mutta paikan päällä selvisi, että kyseessä onkin hondalaisen korkki. No eihän se siihen satu, mutta kaveri sanoi että löytyy myös tankki mihin korkki sopii. Perhana lommoton ja muutenkin ehjä hondalaisen tankki! Ruma sininen maali, mistä lakka halkeillut siinä on, mutta eipähän maksanut kun vitosen. Ja loppujen lopuksi vanha korkki löytyi penkin ja tankin välistä onpahan nyt sitten tankki missä kestää korkki kiinni ja toinen tankki varalla
Uuden pytyn lisäksi tähän on tulossa myös vähän muutakin pientä päivitystä tekniikkaan, vaikka alunperin ajattelin selvitä pelkällä pytyllä taitaa ebaysta olla tulossa myös läpinäkyvä magneetonkoppa ja kaasarin säätölevy yms
Ottakaa nyt vielä pari vanhaa kuvaa
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Siisti rässi manki Takakeskiöt on kovilla mankeissa, kun isompaa konetta ja tehoa. Itsellä löystyi pultit vakiotekniikan kanssa Läpipultit, lukkoprikat ja nylocit sekä loctiten tai muun valmistajan ruuvilukitteella saa hyvin pysymään keskiön kasassa ja kiinni.
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Noita ongelmia keskiöiden kanssa on kyllä ollut aiemmillakin mankeilla. 10mm tiheän kierteen kun saisi, niin saattaisi alkaa kestääkin. Ei vaan taida onnistua kierteen suurennus?
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Joo se on vähän haastava homma. Onnistuu se ehkä, mut saattaa loppua tila keskiöstä jos laittaa m10 kierteet Sitä kannattaa testata eka yhteen keskiöön melkeen. Hommaat pari keskiötä varalle
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Pitääkin varmaan ihan piruuttaan tutkia saisiko isonnettua. Esimerkiksi 1.0 nousulla oleva voisi olla aika hyvä, saisi tiukalle. Siihen kaveriksi sitten lukkoprikkaa ja kierrelukitetta.
Tai toinen vaihtoehto olisi tehdä pinnapultit ja laittaa pienellä hitsitäpillä rummun puolelta kiinni.
Tai toinen vaihtoehto olisi tehdä pinnapultit ja laittaa pienellä hitsitäpillä rummun puolelta kiinni.
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 140cc* Rässimanki
Noniin saapuhan niitä odoteltuja osia
Tosiaan tekniikkaan tuli päivitystä isomman pytyn ja virinokan muodossa. Pari ilmanputsariakin tuli ebaysta, kun vanha oli kerennyt hukkua.
Pytty on 56mm porauksella, eli 140cc. Ihan perus tylsällä patittomalla männällä.
Nokka tosiaan z40 jäykemmillä venajousilla. Ei vaan yllätysyllätys sopinut kanteen onneksi nurkista löytyi yksi tyhjä kansi, josta sai rakenneltua toimivan.
On se kyllä ihan toisenlainen nyt, kuin 125cc oli. Vääntöä tuli koko kierrosalueelle reilusti ja yläkierroksilla pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa. On todella kierrosherkän tuntuinen. Kakkosella saa vielä näppärästi keulittua vaikka ympäri pelkällä kaasun kääntämisellä jos siltä tuntuu
Nokka tosiaan aika rajun näköinen. Yli 7mm nostot, overlappi yms.
Pytyssä jostain syystä lukee 150cm3 vaikka onkin 140cm3.
Tulihan sitä kokeiltua, että paljon kerää huippuja. Välit loppuu kyllä auttamatta kesken.
Tosiaan tekniikkaan tuli päivitystä isomman pytyn ja virinokan muodossa. Pari ilmanputsariakin tuli ebaysta, kun vanha oli kerennyt hukkua.
Pytty on 56mm porauksella, eli 140cc. Ihan perus tylsällä patittomalla männällä.
Nokka tosiaan z40 jäykemmillä venajousilla. Ei vaan yllätysyllätys sopinut kanteen onneksi nurkista löytyi yksi tyhjä kansi, josta sai rakenneltua toimivan.
On se kyllä ihan toisenlainen nyt, kuin 125cc oli. Vääntöä tuli koko kierrosalueelle reilusti ja yläkierroksilla pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa. On todella kierrosherkän tuntuinen. Kakkosella saa vielä näppärästi keulittua vaikka ympäri pelkällä kaasun kääntämisellä jos siltä tuntuu
Nokka tosiaan aika rajun näköinen. Yli 7mm nostot, overlappi yms.
Pytyssä jostain syystä lukee 150cm3 vaikka onkin 140cm3.
Tulihan sitä kokeiltua, että paljon kerää huippuja. Välit loppuu kyllä auttamatta kesken.
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Aika hyvät lukemat tuli Välejä vielä muuttaa niin saisi varmaan menee satasen rikki
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Pitää varmaan joskus kokeilla 17/33 väleillä, että menisikö se satanen rikki
Mankille ei ole nyt mahottomia tapahtunut, kun kaikki ylimääräinen vapaa-aika on mennyt auton ovipahvien parissa.
Läpinäkyvä magneetonkoppa saapui ja se tuli iskettyä paikalleen. Imo outerin kanssa pirun siisti.
Ehosteluahan koko mopo tarvisi, mutta ei tällä hetkellä riitä aika eikä mielenkiinto.. Eiköhän se vielä tässä kesän aikana
Ottakaas nyt vielä pari kuvaa, missä näkyy muunmoassa pirun siisti tankki
Mankille ei ole nyt mahottomia tapahtunut, kun kaikki ylimääräinen vapaa-aika on mennyt auton ovipahvien parissa.
Läpinäkyvä magneetonkoppa saapui ja se tuli iskettyä paikalleen. Imo outerin kanssa pirun siisti.
Ehosteluahan koko mopo tarvisi, mutta ei tällä hetkellä riitä aika eikä mielenkiinto.. Eiköhän se vielä tässä kesän aikana
Ottakaas nyt vielä pari kuvaa, missä näkyy muunmoassa pirun siisti tankki
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 125cc* Rässimanki
Tulipahan juhannusaattona käytyä särkemässä.
Tangonkiinnikkeiden pultit antautui taas, joten tein uudet auton 10mm kannenpulteista. Ainakin toistaiseksi on kestänyt ja luulisi kestävänkin.
Takakeskiö löystyi vaikka on läpipulteilla, nyloceilla ja lukkoprikoilla.. Hitsasin mutterit pultteihin kiinni, joten ei varmasti enää sen takia antaudu. Eiköhän sieltä seuraavaksi hajoa koko keskiö tms
Kun viat oli saatu korjattua, niin sai rauhassa jatkaa juhannusajoja. Aamulla oli satanut, joten asfaltti oli märkää. Aika ilosesti jaksaa kuopia märällä enemmän voimaa saisi kyllä olla, niin voisi driftailla kunnolla.. Rengaspaineetkin tosin taitaa vaikuttaa tuohon driftailuun, tällä hetkellä käytössä 1.4bar, joka tuntuu keulimiseen aika sopivalta.
Huomasin että ryypyllä saa mopon huutamaan, joten tuli harjoiteltua keulimista ilman kaasukättä. Siitä on hyvä sitten siirtyä nohanderiin
Heitelkääs ehdotuksia, että mitä tälle voisi tehdä. Uutta väriä kaipaisi ainakin!
Tangonkiinnikkeiden pultit antautui taas, joten tein uudet auton 10mm kannenpulteista. Ainakin toistaiseksi on kestänyt ja luulisi kestävänkin.
Takakeskiö löystyi vaikka on läpipulteilla, nyloceilla ja lukkoprikoilla.. Hitsasin mutterit pultteihin kiinni, joten ei varmasti enää sen takia antaudu. Eiköhän sieltä seuraavaksi hajoa koko keskiö tms
Kun viat oli saatu korjattua, niin sai rauhassa jatkaa juhannusajoja. Aamulla oli satanut, joten asfaltti oli märkää. Aika ilosesti jaksaa kuopia märällä enemmän voimaa saisi kyllä olla, niin voisi driftailla kunnolla.. Rengaspaineetkin tosin taitaa vaikuttaa tuohon driftailuun, tällä hetkellä käytössä 1.4bar, joka tuntuu keulimiseen aika sopivalta.
Huomasin että ryypyllä saa mopon huutamaan, joten tuli harjoiteltua keulimista ilman kaasukättä. Siitä on hyvä sitten siirtyä nohanderiin
Heitelkääs ehdotuksia, että mitä tälle voisi tehdä. Uutta väriä kaipaisi ainakin!
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 140cc* Rässimanki
Kirjotellaas välillä tännekkin.
Kaveri veti juhannuksena tästä renkaan kankaille ja tottakai se sitten keuliessa räjähti.. Onneksi kerkesin tajuta aikanaan, ettei tullut rymyttyä.
Pikkusiskon poikaystävä toi uudet sisä- ja ulkorenkaat ja ne tuli asennettua paikoilleen. Oli nimittäin purkamista, kun keskiön pultit oli hitsattu kiinni.
Takaratas tässä ei oikein enää tahdo pysyä kiinni, mutta ongelma tuli ratkaistua hitsaamalla pultit rattaaseen kiinni
Kaikkea pientä näpräämistähän tässä olisi, mutta on se ajaminen mukavampaa, kun asentaminen.
Kaveri veti juhannuksena tästä renkaan kankaille ja tottakai se sitten keuliessa räjähti.. Onneksi kerkesin tajuta aikanaan, ettei tullut rymyttyä.
Pikkusiskon poikaystävä toi uudet sisä- ja ulkorenkaat ja ne tuli asennettua paikoilleen. Oli nimittäin purkamista, kun keskiön pultit oli hitsattu kiinni.
Takaratas tässä ei oikein enää tahdo pysyä kiinni, mutta ongelma tuli ratkaistua hitsaamalla pultit rattaaseen kiinni
Kaikkea pientä näpräämistähän tässä olisi, mutta on se ajaminen mukavampaa, kun asentaminen.
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 140cc* Rässimanki
Kemppi hitsillä pysyy kiinni Ajettavaksi nämä on tehty
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: PeeJiin 140cc* Rässimanki
Eikä muuten pysy kemppaamallakaan
Takarattaasta meni yksi pultti poikki, jonka johdosta ratas pääsi pyörähtämään keskiöllä tuhoten ketjunkiristäjän ja takahaarukan päädyn
Takarattaasta meni yksi pultti poikki, jonka johdosta ratas pääsi pyörähtämään keskiöllä tuhoten ketjunkiristäjän ja takahaarukan päädyn
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: PeeJiin 140cc* Rässimanki
Tulipahan tämäkin pari viikkoa sitten myytyä rahapulassa.
Jos nyt keskittyisi autoihin ja ehkä joskus vielä hommaisi mankin projektiksi.. laitetaan nyt vielä pari vanhaa mayhemikuvaa muistoksi
TÄMÄN SAA LUKOTTAA!!
Jos nyt keskittyisi autoihin ja ehkä joskus vielä hommaisi mankin projektiksi.. laitetaan nyt vielä pari vanhaa mayhemikuvaa muistoksi
TÄMÄN SAA LUKOTTAA!!
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu